بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۶۷ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

چگونه از دستگاه اسکنر مراقبت کنیم؟

 

اسکنرها دستگاه‌های بسیار کارآمدی هستند که امروزه اغلب در خانه یا محل کار افراد وجود دارند. هنگامی که یک اسکنر را به کامپیوتر متصل می‌کنید، در واقع یک مسئولیت جدید را در کنار سایر کارهای‌تان قبول می‌کنید. این دستگاه‌ها بسیار کارآمد و دقیق هستند و به منظور افزایش طول عمر و کارایی‌اش، نیاز به یک سری مراقبت‌ها و نظافت خاص دارد که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم. پس با ، همراه شوید تا درباره نحوه مراقبت از اسکنر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چه نکاتی برای مراقبت از اسکنر مهم است؟

۱. نظافت و مراقبت از اسکنر

اگر از اسکنر بسیار استفاده می‌کنید، بهتر است آن را روزانه تمیز کنید. برای تمیز کردن بدنه و بخش داخلی آن، ابتدا گرد و غبار دستگاه را  با دستمال خشک پاک کرده و سپس با یک پنبه آغشته به الکل تمیزش کنید.

پست های مرتبط

 
 

اسکنرها را هفته‌ای یک بار نیز می‌توان با پدهای Staticide  نظافت کرد. در صورتیکه زیاد از آن استفاده نمی‌کنید، نظافت ماهانه‌ نیز مشکلی ندارد. روغن‌کاری دستگاه نیز از جمله نکات مهم  است که باید در زمان‌های لازم انجام شود.

۲. بهترین زمان اتصال اسکنر به دستگاه‌های برقی

بهتر است قبل از روشن کردن اسکنر، ابتدا آن را به کامپیوتر و … وصل کرده و سپس آن را روشن کنید. زمانیکه شما اسکنر روشن را به کامپیوتر متصل می‌کنید، ولتاژ برق به دستگاه فشار زیادی را وارد می‌کند. بنابراین همیشه قبل از روشن کردن دستگاه این کار را انجام دهید.

۳. نگهداری و مراقبت درست از صفحه اصلی اسکنر

یکی دیگر از نکاتی که در مراقبت از اسکنر باید به آن توجه داشته‌باشید، صفحه‌ی شیشه‌ای آن است. مراقب باشید اجسام سخت یا لبه‌دار روی آن نگذارید، چون ممکن است باعث شکسته شدن یا خط افتادن صفحه شود.

یکی از نکات مهم برای مراقبت از اسکنر، تمیز کردن صفحه داخلی آن است. برای نظافت شیشه، هرگز از مواد شیمیایی همچون شیشه پاک‌کن استفاده نکنید.

۴. رها کردن در اسکنر

رها کردن در اسکنر ممکن است موجب آسیب دستگاه شود. بنابراین وقتی عکس یا سندی را درون اسکنر می‌گذارند، حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

کاغذی را برای اسکن استفاده کنید که تمام صفحه را نپوشاند و از قرار دادن کاغذهای بزرگ‌تر از صفحه اسکنر، خودداری کنید. چون به دستگاه فشار وارد کرده و موجب خرابی آن در مدت زمان کوتاه می‌شود.

۵. استفاده از خودکار و مراقبت از اسکنر

اگر به تازگی، با خودکار روی کاغذ خط کشیده‌اید، هرگز آن را بلافاصله داخل اسکنر نگذارید. چون با گرم شدن کاغذ، جوهر روی آن پخش می‌شود و ممکن است که صفحه اصلی اسکنر را نیز آلوده کند.

اگر قبل از خشک شدن لاک غلط گیر، آن را درون دستگاه بگذارید، عینک دوربین اسکنر و بخش‌های داخلی آن آغشته به لاک شده و در نتیجه تصویر اسکن شده نیز دچار مشکل می‌شود.

۶. مراقبت از اسکنر و نحوه استفاده از آن

توصیه می‌شود که دستگاه اسکنر را به مدت طولانی روشن نگذارید و در هر ۱ساعت ۱۵ دقیقه آن را خاموش کنید. علاوه‌براین دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه و براساس ظرفیت اسکن روزانه از آن استفاده کنید. استفاده زیاد یا طولانی مدت از اسکنر، دمای قطعات الکترونیکی را بالا برده و موجب آسیب به دستگاه می‌شود.

چگونه می‌توان متوجه شد که اسکنر نیاز به تمیزکاری دارد؟

  • گیر کردن اسکنر در چند روز متوالی
  • ایجاد لک روی اسناد اسکن شده
  • اسکن کردن چندین صفحه باهم
  • صدای نامتعارف اسکنر در هنگام اسکن صفحات
  • ظاهر شدن خطوط نامربوط در تصویر اسکن
  •  کاهش تصاویر اسکن شده

لوازم یدکی و قطعات اسکنر را از کپی تک بخواهید.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

تقویم شخصی با پرینتر

تقویم شخصی می تواند گزینه مناسبی  برای هدیه دادن در مناسبتها و اعیاد متفاوت به دوستان و نزدیکان تان باشد حتی می توانید خودتان تقویم شخصی تان را بسازید تا کسب و کارتان را حرفه ای تر و تجارت جدی‌تری را دنبال کنید

 

 

طراحی تقویم شخصی

نرم افزار های بسیاری ساخته شده‌اند تا بتوانید تقویم شخصیت آن را بسازید برای این موضوع می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل لیست کاملی از نرم افزارهای قدرتمند و بعضاً رایگان را در این خصوص پیدا کنیم اما یکی از نرم افزارهایی که ما به شما پیشنهاد میکنیم استفاده از نرم افزار Calender Maker است که اجازه می دهد تا تقویم شمسی و سازگار با مناسبت ها و تعطیلی های رسمی را طراحی و تولید کنید

 

 

البته نرم افزارهای فتوشاپ - ایندیزاین یا نرم افزارهای طراحی و تولید کتاب و نشریه نیز گزینه بدی نیست

پیشنهاد میکنیم تا قبل از چاپ تقویم با استفاده از پرینتر hp ایام مهم و و تاثیر گذار در زندگی را مشخص کنید مثلا با قرار دادن عکس فرزندتان در روز تولدش می توانید علاوه بر اینکه همیشه آن را جلوی چشم تان داشته باشید این روز مهم را هرگز فراموش نکنید

این تنها نمونه کوچکی از قابلیت های چاپ تقویم شخصی با استفاده از پرینتر اچ پی است

شاید چاپ کارت پستال های تبریک سال نو و یا تبریک روز تولد را بیشتر دوست داشته باشید بنابراین می‌توانیم یک عکس زیبا ناصری فرد از همسرتان و یا همکارتان تهیه کنید و در روز تولدش با امضای شخصیت آن به او هدیه دهید مطمئن باشید یکی از بهترین هدیه های ممکن را که می تواند سالها خاطرات خوش دوران نامزدی و یا دوستی تان را یادآوری کند را به او هدیه داده اید

 

تقویم شخصی تان را بسازید کارت پستال ویژه و انحصاری چاپ کنید پوستر و یا کاتالوگ های تبلیغاتی ویژه کسب و کارتان تولید کنید و حتی می توانید عکس های پرتره یا پرسنلی را با کیفیت و دقت فوق‌العاده بالایی چاپ کنیم تا از داشتن پرینتر اچ پی همواره به خود ببالید

قطعات و لوازم یدکی پرینتر را از کپی تک بخواهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

فروشگاه پرینتر لاله زار

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در لاله زار برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

برای خرید و مقایسه انواع پرینتر‌ ها با یکدیگر سری به فروشگاه اینترنتی کپی تک بزنید و مدل مورد نظر خود را میان هزاران کالا با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین همواره میتوانید قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک تهیه کنید

 

معرفی شهر درود

 

 

فروشگاه پرینتر درود

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در درود برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتپرینتر ر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

فروشگاه پرینتر زرین شهر

 

 

 

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در زرین شهر برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

زرین شهر مرکز شهرستان لنجان در جنوب غربی استان اصفهان است.

اماکن تاریخی به جای مانده از گردش زمان در این شهر دربرگیرنده مسجد صباحی، مسجد جامع زرین شهر (رحیم خان)، برج کبوتری شرقی، گرمابه حاج رضاقلی و گرمابه دوقلو هستند که اکثر آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.[۳]

پیشینه

مرکز شهرستان لنجان به سبب مجاورت با زاینده رود در سال ۱۳۳۶ طبق مصوبه شورای شهر ریز، با الهام از نام کهن زرین‌رود به زرین‌شهر تغییر نام یافت. به گفتهٔ باستان‌شناسان، اشیاء کشف شده در تله‌های باغ محمود، باغ دراز و تله کافر که در جنوب این شهر و در مجاورت مادی (جوی) کهن ریز قرار دارد، برآمده از دل معدودی از تپه‌های باستانی مسیر زاینده رود می‌باشد که از لحاظ تاریخی هم دوره با تمدن سیلک کاشان است.[۴]

سنگ قبر بدست آمده در مجاورت قلعه تاریخی ریز مربوط به ربیع‌الثانی ۹۹۴ ه‍. ق
سفال یافت شده در تپه‌های باغ دراز زرین شهر

از دیگر آثار تاریخی فرهنگی این منطقه می‌توان به مسجد صباحی (منسوب به دوره فرقه اسماعیلیه) حمام صحرایی با کتیبه ۸۰۰ ساله، قلعه اعراب، پل شاه‌نشین و تالار کهن ریز، آسیابها، کبوتر خانه‌ها و عصارخانه، حمام‌های خزانه‌ای، حمام حاج رضاقلی، قلعه‌های دفاعی و مساجد گوناگون اشاره کرد که به جز مسجد رحیم خان (جامع) قلعه حسین‌آباد و باغ برجی شرق ریز، مربوط به دوره قاجار و حوزه علمیه قدیمی ریز کلیه آثار ذکر شده در هجوم صنعت و توسعه بی حساب همچون دیگر نمادهای تاریخی فرهنگی شهر از صفحه روزگار محو شده‌است.[۴]

فیلسوفان و کاتبان فقیه ریزی

نویسنده کتاب حیات النفوس در فلسفه اشراق بین سالهای 673 تا 675 قمری که نسخه ای از آن در کتابخانه دانشگاه تهران موجود است.[۵]

برگ نخست کتاب حیات النفوس نوشته اسماعیل بن محمد ریزی در قرن هفتم هجری قمری
  • زین العابدین ریزی

کاتب مدارک الاحکام فی شرح شرایع الاسلام در تاریخ دوشنبه 26 ربیع الاول 1061 قمری که در کتابخانه ابن مسکویه موجود است.[۶]

  • محمد مقیم ریزی

کاتب کتاب الفواید در تاریخ شوال 1042 قمری که در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی موجود است.[۷]

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی اردبیل

دستگاه کپی یک دستگاه ساده و معمولی نیست و از بخش ها و اجزای متفاوتی تشکیل شده است. شناختن هرکدام از بخش های دستگاه کپی برای فردی که دائما با این وسایل کار می‌کند امری ضروری است. گاهی اوقاتی مشکلاتی برای دستگاه پیش می‌آید که فرد می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به کارشناس مشکل دستگاه خود را بر طرف کند. در نتیجه چه بهتر که ما خودمان با قطعات این دستگاه عظیم الجثه آشنا باشیم. 

.

قطعات دستگاه کپی ، شامل اجزای گوناگونی می باشد که در این مقاله  به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی دستگاه کپی از اصلی ترین و مهم ترین ماشین ها و دستگاه های اداری به حساب می آید. به وسیله ای که از اسناد و مدارک، تصویری دقیقا شبیه به آن ها تهیه نماید، دستگاه فتوکپی و یا کپی گفته می شود. دستگاه های کپی دارای تنوع بسیار زیادی بوده که هر کدام از آن ها دارای عملکرد و ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

همان گونه که اشاره نمودیم، دستگاه کپی وسیله ای به جهت کپی نمودن متون و یا تصاویر می باشد که این وسیله کاربردی در تمامی اداره ها،  شرکت ها و یا حتی در برخی منازل نیز دارای کاربرد می باشد. همچنین این دستگاه ها امروزه بیشتر در مرکز های فنی چاپ و یا خدمات طراحی و… دارای کارایی می باشند. این دستگاه ها متشکل از اجزای گوناگونی بوده که در ادامه به معرفی این قطعات یعنی قطعات دستگاه کپی خواهیم پرداخت. به طور کلی برای اینکه به تعمیرکاری حرفهه ای در زمینه ماشین های اداری تبدیل شویم، لازم است تا ابتدا با دستگاه ها و قطعات مربوط به آن ها آشنا شویم.

Untitled 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

دستگاه کپی

همان طور که بدان اشاره نمودیم، یکی از انواع دستگاه هایی که در سیستم اداری تمامی کشور ها دارای کاربرد زیادی می باشد، دستگاه کپی است. چرا که به طور کلی تهیه رونوشت و یا کپی ای از یک سند امری بسیار ضروری و واجب است. از این رو معمولا خریداران این دستگاه در تلاش هستند تا دستگاهی با کیفیت بسیار بالا قطعات دستگاه کپی مناسبی را خریداری نمایند.

خرید و تهیه محصولی با کیفیت نمی تواند دلیل بر کارکرد صحیح آن دستگاه باشد و از این رو نیاز است تا کاربران این دستگاه اطلاعاتی را در رابطه با قطعات این دستگاه کسب نمایند و اصول و قوانین مرتبط با آن را رعایت کنند. چرا که اگر این مساله مورد توجه کاربران قرار نگیرد، ممکن است تا باعث استهلاک زود هنگام قطعات دستگاه کپی و یا خرابی آن ها شود.

%D8%BA 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

فرایند فتوکپی

قبل از آشنایی با قطعات دستگاه کپی، بهتر است تا با نحوه کار با این دستگاه کمی اطلاعات کسب کنیم. کپی گرفتن یکی از روش های نسخه برداری می باشد که اساس آن به صورت زیر است:

در این فرایند، در ابتدا بر روی غلتک نواری موجود و یا استوانه درام، بار الکتریسته ی یکنواختی پخش می شود. سطوح این غلتک ها به وسیله هادی نوری پوشیده می باشد. کپی به وسیله نور شدیدی که از کاغذ موجود بر روی شیشه دستگاه کپی، عبور می نماید. قسمت های سفید کاغذ به راحتی نور را منعکس کرده و سپس آن قسمت از سطح باردار استوانه درام خنثی خواهد شد.

دقت کنید که قسمت های تیره سطوح کاغذ قادر به انعکاس نور نمی باشند و یا به عبارتی دیگر نور را جذب می نمایند، از این رو قسمت هایی با بار منفی بر روی درام باقی خواهد ماند.
یکی از لوازم و قطعات دستگاه کپی، پودر تونر می باشد که درون دستگاه قرار می گیرد. پودر تونر با بار مثبتی شارژ شده و به بار های منفی موجود بر روی استوانه درام می چسبند. در نتیجه بخش هایی از آن پودر تونر را جذب می نمایند.

ان قسمتی که بر روی استوانه درام، الکتریسیته ساکنی ایجاد می شود، کاغذ سیاه می باشد. اما قسمتی که سفید است الکتریسیته را ایجاد نکرده و تصویری از مدرک بر روی آن شکل خواهد گرفت. هنگامی که ذرات نرم پودر تونر از استوانه درام جدا و جذب کاغذ شد، به وسیله گرما به سطح کاغذ چسبیده و در نهایت اولین کپی ایجاد خواهد شد.

%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آشنایی با قطعات دستگاه فتوکپی

حال نوبت آن است تا با برخی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی آشنا شویم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دکمه و یا کلید پاور

Power switch و یا کلید خاموش و روشن، همان گونه که از نام آن مشخص است، قطعه ای به منطور خاموش و روشن کردن دستگاه کپی می باشد. در واقع این کلید، کلید برق اصلی دستگاه کپی می باشد و دستگاه کپی تنها به وسیله این دکمه خاموش و روشن می شود. پاور سوییچ نوعی کلید الاکلنگی(seesaw switch)  می باشد که تنها دو حالت قطع و وصل را دارا می باشد.

%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سرپوش اسناد و یا orginal cover

به طور کلی به جهت انجام عملکرد صحیح و کارآیی بهتر دستگاه کپی در هنگام اسکن اسناد، از قطعه ای از قطعات دستگاه کپی به نام سرپوش و یا کاور استفاده می شود. این قطعه، قطعه ای متحرک می باشد. به این صورت که برای کپی برداری از اسناد و یا تعمیرات دستگاه فتوکپی باید سرپوش و یا کاور را بالا برده و سپس اسناد را بر روی شیشه دستگاه قرار داده و در آخر سرپوش را بر روی سند مورد نظر قرار دهیم.

میز اسناد و یا orginal table

صفحه شیشه ای در قسمت بالایی دستگاه کپی قرر دارد که محل قرار دادن اسناد می باشد، این صفحه شیشه ای، میز اسناد نام دارد. همچنین در قسمت چپ این صفحه شیشه ای محل قرار دادن سایز های گوناگونی از کاغذها مشخص می باشد. سمت چپ وسط این صفحه شیشه ای، علامتی به شکل مثلث قرار دارد که وسط سند باید در مقابل آن قرار گیرد. همچنین دقت کنید که به منظور اسکن سند و شروع کپی برداری باید که سند مورد نظر بر روی این صفحه شیشه ای اسناد قرار گیرد.

%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87 %DA%A9%D9%BE%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی خروجی کاغذ و یا paper tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی سینی خروجی کاغذ می باشد که اسناد کپی شده پس از کپی برداری از این محل خارج شده و بر روی این سینی قرار می گیرد.

ضامن آزاد کننده کاست و یا grip

به منطور بیرون کشیدن کاست کاغذ و همچنین در هنگام تعمیر دستگاه کپی، نیاز به گرفتن ضامن آزاد کننده کاست می باشد. به این صورت که باید آن را به ببالا هل داد و سپس بیرون کشید. با این کار می توان کاغذ را درون آن قرار داد.

قطعه راهنمای تغذیه دستی و یا manual feed orginal guide

در هنگام قرار دادن کاغذی به صورت تک برگ از دستگاه کپی در محل تغذیه، باید تا ابتدا صفحه متحرک و یا راهنمای تغذیه را با توجه به اندازه کاغذ تنظیم نمود.

%D9%82%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی تغذیه دستی و یا manual feed tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی، سینی تغذیه دستی می باشد که نام دیگر آن Bypass و یا تک برگ می باشد. به طور کلی اگر که بخواهید به صورت تک برگی کپی برداری نمایید، باید که کاغذ سفید را بر روی این سینی قرار دهید.

سینی کاغذ و یا paper tray

این قسمت معروف به کاست می باشد که کمی قبل در رابطه به آن اشاره نمودیم. در واقع اگر که تصمیم داشته باشیم بیش از یک برگ کپی بگیریم، باید کاغذ سفید را در این قسسمت قرار دهیم. به عبارتی دیگر کاست و یا سینی کاغذ، محل ذخیره کاغذ برای کپی محسوب می شود.

%DA%AF 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

قطعات داخلی دستگاه کپی

به طور کلی دستگاه کپی دارای قطعات و اجزای گوناگونی می باشد که در هنگام آزاد نمودن ضامن رها کننده، بخش بالایی دستگاه از بخش پایینی آن جدا شده و در میان آن ها فضایی ایجاد می شود. از طریق این فضا می توان به بخش داخلی قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم. حال بهتر است تا کمی با این قطعات داخلی آشنا شویم.

پنل اپراتوری و یا operation panel

این قسمت مربوط به کنترل نمودن دستگاه و همچنین تعمیرات اصلی دستگاه کپی می شود. همچنین نشانگر ها و کلید ها واقع در این پنل از دستگاه کپی می باشند.

%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

درپوش جلویی دستگاه کپی و یا front cover

این بخش زمانی کاربرد دارد که بخواهیم به برخی از دیگر قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم و یا هنگام سرویس نمودن و درآوردن کاغذ گیر کرده از دستگاه. به این صورت که در این مواقع باید این درپوش را باز کرد. فراموش نکنید که این درپوش تنها در هنگام استفاده نکردن از دستگاه باید باز شود. اگر که در هنگام کپی برداری این درپوش را باز نمایید، دستگاه کپی بلافاصله خاموش می شودو ممکن است که کاغذ در دستگاه گیر کند.

قطعات مکانیکی دستگاه کپی

اجزای مکانیکی در هنگام کپی گرفتن از یک سند دارای عملکرد مستقیمی می باشند. اگر چه که قطعات مختلفی در این بخش مکانیکی به کار رفته است، اما نوع عملکرد کاری تمامی این قطعات مکانیکی می باشد. در واقع این قسمت ها دارای ارتباط  کاری نزدیکی با یکدیگر می باشند.

%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

یونیت تغذیه کننده کاغذ و یا paper feeding unit

این یونیت تغذیه متشکل از دو بخش اصلی می باشد که عبارتند از:

محل تغذیه کاغذ:

این محل نیز در دستگاه کپی متشکل از دو قسمت تک برگ و چند برگ می باشد.

کاغذ کش:

این بخش از قطعات دستگاه کپی موظف به انتقال کاغذ ها می باشد که شامل سه بخش کاغذ کش ورودی، کاغذ کش داخلی و کاغذ کش خروجی می باشد.

یونیت ظهور و یا development unit

این یونیت نیز شامل دو قسمت پودر تونر و دولوپر می باشد. در واقع در این یونیت دولوپر و یا پودر سنگین موظف به انتقال پودر تونر بر روی سطوح استوانه درام می باشد. به این صورت که در ابتدا باید تونر با دولوپر ترکیب گردد. مخزن و یا تانک دولوپر در بالای تانک پودر تونر قرار می گیرد.

%D8%B3 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی
یونیت ترانسفر و یا transfer charger unit

از دیگر قطعات دستگاه کپی یونیت ترانسفر می باشد که موظف به انجام عمل انتقال پودر تونر از روی سطوح استوانه درام بر روی کاغذ می باشد.

هیتر و یا fusing

پخش نمودن پودر تونر بر روی سطوح کاغذ در این بخش یعنی هیتر و هیتر فیوزینگ به انجام می رسد. در واقع این بخش، آخرین بخشش از به تصویر کشیدن می باشد.

اپتیک و یا optic

در میان قطعات دستگاه کپی، این قطعه در زیر صفحه شیشه ای قرار می گیرد. اپتیک نخستین مرحله از تشکیل تصویر به شمار می رود.

یونیت شارژ و یا charger unit

این قطعه موظف به باردار نمودن و یا فعال کردن استوانه درام بوده و در بخش بالایی استوانه درام قرار می گیرد که با باز نمودن در بخش جلویی قابل مشاهده می باشد.

%D9%82 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

استوانه درام و یا drum

درام لوله ای استوانه ای شکل به رنگ زرشکی می باشد که تصویر کپی شده در ابتدا بر روی آن تشکیل می شود.

قطعات الکترونیکی دستگاه کپی

به طور کلی تمامی حرکات و کنترل بر تمامی قسمت های مکانیکی در دستگاه کپی به وسیله سیستم الکترونیکی انجام می گیرد. این قطعات شامل چند بخش می باشند که عبارتند از:

%D9%84%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

برد های الکترونیکی و یا electronic boards

برد های الکترونیکی دارای دو وظیفه اساسی و مهم می باشند که عبارت است از:

۱-کنترل نمودن قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه

۲-تغذیه و لتاژ دهی قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه فتوکپی

هر بخش و یا یونیت در دستگاه کپی ممکن است  که به وسیله برد الکترونیکی ای مورد کنترل قرار گیرد. از اصلی ترین و مهم ترین این برد ها عبارتند از:

  • برد اصلی و یا main board
  • برد تغذیه و ولتاژ و یا high voltag board که در دو نوع موجود است:
  1. Ac board
  2. Dc board

این برد ها هر کدام بر حسب محل استقرار خود دارای عملکردهای متفاوتی می باشند.

%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سنسور ها و سوئیچ ها

این قطعات دستگاه کپی، نوعی حسگر الکتریکی می باشند که بر حسب وظایف خود در دستگاه، قادر به رساندن اطلاعات خبری به برد های الکترونیکی دستگاه کپی می باشند. برد های الکترونیکی نیز موظف به اجرای برنامه های از پیش تعیین شده ای می باشند. در واقع سنسور ها در قسمت های مختلفی از  دستگاه کپی موجود هستند که هر کدام از آن ها دارای وظایف خاصی می باشند.

موتور های الکتریکی و یا Electronic motors

موتورهای الکتریکی موظف به حرکت قسمت ها و قطعات دستگاه کپی می باشد و کاملا تک فاز بوده و به طور کلی به دو نوع ذغال دار و بدون زغال تقسیم می شود. کلاچ ها و سلونوئیدها نیز از قطعات الکترومکانیکی محسوب شده و یک جریان الکتریکی فعال شده و حرکت مکانیکی ای را به اجرا در می آورد.

%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آموزش تعمیرات دستگاه کپی

پس از آشنا شدن با قطعات مختلف دستگاه کپی، حال نوبت آن است که تا حدودی به آموزش تعمیرات بپردازیم. به منظور آغاز تعمیر دستگاه فتوکپی لازم است تا با موارد زیر آشنا باشیم و هر کدام را به خوبی تمرین نماییم. لوازم مورد نیاز به منظور تعمیر دستگاه کپی نخستین چیزی می باشد که فرد تعمیرکار دستگاه کپی باید از آن مطلع باشد. پس از آن بهتر است تا به شناختن اصطلاحات این حرفه بپردازیم.

%D9%81 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

اصطلاحات موجود در آموزش قطعات دستگاه کپی

Automatic Document Feeder  و یا ADF

منبع تغذیه‌ کننده اتوماتیک سند، وسیله‌ ای می باشد که برخی از نسخه ‌های اصلی را نگهداری نموده و به صورت اتومات آن ها را به منظور اسکن و یا کپی بر روی صفحه شیشه ای نور‌ دهنده ارسال می نماید. در تعمیرات دستگاه کپی این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.

Automatic Exposure Control

عملکرد کنترل اتوماتیک نور دهی، به صورت اتوماتیک مقدار نور مورد نیاز به منظور تابیدن بر نسخه اصلی را تنظیم می نماید. به عنوان نمونه: بر روی کاغذ های رنگی و یا نسخه‌ های اصلی ولی با کیفیت پایین

Automatic Power Save Mode

با گذر 90 ثانیه از عدم انجام فرایند کپی، دو حالت Power Off و Sleep Mode برای کاربران ایجاد خواهد شد.

%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

 Automatic Start

شروع اتوماتیک به کاربران دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا که دستورات و یا عملیات کپی را در هنگام warm up وارد نماید. پس از اینکه warm up کامل شود، عمل کپی کردن به صورت اتوماتیک و بدون دستکاری نمودن قطعات دستگاه کپی انجام می پذیرد.

Black and White Reverse

در این اصطلاح نواحی تیره و روشن کاغذ را به منظور ایجاد تصویر های سایه روشن تغییر خواهد داد.

Cartridge Exchange Program

به طور عموم دستگاه های کپی دارای سیستم های کارتریجی بوده که به راحتی قابل تعویض هستند.

%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Continuous Copier

قابلیت انجام فرایند های کپی‌ متوالی و بدون اینکه فرد  پس از انجام هر بار کپی مجبور به فشردن دکمه Start باشد. تعداد کپی‌ های متوالی در مدل های مختلف دستگاه های کپی با یکدیگر متفاوت می باشد.

Continuous Mode

این عملکرد، دستگاه کپی را قادر می ‌سازد که تا هنگامی که کاغذ های موجود در دستگاه کپی به پایان برسند،  به فرایند کپی گرفتن ادامه دهد.

Copy Size

این اصطلاح بیانگر میزان حداکثر و حداقل محدوده کپی و همچنین اندازه کاغذی می باشد که دستگاه کپی قادر است تا آن را مورد استفاده قرار دهد.

CPM

‍Copies Per Minute  به معنای تعداد کپی در هر دقیقه می باشد.

%D9%84 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Developer

جسمی می باشد که پودر تونر را در واحد دولوپر نگهداری می نماید. با ایجاد اصطحکاکی در دولوپر، ذرات پودر تونر دارای بار منفی شده که در نهایت باعث جذب شدن توسط استوانه درام دارای بار مثبت می ‌شوند.

Development

این اصطلاح بیانگر پروسه ‌ای می باشد که ضمن آن پودر تونر بر تصویر روی استوانه درام هادی نور به کار‌ برده می ‌شود.

Development System

امروزه درمیان قطعات دستگاه کپی دو نوع development system در دستگاه های کپی شخصی و یا رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Dual Component که در آن از وسیله ای به نام برس مغناطیسی استفاده می‌ شود  و Mono Component که در آن نوعی چرخنده مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

Digital Copier

دستگاه کپی دیجیتال، ردیفی از سنسور ها را که تصویر اسناد را اسکن می نماید، مورد استفاده قرار داده و در نهایت آن را برای پروسه دیجیتال آماده خواهد کرد.

8 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Drum

درام در واقع قلب دستگاه کپی می‌ باشد که تصویر بر روی آن شکل خواهد گرفت. این قطعه از قطعات دستگاه کپی، شامل هسته ای آلومنیومی همراه با چندین لایه از ماده حساس به ذرات باردار و نور همچون سلنیوم یا ماده ای با ساختار آلی است.

Dual Page Copy

این اصطلاح به معنای کپی به صورت اتومات از دو صفحه روبروی هم می باشد.

Edge / Center Erase

در این فرایند، نواحی اطراف لبه خارجی اسناد پاک می شود. این فرایند برای کپی گرفتن از کتاب مفید می باشد.

Electronic Storing –  E-Store

ذخیره الکترونیکی این امکان را برای شما فراهم می سازد که گروه اسناد کامل ‌شده را بدون واحد حجیم منظم‌ کننده، به طور ساده‌ تری فراهم سازید. Offset Stacking نیز هر گروه کامل پرینت ‌ها و یا کپی‌ ها را با سینی اسناد داخلی جدا خواهد کرد.

%DA%A9%DA%A9 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Energy Save Mode

این ویژگی نوعی صرفه‌ جویی در مصرف انرژی می باشد که پس از انجام کپی و اتمام زمان Preset، قطعات دستگاه کپی به صورت اتومات در وضعیت standby قرار گرفته که باعث می‌ شود تا برای انجام کپی بعدی نیازی به زمان warm-up مجدد نباشد.

Enlargement

این اصطلاح به معنای قابلیت افزایش اندازه تصویر نسخه های اصلی بر روی نسخه کپی ‌شده، می باشد.

Fiber Optics

Fiber Optics  که لایه‌ های فیبری Lucite به‌هم ‌فشرده است و به منظور تشکیل تصویر نور را به استوانه درام انتقال می دهد، در برخی از انواع دستگاه های کپی به کار می روند. Optic های فیبری نسبت به لنزهای اپتیکال دارای قیمت پایین تری بوده و به صورت ساده ‌تری تولید می‌ شوند.

First Copy Time

تایم مورد نیاز از هنگام فشار دکمه Start تا هنگامی که نخستین کپی به سینی خروجی برسد.

%D9%87%D9%87%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Fusing

پروسه ‌ای می باشد که به منظور چسباندن دائمی ذرات پودر تونر به کاغذ کپی انجام خواهد گرفت. به طور کلی گرما و فشار ایجاد شده توسط لامپی گرم‌ شده درون دو roller  انجام می پذیرد.

(Graphical Device Interface (GDI

این پروسه برای قطعات دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا به عنوان پرینتر عمل نمایند.

%D9%81 2 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Manual / Multi Bypass

برای کاربران این امکان را فراهم می سازد که بدون نیاز به تعویض سینی‌ ها و یا کاست‌ های کاغذ، بر روی دو گروه کاغذ متفاوت کپی گرفته شود. همچنین برای فرایند کپی دورو نیز به کار برده می ‌شود..

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی را از کپی تک بخواهید.

 

معرفی اردبیل

اَردَبیل یا اَردِبیل (دربارهٔ این پرونده تلفظ ؛ به‌معنای «شهر مقدس»)[۷] یکی از کلانشهرهای ایران[۸] مرکز استان اردبیل و شهرستان اردبیل است که در شمال غربی ایران قرار دارد. این شهر پیش و پس از اسلام، مرکز آذربایجان بوده‌است.[۹]

اردبیل در طول تاریخ، به نام‌های گوناگونی ازجمله «دارالارشاد»، «دارالملک»، «دارالعرفان»، «دارالامان» ملقب بوده‌است و به‌علت قرارداشتن در مسیر جادهٔ ابریشم، از رونق اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بوده‌است.[۱۰]

شهرت و اهمیّت اَردَبیل تنها از آن جهت نیست که چند تن از پادشاهان ایران آن شهر را قرارگاه خود ساختند، بلکه از آن لحاظ است که مؤسس فرقهٔ صفویه یعنی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از این‌جا برخاست و در همین‌جا به خاک سپرده شد.[۳]

با ظهور شیخ صفی‌الدّین و خاندان صفوی، اردبیل اعتبار ویژه‌ای یافت، به‌طوری‌که این شهر در زمان تیمور، دارالارشاد و در زمان پادشاهان صفوی با عنوان دارالامان از جایگاه خاصّ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار گردید. حکومت صفوی بسیاری از هرج‌ومرج‌ها را که در ایران وجود داشت، برانداخت و یک حکومت دینی و مذهبی را پایه‌گذاری کرد که به‌گفتهٔ بسیاری از کارشناسان تاریخ، تشکیل دولت یکی از وقایع تاریخ ایران به‌شمار می‌آید.[۱۱][۱۲] واژهٔ اردبیل یک واژهٔ اوستایی است که از لغات «ارته» (به‌معنی مقدس) و «ویل» (به معنی شهر) تشکیل شده‌است. وسعت این شهرستان ۲۵۵۷ کیلومتر مربّع است و چهرهٔ عمومی شهرستان اردبیل متأثّر از ارتفاعات کوهستان‌های سبلان، تالش و بزغوش است که این عوامل طبیعی سبب محصور شدن آن شده‌اند. اردبیل از مناطق با اهمیّت ایران به‌شمار می‌آید و دارای آثار و ابنیّه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است. همچنین روستای تاریخی و گردشگری باروق در ۱۲ کیلومتری اردبیل قرار دارد.

اردبیل از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته و از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد که جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. این شهر در ۲۲۰ کیلومتری تبریز[۱۳] و ۵۸۰ کیلومتری تهران واقع شده‌است.[۱۴]

نام

اردبیل یا «ارده‌ویل» یا «ارته‌ویل» که هم‌اکنون نیز در میان تالشی زبانان ویلکیج (نمین) و آستارا، «آرداویل» یا «آرده‌ویل» گفته می‌شود، به‌معنای «شهر ارته» است. «ارته»، در باور ایرانیان باستان، قانون نظم و آفرینش در زمان پیش از آیین زردشتی است. و در آیین زردشتی به‌صورت «اشه» درآمده است، به‌معنی قانون راستی و داد که نشانگر پویایی (دینامیسم) تکامل است. همچنین «ارد» یا «ارته»، از ایزدان زرتشتی است که پاسدار راستی و داد است. در زبان پهلوی و تالشی «ویل» به‌معنی شهر یا آبادی است که اکنون نیز به‌صورت جمع «ویلات» به معنی محال یا سامانهٔ شهری گسترده و آباد کاربرد دارد. در زبان فارسی در بسیاری از واژه‌ها، حرف «و» به حرف «ب» تبدیل می‌شود، مانند «سه وه لان» به «سه به لان یا سبلان» و «توریز» به «تبریز» و …[۱۵][۱۶]

تاریخ

یافته‌های تازه دربارهٔ پیشینهٔ اردبیل نشان از کشف تاریخ ۴۰هزارساله در اردبیل را به اثبات می‌رساند. محوطه شامل بیش از یک‌صد تخته‌سنگ مزین به نقوش صخره‌ای بوده که با بررسی و مطالعهٔ هر یک از آنها زوایای پنهانی از نحوهٔ زندگی و استقرار بشر در این منطقه از کشور نمایان خواهد شد اردبیل تمدنی ۳۰۰۰ساله در حاشیهٔ جادهٔ ابریشم دارد که سابقهٔ تاریخی و باستانی آن را کاروانسراهای بی‌نظیر به جهت نوع معماری و تجمیع هنرهای ظریف ایرانی بیان می‌کند. اردبیل در گذشته گذرگاه کاروان‌های تجاری و نظامی متعددی بوده که زمینهٔ احداث کاروانسراها را فراهم کرده‌است. به‌باورِ کارشناسان وجود کاروانسرا در شهرستان‌های مختلف این استان بیانگر رونق اقتصادی تمامی شهرهای این منطقه در گذشته‌است. از جملهٔ مهم‌ترین کاروانسراهای اردبیل می‌توان به کاروانسرای سنگی صائین در نیر، شاه عباسی شورگل در بیله سوار، عباسی نقدی کندی و قانلی بولاغ در مشگین‌شهر اشاره کرد.[۱۷][۱۸]

مسجد جمعه اردبیل(جمعه‌مسجد)یادگار دورهٔ پیش از اسلام و دوره سلجوقیان

این شهر در زمان حکومت بنی‌امیه مرکز حکومت آذربایجان و در زمان بنی‌عباس مرکز قیام بابک خرمدین بوده‌است. در سال ۶۱۸ هجری مورد حملهٔ مغولان قرار گرفت. در دوران باستان نیز که ایران به چهار ولایت تقسیم شده بود اردبیل مرکز ولایت باختر شامل آذربایجان بوده‌است.[۱۹] اما در زمان تیموریان و صفویان، نهضت تشیع و جنبش‌های سیاسی ایران از این شهر برخاست. اردبیل در زمان صفویان آباد گردید و به اوج اعتبار، عزت، و عظمت خود رسید، اما پس از انقراض این سلسله در پیشامدها و تحولات تاریخی دورهٔ نادرشاه و اوایل قاجار و به‌خصوص با ورود قشون روسیه به ایران و حوادث دوران مشروطیت، از رونق و اهمیت افتاد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ۲۴ فروردین ۱۳۷۲ به مرکز استان تبدیل شد.

از آثار تاریخی اردبیل که برخی به دورهٔ پیش از اسلام می‌رسد، می‌توان از دهکدهٔ آتشگاه، شهر هیر، شهریور، و جمعه مسجد اردبیل که در قدیم آتشکده بوده‌است، نام برد. با توجه به این‌که این مسجد، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مسجد اردبیل است، یکی از واحدهای آن، کتابخانه بوده‌است.

بسیاری از مؤلفان دورهٔ اسلامی، بنای شهر اردبیل را به فیروز، پادشاه ساسانی نسبت می‌دهند و می‌نویسند که اردبیل به دستور این پادشاه، که در سدهٔ پنجم میلادی می‌زیست، ساخته شده‌است. فردوسی در شاهنامه بنای اردبیل را به پیروز ساسانی نسبت می‌دهد.

اما تاریخ اردبیل خیلی قدیمی‌تر از زمان فیروز ساسانی‌است؛ زیرا که فیروز در سال ۴۵۹ میلادی به سلطنت رسیده‌است و ۳۴ سال قبل از این تاریخ، بهرام پنجم ملقب به بهرام گور در مقابل حملهٔ هیاتله از راه اردبیل به آمل وگرگان و سپس به خراسان رفته و در آن‌جا، خاقان هیاتله را کشته‌است. این موضوع در شاهنامهٔ فردوسی آمده‌است:

چو آگاهی آمد به بهرام‌شاه   که خاقان به مرو است چندان سپاه
همی راند لشکر چو تزکوه سیل   به آمل گذشت از ره اردبیل
سپاهی که از بردع و اردبیل   بیامد، بفرمود تا خیل خیل
بیایند و در پیش او بگذرند   رد و موبد و مرزبان بشمرند

در زمان فیروز به دلیل حملهٔ طوایف شمال (هونها) ویران گردید و به دستور فیروز، آباد گردید و برج و بارو در آن ساخته شد و از این‌رو بنای آن را به فیروز نسبت می‌دهند.

در داستان سیاوش در شاهنامهٔ فردوسی نیز نام اردبیل آمده‌است.

در قرن ششم قبل از میلاد زرتشت پیامبر بزرگ ایران ظهور کرد و بنا به روایت اوستا، کتاب یسنا در بالای کوه سبلان بر او نازل شده‌است.[۲۰]

شهر اردبیل به‌علت نزدیکی به قفقاز و گرجستان و ارمنستان، جایگاه ویژه‌ای داشت به‌طوری‌که در زمان جنگ‌های ایران و روس در عهد قاجار، اردبیل مرکز استقرار نیرو و ستاد عملیات سپاه عباس میرزای قاجار در برابر قشون روس‌ها بوده‌است. شهر اردبیل در سال ۲۷۲ شمسی بر اثر زمین‌لرزه به‌طور کامل ویران شد که در طی آن زمین لرزه ۱۵۰۰۰۰ از ساکنان آن کشته شدند.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

ماشین ظرف‌شویی

یک دستگاه مکانیکی برقی است که برای شستن و تمیز کردن ظرف‌ها و وسایل خوردن و آشامیدن به کار می‌رود. از ماشین ظرف‌شویی در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های منازل استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا بدون زحمت، حجم بالایی از ظروف را با سرعت بالا شست. امروزه ماشین ظرف‌شویی به یکی از پرکاربردترین وسایل در منازل و رستوران‌ها تبدیل شده‌است.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

برای خرید محصولات چیبو بصورت آنلاین روی لینک زیر کلیک کنید :

 

TCHIBO

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

قوانین طلایی که هر سرآشپز خوب باید بداند


بچه ها و همسرتان غذای شما را دوست دارند، اما بد نیست دوستانی که به خانه شما آمده اند نیز همین احساس را داشته باشند، درست است؟ تهیه غذاهای افسانه ای برای عزیزانتان نیازمند نکاتی است. پس از اعمال پیشنهادات ما، همه در مورد شما همین فکر را خواهند کرد! شما یک سرآشپز بسیار خوب خواهید بود که بر روی میز خود شگفتی هایی ایجاد می کند، کسانی را که طعم غذاهای شما را می چشند شگفت زده می کند و تمام این قوانین طلایی را از روی قلب می دانید.

استفاده از ادویه برای غذاهای خوشمزه را فراموش نکنید و از استفاده از چیزهای جدید خودداری کنید. گیاهان علفی مانند آویشن تازه و رزماری را با طناب ببندید و داخل غذا بیندازید تا به غذا طعم بدهد. زمانی که فکر می کنید غذایی که تهیه کرده اید پخته است یا زمانی که می خواهید آن را سرو کنید، می توانید این ادویه های تازه ای که اضافه کرده اید را به کمک طناب کاملا حذف کنید.
غذای بدون نمک اغلب خیلی خوشمزه نیست. این باعث می شود که طعم افزودنی شما پس از پختن از بین برود. پاشیدن نمک از بالا در حین پخت، توزیع یکنواخت آن در غذا را تضمین می کند. همچنین فراموش نکنید که در هنگام پخت غذا به مقدار نمک متناسب با ذائقه خود اضافه کنید.
حتی اگر ترجیح نمی دهید خمیر را با دست باز کنید، گاهی اوقات طعم کار به طور کامل از انگشتان شما عبور می کند. از دستان خود برای باز کردن خمیر استفاده کنید، به خصوص زمانی که در حال درست کردن کوکی های کوچک هستید. وقتی از میکسر استفاده می کنید، بدست آوردن قوام مورد نظر می تواند بسیار دشوار باشد. با لمس خمیر به راحتی می توان به قوام ایده آل رسید. ما مطمئن هستیم که می خواهید برای فرزندان خود کوکی های فوق العاده درست کنید :)
هنگام شکستن تخم مرغ، از یک سطح صاف کمک بگیرید. حتی شکل های گرد در اطراف لبه کاسه باعث شکستن پوسته تخم مرغ به سمت داخل می شود. هیچ کس نمی خواهد پوسته تخم مرغ شکسته در غذای شما باشد، درست است؟
راز املت عالی برای صبحانه یکشنبه این است که دسته تابه را تا حد امکان نزدیک به پخت و پز کنید. احتمال شکستن املت در حین چرخاندن املت به کمک کفگیر زیاد است!

 

لوازم خانه و آشپزخانه چیبو را از آیوپای بخواهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

روش تمیز کردن ساندویچ میکر 

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

 

ساندویچ میکر جزء لوازم پرطرفدار در آشپزخانه است که به‌دلیل استفاده زیاد معمولاً دچار آلودگی و جای لکه غذا برروی صفحات می‌شود. اینکه ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟ چه نوع مواد شوینده‌ای مناسب برای تمیزی ساندویچ میکر است؟ نکات مهم برای ایمنی دستگاه در هنگام تمیزی چه مواردی است؟ جزء سؤالات پر تکراری است که معمولاً از فروشندگان این دستگاه زیاد پرسیده می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به سؤالات مطرح شده در بالا پاسخ دهیم. تا بتوانید ساندویچ میکر خود را هر چند وقت یکبار بدون اینکه دستگاه دچار خرابی یا اتصالی شود به خوبی تمیز کنید.

اگر صفحه ساندویچ میکر دچار خط و خش یا آسیب شده است، مسلماٌ صفحات دستگاه به خوبی نمی‌تواند اسنک‌های ما را درست کنند.

اگر دچار چنین مشکلی هستید ما یک مرکز معتبر و خوشنام را در زمینه بازسازی انواع ظروف نچسب به شما معرفی می‌کنیم. مجموعه تسنتر سرویس با داشتن چندین سال سابقه توانسته بازسازی قابلمه و ماهی تابه و انواع ظروف با پوشش نچسب را به خوبی انجام دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت  سنتر سرویس طیف وسیعی از انواع ظروف بازسازی شده با پوشش‌های نچسب تفلون، چدن، گرانیت با بهترین مواد اولیه تأیید شده اروپایی و پوشش‌های آنتی باکتریال در رنگ‌ها و طرح‌های به‌روز و زیبا مشاهده کنید.

یک مرکز بازسازی تفلون به شما کمک می‌کند با قیمتی کمتر از قیمت خرید یک ظرف نو لوازم خود را مانند روز اول و حتی بهتر از آن تعمیر و بازسازی کنید.

 

راهنمای مرحله ای و قدم به قدم برای تمیز کردن ساندویچ میکر

 

تمیز کردن به‌موقع انواع لوازم برقی آشپزخانه می‌تواند عمر و کارایی این وسایل را زیاد کند. بهتر است هر چند وقت یکبار که زمان زیادی از آخرین استفاده از دستگاه نگذشته باشد آن را تمیز کنید.

هر چه لکه‌های غذا و چربی بر روی صفحه ساندویچ میکر بیشتر بماند، تمیز کردن آن دشوار خواهد بود. در زیر به‌‌شکل بسیار ساده‌ای به شما توضیح می‌دهیم که چگونه دستگاه خود را تمیز کنید تا از شرلکه‌های چربی و تکه‌های سوخته غذا بر روی آن خلاص شوید:

 

ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید

 

قبل از هر نوع تمیز کردن دستگاه حواستان باشد که آن را خاموش کرده و از پریز برق بیرون بکشید. در حالی که دستگاه خاموش است ولی هنوز گرم هست و سرد نشده آن را تمیز کنید.

گرم بودن دستگاه و صفحات باعث می‌شود به راحتی بتوانید آلودگی‌ها را از سطح صفحه و کناره‌های آن پاک کنید. مخصوصاً اگر لکه و غذاهای چسبیده روغنی باشد.

 

بیرون کشیدن صفحاتی که قابل جدا شدن هستند

 

اگر صفحه ساندویچ میکر شما متحرک است و می‌توانید آن را بیرون بکشید، تمیز کاری خیلی راحت‌تر انجام می‌شود. در این شرایط می‌توانید صفحات را داخل سینک ظرفشویی به خوبی بشویید.

اگر بنابر دفترچه راهنما می‌توانید صفحات را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید که مشکلی نیست. اما اگر داخل دفتر چه توصیه‌ای به انجام اینکار نشده صفحات را داخل ماشین ظرفشویی نگذارید.

 

تمیز کردن صفحه دستگاه با پارچه یا اسفنج مناسب و نرم

 

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

 

به‌وسیله پارچه یا اسفنج مناسب همراه با آب گرم و صابون طوری که خیلی خیس نباشد به آرامی صفحه را تمیز کنید. طوری که به خوبی بقایای غذای چسبیده از بین برود.

می‌تواند این کار را چند بار انجام دهید تا صفحه کاملاً تمیز شود. تلاش نکنید در اولین مرحله شستشو همه لکه‌ها را از صفحه پاک کنید.

شیارهای صفحات را فراموش نکنید در اطراف هر شیاری ممکن است مقداری مواد غذایی گیر کرده باشد که باید به آرامی همه را پاک کرد.

اگر آلودگی بین شیارها زیاد بود با یک چاقوی آشپزخانه یا یک چوب باریک دستمال مرطوبی را به آن بپیچانید و داخل شیارها را تمیز کنید.

 

خشک کردن و تمیز کردن بیرون دستگاه

 

در پایان با یک پارچه نرم صفحات را خشک کنید. سپس بیرون دستگاه را هم با پارچه نخی که کمی نمدار شده تمیز کنید و برق بیندازید.

 

معرفی چند ماده شوینده که ساندویچ میکر را می‌توان با آن تمیز کرد

 

استفاده مایع ظرفشویی

 

صفحات بعضی از ساندویچ میکرها را نمی‌توان از دستگاه جدا کرد. حواستان باشد که صفحه را با دستمال حوله‌ای که با آب گرم و مایع ظرفشویی خیس خورده طوری که سطح دستگاه کمی نم بردارد تمیز کنید.

سپس با دستمالی که فقط با آب ولرم نمدار بر روی سطح صفحه بکشید. توجه داشته باشید جای پرز یا الیاف پارچه روی سطح دستگاه باقی نماند.

اگر لکه سخت شده و به راحتی پاک نمی‌شود می‌توانید با استفاده از فرچه یک مسواک نرم که به آب و مایع ظرفشویی آغشته شده، همه قسمت‌ها از جمله شیارها را کاملاً تمیز کنید.

هرگز برای سریع پاک کردن صفحات ساندویچ میکر از اجسام تیز و برنده استفاده نکنید. صفحات جدا شدنی دستگاه را می‌توانید 15 دقیقه در آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید.

 

تمیز کردن با سرکه و جوش شیرین

 

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

 

استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن دستگاه ساندویچ میکر یا همان اسنک ساز کاربرد زیادی دارد. برای این منظور دستمال نخی یا اسفنج را به سرکه آغشته کنید و روی صفحات بکشید.

سپس از ترکیب سرکه و جوش دوباره روی صفحه بکشید تا کاملاٌ تمیز شود. در پایان با دستمال نخی مرطوب همه سطح دستگاه و صفحه را پاک کنید.

 

تمیز کردن صفحات ساندویچ میکر با گاز پاک کن

 

اگر دقیقاً جنس صفحات دستگاه خود را بدانید می‌توانید به راحتی از اسپری گاز پاک کن استفاده کنید. ابتدا سعی کنید کمی از اسپری روی قسمت کوچکی از صفحه بپاشید تا اگر با مواد نچسب صفحه سازگار بود تمامی قسمت‌ها را با آن پاک کنید. اسپری گاز پاک کن کمک می‌کند تا اثر غذا و چربی به خوبی پاک شود.

چگونه  با سنتر سرویس برای بازسازی ظروف تفلون و چدن و گرانیت تماس بگیریم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت : سنتر سرویس و مشاهده آدرس و ساعت کاری به این مرکز مراجعه فرمایید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس مرکز سنتر سرویس تماس بگیرید

صبر کنید تا ظرف شما سرد شود سپس هر نوع مواد غذایی با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم کاملا پاک کنید. هرگز از اجسام فلزی در قابلمه تفلون استفاده نکنید. اجسام فلزی روی تفلون خراش ایجاد می‌کند و باعث از بین رفتن کفی تفلون می‌شوند. برای خالی کردن غذای مانده از درون تفلون از کفگیر یا قاشق چوبی یا کائوچو استفاده کنید.

هرگز درون ظرف تفلون داغ آب نریزید یا آن را در آب قرار ندهید. ظرف تفلون باید به قدری خنک شود که بتوانید با دست آن را لمس کنید. ظرف تفلون را در سینک با آب گرم خیس کنید. روی یک اسکاج نرم چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و ظرف تفلون را با آن تمیز کنید.

سپس آن را با آبکشی کرده تا مواد شوینده روی آن را از بین برود. دقت داشته باشید که برای شستشو و تمیز کردن قابلمه تفلون هرگز از تمیز کننده‌های قوی که خورنده هستند مثل وایتکس استفاده نکنید. این مواد به کفی تفلون آسیب وارد می‌کنند.

 

 

سنتر سرویس با چندین سال سابقه درخشان در زمینه بازسازی تفلون بهترین نیرو و مواد اولیه را به کار گرفته تا رضایت شما را جلب کند.

سنتر سرویس این امکان را برای شما فراهم کرده که چه در قزوین و چه در خارج از قزوین به راحتی بتوانید تعمیر ظروف تفلون خود را به ما بسپارید.

ما با تولید محصول با کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت از دیگر رقبای خود در این زمینه پیشی گرفتیم و برندی نام آشنا را برای مشتریان وفادار خود ثبت کردیم تا اطمینان حاصل کنند که کیفیت حرف اول را در مجموعه ما می‌زند.

همچنین بخوانید دو مطلب زیر را :

  تعمیرگاه لوازم خانگی صادقیه 
  تعمیرگاه لوازم خانگی نارمک

 

 

چند نکته مهم را که در هنگام تمیز کردن ساندویچ میکر باید در نظر داشت

 

  • توجه داشته باشید در هنگام تمیز کردن ساندویچ میکر تمیز کاری را به آرامی انجام دهید و حواستان باشد آب وارد دستگاه نشود. پارچه باید قفط نم داشته و قطرات آب از آن خارج نشود.
  • هیچ گاه دستگاه را به‌طور کامل داخل ماشین ظرفشویی یا آب حتی برای چند ثانیه قرار ندهید. زیر به مدارهای الکتریکی آن آسیب جدی وارد می‌شود.
  • حتماً قبل از تمیز کردن دستگاه را به برق متصل کنید تا مقداری گرم شود سپس آن را خاموش کرده و کامل از برق بکشید تا تمیز کاری آن راحت باشد.
  • از مواد شوینده شیمیایی قوی، جرمگیر یا برس‌های زبر برای تمیز کردن صفحات استفاده نکنید. زیرا ممکن است به پوشش نچسب و غیر نچسب دستگاه آسیب وارد شود.
  • بنابر اصول احتیاطی دستگاه‌های برقی همیشه قبل از تمیز کاری دستورالعمل داخل دفترچه و نکات مهم آن را خوب مطالعه کنید.
  • سعی کنید در هر بار استفاده به‌منظور نچسبیدن مواد غذایی به ساندویچ ساز کمی روغن زیتون، کره یا مارگارین را به سطح صفحه بمالید.
 
لوازم یدکی و قطعات ساندویچ میکر را از قطعه بانک بخواهید

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

قطعات جاروبرقی بندرعباس

قطعات جاروبرقی بندرعباس / قطعه بانک

ارسال از قطعه بانک به تمام نقاط ایران

لوازم یدکی جاروبرقیلوازم یدکی جاروبرقی

بندرعباس

مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس در جنوب ایران است. بندرعباس جزو کلان‌شهرهای جنوبی ایران بوده و بندر شهید رجایی که در این شهر قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران است. از نام‌های پیشین آن بندر گمبرون بوده که با لشکرکشی شاه عباس بزرگ و بیرون راندن پرتغالی‌ها از ایران، نامش به بندرعباس تغییر یافت.[۳]

مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر به‌عنوان نقطه اتکای اقتصاد ایران در جهت جابه‌جایی کالا و نیز وجود کارخانه‌های پرشمار و بزرگ صنعتی؛ بندرعباس را به شهری مهم در زمینهٔ بازرگانی و صنعت کشور همچنین منطقه مبدل کرده‌است.[۴]

فاصله بندرعباس تا تهران ۱۲۸۷ کیلومتر، تا تبریز ۱۸۸۶ کیلومتر، تا اصفهان ۹۳۳ کیلومتر، تا شیراز ۵۷۷ کیلومتر و تا کرمان ۴۹۱ کیلومتر است.[۵][۶][۷]

پیشینه تاریخی

قطعات ال جی بندرعباس | لوازم یدکی lg ال جی در بندرعباس
 
سراسرنمای نقشه ایران در ۱۸۱۴میلادی. بندرعباس و بخش بزرگی از هرمزگان بخشی از ایالت بزرگ کرمان بوده‌است

تاریخ پیش از اسلام

قدیمی‌ترین گزارش بندرعباس در زمان داریوش بزرگ (بین سالهای ۵۲۲ تا ۴۸۶ پ. م) است. سیلاکوس، فرمانده داریوش، از بندرعباس به سوی هند و دریای سرخ سفر کرد. در زمان حمله اسکندر مقدونی به شاهنشاهی هخامنشی، بندرعباس به نام «هورمیرزاد» شناخته می‌شد.

دوره پرتغالی‌ها

در قرن شانزدهم، بندرعباس در نزد ایرانیان به نام «گمرون» شناخته می‌شد. در سال ۱۵۶۵، یک دریانورد اروپایی آن را “Bamdel Gombruc” (یعنی “بندر گومروک” یا “بندر گمرک”) نامید و این نام را به عنوان نام فارسی و ترکی نامید. بندرعباس در سال ۱۵۱۴ توسط پرتغالی‌ها فتح شد و مکان مهمی برای محافظت از تجارت آنها در خلیج فارس و هند بود.[۸][۹] آنها نام این شهر را به دلیل وجود خرچنگ در سواحل آن، کومورائو گذاشتند.

قطعات ال جی بندرعباس | لوازم یدکی lg ال جی در بندرعباس
پست تجاری انگلیسی و هلندی در بندرعباس در سال ۱۷۰۴ میلادی
قطعات ال جی بندرعباس | لوازم یدکی lg ال جی در بندرعباس
“گومبرون، یا بندرعباس”، تصویری از ۱۸۶۲ میلادی

در سال ۱۶۱۴، کومورائو توسط شاه عباس کبیر از پرتغالی‌ها پس گرفته شد و به “بندر عباس” تغییر نام داد. شاه عباس با حمایت نیروی دریایی بریتانیا شهر را (که در دنیای انگلیسی‌زبان به نام “Gombraun” شناخته می‌شود) به یک بندر بزرگ تبدیل کرد. تا سال ۱۶۲۲، نام‌های پرتغالی و انگلیسی رسماً با هم ترکیب شده و «Combrù» یا «Combu» را تشکیل دادند، اگرچه ساکنان هنوز آن را بندرعباس می‌نامیدند. سر توماس هربرت گفت که نام رسمی انگلیسی “”Gumbrown”” است، اما [gŏmrōōn] تلفظ می‌شود. او در سال ۱۶۳۰ نوشت که “بعضی (اما من آنها را تائید نمی‌کنم) آن را “Gamrou”، برخی دیگر “Gomrow”” و برخی دیگر “Cummeroon”” می‌نویسند.” در دهه ۱۶۷۰، این شهر به نام “گامرون” شناخته می‌شد.

در سال ۱۶۲۲ میلادی، شاه عباس با کمک نیروهای انگلیسی و فرمانده ایرانی امامقلی خان، نیروهای پرتغالی را شکست داد. به مناسبت این پیروزی گمبرون به بندرعباس تغییر نام داد. در تقسیمات کنونی بندرعباس در استان هرمزگان و یکی از مهم‌ترین مراکز استراتژیک و تجاری در مجاورت خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد.[۱۰]

دوره انگلیسی و هلندی

در سال ۱۶۲۵، یک ناوگان ترکیبی انگلیسی و هلندی به پرتغالی‌ها در بندرعباس حمله کرد و کنترل پست‌های تجاری را به دست گرفت. به زودی، کمپانی هند شرقی هلند از همتای انگلیسی خود پیشی گرفت و در نهایت، از سال ۱۶۵۴ تا سال ۱۷۶۵ کنترل کامل تجارت محلی ادویه و ابریشم را در دست داشت.[۱۱]

دوره عمانی‌ها

بین سالهای ۱۷۹۴ تا ۱۸۶۸، بندرعباس از طریق قرارداد اجاره با ایران تحت کنترل سلطنت عمان و زنگبار بود. ظاهراً جزئیات قرارداد اصلی بین نسخه عربی و فارسی متفاوت بود. عمانی‌ها گستره ساحلی حدود ۱۰۰ مایلی از سدیج تا خمیر و حدود ۳۰ مایل در عمق هرمزگان تا شَمیل را تحت کنترل داشتند. آنها همچنین جزایر هرمز و قشم را تحت کنترل داشتند. در سال ۱۸۲۳، ایرانی‌ها تلاش کردند عمانی‌ها را بیرون کنند، اما سلطان با رشوه‌گیری و خراج به والی شیراز توانست بندر را حفظ کند. در سال‌های ۱۸۴۵–۱۸۴۶، ارتشی به سرپرستی فرماندار کل فارس بندر را تهدید به اخاذی کرد، در حالی که ارتش دیگری به فرمانروای کرمان، میناب را محاصره کرد. عمانی‌ها ایران را تهدید به محاصره کردند، اما مقیم بریتانیا در بوشهر آنها را متقاعد کرد که عقب‌نشینی کنند.[۱۲]

ایرانیان در سال ۱۸۵۴، زمانی که سلطان در زنگبار بود، شهر را بازپس گرفتند. تحت فشار بریتانیا پس از جنگ ایران و انگلیس در سال ۱۸۵۶، ایران قرارداد اجاره عمان را با شرایط مساعد تمدید کرد. در قرارداد جدید تعیین شد که منطقه استیجاری متعلق به ایالت فارس بوده و پرچم ایران بر فراز بندرعباس به اهتزاز در خواهد آمد. نرخ اجاره نیز افزایش یافت. تحت فشار بریتانیا، قرارداد در سال ۱۸۶۸ تمدید شد، اما با نرخ اجاره بالاتر و برای مدت کوتاه‌تر. دو ماه پس از تمدید، اجاره نامه توسط دولت ایران با استناد به بندی که اجازه فسخ آن را در صورت سرنگونی سلطان عمان می‌داد، لغو شد.[۱۲]

 

 

 

 

 

لوازم یدکی جاروبرقی

این وسایل شامل :

 

موتور جاروبرقی ، خرطومی جارو برقی  ، پارویی جاروبرقی ، پاکت هپا جاروبرقی  ، پاکت ایرانی و یکبار مصرف جاروبرقی  ، فیلتر محافظ موتور جاروبرقی  ، جا پاکتی جاروبرقی  ، بورد ( برد ) جاروبرقی  ، برس روی فرش جارورقی

  • زانویی دسته جاروبرقی  ، شامپو جاروبرقی  ، فیلتر هپای جاروبرقی  ، لوله تلسکوپی جاروبرقی ، سری درزگیر جاروبرقی ، یک جفت چرخ جاروبرقی ، خار کوبل جاروبرقی  ، درب پشت جاروبرقی ، کوبل بدنه جاروبرقی ، سیم جمع کن جاروبرقی
  • تبدیل سر موتور جاروبرقی  ، کلید on  و off  جاروبرقی ف زانویی کامل تفنگی جاروبرقی  ، فیلتر ابری جاروبرقی  ، پاکت جاروبرقی همتا ، فیلتر همه کاره جاروبرقی

 

 

  • tablo baneresfahan