بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۵۲ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

باطری جاروشارژی بوش

شرکت بوش آلمان یکی از قدرتمند ترین کمپانیهای ساخت لوازم خانگی و ابزار در دنیا می باشد. از جمله محصولات پر فروش این شرکت بوش جارو های شارژی هستند.
معمولا باتری جارو شارژیهای بوش از جنس نیکل کادمیوم یا لیتیوم یون هستند. بوش مدلهای متنوعی از جارو شارژی با توانهای مختلف تولید میکند که هر مدل باتری مختص به خود را دارد.
ما در مجموعه بوش ساپورت انواع پک باتری جارو شارژی بوش را با بهترین کیفیت و قیمت تولید و عرضه میکنیم.

 

 

 

تعویض باطری جارو شارژی بوش

برای تعویض باطری جارو شارژی بوش، انتخاب باتری طبق نمونه 

 

اصلی نصب شده توسط شرکت بوش انجام می گردد و باتری جارو شارژی بوش از لحاظ سایز، ولتاژ و شکل ظاهری پک باتری جارو شارژی مطابق باتری استاندارد نصب شده توسط شرکت سازنده می باشد. معمولا باتری اورجینال نصب شده روی جارو شارژی های بوش دارای حداکثر ظرفیت ممکن در سایز ساب سی یعنی 3000 میلی آمپر ساعت هستند و توصیه میشود همین باتری مجددا نصب گردد. البته مشتریان عزیز امکان انتخاب ظرفیت 

باتری را دارند و میتوانند از ظرفیت 1500 میلی آمپر ساعت تا 3000 میلی آمپر را انتخاب نمایند. ظرفیت باتری هر چقدر بالاتر باشد مدت زمان شارژ دهی باتری نیز بالاتر می رود.فرایند تعویض باتری جارو شارژی بوش در بوش ساپورت توسط تکنسین فنی و دستگاه نقطه جوش باتری استاندارد انجام میشود که همین امر باعث بالا رفتن عمر باتری و آسیب ندیدن باتری میشود.

قابل ذکر است اتصال سلولهای باتری جارو شارژی توسط افراد غیر فنی و ابزار غیر استاندارد باعث آسیب شدید به باتری و پایین آمدن ظرفیت شارژ باتری میشود. لذا ما در مجموعه بوش ساپورت عمل پک کردن باتری جارو شارژی را با نقطه جوش استاندارد انجام میدهیم. هنگام ساخت پک باتری با نقطه جوش استاندارد اتصال پلیت نیکل به باتری در کمتر از یک صدم ثانیه اتفاق می افتد و سلول باتری بیش از حد گرم نمیشود و آسیب نمیبیند. ولی در برخی مراکز غیر استاندارد اتصال سلولهای باتری به یکدیگر توسط هویه داغ لحیم میشود.

این امر باتری جارو شارژی شما را تخریب میکند. و یا از دستگاه نقطه جوش باتری غیر استاندارد استفاده میشود که باعث داغ شدن بیش از حد باتری شده و ظرفیت و طول عمر باتری را به شدت کاهش میدهد.  

 

عمر باتری جارو شارژی بوش

عوامل زیادی در تعیین طول عمر پک باتری جارو شارژی شما دخیل هستند اما در شرایط استاندارد یک باتری با کیفیت جارو شارژی تا دو سال با ظرفیت اسمی چاپ شده روی باتری کار میکند و پس از آن به مرور زمان ظرفیت باتری پایین تر آمده و تقریبا 3 سال پس از نصب عمر باتری جارو شارژی شما به پایان میرسد و نیاز به تعویض باتری خواهید داشت.
از جمله عوامل مهم در تعیین طول عمر باتری جارو شارژی، استفاده از شارژر استاندارد است. شارژر استاندارد تضمین کننده طول عمر باتری شماست به این صورت که یک شارژر استاندارد باتری جارو شارژی، علاوه بر ولتاژ دقیق و فیلتر شده، مقدار جریان خروجی از شارژر را در مراحل مختلف شارژ کنترل میکند و با این عمل دمای داخل باتری کنترل شده و از آسیب رسیدن به باتری جلو گیرری میکند.
از عوامل مهم دیگر در طول عمر باتری جارو شارژی بوش دمای محیط است. باتریها به طور کل بهترین عملکردشان را در دمای مثبت 10 تا مثبت 20 درجه سانتیگراد انجام میدهند.
عامل بعدی که تاثیر به سزایی بر طول عمر باتری جارو شارژی دارد و معمولا در خانه رعایت نمیشود، این است که در مواقع عدم استفاده از جارو شارژی و پس از شارژ کامل همچنان دستگاه به برق متصل است و گاها تا روز بعد و استفاده  مجدد در دستگاه به برق متصل می ماند. این قضیه درست است که همه دستگاههای استاندارد مدار کنترل شارژ و قطع کن جریان شارژ اتوماتیک دارند اما، توصیه ما به شما این است که برای افزایش طول عمر باتری جارو شارژی خود، پس از شارژ کامل آن را از برق جدا کنید(این قضیه بر افزایش طول عمر سایر وسایل از جمله شارژر، تلویزیون، مایکروویو و ... نیز صادق است)برای مطالعه کامل مقاله عوامل موثر بر طول عمر باتری روی این لینک کلیک کنید.

مدت زمان شارژ باتری جارو شارژی

یکی از سوالات متداول هنگام خرید باتری یا تعویض باتری جارو شارژی بوش این است که چند ساعت دستگاه را روی شارژ بگذاریم یا اینکه مدت زمان شارژ اولیه چقدر باید باشد؟
پاسخ این سوال رابطه مستقیم با ظرفیت باتری جارو شارژی و شدت جریان خروجی شارژر جارو شارژی بوش شما  دارد. بدیم معنی که اگر به عنوان مثال جریان خروجی شارژر باتری جارو شارژی شما 200 میلی آمپر باشد و شما باتری با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعت انتخاب کرده باشید. بایک تقسیم ساده 2000/200 عدد 10 ساعت برای شارژ کامل باتری به دست می آید. البته باتری جدیدی که شما تهیه میکنید در حدود 20 تا 30 درصد شارژ اولیه دارد که در این زمان تاثیر گذار است.
در صورتی که دستگاه جارو شارژی، باتری و شارژر شما استاندارد باشند و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. نیازی به وسواس نشان دادن در مدت زمان شارژ باتری نیست. به دلیل اینکه این دستگاهها و شارژرهای استاندارد مدار محافظ باتری و کنترل شارژ و چراغ نشانگر شارژ کامل دارند. بنابر این پس از سبز شده چراغ نشانگر شارژ باتری دستگاه و شارژر را از برق قطع نمایید.

قیمت باتری جاروشارژی بوش

قیمت باتری جارو شارژی بوش بستگی به نوع سلول استفاده شده در پک باتری جارو شارژی و ظرفیت سلول باتری دارد. ما در مجموعه بوش ساپورتقیمت باتری جارو شارژی بوش را بر اساس تعداد سلول استفاده شده در پک باتری محاسبه میکنیم و هیچ هزینه ای بابت پک زدن و جوش باتری دریافت نمیکنیم. و تضمین بهترین قیمت را به مشتریانمان میدهیم. برای مشاهده انواع باتری جارو شارژی بوش و خرید اینترنتی باتری جارو شارژی بوش کلیک کنید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

علت لرزش لباسشویی بوش

لوازم بوش

یکی از مشکلات شایعی که افراد در زمان استفاده ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شوند، مسئله لرزش ماشین لباسشویی است. اگر شما نیز از لباسشویی بوش استفاده می‌کنید و به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل هستید، مطالعه این مطلب را از دست نداده و همراه ما باشید.

 

7 علت لرزش لباسشویی بوش

دلایل متعددی منجر به لرزش لباسشویی بوش می‌شوند. بهتر است کلیه ایرادات و مشکلات مربوط به لرزش ماشین لباسشویی را شناسایی کرده و در صورت لزوم برای عیب‌یابی دقیق مشکل اقدام کنید. موارد زیر از جمله شایع‌ترین دلایل لرزش زیاد ماشین لباسشویی بوش محسوب می‌شوند:

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  2. استفاده از بار نامتعادل
  3. خرابی کمک فنر
  4. فرسایش تسمه لباسشویی
  5. نقص فنی در آبکشی
  6. خراب شدن شلنگ تخلیه
  7. باز نکردن پیچ‌های ترانسفر

 

7 علت لرزش لباسشویی بوش

در ادامه هر یک از علت لرزش ماشین لباسشویی بوش را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی بوش

یکی از موارد مهمی که ارتباط مستقیم با لرزش ماشین لباسشویی بوش دارد، محل نصب آن است. اگر محل نصب غیر استاندارد باشد، دستگاه با لرزش و سر و صدای بیش از حد به کار خود ادامه می‌دهد. عدم تراز کردن ماشین لباسشویی یکی از موارد مهم برای نصب محسوب شده و نباید نادیده گرفته شود. اگر احساس کردید که لرزش ماشین لباسشویی بوش غیرطبیعی است، در درجه اول تراز بودن آن را چک کنید.

راه‌حل:

  • برای نصب ماشین لباسشویی حتماً از دستگاه تراز استفاده کنید.
  • اگر حباب در قسمت وسط محفظه قرار گرفت، یعنی محل نصب ماشین لباسشویی استاندارد است.
  • شما می‌توانید از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی نیز می‌توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید.

2. استفاده از بار نامتعادل

جالب است بدانید دومین علت لرزش ماشین لباسشویی بوش، به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر به صورت غیر اصولی در آن لباس بریزید، شست‌وشوی آن با لرزش همراه خواهد بود. برخی از لباس‌ها دارای دکمه و اکسسوری‌های نسبتاً بزرگ هستند و اگر آنها را پشت و رو نکنید، با بدنه ماشین لباسشویی برخورد داشته و منجر به سر و صدا و لرزش می‌شوند. از طرفی باید لباس‌ها به صورت یکنواخت درون ماشین لباسشویی قرار بگیرند و چنانچه آنها را گلوله گلوله داخل ماشین لباسشویی بریزید، سر و صدا و لرزش می‌شود. از طرفی اگر در ماشین لباسشویی بیشتر یا کمتر از ظرفیت آن لباس بریزید، با مشکل اضافه بار و بار نامتعادل مواجه شده و این مسئله نیز لرزش ماشین لباسشویی را چندین برابر می‌کند.

راه‌حل:

  • بهتر است برای استفاده درست از ماشین لباسشویی دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
  • از طرفی برای شستشوی لباس حتماً به میزان لباس‌ها و نحوه توزیع آنها در دیگ دستگاه توجه کنید.

3. خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی بوش

کمک فنر ماشین لباسشویی بوش جزء قطعات مهم محسوب شده و به دیگ آن و به فریم پایه متصل است. در واقع این قطعه تأثیر بسزایی در حفظ تعادل ماشین لباسشویی داشته و میزان لرزش آن را کاهش می‌دهد. علت این مشکل به استفاده بیش از حد و غیر معمولی از دستگاه مرتبط است. وقتی برای شستن پتو و پارچه‌های ضخیم از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، کمک فنر آن در معرض آسیب قرار گرفته و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

 

راه‌حل:

  • در صورتی که متوجه شدید علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی بوش از کمک فنر است، حتماً از تکنسین‌های متخصص برای تعمیر و تعویض کمک فنر کمک بگیرید.

4. فرسایش تسمه ماشین لباسشویی

ابتدا باید بگوییم که اکثر ماشین‌های لباسشویی تسمه دار لرزش و سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. در برخی مواقع بعد از گذشت چندین سال از خرید ماشین لباسشویی و استفاده مداوم از آن، شاهد فرسایش تسمه هستیم. در نتیجه مشکل لرزش بیشتر از سابق می‌شود. ممکن است تسمه ماشین لباسشویی پوسیده شده باشد. در این شرایط ضمن لرزش زیاد دستگاه توانایی سابق را نداشته و لباس‌های شما را مانند گذشته تمیز نمی‌شوید.

 

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم هرازچندگاهی تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. چنانچه نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید، از تکنسین‌های متخصص کمک بگیرید.

5. نقص فنی در آبکشی ماشین لباسشویی

از دیگر علل لرزش لباسشویی بوش می‌توان به خرابی شفت و نقص فنی در سیستم آبکشی اشاره کرد. در شرایط مشابه ضمن لرزش فراوان ماشین لباسشویی قادر به آبکشی کف لباس‌ها نبوده و عملکرد سابق را ندارد.

راه‌حل:

  • رفع این مشکل نیاز به مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر دارد. بهتر است از مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی بوش کمک بگیرید. اگر دسترسی به نمایندگی ندارید، متخصصین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

6. خراب شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

از دیگر قطعات مهم در ماشین لباسشویی بوش، می‌توان به شلنگ تخلیه اشاره کرد. جالب است بدانید خرابی این قطعه نیز منجر به تولید صدا و لرزش در عملکرد دستگاه می‌شود. وقتی ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست، همواره مقدار زیادی آب در دیگ جمع شده و ماشین لباسشویی نیز وقتی در حال کار است، به طرفین و جلو حرکت می‌کند. این مسئله منجر می‌شود که ماشین لباسشویی از حالت تراز خارج شود.

 

راه‌حل:

  • خوشبختانه شلنگ تخلیه جزء آن دسته از قطعاتی است که با تعویض آن مشکل حل می‌شود. اگر چندین سال از خرید ماشین لباسشویی شما می‌گذرد، توصیه می‌کنیم از سرویس دوره‌ای برای بررسی مشکل ماشین لباسشویی کمک گرفته و در صورت لزوم اقدام به تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی کنید.

7. باز نکردن پیچ‌های ترانسفر

پیچ‌هایی در مجاورت دیگ ماشین لباسشویی وجود دارند که حمل و نقل دستگاه را راحت‌تر می‌کنند. اگر این پیچ‌ها باز نشوند، شاهد لرزش زیادی خواهید بود. وقتی ماشین لباسشویی خریداری می‌کنید، این پیچ‌ها به صورت طبیعی روی دستگاه نصب هستند و شما نیز برای ثابت نگه داشتن دستگاه می‌توانید در زمان جابجایی منزل از آنها استفاده کنید.

لوازم یدکی و قطعات لباسشویی بوش را از بوش ساپورت بخواهید.

راه‌حل:

  •  بهتر است در ابتدا مطمئن شوید که پیچ‌ها متصل هستند یا خیر. اگر پیچ‌های ترنسفر به دیگ متصل بودند، حتماً آنها را باز کنید تا از لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. چنانچه مشکل حل نشد از تکنسین‌های برای تعمیرات کمک بگیرید.
  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

قطعات لباسشویی بوش باغستان

تامین کننده قطعات بوش

تامین کننده قطعات بوش

قطعات لباسشویی بوش را از ما بخواهید.

لباسشویی بوش شرکت آلمانی بوش یکی از تولیدکنندگان برتر تولید لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی بوش است. این برند را می‌توان یکی از نام‌های پرآوازه در جهان برشمرد که به دلیل کیفیت بالای محصولاتش چنین رتبه ای دارد. در واقع رتبه انرژی این ماشین +++A است و صفحه نمایش دارد. این ماشین لباسشویی دارای برنامه های شست و شوی بی سرو صدا، کاهش مصرف آب و انرژی و کاهش مدت زمان شست و شو است.

لوازم جانبی لباسشویی بوش را از ما بخواهید.

معرفی باغستان

باغِستان شهری است در استان تهران ایران. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد.

جمعیت این شهردر سال ۱۳۸۵، برابر با ۵۲٫۴۶۳ نفر بوده‌است.[۱]

در سال ۱۳۷۹ خورشیدی تصمیم بر آن شد تا روستاهای سعیدآباد، مهدیه، ده مویز، خادم‌آباد، نصیرآباد، بابا سلمان، دهشاد بالا و پایین همه یک شهر شده و یک شورا داشته‌باشند. این شهر باغستان نام گرفت. برخی مناطق مانند سعیدآباد از منطقه ۱۸ شهرداری تهران جدا شده و به شهر جدید پیوستند.[۲]

محدوده شهر جدید باغستان از سه راه شهریار در شهر تهران تا جنوب شرقی شهر شهریار و از جنوب تا اتوبان ساوه ادامه دارد. این شهر متشکل از ۵ ناحیه می‌باشد (ناحیه مرکزی خادم آباد، ناحیه یک نصیرآباد، ناحیه دو سعیدآباد و ناحیه سه باباسلمان) و در کل مساحتی بالغ بر ۱٬۵۸۳٬۹۶۸ متر مربع را دارا است. شهرک‌های قدیمی‌تر صادقیه و مطهری نیز در محدودهٔ شهر جدید درآمدند. این شهر به دلیل داشتن بافت جدید و قرار گرفتن در محیطی نسبتاً ییلاقی و خوش آب و هوا و نزدیکی به شهر تهران علاوه بر انبوه‌سازی نظر بخش وسیعی از ویلاسازان را به خود جلب کرده‌است.[۳]

دیدنی‌ها[ویرایش]

قلعه دهشاد با دیرینگی بیش از ۲۰۰ سال در روستایی به همین نام، در ده کیلومتری شرق شهریار و در محدوده شهر باغستان قرار دارد.

این دژ یکی از دژهای متعدد شهرستان شهریار است که از اغلب آنان چیز زیادی باقی نمانده‌است و به علت کم توجهی مسئولین مربوط بخش اعظم دژها (همچون قلعه فرامرز، قلعه چهل دختر در حصار ساتی و…) تخریب شده‌است. دیوار دورادور قلعه دهشاد تقریباً سالم مانده و قلعه هنوز مسکونی می‌باشد.[۴]

تپه ده‌مویز مربوط به دوره سلجوقیان است و در شهرستان شهریار، بخش مرکزی، روستای ده مویز واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۳۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

صنایع[ویرایش]

محدودهٔ باغستان دارای کارخانه‌های صنایع مخابرات ایران، داروسازی، کمپوت‌سازی، سردخانه، انبار وزارت نیرو، کارخانه‌های ماکارونی، خمیرمایه، مرغ‌داری و لبنیات و تولیدی تجهیزات ورزشی بی اف تی اسپرت ، کشاورزی دامداری ، شهرک برقی می‌باشد.[۵]

سکونت و زمین‌های بنیاد مستضعفان[ویرایش]

در باغستان شهریار تا اواخر سال ۱۳۹۵ تا خیابان لاله ۱۰ و ۱۱ که نزدیک بازار باغستان (+بازار میوه‌وتره‌بار) است به عنوان مناطق تمیز و مناسب برای زندگی شناخته می‌شود. البته برخی خیابان‌ها مانند اواسط خیابان لاله ۱۱ یا ۱۰ نقطه کور اینترنت نسل ۳ و ۴ ایرانسل است. آغاز بلوار اصلی این منطقه با درختان تنومندی شروع می‌شود که نشانه وجود درخت‌های قدیمی در گذشته در این منطقه است. برخی مردم زمین‌های این منطقه را به عنوان غصبی (اوقافی) پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران می‌شناسند. در بین مردم این منطقه کلاهبرداری بزرگ در زمین‌های گسترده بنیاد مستضعفان بسیار شناخته‌شده‌است اگرچه موضوع کلاهبرداری باغستان کرج توسط اخبار پوشش داده شده‌است،[۶] اگرچه بنیاد مستضعفان در مکاتبات زمین‌های باغستان تهران نیز حضور دارد.[۷]

منابع

 

همچنین بخوانید مطلب تعمیرگاه لوازم خانگی آریاشهر

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

براون

براون

براون، (به آلمانی: Braun)، نام شرکتی است که در تولید وسایل الکتریکی فعال و برندی جهانی است. این شرکت در سال ۱۹۲۱ توسط مکس براون و در شهر فرانکفورت، آلمان بنیان گذاشته شد.

سپس در سال ۱۹۶۷ توسط شرکت ژیلت خریداری گردید. اکنون شرکت براون، از شرکت‌های زیرمجموعه پروکتر اند گمبل محسوب می‌شود. دفتر مرکزی شرکت براون، در شهر کرونبرگ ایم تانوس، آلمان قرار دارد..

محصولات براون را از آیوپای بخواهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی قلهک

دستگاه کپی یک دستگاه ساده و معمولی نیست و از بخش ها و اجزای متفاوتی تشکیل شده است. شناختن هرکدام از بخش های دستگاه کپی برای فردی که دائما با این وسایل کار می‌کند امری ضروری است. گاهی اوقاتی مشکلاتی برای دستگاه پیش می‌آید که فرد می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به کارشناس مشکل دستگاه خود را بر طرف کند. در نتیجه چه بهتر که ما خودمان با قطعات این دستگاه عظیم الجثه آشنا باشیم. 

.

قطعات دستگاه کپی ، شامل اجزای گوناگونی می باشد که در این مقاله  به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی دستگاه کپی از اصلی ترین و مهم ترین ماشین ها و دستگاه های اداری به حساب می آید. به وسیله ای که از اسناد و مدارک، تصویری دقیقا شبیه به آن ها تهیه نماید، دستگاه فتوکپی و یا کپی گفته می شود. دستگاه های کپی دارای تنوع بسیار زیادی بوده که هر کدام از آن ها دارای عملکرد و ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

همان گونه که اشاره نمودیم، دستگاه کپی وسیله ای به جهت کپی نمودن متون و یا تصاویر می باشد که این وسیله کاربردی در تمامی اداره ها،  شرکت ها و یا حتی در برخی منازل نیز دارای کاربرد می باشد. همچنین این دستگاه ها امروزه بیشتر در مرکز های فنی چاپ و یا خدمات طراحی و… دارای کارایی می باشند. این دستگاه ها متشکل از اجزای گوناگونی بوده که در ادامه به معرفی این قطعات یعنی قطعات دستگاه کپی خواهیم پرداخت. به طور کلی برای اینکه به تعمیرکاری حرفهه ای در زمینه ماشین های اداری تبدیل شویم، لازم است تا ابتدا با دستگاه ها و قطعات مربوط به آن ها آشنا شویم.

Untitled 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

دستگاه کپی

همان طور که بدان اشاره نمودیم، یکی از انواع دستگاه هایی که در سیستم اداری تمامی کشور ها دارای کاربرد زیادی می باشد، دستگاه کپی است. چرا که به طور کلی تهیه رونوشت و یا کپی ای از یک سند امری بسیار ضروری و واجب است. از این رو معمولا خریداران این دستگاه در تلاش هستند تا دستگاهی با کیفیت بسیار بالا قطعات دستگاه کپی مناسبی را خریداری نمایند.

خرید و تهیه محصولی با کیفیت نمی تواند دلیل بر کارکرد صحیح آن دستگاه باشد و از این رو نیاز است تا کاربران این دستگاه اطلاعاتی را در رابطه با قطعات این دستگاه کسب نمایند و اصول و قوانین مرتبط با آن را رعایت کنند. چرا که اگر این مساله مورد توجه کاربران قرار نگیرد، ممکن است تا باعث استهلاک زود هنگام قطعات دستگاه کپی و یا خرابی آن ها شود.

%D8%BA 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

فرایند فتوکپی

قبل از آشنایی با قطعات دستگاه کپی، بهتر است تا با نحوه کار با این دستگاه کمی اطلاعات کسب کنیم. کپی گرفتن یکی از روش های نسخه برداری می باشد که اساس آن به صورت زیر است:

در این فرایند، در ابتدا بر روی غلتک نواری موجود و یا استوانه درام، بار الکتریسته ی یکنواختی پخش می شود. سطوح این غلتک ها به وسیله هادی نوری پوشیده می باشد. کپی به وسیله نور شدیدی که از کاغذ موجود بر روی شیشه دستگاه کپی، عبور می نماید. قسمت های سفید کاغذ به راحتی نور را منعکس کرده و سپس آن قسمت از سطح باردار استوانه درام خنثی خواهد شد.

دقت کنید که قسمت های تیره سطوح کاغذ قادر به انعکاس نور نمی باشند و یا به عبارتی دیگر نور را جذب می نمایند، از این رو قسمت هایی با بار منفی بر روی درام باقی خواهد ماند.
یکی از لوازم و قطعات دستگاه کپی، پودر تونر می باشد که درون دستگاه قرار می گیرد. پودر تونر با بار مثبتی شارژ شده و به بار های منفی موجود بر روی استوانه درام می چسبند. در نتیجه بخش هایی از آن پودر تونر را جذب می نمایند.

ان قسمتی که بر روی استوانه درام، الکتریسیته ساکنی ایجاد می شود، کاغذ سیاه می باشد. اما قسمتی که سفید است الکتریسیته را ایجاد نکرده و تصویری از مدرک بر روی آن شکل خواهد گرفت. هنگامی که ذرات نرم پودر تونر از استوانه درام جدا و جذب کاغذ شد، به وسیله گرما به سطح کاغذ چسبیده و در نهایت اولین کپی ایجاد خواهد شد.

%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آشنایی با قطعات دستگاه فتوکپی

حال نوبت آن است تا با برخی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی آشنا شویم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دکمه و یا کلید پاور

Power switch و یا کلید خاموش و روشن، همان گونه که از نام آن مشخص است، قطعه ای به منطور خاموش و روشن کردن دستگاه کپی می باشد. در واقع این کلید، کلید برق اصلی دستگاه کپی می باشد و دستگاه کپی تنها به وسیله این دکمه خاموش و روشن می شود. پاور سوییچ نوعی کلید الاکلنگی(seesaw switch)  می باشد که تنها دو حالت قطع و وصل را دارا می باشد.

%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سرپوش اسناد و یا orginal cover

به طور کلی به جهت انجام عملکرد صحیح و کارآیی بهتر دستگاه کپی در هنگام اسکن اسناد، از قطعه ای از قطعات دستگاه کپی به نام سرپوش و یا کاور استفاده می شود. این قطعه، قطعه ای متحرک می باشد. به این صورت که برای کپی برداری از اسناد و یا تعمیرات دستگاه فتوکپی باید سرپوش و یا کاور را بالا برده و سپس اسناد را بر روی شیشه دستگاه قرار داده و در آخر سرپوش را بر روی سند مورد نظر قرار دهیم.

میز اسناد و یا orginal table

صفحه شیشه ای در قسمت بالایی دستگاه کپی قرر دارد که محل قرار دادن اسناد می باشد، این صفحه شیشه ای، میز اسناد نام دارد. همچنین در قسمت چپ این صفحه شیشه ای محل قرار دادن سایز های گوناگونی از کاغذها مشخص می باشد. سمت چپ وسط این صفحه شیشه ای، علامتی به شکل مثلث قرار دارد که وسط سند باید در مقابل آن قرار گیرد. همچنین دقت کنید که به منظور اسکن سند و شروع کپی برداری باید که سند مورد نظر بر روی این صفحه شیشه ای اسناد قرار گیرد.

%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87 %DA%A9%D9%BE%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی خروجی کاغذ و یا paper tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی سینی خروجی کاغذ می باشد که اسناد کپی شده پس از کپی برداری از این محل خارج شده و بر روی این سینی قرار می گیرد.

ضامن آزاد کننده کاست و یا grip

به منطور بیرون کشیدن کاست کاغذ و همچنین در هنگام تعمیر دستگاه کپی، نیاز به گرفتن ضامن آزاد کننده کاست می باشد. به این صورت که باید آن را به ببالا هل داد و سپس بیرون کشید. با این کار می توان کاغذ را درون آن قرار داد.

قطعه راهنمای تغذیه دستی و یا manual feed orginal guide

در هنگام قرار دادن کاغذی به صورت تک برگ از دستگاه کپی در محل تغذیه، باید تا ابتدا صفحه متحرک و یا راهنمای تغذیه را با توجه به اندازه کاغذ تنظیم نمود.

%D9%82%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی تغذیه دستی و یا manual feed tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی، سینی تغذیه دستی می باشد که نام دیگر آن Bypass و یا تک برگ می باشد. به طور کلی اگر که بخواهید به صورت تک برگی کپی برداری نمایید، باید که کاغذ سفید را بر روی این سینی قرار دهید.

سینی کاغذ و یا paper tray

این قسمت معروف به کاست می باشد که کمی قبل در رابطه به آن اشاره نمودیم. در واقع اگر که تصمیم داشته باشیم بیش از یک برگ کپی بگیریم، باید کاغذ سفید را در این قسسمت قرار دهیم. به عبارتی دیگر کاست و یا سینی کاغذ، محل ذخیره کاغذ برای کپی محسوب می شود.

%DA%AF 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

قطعات داخلی دستگاه کپی

به طور کلی دستگاه کپی دارای قطعات و اجزای گوناگونی می باشد که در هنگام آزاد نمودن ضامن رها کننده، بخش بالایی دستگاه از بخش پایینی آن جدا شده و در میان آن ها فضایی ایجاد می شود. از طریق این فضا می توان به بخش داخلی قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم. حال بهتر است تا کمی با این قطعات داخلی آشنا شویم.

پنل اپراتوری و یا operation panel

این قسمت مربوط به کنترل نمودن دستگاه و همچنین تعمیرات اصلی دستگاه کپی می شود. همچنین نشانگر ها و کلید ها واقع در این پنل از دستگاه کپی می باشند.

%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

درپوش جلویی دستگاه کپی و یا front cover

این بخش زمانی کاربرد دارد که بخواهیم به برخی از دیگر قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم و یا هنگام سرویس نمودن و درآوردن کاغذ گیر کرده از دستگاه. به این صورت که در این مواقع باید این درپوش را باز کرد. فراموش نکنید که این درپوش تنها در هنگام استفاده نکردن از دستگاه باید باز شود. اگر که در هنگام کپی برداری این درپوش را باز نمایید، دستگاه کپی بلافاصله خاموش می شودو ممکن است که کاغذ در دستگاه گیر کند.

قطعات مکانیکی دستگاه کپی

اجزای مکانیکی در هنگام کپی گرفتن از یک سند دارای عملکرد مستقیمی می باشند. اگر چه که قطعات مختلفی در این بخش مکانیکی به کار رفته است، اما نوع عملکرد کاری تمامی این قطعات مکانیکی می باشد. در واقع این قسمت ها دارای ارتباط  کاری نزدیکی با یکدیگر می باشند.

%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

یونیت تغذیه کننده کاغذ و یا paper feeding unit

این یونیت تغذیه متشکل از دو بخش اصلی می باشد که عبارتند از:

محل تغذیه کاغذ:

این محل نیز در دستگاه کپی متشکل از دو قسمت تک برگ و چند برگ می باشد.

کاغذ کش:

این بخش از قطعات دستگاه کپی موظف به انتقال کاغذ ها می باشد که شامل سه بخش کاغذ کش ورودی، کاغذ کش داخلی و کاغذ کش خروجی می باشد.

یونیت ظهور و یا development unit

این یونیت نیز شامل دو قسمت پودر تونر و دولوپر می باشد. در واقع در این یونیت دولوپر و یا پودر سنگین موظف به انتقال پودر تونر بر روی سطوح استوانه درام می باشد. به این صورت که در ابتدا باید تونر با دولوپر ترکیب گردد. مخزن و یا تانک دولوپر در بالای تانک پودر تونر قرار می گیرد.

%D8%B3 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی
یونیت ترانسفر و یا transfer charger unit

از دیگر قطعات دستگاه کپی یونیت ترانسفر می باشد که موظف به انجام عمل انتقال پودر تونر از روی سطوح استوانه درام بر روی کاغذ می باشد.

هیتر و یا fusing

پخش نمودن پودر تونر بر روی سطوح کاغذ در این بخش یعنی هیتر و هیتر فیوزینگ به انجام می رسد. در واقع این بخش، آخرین بخشش از به تصویر کشیدن می باشد.

اپتیک و یا optic

در میان قطعات دستگاه کپی، این قطعه در زیر صفحه شیشه ای قرار می گیرد. اپتیک نخستین مرحله از تشکیل تصویر به شمار می رود.

یونیت شارژ و یا charger unit

این قطعه موظف به باردار نمودن و یا فعال کردن استوانه درام بوده و در بخش بالایی استوانه درام قرار می گیرد که با باز نمودن در بخش جلویی قابل مشاهده می باشد.

%D9%82 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

استوانه درام و یا drum

درام لوله ای استوانه ای شکل به رنگ زرشکی می باشد که تصویر کپی شده در ابتدا بر روی آن تشکیل می شود.

قطعات الکترونیکی دستگاه کپی

به طور کلی تمامی حرکات و کنترل بر تمامی قسمت های مکانیکی در دستگاه کپی به وسیله سیستم الکترونیکی انجام می گیرد. این قطعات شامل چند بخش می باشند که عبارتند از:

%D9%84%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

برد های الکترونیکی و یا electronic boards

برد های الکترونیکی دارای دو وظیفه اساسی و مهم می باشند که عبارت است از:

۱-کنترل نمودن قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه

۲-تغذیه و لتاژ دهی قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه فتوکپی

هر بخش و یا یونیت در دستگاه کپی ممکن است  که به وسیله برد الکترونیکی ای مورد کنترل قرار گیرد. از اصلی ترین و مهم ترین این برد ها عبارتند از:

  • برد اصلی و یا main board
  • برد تغذیه و ولتاژ و یا high voltag board که در دو نوع موجود است:
  1. Ac board
  2. Dc board

این برد ها هر کدام بر حسب محل استقرار خود دارای عملکردهای متفاوتی می باشند.

%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سنسور ها و سوئیچ ها

این قطعات دستگاه کپی، نوعی حسگر الکتریکی می باشند که بر حسب وظایف خود در دستگاه، قادر به رساندن اطلاعات خبری به برد های الکترونیکی دستگاه کپی می باشند. برد های الکترونیکی نیز موظف به اجرای برنامه های از پیش تعیین شده ای می باشند. در واقع سنسور ها در قسمت های مختلفی از  دستگاه کپی موجود هستند که هر کدام از آن ها دارای وظایف خاصی می باشند.

موتور های الکتریکی و یا Electronic motors

موتورهای الکتریکی موظف به حرکت قسمت ها و قطعات دستگاه کپی می باشد و کاملا تک فاز بوده و به طور کلی به دو نوع ذغال دار و بدون زغال تقسیم می شود. کلاچ ها و سلونوئیدها نیز از قطعات الکترومکانیکی محسوب شده و یک جریان الکتریکی فعال شده و حرکت مکانیکی ای را به اجرا در می آورد.

%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آموزش تعمیرات دستگاه کپی

پس از آشنا شدن با قطعات مختلف دستگاه کپی، حال نوبت آن است که تا حدودی به آموزش تعمیرات بپردازیم. به منظور آغاز تعمیر دستگاه فتوکپی لازم است تا با موارد زیر آشنا باشیم و هر کدام را به خوبی تمرین نماییم. لوازم مورد نیاز به منظور تعمیر دستگاه کپی نخستین چیزی می باشد که فرد تعمیرکار دستگاه کپی باید از آن مطلع باشد. پس از آن بهتر است تا به شناختن اصطلاحات این حرفه بپردازیم.

%D9%81 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

اصطلاحات موجود در آموزش قطعات دستگاه کپی

Automatic Document Feeder  و یا ADF

منبع تغذیه‌ کننده اتوماتیک سند، وسیله‌ ای می باشد که برخی از نسخه ‌های اصلی را نگهداری نموده و به صورت اتومات آن ها را به منظور اسکن و یا کپی بر روی صفحه شیشه ای نور‌ دهنده ارسال می نماید. در تعمیرات دستگاه کپی این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.

Automatic Exposure Control

عملکرد کنترل اتوماتیک نور دهی، به صورت اتوماتیک مقدار نور مورد نیاز به منظور تابیدن بر نسخه اصلی را تنظیم می نماید. به عنوان نمونه: بر روی کاغذ های رنگی و یا نسخه‌ های اصلی ولی با کیفیت پایین

Automatic Power Save Mode

با گذر 90 ثانیه از عدم انجام فرایند کپی، دو حالت Power Off و Sleep Mode برای کاربران ایجاد خواهد شد.

%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

 Automatic Start

شروع اتوماتیک به کاربران دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا که دستورات و یا عملیات کپی را در هنگام warm up وارد نماید. پس از اینکه warm up کامل شود، عمل کپی کردن به صورت اتوماتیک و بدون دستکاری نمودن قطعات دستگاه کپی انجام می پذیرد.

Black and White Reverse

در این اصطلاح نواحی تیره و روشن کاغذ را به منظور ایجاد تصویر های سایه روشن تغییر خواهد داد.

Cartridge Exchange Program

به طور عموم دستگاه های کپی دارای سیستم های کارتریجی بوده که به راحتی قابل تعویض هستند.

%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Continuous Copier

قابلیت انجام فرایند های کپی‌ متوالی و بدون اینکه فرد  پس از انجام هر بار کپی مجبور به فشردن دکمه Start باشد. تعداد کپی‌ های متوالی در مدل های مختلف دستگاه های کپی با یکدیگر متفاوت می باشد.

Continuous Mode

این عملکرد، دستگاه کپی را قادر می ‌سازد که تا هنگامی که کاغذ های موجود در دستگاه کپی به پایان برسند،  به فرایند کپی گرفتن ادامه دهد.

Copy Size

این اصطلاح بیانگر میزان حداکثر و حداقل محدوده کپی و همچنین اندازه کاغذی می باشد که دستگاه کپی قادر است تا آن را مورد استفاده قرار دهد.

CPM

‍Copies Per Minute  به معنای تعداد کپی در هر دقیقه می باشد.

%D9%84 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Developer

جسمی می باشد که پودر تونر را در واحد دولوپر نگهداری می نماید. با ایجاد اصطحکاکی در دولوپر، ذرات پودر تونر دارای بار منفی شده که در نهایت باعث جذب شدن توسط استوانه درام دارای بار مثبت می ‌شوند.

Development

این اصطلاح بیانگر پروسه ‌ای می باشد که ضمن آن پودر تونر بر تصویر روی استوانه درام هادی نور به کار‌ برده می ‌شود.

Development System

امروزه درمیان قطعات دستگاه کپی دو نوع development system در دستگاه های کپی شخصی و یا رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Dual Component که در آن از وسیله ای به نام برس مغناطیسی استفاده می‌ شود  و Mono Component که در آن نوعی چرخنده مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

Digital Copier

دستگاه کپی دیجیتال، ردیفی از سنسور ها را که تصویر اسناد را اسکن می نماید، مورد استفاده قرار داده و در نهایت آن را برای پروسه دیجیتال آماده خواهد کرد.

8 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Drum

درام در واقع قلب دستگاه کپی می‌ باشد که تصویر بر روی آن شکل خواهد گرفت. این قطعه از قطعات دستگاه کپی، شامل هسته ای آلومنیومی همراه با چندین لایه از ماده حساس به ذرات باردار و نور همچون سلنیوم یا ماده ای با ساختار آلی است.

Dual Page Copy

این اصطلاح به معنای کپی به صورت اتومات از دو صفحه روبروی هم می باشد.

Edge / Center Erase

در این فرایند، نواحی اطراف لبه خارجی اسناد پاک می شود. این فرایند برای کپی گرفتن از کتاب مفید می باشد.

Electronic Storing –  E-Store

ذخیره الکترونیکی این امکان را برای شما فراهم می سازد که گروه اسناد کامل ‌شده را بدون واحد حجیم منظم‌ کننده، به طور ساده‌ تری فراهم سازید. Offset Stacking نیز هر گروه کامل پرینت ‌ها و یا کپی‌ ها را با سینی اسناد داخلی جدا خواهد کرد.

%DA%A9%DA%A9 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Energy Save Mode

این ویژگی نوعی صرفه‌ جویی در مصرف انرژی می باشد که پس از انجام کپی و اتمام زمان Preset، قطعات دستگاه کپی به صورت اتومات در وضعیت standby قرار گرفته که باعث می‌ شود تا برای انجام کپی بعدی نیازی به زمان warm-up مجدد نباشد.

Enlargement

این اصطلاح به معنای قابلیت افزایش اندازه تصویر نسخه های اصلی بر روی نسخه کپی ‌شده، می باشد.

Fiber Optics

Fiber Optics  که لایه‌ های فیبری Lucite به‌هم ‌فشرده است و به منظور تشکیل تصویر نور را به استوانه درام انتقال می دهد، در برخی از انواع دستگاه های کپی به کار می روند. Optic های فیبری نسبت به لنزهای اپتیکال دارای قیمت پایین تری بوده و به صورت ساده ‌تری تولید می‌ شوند.

First Copy Time

تایم مورد نیاز از هنگام فشار دکمه Start تا هنگامی که نخستین کپی به سینی خروجی برسد.

%D9%87%D9%87%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Fusing

پروسه ‌ای می باشد که به منظور چسباندن دائمی ذرات پودر تونر به کاغذ کپی انجام خواهد گرفت. به طور کلی گرما و فشار ایجاد شده توسط لامپی گرم‌ شده درون دو roller  انجام می پذیرد.

(Graphical Device Interface (GDI

این پروسه برای قطعات دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا به عنوان پرینتر عمل نمایند.

%D9%81 2 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Manual / Multi Bypass

برای کاربران این امکان را فراهم می سازد که بدون نیاز به تعویض سینی‌ ها و یا کاست‌ های کاغذ، بر روی دو گروه کاغذ متفاوت کپی گرفته شود. همچنین برای فرایند کپی دورو نیز به کار برده می ‌شود..

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی را از کپی تک بخواهید.

 

معرفی قلهک

قُلْهَک محله‌ای در شمال تهران واقع در شهرستان شمیرانات است. این محله از شرق به محله دروس، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر (دستگردی) هم‌مرز است.

این منطقه از گذشته‌های دور دارای چندین رشته قنات بوده که برخی از آن‌ها هنوز جاری هستند. آب قنات جاری در سفارت که بسیار پرحجم و همچنان جاری است، درختان چنار کهنسال منطقه را سیراب می‌کند. در منطقه قلهک، دو مسجد به نام‌های مسجد جامع و مسجد اعظم قلهک وجود دارد. قدیمی‌ترین مسجد آن، مسجد اعظم قلهک می‌باشد که در آن در ایام تاسوعا و عاشورا نخل قلهک برای ایام سوگواری بیرون آورده می‌شود. همچنین حمام اهالی قلهک، واقع در خیابان جلالی جنب بن‌بست شریعتی می‌باشد که به نام گرمابه حافظ تا چندین سال پیش معروف بوده‌است، ولی در حال حاضر تعطیل است. این حمام قدمتی نزدیک به صدسال دارد و تاریخ احداث آن به طور دقیق مشخص نیست. شواهد نشان می‌دهد که آب قنات که از باغ سفارت انگلیس وارد حوضچه حمام می‌شده و در کوره پزخانه توسط برگ درختان و الوار سوزانده شده، آب گرم می‌شده و اهالی حمام می‌کرده‌اند که بعدها لوله‌کشی آب و گاز آمده و دوش حمام نصب شده‌است.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

قلهک در سیزده کیلومتری جنوب امامزاده صالح سر راه آسفالته بوده‌است. سکنۀ آن در دوران قاجار هزار تن شمرده شده‌اند. این قریه نخستین روستای شمیران محسوب می‌شود و از آنجا رودخانه‌های متعددی به اطراف منشعب می‌شده‌است. یکی به سوی سفارتخانه خارجی‌ها، دیگری به سوی قصرهای اعیان و باغهای ییلاقی درباریان یا کارمندان می‌رفته‌است. منوچهر ستوده در کتاب خود محدود و مشخصات قلهک را به شرح زیر بیان می‌دارد: قلهک در دو طرف جاده قدیم شمیران واقع است و محدود است از شمال به تجریش و از جنوب به اراضی چالهرز و داودیه و از مشرق به دروس و از مغرب به تپه‌های الهیه و قسمتی از زرگنده.[۲]

نخستین تماس تلفنی که از شمیران با تهران برقرار شد، از قلهک و در تلفن‌خانه‌ای که در کوچهٔ تلفن‌خانه (یزدانیان فعلی) بود، گرفته شد.[۳] تلفنخانه قلهک برای برقراری تماس تلفنی شاه با وزرا و کاخ سلطنتی راه اندازی شده بود تا زمانی که شاه در ییلاق شمیران به سر می‌برد از احوال کاخ بی‌خبر نماند.[۴]

نام قلهک[ویرایش]

قلهک (به ضم قاف و فتح‌ها و سکون بقیه) به معنی قلۀ کوچک است؛ و کلمه مرکب است از قله و از کاف پسوند که علامت تصغیر است. مرتضی رازفر در رابطه با مصداق نام قلهک می‌گوید: " در کنار جاده قدیم شمیران (شریعتی کنونی) که بسیار باریک بود محله قلهک کنونی وجود داشت که سکنه بسیار کمی داشت و قلعه کوچکی آنجا بود بر این اساس به محله این قلعه کوچک، «قلعهک» می‌گفتند که پس از مرور زمان به قلهک تبدیل شد. مدارکی نیز در حسینیۀ قلهک واقع در مسجد اعظم قلهک وجود دارد که این موضوع را تأیید می‌کند؛ به طور مثال بر روی خیلی از بناها، ستون‌ها و … حک شده‌است قلعهک.[۵]

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 فروشگاه پرینتر گلپایگان

 

 

 

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در گلپایگان برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

گلپایگان را همای دختر بهمن کیانی ساخت و بنام خود سمره خواند که در نخست همای را سمره گفتند. دخترش آن را تجدید عمارت کرد و گلبادگان یا گربادگان گفت.[۱][۲][۳][۴][۵]

گلپایگان از آمیختگی سه واژه (گل - پای - گان) بر پا شده‌است. نام نخست شهر، گردپاذگان بوده‌است. (برهان قاطع، ۱۳۶۱، ذیل گلپایگان)، گروهی دیگر نام آغازین آن را گَرپادگان به معنی کوهپایه می‌دانند. «گَر» در زبان پارسی میانه به معنای کوه است.

در واپسین روزهای ساسانیان و روزهای آغازین اسلام (اعراب)، «گردپادگان» خوانده می‌شد و تازیکان معرب نموده «جرباذکان» نامیده‌اند. (معجم البلدان یاقوت دیده شود). سپس از روی قاعده دیگری که آن نیز در زبانشناسی ایران معروف است، را و دال تبدیل به لام گشته و کلمه گارد مبدل بگال و سپس مبدل بگول و سپس مبدل به گل شده و بالاخره وردپاتکان و گلپایگان، شده یعنی شهر گلباد، و چنان‌که گفتیم گلباد از نام‌های معروف ایرانی بوده‌است.

سپیده سحر و طبیعت گلپایگان

برخی گفته‌اند در اصل «ورتپاتکان» به معنی شهر یا سرزمین ورتپات بوده که یکی از نام‌های ایران نیز می‌باشد. سپس با گذشت زمان وردپاتکان، «وردپاذکان»، «گردپاذکان»، «گلپادگان» و سرانجام «گلپایگان» شده‌است. ورد، به معنی گل سرخ است و در نتیجه تغییراتی که از روی قواعد زبان شناختی در آن روی داده، واژه ورد تبدیل به «گل» شده‌است. پات از مصدر پاییدن، به معنی نگاهبانی کردن است و «وردپات» گل نگاهدار معنی می‌دهد.

پات پس از مدتی «پاذ» و سرانجام دگرگون به «پای» شده‌است. واژه «کان» که سپس «گان» گردیده در آخر نام شهرها و آبادی‌های بسیاری چون اردکان، زنگان، ارزنگان و ارزنکان… آمده‌است.

بنابر روایت دیگری، نام قدیم گلپایگان «چهرزادگان» بوده‌است. زیر بنیانگذار آن چهرزاد(هما) نام داشت.[۶]

آب و هوا[ویرایش]

آب وهوای گلپایگان متغیر و دارای زمستانهای سرد با حداقل حرارت ۲۱- درجه و تابستانهای گرم و خشک است که بیشترین حرارت آن تا۵/۳۷+ درجه می‌رسد. بارندگی غالباً در زمستان و میزان آن حدود ۳۰۰ میلی‌متر است. گلپایگان از مناطق کوهستانی است. دشت گلپایگان، گسترده و آب آن از رودخانه و قنات و چشمه و منابع آب‌های زیرزمینی تأمین می‌گردد. گلپایگان دارای یکی از بهترین آب و هواها در کشور است. کوهستان‌های پوشیده از مراتع و رودخانه‌های منطقه چشم‌انداز طبیعی زیبایی به وجود می‌آورند. رشته کوه‌های مرکزی ایران از این شهرستان می‌گذرد.

پوشش گیاهی[ویرایش]

پوشش گیاهی درمناطق کوهستانی استپ کوهی همراه باانواع گون و به ویژه «کتیرا» است که مصرف صنعتی و بهداشتی دارد و به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

استپ کوهی از غرب به شرق کاهش می‌یابد از این رو منطقه غرب که دارای پوشش گیاهی بهتر و آب بیشتر است، محل پرورش گوسفند و گله داری است. گیاهان خودرو مانند مُک کو (شیرین بیان) که ریشه آن‌ها استفاده داروئی دارد، گل گاو زبان، شاتره، کاسنی، تره کوهی، چندال، مرزنجوش، دینارو (که بسیار خوش‌بو است)، شوید کوهی، پافغلاق، ریش قازی، شنگه، جوقاسم، گوش بره، خاکشیر، مرزنگوش، بارهنگ (بالنگ)، بابونه، بالنگو، قدامه، کرچک، و… همه برای مردم شهر آشنا است.

در گلپایگان گندم، جو، پنبه، چغندر قند، تنباکو، شبدر، یونجه، سبزی‌های خوردنی، صیفی جات، آلو، زالزالک، سیب، هلو، آلوچه، گیلاس، آلبالو، زردآلو، مو (انگور از همه رقم: کشمش، عسکری، شآاونی (شاهونی)، مونقّا، ریش بابا…)، همه عمل می‌آید.

درختان قابل رویش گلپایگان عبارتند از: چنار، صنوبر، وه‌نو، بید مشک، عناّب، ریواس، بادام کوهی، انجیر وحشی، سنجد، زبان گنجشک، بلوط، انجیر وحشی، نارون، توت، کاج، سپیدار، و درختان میوه (سیب، گلابی، زردآلو، بادام و گردو و…). در گلپایگان یک گیاه خود رو بنام غازیاغی در فصل بهار می‌روید که مردم از آن برای استفاده در آش یا پلو استفاده می‌کنند و در زبان محلی به آن پافغلاق (پا کلاغ) می‌گویند. این اسم برگرفته از شکل ظاهری گیاه است.منابع

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

زیبایی و فواید موز برای مو برای سلامتی

 

فواید موز برای زیبایی و سلامتی برای مو

موز به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود و جدای از تقویت سلامت شما با مواد معدنی و ویتامین ها، فواید زیبایی تقریبا باورنکردنی دارد. فواید برتر موز برای موهایتان و نحوه استفاده از آنها را بررسی کنید

 

گره زدگی مو

چه کسی می دانست که موز می تواند جایگزین نرم کننده ها شود؟ 2 عدد موز رسیده را در یک مخلوط کن با سرعت بالا مانند Ultrablend + مخلوط کنید تا یکدست و کرم رنگ شود. 2 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل، ½ قاشق چایخوری آب لیمو و ½ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید. دوباره هم بزنید تا یکدست شود و به مدت 20 دقیقه روی موهایتان بمالید. شما آن را دارید، یک نرم کننده خانگی برای کمک به باز کردن گره موهای شما بدون هیچ تلاشی!

 

تقویت رشد مو

موز حاوی مواد معدنی مانند پروتئین و منیزیم و ویتامین هایی مانند ویتامین B6 و ویتامین C است که همگی برای رشد طبیعی موهای شما ضروری هستند. در مخلوط کن خود، ½ موز رسیده را با ½ آووکادوی رسیده، 1 تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون پوره کنید. ماسک را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود قرار دهید سپس مانند همیشه آبکشی کنید

 

شفابخش انتهای شکاف

موز موهای ابریشمی را تقویت می کند. آنها می توانند موهای شما را هیدراته، تقویت و تغذیه کنند و این واقعاً زمانی که از نوک دونه شده رنج می برید می تواند مفید باشد! یک ماسک مغذی را با مخلوط کردن 1 موز با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون آماده کنید. مقداری روغن ضروری اسطوخودوس به آن اضافه کنید و ماسک را به مدت 30 دقیقه بمالید سپس طبق معمول آبکشی کرده و شامپو بزنید. موهای شما سالم تر از همیشه به نظر می رسند!

 

قطعات و لوازم یدکی مخلوط کن مولینکس را از قطعه بانک بخواهید

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

قطعات مخلوط کن بندرعباس

لوازم مخلوط کن

فروش لوازم یدکی خانگی

 

بندرعباس

مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس در جنوب ایران است. بندرعباس جزو کلان‌شهرهای جنوبی ایران بوده و بندر شهید رجایی که در این شهر قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران است. از نام‌های پیشین آن بندر گمبرون بوده که با لشکرکشی شاه عباس بزرگ و بیرون راندن پرتغالی‌ها از ایران، نامش به بندرعباس تغییر یافت.[۳]

مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر به‌عنوان نقطه اتکای اقتصاد ایران در جهت جابه‌جایی کالا و نیز وجود کارخانه‌های پرشمار و بزرگ صنعتی؛ بندرعباس را به شهری مهم در زمینهٔ بازرگانی و صنعت کشور همچنین منطقه مبدل کرده‌است.[۴]

فاصله بندرعباس تا تهران ۱۲۸۷ کیلومتر، تا تبریز ۱۸۸۶ کیلومتر، تا اصفهان ۹۳۳ کیلومتر، تا شیراز ۵۷۷ کیلومتر و تا کرمان ۴۹۱ کیلومتر است.[۵][۶][۷]

پیشینه تاریخی

همچنین ببینید: گاه‌شمار بندرعباس

قطعات ال جی بندرعباس | لوازم یدکی lg ال جی در بندرعباس

 

سراسرنمای نقشه ایران در ۱۸۱۴میلادی. بندرعباس و بخش بزرگی از هرمزگان بخشی از ایالت بزرگ کرمان بوده‌است

تاریخ پیش از اسلام

قدیمی‌ترین گزارش بندرعباس در زمان داریوش بزرگ (بین سالهای ۵۲۲ تا ۴۸۶ پ. م) است. سیلاکوس، فرمانده داریوش، از بندرعباس به سوی هند و دریای سرخ سفر کرد. در زمان حمله اسکندر مقدونی به شاهنشاهی هخامنشی، بندرعباس به نام «هورمیرزاد» شناخته می‌شد.

دوره پرتغالی‌ها

مقالهٔ اصلی: فتح هرمز (۱۶۲۲)

در قرن شانزدهم، بندرعباس در نزد ایرانیان به نام «گمرون» شناخته می‌شد. در سال ۱۵۶۵، یک دریانورد اروپایی آن را “Bamdel Gombruc” (یعنی “بندر گومروک” یا “بندر گمرک”) نامید و این نام را به عنوان نام فارسی و ترکی نامید. بندرعباس در سال ۱۵۱۴ توسط پرتغالی‌ها فتح شد و مکان مهمی برای محافظت از تجارت آنها در خلیج فارس و هند بود.[۸][۹] آنها نام این شهر را به دلیل وجود خرچنگ در سواحل آن، کومورائو گذاشتند.

قطعات ال جی بندرعباس | لوازم یدکی lg ال جی در بندرعباس
پست تجاری انگلیسی و هلندی در بندرعباس در سال ۱۷۰۴ میلادی
قطعات ال جی بندرعباس | لوازم یدکی lg ال جی در بندرعباس
“گومبرون، یا بندرعباس”، تصویری از ۱۸۶۲ میلادی

در سال ۱۶۱۴، کومورائو توسط شاه عباس کبیر از پرتغالی‌ها پس گرفته شد و به “بندر عباس” تغییر نام داد. شاه عباس با حمایت نیروی دریایی بریتانیا شهر را (که در دنیای انگلیسی‌زبان به نام “Gombraun” شناخته می‌شود) به یک بندر بزرگ تبدیل کرد. تا سال ۱۶۲۲، نام‌های پرتغالی و انگلیسی رسماً با هم ترکیب شده و «Combrù» یا «Combu» را تشکیل دادند، اگرچه ساکنان هنوز آن را بندرعباس می‌نامیدند. سر توماس هربرت گفت که نام رسمی انگلیسی “”Gumbrown”” است، اما [gŏmrōōn] تلفظ می‌شود. او در سال ۱۶۳۰ نوشت که “بعضی (اما من آنها را تائید نمی‌کنم) آن را “Gamrou”، برخی دیگر “Gomrow”” و برخی دیگر “Cummeroon”” می‌نویسند.” در دهه ۱۶۷۰، این شهر به نام “گامرون” شناخته می‌شد.

در سال ۱۶۲۲ میلادی، شاه عباس با کمک نیروهای انگلیسی و فرمانده ایرانی امامقلی خان، نیروهای پرتغالی را شکست داد. به مناسبت این پیروزی گمبرون به بندرعباس تغییر نام داد. در تقسیمات کنونی بندرعباس در استان هرمزگان و یکی از مهم‌ترین مراکز استراتژیک و تجاری در مجاورت خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد.[۱۰]

دوره انگلیسی و هلندی

در سال ۱۶۲۵، یک ناوگان ترکیبی انگلیسی و هلندی به پرتغالی‌ها در بندرعباس حمله کرد و کنترل پست‌های تجاری را به دست گرفت. به زودی، کمپانی هند شرقی هلند از همتای انگلیسی خود پیشی گرفت و در نهایت، از سال ۱۶۵۴ تا سال ۱۷۶۵ کنترل کامل تجارت محلی ادویه و ابریشم را در دست داشت.[۱۱]

دوره عمانی‌ها

بین سالهای ۱۷۹۴ تا ۱۸۶۸، بندرعباس از طریق قرارداد اجاره با ایران تحت کنترل سلطنت عمان و زنگبار بود. ظاهراً جزئیات قرارداد اصلی بین نسخه عربی و فارسی متفاوت بود. عمانی‌ها گستره ساحلی حدود ۱۰۰ مایلی از سدیج تا خمیر و حدود ۳۰ مایل در عمق هرمزگان تا شَمیل را تحت کنترل داشتند. آنها همچنین جزایر هرمز و قشم را تحت کنترل داشتند. در سال ۱۸۲۳، ایرانی‌ها تلاش کردند عمانی‌ها را بیرون کنند، اما سلطان با رشوه‌گیری و خراج به والی شیراز توانست بندر را حفظ کند. در سال‌های ۱۸۴۵–۱۸۴۶، ارتشی به سرپرستی فرماندار کل فارس بندر را تهدید به اخاذی کرد، در حالی که ارتش دیگری به فرمانروای کرمان، میناب را محاصره کرد. عمانی‌ها ایران را تهدید به محاصره کردند، اما مقیم بریتانیا در بوشهر آنها را متقاعد کرد که عقب‌نشینی کنند.[۱۲]

ایرانیان در سال ۱۸۵۴، زمانی که سلطان در زنگبار بود، شهر را بازپس گرفتند. تحت فشار بریتانیا پس از جنگ ایران و انگلیس در سال ۱۸۵۶، ایران قرارداد اجاره عمان را با شرایط مساعد تمدید کرد. در قرارداد جدید تعیین شد که منطقه استیجاری متعلق به ایالت فارس بوده و پرچم ایران بر فراز بندرعباس به اهتزاز در خواهد آمد. نرخ اجاره نیز افزایش یافت. تحت فشار بریتانیا، قرارداد در سال ۱۸۶۸ تمدید شد، اما با نرخ اجاره بالاتر و برای مدت کوتاه‌تر. دو ماه پس از تمدید، اجاره نامه توسط دولت ایران با استناد به بندی که اجازه فسخ آن را در صورت سرنگونی سلطان عمان می‌داد، لغو شد.[۱۲]

 

قطعات مخلوط‌ کن

برای مخلوط کردن مایعات و همچنین جهت خرد یا آسیاب کردن گوشت، سیب زمینی،پیاز، مغز گردو، برنج، ادویه و اجسام سخت به کار می‌رود.

دستگاه‌های مخلوط کن ممکن است پارچ شیشه‌ای یا پلاستیکی داشته باشند. برخی آن‌ها دکمه یخ دارند که می‌توان از آن برای تهیه انواع نوشیدنی‌های خنک استفاده نمود.

شرکتهای سازنده این گونه لوازم برقی گاهی دستگاه‌های متنوع و جداگانه به بازار عرضه می‌کنند که بعضی از آن‌ها فقط یک کار خاص را انجام می‌دهد

و بعضی با استفاده از لوازم یدکی چند کار مختلف را انجام می‌دهند.

  • درپوش آسیاب: این درپوش از بیرون ریختن مواد آسیاب شده جلوگیری می‌کند و مجهز به یک جز فشاری می‌باشد که شستیهای آسیاب را حل نموده و موتور را به کار می‌اندازد.
  • تیغه آسیاب: تیغه آسیاب شامل دو نیم تیغه‌است که فقط یک طرف آن تیز و برنده‌است روی تیغه دکمهای قرار دارد که با فشار دادن آن تیغه ابر می‌دارند.
  • کائوچویی زیر تیغه: این کاسه مواد آسیاب شده را در خود نگه داری می‌کند و زیر تیغه، روی بدنه دستگاه، قرار می‌گیرد.
  • دکمه کائوچویی: این دکمه جهت نگه داری تیغه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قسمت مخلوط کن: این قسمت از دستگاه شامل اجزایی به شرح زیر است:

درپوش پلاستیکی که از ریختن مواد مخلوط شده به بیرون جلوگیری می‌کند. تیغه مخلوط کن که در وسط مخزن نصب می‌شود.

قسمت آب پرتقال گیری: قسمت آب پرتقال گیری دستگاه از اجرای زیر تشکیل شده‌است:

درپوش کلاهکی که روی بازوی مخلوط کن سوار می‌شود و قسمت وسط آن گردان است. مخزن که روی دکمه سر موتور سوار می‌شود و

بازوی بلندی که با کلاهک درپوش درگیر می‌شود در آن قرار دارد. روی دسته دکمه فشاری قرار دارد.

بدنه اصلی دستگاه که موتور محرک در آن قرار دارد و دکمه‌ای که زیر دسته مخلوط کن آن قرار می‌گیرد.

قسمت الکتریکی دستگاه: قسمت الکتریکی آسیاب برقی از قطعات زیر تشکیل شده‌است:

  • موتور آسیاب و مخلوط کن برقی: موتور از نوع یونیورسال است و وظیفه آن به حرکت درآوردن تیغه‌است به منظور عملیات خرد کردن یا مخلوط کردن مواد می‌باشد.
  • دور موتور حدود ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه و سرعت تیغه نیز همان سرعت محور موتور است. این دستگاه باید به صورت لحظه‌ای حدود ۳ ثانیه روشن و استفاده شود تا نسوزد.
  • کلیدهای شستی: کلیدهای شستی در مسیر جریان الکتریکی قرار می‌گیرند و با فشار دادن درپوش آسیاب این کلیدها عمل نموده و موتور الکتریکی به کار می‌افتد.
  • پایانه: پایانه محل اتصال سیم‌های رابط می‌باشد و از جنس پلاستیکی است.
  • کابل رابط: کابل رابط که از نوع ۲x۰٫۷۵ یا ۲x۱ می‌باشد از نوع افشان است.
  • دوشاخه: برای اتصال کابل رابط دستگاه به پریز از دوشاخه استفاده می‌شود.

آبمیوه‌گیری

نام وسیله‌ای است که برای گرفتن آبمیوه از میوه ها استفاده می‌شود. دستگاه آبمیوه‌گیری ممکن است برقی یا دستی باشد.

لوازم یدکی آبمیوه گیری اهرم فشارنده آبمیوه گیری درپوش یا مخزن آبمیوه گیری صافی یا توری آبمیوه گیری ظرف یا مخزن آبمیوه گیری در پوش دهانه آبمیوه گیری کلاهک صفحه برنده آبمیوه گیری صفحه برنده آبمیوه گیری

کلاهک لاستیکی آبمیوه گیری محفظه موتورآبمیوه گیری گیره B و A آبمیوه گیری صفحه کلید آبمیوه گیر کلید اب مرکبات گیر دیود آبمیوه گیر زغال کربنی خازن آبمیوه گیری پیچ موتور پایینی آبمیوه گیری سیم رابط آبمیوه گیری

صفحه پایینی دستگاه آبمیوه گیری صفحه مشخصات آبمیوه گیری برس تمیز‌کننده ابمیوه گیری  ظرف شیشه‌ای یا بلوری آبمیوه گیری تیغه برنده آبمیوه گیری حلقه بالا رونده آبمیوه گیری متصل‌کننده بالایی آبمیوه گیری پیچ و مهره و واشر آبمیوه گیری

  • درب مخلوط کن پارچ مخلوط کن ظرف مخلوط کن کوبل مخلوط کن موتور مخلوط کن سوییچ مخلوط کن مخزن مخلوط کن کلید مخلوط کن آسیاب مخلوط کن صافی آب مرکبات گیر
  • توری آب مرکبات گیر درب آب مرکبات گیر
  • فشاری یا قپکی آب مرکبات گیر بدنه یا مخزن آب مرکبات گیر موتور آب مرکبات گیر سوئیچ آب مرکبات گیر چرخ دنده آب مرکبات گیر تیغ طوری ابمیوه گیری درب ابمیوه گیری فشاری یا پوشر آبمیوه گیری
  • بدنه یا مخزن آبمیوه گیری موتور آبمیوه گیری سوئیچ آبمیوه گیری دسته آبمیوه گیری

قطعه بانک تامین کننده

لوازم یدکی آبمیوه گیری براون   لوازم یدکی مخلوط کن براون   لوازم یدکی مخلوط کن مولینکس  لوازم یدکی مخلوط کن تفال  لوازم یدکی مخلوط کن پارس خزر   لوازم یدکی مخلوط کن سایا

لوازم یدکی مخلوط کن بوش لوازم یدکی مخلوط کن پاناسونیک

قطعات مخلوط کن نواک لوازم یدکی مخلوط کن ناسیونال لوازم یدکی مخلوط کن فیلیپس  لوازم یدکی مخلوط کن کنوود  لوازم یدکی مخلوط کن سایا   لوازم یدکی آبمیوه گیری مولینکس لوازم یدکی آبمیوه گیری تفال  لوازم یدکی آبمیوه گیری  پارس خزر

قطعات آبمیوه گیری سایا لوازم یدکی آبمیوه گیری بوش لوازم یدکی آبمیوه گیری پاناسونیک لوازم یدکی آبمیوه گیری نواک لوازم یدکی آبمیوه گیری ناسیونال   لوازم یدکی آبمیوه گیری فیلیپس

لوازم یدکی آبمیوه گیری کنوود  لوازم یدکی آبمیوه گیری سایا  لوازم یدکی آب مرکبات گیر تفال  لوازم یدکی آب مرکبات گیر مولینکس

مخلوط کن مجیک کلین  لوازم یدکی مخلوط کن گاسونیک لوازم یدکی مخلوط کن نواک  لوازم یدکی مخلوط کن اتو کلین لوازم یدکی مخلوط کن ثانی   لوازم یدکی مخلوط کن بلک اند دکر

لوازم یدکی مخلوط کن بلندر  لوازم یدکی مخلوط کن مجیک بولت  لوازم یدکی مخلوط کن فلر

 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

فروش باتری پیچ گوشتی شارژی در نارمک

[caption id="attachment_9599" align="alignnone" width="300"]تعمیرات لوازم خانگی تعمیرات لوازم خانگی[/caption]

در پیچ گوشتی شارژی ها عموما دو مدل باتری SC یا سلول(نیکل کادمیوم) و لیتیوم آیون یا 18650 استفاده می شود ,که باطری های SC به سایز ها و آمپر های مختلف تقسیم می شوند.

لازم به ذکر است که باطری های دریل شارژی از هر نوعش باید 10C (قدرت خروجی بیشتر) باشند , این نوع باتری ها دارای آمپر لحظه ای می باشند یعنی برای استارت و حرکت اولیه پیچ گوشتی یا دریل نیاز به یک قدرت اولیه است که این باطری دارد.

سنتر سرویس مرکز تخصصی فروش انواع باتری پیچ گوشتی شارژی می باشد 

                                                                                                               

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

تعمیر ماکروفر بوش نارمک

ماکروفر بوش در حال حاضر به یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی تبدیل شده است. با این وجود تعمیر مایکروویو بوش و مشکلاتی که طی مدت زمان طولانی ممکن است برای آن پیش بیاید، یکی از مشکلات دارندگان این برند می باشد. مایکروفر بوش (Bosch) نیز در اثر استفاده های نادرست و طولانی مدت دچار ایراداتی می شود که در صورت توجه نکردن به این مشکلات، دستگاه کم کم کارایی خود را از دست خواهد داد. از این رو توصیه می شود به موقع اقدام به سرویس دستگاه نمایید

مشکلات رایج ماکروفر بوش

گاهی اوقات ممکن است در اثر استفاده اشتباه از ماکروفر بوش، دستگاه دچار ایرادات و مشکلاتی شود که علت این مسائل را به سختی می توان درک کرد. همچنین برخی از مشکلات به نحوی هستند که عملکرد ماکروفر را به طور کل مختل کرده و دستگاه هیچ کارایی مثبتی نخواهد داشت. از این رو پیشنهاد می شود در صورت نداشتن دانش کافی به هیچ وجه اقدام به تعمیر مایکروفر بوش نفرمایید. با این وجود در ادامه به یکسری از مشکلات اصلی مایکروفر بوش (Bosch) پرداخته ایم:

جرقه زدن ماکروفر بوش

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که در طی استفاده از مایکروفر شاهد جرقه و صدای زیادی از داخل دستگاه باشید. این مشکل امکان دارد این پیشامد نتیجه عوامل گوناگونی باشد که راه حل رفع آن معمولا بسیار ساده و پیش پا افتاده خواهد بود. اما در نظر داشته باشید در صورت بروز این مشکل سریعا اقدام به خاموش کردن دستگاه نمایید تا آسیب به خصوصی در دستگاه شما رخ ندهد. جرقه زدن مایکروفربه عوامل گوناگونی بستگی دارد که عبارتند از:

 

۱. خرابی کاور میکا یا هدایت کننده:

داخل محفظه دستگاه یک پوشش مستطیلی شکلی قرار دارد که به آن کاور میکا یا هدایت کننده گفته می شود. در واقع وظیفه کاور میکا ماکروفر بوش این است که انرژی گرمایی را به قسمت مرکزی ماکروفر، دقیقا در مکانی که مواد غذایی قرار گرفته، هدایت کند. گاها امکان دارد ذرات غذا بر روی این قطعه باقی مانده و مگنترون پس از استفاده مجدد، این ذرات را سوزانده و باعث ایجاد جرقه زدن ماکروفر بوش شود.

۲. وجود ظروف فلزی داخل دستگاه:

توجه داشته باشید حتی کوچک ترین قطعه فلزی در داخل دستگاه سبب ایجاد جرقه در ماکروفر بوش شود. با این وجود تفاوتی ندارد که این تکه فلز یک ظرف بزرگ باشد یا یک تکه فویل! اساسا ظروف شیشه ای مخصوص ماکروفر، امواج را از خود عبور داده و باعث گرم شدن مواد غذایی می شوند. اما ظروف فلزی امواج را از خود عبور نداده و امواج را مجددا به خود دستگاه بر می گردانند و باعث ایجاد جرقه در مایکروفر بوش می شوند.

۳. خرابی پایه فلزی ماکروفر:

اکثر مایکروفرها بصورت جداگانه دارای یک پایه فلزی هستند که ممکن است در اثر استفاده های پیاپی و به مرور زمان دچار فرسودگی شود. در واقع این پایه فلزی دارای یک پلاستیک زیری می باشد که چنانچه این پلاستیک از بین برود، باعث می شود ماکروفر بوش شما جرقه بزند. در این صورت توصیه می شود اقدام به خریداری پایه فلزی جدید نمایید.

۴. باقی ماندن چربی داخل ماکروفر:

یکی از مهم ترین دلایل جرقه زدن ماکروفر بوش، تجمع قطره‌ های روغن و خرده ‌های مواد غذایی در مایکروفر است. در همین راستا توصیه می ‌کنیم پس از هر بار استفاده از دستگاه، حتما محفظه، دیواره‌ ها و خصوصا سقف را با دستمالی مرطوب کاملا تمیز نمایید.

 

گرم نشدن غذا در ماکروفر

گرم نشدن غذا در ماکروفر بوش یکی از مشکلات مرسوم در این مایکروویو می باشد. در این صورت هر چقدر زمان گرم شدن غذا بیشتر باشد، غذا به هیج وجه به اندازه کافی گرم نخواهد شد. به طور کلی در نظر داشته باشید که دلیل گرم نشدن مایکروفر هرچیزی که باشد، صرفا باید توسط متخصصین در مراکز تعمیر مایکروویو بوش انجام شود. با این وجود عوامل مختلفی می توانند باعث وقوع چنین مشکلی شوند که اصلی ترین این عوامل به شرح ذیل می باشند.

 

۱. خرابی مگنترون:

مگنترون ماکروفر بوش یکی از مهم ترین قطعات موجود در ماکروفر است که باعث تولید و آزاد شدن اشعه در محیط دستگاه می شود. همچنین هرچه زمان روشن بودن دستگاه بیشتر باشد، اشعه بیشتری به مواد غذایی نفوذ می کند. ممکن است در اثر استفاده نادرست و طولانی مدت یا به دلیل به پایان رسیدن عمر مفید مگنترون، خراب شده و از کار بیوفتد. در این صورت می بایست به مراکز تعمیر ماکروفر بوش مراجعه نمایید تا مشکل شما رفع شود.

۲. خرابی برد الکترونیکی:

برد ماکروفر بوش همانند مغز دستگاه عمل می کند. این قطعه از طریق الکتریسیته به قطعات مختلف دستور شروع و پایان کار را می دهد؛ در صورت خرابی این قطعه دستورات اشتباهی به ترانس و مگنترون ارسال شده و تولید اشعه با مشکل رو به رو خواهد شد. در نتیجه غذا در مایکروفر گرم نمی شود. با این وجود توصیه می شود اقدام به تعمیر برد ماکروفر بوش (Bosch) نمایید.

۳. خرابی ترانس:

ترانس ماکروفر بوش در واقع یک قطعه مکعبی شکلی است که انرژی مگنترون را برای تولید امواج و تابش در محیط دستگاه تامین می کند. با تولید انرژی ولتاژ بالا به مگنترون کمک می کند تا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین واضح است که به دلیل فرسودگی یا استفاده نادرست در تولید ولتاژ به مقدار کافی، ترانس دچار اختلال شده و باعث گرم نشدن ماکروفر می شود. بهتر است از طریق مراجعه به مراکز تعمیر ماکروفر بوش اقدام به رفع این مشکل نمایید.

۴. خرابی دیود:

دیود ماکروفر بوش وظیفه یکسان سازی ولتاژ ترانس را برعهده دارد. به عبارتی، برق متناوب را به برق مستقیم تبدیل می کند و اگر این قطعه دچار مشکل شود، ترانس دستگاه امکان بالا بردن ولتاژ را از دست می دهد و در نتیجه ماکروفر شما توانایی گرم کردن غذا را نخواهد داشت.

 

نچرخیدن سینی ماکروفر بوش

یکی از عمده‌ ترین مشکلاتی که ماکروفر Bosch با آن مواجه است، نچرخیدن سینی مایکروفرمی باشد. سینی ماکروفر در اصل وظیفه به چرخش در آوردن مواد غذایی جهت گرم شدن تمامی نقاط غذا را برعهده دارد. اکثر مشکلاتی که برای این قطعه پیش می آیند را می توان بدون پرداخت هیچ هزینه ای در منزل رفع نمود. به طورکلی به دلایل مختلفی سینی دچار اختلالاتی می شود که در ادامه به این مشکلات پرداخته ایم.

 

۱. خرابی کوپلینگ یا کوپلار:

کوپلینگ ماکروفر بوش از جنس پلاستیک بوده که به شفت موتور متصل است. در واقع سینی به طور کامل بر روی این قطعه قفل می شود و وظیفه این قطعه، انتقال نیروی چرخش از موتور به سینی ماکروفر می باشد که در صورت خرابی، نیروی موتور انتقال داده نشده و سینی ماکروفر به گردش در نخواهد آمد. در این صورت می توانید به صورت جداگانه اقدام به خرید کوپلینگ نمایید.

۲. خرابی موتور گردان:

موتور گردان ماکروفر بوش از مهم ترین قطعات به منظور به حرکت در آوردن سینی می باشد که توسط شفت و گوپلینگ با سینی در ارتباط است. اگر بنابر هر دلیلی موتور گردان آسیب ببیند، امکان به حرکت در آمدن سینی فراهم نخواهد شد. اگر متوجه خرابی موتور گردان شدید اقدام به تعمیر آن در مراکز تعمیر مایکروفر بوش نمایید.

موتورگردان ماکروفر بوش به دلیل استفاده مداوم سوخته یا نیم سوز می شود.

۳. خرابی سینی ماکروفر بوش:

گاها امکان دارد در اثر استفاده نادرست از سینی ماکروفر بوش (Bosch)، برآمدگی های زیر سینی آسیب ببیند. از این رو توجه داشته باشید که به درستی از سینی نگهداری کنید تا ضربه ای به آن وارد نشود. همچنین امکان دارد سینی به طرز صحیحی در جای خود قرار نگرفته باشد؛ بهتر است هنگام قرار دادن سینی بر روی کوپلینگ، مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته است.

۴. خرابی غلتک زیر سینی:

غلتک زیر سینی ماکروفر بوش، ممکن است در اثر استفاده نادرست دچار سایدگی یا شکستگی شود. بنابراین غلتک زیر سینی، به درست چرخیدن سینی و برقراری تعادل سینی ماکروفر کمک می کند. با این وجود در صورت خرابی این قطعه، سینی به چرخش در نیامده و گرما در یک قسمت از غذا متمرکز شده و باعث سوختن مواد غذایی می شود.

 

روشن نشدن ماکروفر بوش

روشن نشدن ماکروفر بوش از اصلی ترین مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه می باشد. با این وجود استفاده متداول مصرف کنندگان از این دستگاه، باعث ایجاد مشکلات متداولی در این وسیله پرکاربرد می ‌شود که اصلی ترین آن‌ روشن نشدن مایکروویو بوش است. از این رو دلایل و عوامل متعددی در بروز این مشکل دخیل هستند که عبارتند از:

 

۱. خرابی میکروسوئیچ:

به طور معمول ماکروفر ها دارای سه یا چهار سویئچ درب هستند که سوئیچ درب ماکروفر بوش به صورت متوالی عمل می کند تا اطمینان حاصل شود که درب به درستی بسته شده است. به همین منظور در صورتی که هر کدام از سوئیچ های درب خراب شوند، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. بنابراین بهتر است با دقت درب را باز و بسته نمایید تا آسیبی به سوئیچ ها وارد نشود. همچنین در صورت خرابی این قطعه می توانید اقدام به تعویض میکروسوئیچ ماکروفر بوش نمایید.

۲. خرابی قفل درب:

قفل درب دارای قلاب های پلاستیکی است که وقتی درب بسته می شود، با میکروسوئیچ درگیر شده و در نتیجه فرمان روشن شدن به برد کنترل ارسال می شود. همچنین اگر قلاب ها آسیب دیده یا فنرهای آن فرسوده شده باشند، سوئیچ ها به اندازه کافی فشرده نشده و ماکروفر بوش روشن نخواهد شد. در نتیجه باید اقدام به تعمیر ماکروفر بوش نمایید تا این مشکل برطرف شود. توجه داشته باشید که جهت تعمیر ماکروفر، به مراکز معتبر یا نمایندگی بوش در تهران و یا استان مدنظر خود مراجعه نمایید.

۳. خرابی پنل ماکروفر:

هنگامی که پنل ماکروفر بوش فرسوده و یا در اثر مرور زمان دچار خرابی شده باشد، هنگام فشردن دکمه ها فرمان اجرای دستگاه به سایر اجزا ارسال نشده و در نتیجه ماکروفر روشن نخواهد شد. در همین راستا ممکن است تمامی اجزای مایکروفر، سالم بوده باشد. اما چون فرمان به درستی ارسال نشده است، دستگاه عملکرد صحیحی از خود نخواهد داشت. بنابراین در صورت بروز چنین مشکلی به مراکز تعمیر ماکروفر بوش مراجعه نمایید تا مشکل پنل مایکروفر شما رفع شود.

۴. مشکل در سیستم برق رسانی:

ابتدایی ترین ایراد روشن نشدن ماکروفر بوش، وجود مشکل در سیستم برق رسانی می باشد. این مشکل به دلیل بالا بودن نوسانات برقی، ممکن است ولتاژ مورد نیاز دستگاه با برق شهری یکی نبوده و دستگاه روشن نشود. از این رو حتما باید در سر راه دستگاه، از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید.

 

لوازم یدکی و قطعات ماکروویو بوش را از قطعه بانک بخواهید

 

 

نکات نگهداری از ماکروفر بوش

تمامی لوازم خانگی به طور معمول دارای طول عمر مفیدی هستند و این طول عمر تماما به نحوه استفاده شما بستگی دارد. از این رو بهتر است برای افزایش طول عمر و جلوگیری از پرداخت هزینه تعمیرات ماکروفر، نکات نگهداری را از طریق مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش رعایت نموده و آن ها را در اولویت قرار دهید. با این وجود یک سری نکات وجود دارند که در ادامه آن ها را آورده ایم.

 

  1. حتما ماکروفر را پس از هر استفاده تمیز نمایید.
  2. ماکروفر بوش را به هیچ وجه خالی روشن نکنید.
  3. از داغ کردن انواع مایعات مانند شیر در درستگاه، به طور جد بپرهیزید.
  4. در هنگام استفاده از مایکروفر بوش، محدودیت های وزنی را در نظر بگیرید.
  5. از برنامه های پخت از پیش تعین شده، استفاده نمایید.
  6. از بسته بودن درست درب ماکروفر بوش، اطمینان حاصل نمایید.
  7. از فشردن دکمه های ماکروفر با اجسام تیز بپرهیزید.
  8. از محافظ برق استاندارد استفاده نمایید.
  9. روغن را به هیچ وجه داخل دستگاه داغ نکنید.
  10. از آب پز کردن تخم مرغ داخل ماکروفر بپرهیزید.
  11. در ساعات اوج مصرف برق به هیچ وجه از ماکروفر بوش استفاده ننمایید.
  12. ماکروفر را در محلی مناسب به دور از رطوبت و وسایل گرمازا قرار دهید.

سنتر سرویس مرکز تعمیرات ماکروفر بوش در نارمک

  • tablo baneresfahan