بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

 

چگونه از دستگاه اسکنر مراقبت کنیم؟

 

اسکنرها دستگاه‌های بسیار کارآمدی هستند که امروزه اغلب در خانه یا محل کار افراد وجود دارند. هنگامی که یک اسکنر را به کامپیوتر متصل می‌کنید، در واقع یک مسئولیت جدید را در کنار سایر کارهای‌تان قبول می‌کنید. این دستگاه‌ها بسیار کارآمد و دقیق هستند و به منظور افزایش طول عمر و کارایی‌اش، نیاز به یک سری مراقبت‌ها و نظافت خاص دارد که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم. پس با ، همراه شوید تا درباره نحوه مراقبت از اسکنر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چه نکاتی برای مراقبت از اسکنر مهم است؟

۱. نظافت و مراقبت از اسکنر

اگر از اسکنر بسیار استفاده می‌کنید، بهتر است آن را روزانه تمیز کنید. برای تمیز کردن بدنه و بخش داخلی آن، ابتدا گرد و غبار دستگاه را  با دستمال خشک پاک کرده و سپس با یک پنبه آغشته به الکل تمیزش کنید.

پست های مرتبط

 
 

اسکنرها را هفته‌ای یک بار نیز می‌توان با پدهای Staticide  نظافت کرد. در صورتیکه زیاد از آن استفاده نمی‌کنید، نظافت ماهانه‌ نیز مشکلی ندارد. روغن‌کاری دستگاه نیز از جمله نکات مهم  است که باید در زمان‌های لازم انجام شود.

۲. بهترین زمان اتصال اسکنر به دستگاه‌های برقی

بهتر است قبل از روشن کردن اسکنر، ابتدا آن را به کامپیوتر و … وصل کرده و سپس آن را روشن کنید. زمانیکه شما اسکنر روشن را به کامپیوتر متصل می‌کنید، ولتاژ برق به دستگاه فشار زیادی را وارد می‌کند. بنابراین همیشه قبل از روشن کردن دستگاه این کار را انجام دهید.

۳. نگهداری و مراقبت درست از صفحه اصلی اسکنر

یکی دیگر از نکاتی که در مراقبت از اسکنر باید به آن توجه داشته‌باشید، صفحه‌ی شیشه‌ای آن است. مراقب باشید اجسام سخت یا لبه‌دار روی آن نگذارید، چون ممکن است باعث شکسته شدن یا خط افتادن صفحه شود.

یکی از نکات مهم برای مراقبت از اسکنر، تمیز کردن صفحه داخلی آن است. برای نظافت شیشه، هرگز از مواد شیمیایی همچون شیشه پاک‌کن استفاده نکنید.

۴. رها کردن در اسکنر

رها کردن در اسکنر ممکن است موجب آسیب دستگاه شود. بنابراین وقتی عکس یا سندی را درون اسکنر می‌گذارند، حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

کاغذی را برای اسکن استفاده کنید که تمام صفحه را نپوشاند و از قرار دادن کاغذهای بزرگ‌تر از صفحه اسکنر، خودداری کنید. چون به دستگاه فشار وارد کرده و موجب خرابی آن در مدت زمان کوتاه می‌شود.

۵. استفاده از خودکار و مراقبت از اسکنر

اگر به تازگی، با خودکار روی کاغذ خط کشیده‌اید، هرگز آن را بلافاصله داخل اسکنر نگذارید. چون با گرم شدن کاغذ، جوهر روی آن پخش می‌شود و ممکن است که صفحه اصلی اسکنر را نیز آلوده کند.

اگر قبل از خشک شدن لاک غلط گیر، آن را درون دستگاه بگذارید، عینک دوربین اسکنر و بخش‌های داخلی آن آغشته به لاک شده و در نتیجه تصویر اسکن شده نیز دچار مشکل می‌شود.

۶. مراقبت از اسکنر و نحوه استفاده از آن

توصیه می‌شود که دستگاه اسکنر را به مدت طولانی روشن نگذارید و در هر ۱ساعت ۱۵ دقیقه آن را خاموش کنید. علاوه‌براین دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه و براساس ظرفیت اسکن روزانه از آن استفاده کنید. استفاده زیاد یا طولانی مدت از اسکنر، دمای قطعات الکترونیکی را بالا برده و موجب آسیب به دستگاه می‌شود.

چگونه می‌توان متوجه شد که اسکنر نیاز به تمیزکاری دارد؟

  • گیر کردن اسکنر در چند روز متوالی
  • ایجاد لک روی اسناد اسکن شده
  • اسکن کردن چندین صفحه باهم
  • صدای نامتعارف اسکنر در هنگام اسکن صفحات
  • ظاهر شدن خطوط نامربوط در تصویر اسکن
  •  کاهش تصاویر اسکن شده

لوازم یدکی و قطعات اسکنر را از کپی تک بخواهید.

 

  • ۰۲/۰۷/۳۰
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی