بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۱۰۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نصب و فروش درب اتوماتیک به همراه گارانتی در تبریز

خرید درب اتوماتیک امر بسیار وقت گیریست زیرا نیاز به اگاهی شما نسبت به مدل های مختلف این سیستم ها برای انتخاب مدل مناسب با محیط خاص شما میباشد ,  قطعات به کار رفته ان و همچنین برند های استفاده شده ,   اصل بودن و تمامی جزییاتی که قطعا در زمان خرید و نصب مورد برسی قرار گیرد که بدون دانش و اگاهی میتواند باعث دردسر شما شود . ما تجربه و دانش بیش از 20ساله خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا انتخابی صحیح داشته باشید و کارشناسان ما اماده اند شما را برای انتخابی دقیق راهنمایی کنند

درب اتوماتیک چیست؟

یک ساختمان پر تردد عمومی را تصور کنید که دارای دربی معمولی باشد و افراد پس از هر بار ورود و خروج به اجبار آن را باز و بسته کنند. قطعا در چنین ساختمانی وجود درب اتوماتیک ضروری می باشد. اما درب های اتوماتیک به غیر افزایش راحتی چه مزایای دیگری دارند و انواع آن ها چگونه است؟

مهرب غرب ایرانیان ، ارائه دهنده انواع درب، شما را به خواندن ادامه ی این مطلب دعوت می کند.

امروزه درب اتوماتیک در اکثر ساختمان‌ها به کار می‌رود. تنوع محصول، کیفیت و کارایی مطلوب باعث شده است که تمام افراد از این تولید نوین استقبال کنند. البته این تنوع مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان املاک تجاری و اداری نمی‌دانند که کدام نوع درب اتوماتیک در فضای مورد نظر آن‌ها کاربرد بیشتری دارد.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی در مورد درب اتوماتیک به شما ارائه دهیم.

 

انواع طرح درب اتوماتیک

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ علاوه بر شیشه از فلز نیز ساخته می‌شوند. درب‌های فلزی کشویی برای ساختمان‌های صنعتی و ورودی پارکینگ‌های خانه‌ها به کار می‌روند.

 

درب گرد

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

درب تلسکوپی و تاشو

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی چون شیشه و فلز ساخته می‌شوند.

درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

درب کرکره‌ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی چون فلز، PVC و… طراحی و تولید می‌شوند.

نحوه کار درب های اتوماتیک

وقتی روبروی در می ایستیم، سنسورها سیگنالی را به درهای اتوماتیک می فرستند. اینگونه می دانند که باز شوند. سایر درب های اتوماتیک با حسگرهای نوری یا حرکتی کار می کنند. … وقتی این حسگرهای نوری یا حرکتی حرکت را در نزدیکی احساس می کنند ، موجب باز و بسته شدن درب می شوند.

جنس درب اتوماتیک

در قسمت‌های قبلی به صورت پراکنده در مورد مواد اولیه‌ای که برای ساخت انواع درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند،‌ صحبت شد. در این قسمت به صورت کامل در مورد جنس درب‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

  1. شیشه: بسیاری از انواع درب اتوماتیک با استفاده از شیشه ساخته می‌شوند تا ظاهر زیبا و کیفیت مطلوبی داشته باشند. این درب‌ها معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه‌های دوجداره ساخته می‌شوند.
  2. فلز: درب‌های فلزی استحکام زیادی دارند. در برابر حرارت مقاومند و برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها به کار می‌روند. درب‌های فلزی با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند. فولاد یکی از بهترین متریال برای تولید این درب‌هاست.
  3. سایر موارد: تیغه‌های درب اتومانیک با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. پلی کربنات، فولاد، گالوانیزه، PVC موادی هستند که برای تولید تیغه‌ها استفاده می‌شوند.

 

نمونه کار مهر غرب ایرانیان

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

 

 

قطعات درب اتوماتیک

قطعات به کار رفته در درب اتوماتیک در ۶ دسته قابل تفکیک هستند که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم کرد.

گیربکس یا جعبه دنده

این بخش از درب وظیفه ی انتقال نیرو موتور به تسمه تایم را بر عهده دارد، گیربکس بر اساس نوع درب میتواند زنجیری یا تسمه بازویی باشد.

برد الکترونیک

یکی از مهم ترین قسمت های درب اتوماتیک برد الکترونیک است که وظیفه ی تنظیم زمان باز و بسته شدن درب را بر عهده دارد. البته باید بگوییم محل قرار گیری این بخش در درب های اتوماتیک مختلف فرق میکند.

موتور الکتریکی

موتور الکتریکی قلب تپنده درب اتوماتیک است که با ولتاژ ۲۴ ولت تا ۹۰ ولت کار میکند، اکثر موتورها از نوع DC و تک فاز هستند. از ویژگی های این موتورها این است که با کمترین میزان نویز و سرو صدا کار میکنند. میتوان با استفاده از یک خازن جهت حرکت موتورهای درب اتوماتیک را عوض کرد. انواع درب اتوماتیک میتوانند با یک موتور عملکرد مناسبی داشته باشند اما برای درب های دو لنگه باید از دو موتور استفاده کرد.

شستی کنترل دستی

در صورت قطع برق و یا نبود ریموت کنترل میتوانید برای باز و بسته کردن درب از این شستی ها استفاده کنید. شستی ها دو عدد هستند، یکی از آن ها در خارج از درب و دیگری در محیط داخلی قرار داده میشود.

تجهیزات ایمنی

تجهیزاتی که به منظور محافظت از افراد و اشیا برای جلوگیری از برخورد درب با آن ها در این درب ها به کار رفته اند مثل مادون قرمز و سنسور چشمی در دو طرف درب قرار میگیرند و در صورت وجود مانع و یا افراد جلو درب، فرمان بسته شدن صادر نمی شود. اینگونه است که نه افراد و اشیایی که مابین درب قرار گرفته اند آسیب میبنند و نه خود درب آسیب میبیند.

ریموت کنترل

ریموت ها برای کنترل از راه دور ساخته شده اند، ریموت ها دارای برد الکترونیکی و کلیدهایی برای فرمان دادن هستند. حال که با قطعات درب اتوماتیک آشنا شدیم بهتر است در مورد نحوه نصب این درب ها نیز بگوییم.

 

نصب درب اتوماتیک

نصب درب اتوماتیک از جمله کارهای تخصصی است که باید آن را به افراد با تجربه و حرفه ای واگذار کرد زیرا درب ها به عنوان ورودی هر مکان نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت آن مکان و کنترل رفت و آمد ها دارند.

در پایان مطلب لازم میدانیم یکی از برترین شرکت های تولید کننده انواع درب اتوماتیک و درب اتوماتیک شیشه ای و همچنین متخصص در زمینه نصب درب اتوماتیک به شما معرفی کنیم؛ گروه صنعتی مدرن درب تولید کننده انواع درب های اتوماتیک، درب های شیشه ای اتوماتیک، انواع جک، موتور کرکره، درب شیشه ای کشویی و … با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است، همه ی محصولات این شرکت مطابق با استاندارد روز دنیا ساخته میشوند و در صورتی که نیاز به خرید و نصب این نوع درب ها داشتید میتوانید روی گروه صنعتی مدرن درب حساب کنید. تکنسین ها و مهندسین این مجموعه باتجربه، حرفه ای و دلسوز هستند و نصب درب اتوماتیک را به نحو احسنت انجام خواهند داد.

قیمت درب اتوماتیک

تعیین قیمت درب اتوماتیک بدون توجه به جزئیات امکان‌پذیر نیست. حتی اگر قیمت درب اتوماتیک را حدودی به دست آورید،‌ ممکن است بعد از تعیین جزئیات و سفارش، تفاوت زیادی به قیمت اولیه و هزینه‌ی تمام شده‌ی کار مشاهده کنید.

قیمت درب اتوماتیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ابعاد
  • جنس درب
  • نوع درب
  • یراق آلات و سایر
  • قسمت‌های به کار رفته در تولید درب
  • موتور،‌ بازوهای الکترومکانیکی، سنسورها و…
  • تعداد درب‌های مورد نیاز برای ساختمان

بهترین راه برای اطمینان از قیمت مناسب درب اتوماتیک، همکاری با مجموعه‌ی معتبر است. در این صورت شما اطمینان خواهید داشت که محصول باکیفیت را با بهترین قیمت تهیه می‌کنید. البته این موضوع تنها مزیت همکاری با یک برند معتبر نیست. کیفیت محصول، طول عمر و عدم نیاز به تعمیر از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که به دست خواهید آورد.

 

 

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

مقایسه میان انواع درب اتوماتیک یکی از بهترین کارهایی است که می‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کاربردی باشد. ما با توجه به ویژگی‌های هر نوع درب، مقایسه‌ای انجام داده‌ایم. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کلی و مفیدی به دست آورید.

نوع درب

جنس ابعاد مناسب کاربرد
 اسلایدینگ شیشه، فلز ورودی‌های مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، اداری، هتل‌ها.
 گرد شیشه ورودی مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، سیتی‌سنترها و هتل‌ها
لولایی شیشه، فلز ورودی مخصوص وسایل نقلیه و عابر پیاده پارکینگ‌ها، ساختمان‌های صنعتی، بیمارستان‌ها.
تلسکوپی و تاشو شیشه، فلز ورودی مخصوص عابر پیاده بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دارای ورودی کوچک، اداره‌ها
کرکره فلز، پلی کربنات، PVC ورودی مخصوص عابر پیاده و وسایل نقلیه مغازه‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای صنعتی

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

ساختار درب اتوماتیک شکل‌های مختلفی دارد. ورودی ساختمان اولین چیزی است که مخاطب به آن توجه می‌کند.

بنابراین ظاهر درب به خصوص برای فضاهای تجاری اهمیت بسیاری دارد. از طرف دیگر ورودی اولین جایی است که سارقان از طریق آن اقدام می‌کنند. بنابراین درب‌ها باید از کیفیت و امنیت بالایی برخوردار باشند.

برای انتخاب بهترین ساختار درب مورد نظر خود بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید. همکاران ما در مدرن درب آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند. مدرن درب همچنین کلیه خدمات مورد نیاز شما را در زمینه‌ی انواع درب اتوماتیک ارائه می‌دهد.

تنظیمات درب

آموزش‌های مختلفی در فضای اینترنت برای نصب و تنظیم درب اتوماتیک وجود دارد. اما اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است آن را به تکنسین‌های حرفه‌ای واگذار کنید.لازم به ذکر است که چک کردن و تنظیم مجدد درب‌های اتوماتیک به افزایش طول عمر و کارایی بهتر محصول کمک می‌کند.

بنابراین هر زمانی که درب اتوماتیک مورد نظر شما به تنظیم مجدد یا حتی تعمیر نیاز داشته باشد، برای انجام کارهای مورد نیاز میتوانید با مشاوران تماس حاصل فرمایید.

 

معرفی شهر تبریز :

 (دربارهٔ این پرونده

تبریز (دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات) شهری بزرگ در منطقهٔ آذربایجان ایران، مرکز استان آذربایجان شرقی و هستهٔ مرکزی کلان‌شهر تبریز است.[۲۰][۲۱] این شهر، بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقهٔ آذربایجان ایران و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود.[۱][۲۲]

شهر تبریز ۲۴۴٫۵۱ کیلومتر مربع (حریم شهر: ۱۰۱۴٫۴۵ کیلومتر مربع) وسعت دارد و بر همین اساس، سومین شهر بزرگ ایران (به لحاظ مساحت) پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود.[۳][۵][۲۳][۲۴] جمعیت آن نیز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۱٬۵۸۴٬۸۵۵ نفر (حریم شهر: ۱٬۷۲۷٬۴۷۶ نفر) بوده[۳][۶][۴][۲۵][۲۶][۷] و در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱٬۶۴۳٬۹۶۰ نفر رسیده‌است؛ که بر این اساس، پنجمین شهر پرجمعیت ایران و ۳۴۴ امین شهر پرجمعیت جهان به‌شمار می‌رود.[۹] اکثریت ساکنان تبریز آذری هستند[۱۱] و به زبان ترکی آذربایجانی با لهجهٔ تبریزی سخن می‌گویند.[۱][۲][۲۷]

تبریز در طول تاریخ خود با فراز و فرودهای بسیاری روبه‌رو بوده‌است. تاریخ این شهر، اشغال توسط بیگانگان و حوادث جانکاه طبیعی –از جمله زمین‌لرزه‌های مهلک– را تجربه کرده‌است.[۲] سنگ بنای تبریز کنونی به دوران اشکانی و ساسانی برمی‌گردد.[۲]

تبریز، یکی از طویل‌المدت‌ترین پایتخت‌های ایران بوده‌است؛[۲۸] این شهر پایتخت ملی یا منطقه‌ای ایران در دوران حکومت‌های روادیان، اتابکان آذربایجان، خوارزمشاهیان، ایلخانان، چوپانیان، جلایریان، قره‌قویونلوها، آق‌قویونلوها، صفویان، خانات آذربایجان ایران، پایتخت ملی دوم ایران در دورهٔ حکومت قاجاریان و پایتخت منطقه‌ای ایران در دوران حکومت‌های کوتاه‌مدت آزادیستان و خودمختار آذربایجان بوده‌است.[۱][۲][۲۹][۳۰] به گونه‌ای که تبریز در طول حکومت ۴۰۰ سالهٔ خاندان «رَوّادی» و اسکان قبیلهٔ عرب «اَزْد» به شکوفایی رسید؛[۱] و اوج شکوفایی این شهر مربوط به دورهٔ ایلخانان است که در این زمان، پایتخت قلمرویی پهناور از نیل تا آسیای مرکزی بود.[۳۰] این شهر در سال ۱۵۰۰ میلادی و در زمان پایتختی صفویان به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت جهان شناخته می‌شد و جمعیتش با استانبول –پایتخت امپراتوری عثمانی– برابری می‌کرد.[۳۱]

تبریز مجدداً در دورهٔ قاجار به شکوفایی رسید؛ به‌طوری‌که در این دوره به‌عنوان مهم‌ترین و پیشروترین شهر ایران شناخته می‌شد.[۱۸] در دوران معاصر نیز این شهر یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی در سطح کشور محسوب می‌شود.[۳۲] تبریز در دو سدهٔ اخیر، مبدأ بسیاری از تحولات اجتماعی، فرهنگی و صنعتی در ایران بوده‌است؛ به‌طوری‌که این شهر مانع خاموشی انقلاب مشروطه در ایران شد و نقشی کلیدی در تحولات بعدی –همچون انقلاب ۱۳۵۷– و روند مدرنیزه شدن کشور داشته‌است.[۱][۲][۲۷]

نام

مقالهٔ اصلی: ریشه‌شناسی نام تبریز

کوه سهند؛ به عقیدهٔ برخی، واژهٔ تبریز (تب‌پنهان‌کن) به جهت پنهان‌کنندگی تف و گرمای کوه سهند به این شهر اطلاق شده‌است.

یاقوت حموی در «معجم‌البلدان» گزارش می‌دهد که نام شهر در زمان دیدار یاقوت از تبریز در زبان محلی «تِبریز» تلفظ می‌شده‌است.[۳۳] با توجه به این، مینورسکی معتقد است که تلفظ تِبریز باید به گویش ایرانی آذری قدیم تعلق داشته باشد. این گویش به گویش‌های موسوم به گویش‌های ایرانی جنوب دریای خزر وابسته‌است؛ یا به احتمال بیش‌تر، تلفظ تِبریز معرب‌شدهٔ نام شهر در باب فِعلیل (در زبان عربی) است. هم‌چنین شیوهٔ نگارش نام این شهر در زبان ارمنی و تجزیه و تحلیل صیغهٔ ارمنی، نمایانگر وابستگی واژهٔ تَوریژ به «زبان پهلوی شمالی» می‌باشد. مینورسکی در پایان چنین نتیجه می‌گیرد که این مسئله نشان می‌دهد که ریشهٔ نام شهر به زمان‌های بسیار دور تا اوایل سلسلهٔ ساسانی یا شاید قبل از اشکانیان برمی‌گردد.[۲]

بنابر گفتهٔ مصطفی مؤمنی در دانشنامهٔ جهان اسلام، اهالی بومی آذربایجان تبریز را توری (چشمه یا رود گرم) می‌خوانده‌اند. تا اوایل سدهٔ چهاردهم خورشیدی نیز روستاییان اطراف تبریز این شهر را توری می‌نامیده‌اند. حتی در حال حاضر مردمان «قنبرآباد» در اطراف تبریز به این شهر توری می‌گویند. در نوشته‌های کهن (برای نمونه ابوالفدا) نام این شهر به شکل «تُوریز» آمده و هنوز هم در زبان‌های کردی و تاتی «توریز» و «تُوْری» به کار می‌رود.[۱]

بخشی از نقشهٔ ایران و توران در دورهٔ قاجاریه؛ نام تبریز در میانهٔ نقشه مشهود است.

عده‌ای از شرق‌شناسان و منابع کهن، نام شهر را دارای ریشه‌ای کهن در پارسی میانه و کهن و مرتبط با گرما و فعالیت‌های گرمایی کوه سهند دانسته‌اند. هم‌چنین منابع ارمنی نام شهر را در سدهٔ پنجم (یا چهارم) میلادی، «تورژ» و «تَوْرِش» دانسته‌اند و به فارسی هم تَورز تلفظ کرده‌اند و با توجه به معنای متداول فارسی «تب‌ریز» و «تب‌پنهان‌کن» و احتمالاً نام تبریز «پنهان‌کنندهٔ تف و گرما» و با «جنبش‌های آتشفشانی کوه سهند» مرتبط بوده‌است.[۱] دانشنامهٔ بریتانیکا نیز نظری مشابه دارد و تبریز را در اصل «تپ + ریز» می‌داند، چیزی که باعث روان شدن گرما می‌شود و احتمالاً به‌خاطر چشمه‌های آب‌گرم اطراف آن است.[۲۱]

در مورد نام شهر توجیه مصطلح ولی عامیانهٔ دیگری وجود دارد؛ از جمله این‌که زبیده زن هارون الرشید به بیماری تب نوبه مبتلا شده بود؛ چند روزی در آن حوالی اقامت کرده، در اثر هوای لطیف و دل‌انگیز آن‌جا بیماری وی زایل شده، فرموده شهری در آن محل بنا کنند و نام آن را «تب‌ریز» بگذارند.[۳۴] هرچند احمد کسروی در کتاب آذری یا زبان باستان آذربایجان توجیهات از این دست را عامیانه و نادرست می‌داند.[۳۵]

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

درب اتوماتیک اسلایدر

پیشرفت های جدید در تکنولوژی نسل جدیدی از درب ها را به نام درب اتوماتیک اسلایدر معرفی نمود .

 

پیشرفت های جدید در تکنولوژی نسل جدیدی از درب اتوماتیک آچیلان در را به نام درب اتوماتیک اسلایدر معرفی نمود که در کارایی و ظاهر تفاوت های شگرفی با دیگر خویشاوندان خود داشتند.

در ادامه سعی داریم بررسی جامعی از این نوع درب داشته باشیم و مطالب مفیدی را به شما عزیزان ارائه نماییم.

شاید اولین ویژگی از این درب ها که در نگاه اول به چشم می آید طراحی بدون فریم و ظریف آن باشد اما نکته ای که پنهان می ماند این است که این ظرافت در لایه های زیرین طراحی این درب اتوماتیک نیز وجود دارد .

ظرافت دقت موجود در سنسور ها و عملگر های این درب باعث کارکرد روان و دقیق آن شده است.

 

ویژگی های درب اتوماتیک اسلایدر :

طراحی ظریف و مدرن بدون قاب و فریم

 

طراحی و ساخت بر اساس جدیدترین استاندارد های بین المللی

 

پنهان ماندن فریم بالایی درب در سازه

 

امنیت مثال زدنی در استفاده از قفل برقی

 

عدم نمایش سیم کشی و دیگر ملزومات درب اتوماتیک در ظاهر محصول

 

صرفه جویی در مصرف برق

 

حرکت نرم و بی صدای درب

 

سیستم حمل در درب اتوماتیک اسلایدر به گونه ای طراحی شده است که مانع برخورد مستقیم درب و ریل ها شود و اتصال توسط غلطک هایی که در فریم بالا تعبیه شده اند انجام میشود .

اینکار هم به نرمی و بی صدایی حرکت درب کمک می کند و هم عمر مفید درب اتوماتیک را افزایش می دهد.

 

تکنولوژی پیشترو در درب اتوماتیک اسلایدر :

این درب ها با بهره گیری از سیستم کنترل پیشرفته تر نسبت به سایر درب های اتوماتیک حالت های کاربری متنوع تری را به کاربر ارائه می دهند.

این درب ها قابلیت اتصال به سیستم های امنیتی را دارند و می توانند برای باز کردن درب شرط اسکن کارت شناسایی یا اثر انگشت را اعمال نمایند.

برنامه سیسم کنترل را می توان به گونه ای تغییر داد که نسبت به شرایط مختلف دمایی و آب و هوا برنامه های خاصی را اجرا نماید که در نهایت به سهولت کاربری و مصرف بهینه انرژی منجر شود .

این سیستم های نوین کنترلی می توانند در صورت عدم وجود نور در راهرو به صورت خودکار درب اتوماتیک را خاموش نمایند.

درب اتوماتیک اسلایدر این قابلیت را داراست که از راه دور کنترل و رصد شود و نیز در برنامه آن تغییراتی اعمال گردد.

طراحی این درب ها به صورت آب بند صورت می گیرد به این معنی که بعد از بسته شدن درب هیچ روزنه ای باز نمی ماند .

این موضوع هم امنیت درب را بالا می برد و هم به لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت دارد.

 

عملکرد درب اتوماتیک اسلایدر :

این درب همانند دیگر درب های اتوماتیک تماما با نیروی برق کار می کند و توسط یک واحد کنترل با قاب آلومنیومی با ابعاد 13*15 کنترل می شود .

این واحد کنترل با دریافت اطلاعات از سنسور ها و چشمی ها و دستورات به موقع به عملگر ها کارکردی عالی را برای درب اتوماتیک اسلایدر تضمین می نماید.

سیستم کنترل همچنین تمامی خطاها در عملکرد درب را ثبت و ضبط می نماید که بررسی آنها کمک شایانی به تکنیسین تعمیرات خواهد کرد تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر درب اتوماتیک اقدام نماید.

سنسور ها و ریزپردازنده های درب اتوماتیک اسلایدر دارای چه ویژگی هایی هستند :

 

لازم است دارای خاصیت کالیبره کردن اتوماتیک خود باشند و برنامه های مختلف کاربری بر روی آنها قابل برنامه ریزی باشد.

 

قادر باشند با در نظر گرفتن وزن درب اتوماتیک و نیروی اصطکاک بهترین نیرو را برای باز و بسته کردن درب اعمال نمایند.

 

داشتن مدارات مستقل در صورت وارد آمدن شوک برقی، برای بازو بسته نمودن درب اسلاید

 

قابلیت برنامه ریزی برای اعمال تنظیمات امنیتی

 

قابلیت تنظیمات پیشرفته سرعت باز و بسته شدن درب

 

قابلیت کنترل ترمز ها در زمان بسته شدن درب که مانع کوبیده شدن درب می شود

 

کنترل نوسانات پانلها برای تنظیم سرعت حرکت درب اتوماتیک اسلاید

 

قابلیت اتصال به سیستم برق اضطراری

 

 

به منظور افزایش طول عمر درب های اتوماتیک اسلاید لازم است به صورت منظم قاب های آلومنیومی،غلطک ها و ریل های آن را تمیز نموده و از عملکرد صحیح آنها مطمعن شوید

زمانی که درب در حال بسته شدن باشد اگر مانعی بر سر راه آن قرار گیرد به صورت خودکار در جهت عکس حرکت کرده و باز می شود.این مانع ممکن است تجمع گرد و غبار در مسیر ریل های آن نیز باشد.

در صورت قطع شدن برق درب اتوماتیک به صورت خودکار در حالت کاملا باز قرار می گیرد

این درب ها قابلیت برنامه ریزی برای شرایط مختلف آب و هوایی را دارند. برای مثال در روز های طوفانی می توان درب را به گونه ای تنظیم نمود که تنها به میزان نصف حالت عادی باز شود و در واقع دامنه حرکتی آن را محدود نمود

 

حرکت پنل های درب اسلایدر بر اساس یکی از موارد زیر است :

 

اطلاعات ارسالی از سنسور های مایکروویو

 

اطلاعات ارسالی از سنسور حرکتی بر روی درب متحرک

 

اطلاعات سنسور مادون قرمز

 

برنامه های از پیش تعیین شده حرکتی

 

از طریق ریموت کنترل از راه دور

 

عملیات زیر بر روی درب های اتوماتیک اسلایدر برنامه ریزی شده است :

اسلاید اتوماتیک : فرایند باز و بسته شدن به صورت خودکار و از طریق اطلاعات دریافت شده از سنسور ها انجام می گردد

 

دائم باز : درب به صورت کاملا باز قرار می گیرد

دائم بسته : درب در حال کاملا بسته قرار می گیرد و نسبت به ترافیک عبوری عکس العملی ندارد

 

قفل : در این حالت درب اسلایدر بسته و قفل می شود و برای خروج تنها می توان از ریموت کنترل و یا دکمه خروج اضطراری استفاده نمود

 

قفل الکترومکانیکی در درب اتوماتیک اسلایدر :

این آپشن در درب های اسلایدر امنیت بسیار بالایی را برای کابران فراهم می کند .

در این حالت فرایند قفل شدن توسط سنسور ها تحت نظارت است ،برای مثال سیستم کنترلی درب در زمان انتخاب شرایط قفل از بسته شدن کامل درب و عملکرد مناسب سیستم قفل اطمینان حاصل می کند و این کار را با سیستم هشدار صوتی به کاربر اطلاع می دهد.

 

ویژگی های دیگر درب اتوماتیک اسلایدر :

حداکثر دامنه باز شدن درب اتوماتیک اسلاید – 4 متر

 

حداکثر وزن درب اتوماتیک اسلاید – 240 کیلوگرم

 

سرعت باز شدن درب اتوماتیک اسلاید، متغیر بین - 250-1200 میلی متر / ثانیه

 

سرعت بسته شدن درب اتوماتیک اسلاید، متغیر بین - 50-600 میلی متر / ثانیه

 

زمان توقف درب اتوماتیک اسلاید در حالت باز بین 0 تا 30 ثانیه خواهد بود

 

 

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

نصب و فروش درب اتوماتیک به همراه گارانتی در شهرک غرب

خرید درب اتوماتیک امر بسیار وقت گیریست زیرا نیاز به اگاهی شما نسبت به مدل های مختلف این سیستم ها برای انتخاب مدل مناسب با محیط خاص شما میباشد ,  قطعات به کار رفته ان و همچنین برند های استفاده شده ,   اصل بودن و تمامی جزییاتی که قطعا در زمان خرید و نصب مورد برسی قرار گیرد که بدون دانش و اگاهی میتواند باعث دردسر شما شود . ما تجربه و دانش بیش از 20ساله خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا انتخابی صحیح داشته باشید و کارشناسان ما اماده اند شما را برای انتخابی دقیق راهنمایی کنند

درب اتوماتیک چیست؟

یک ساختمان پر تردد عمومی را تصور کنید که دارای دربی معمولی باشد و افراد پس از هر بار ورود و خروج به اجبار آن را باز و بسته کنند. قطعا در چنین ساختمانی وجود درب اتوماتیک ضروری می باشد. اما درب های اتوماتیک به غیر افزایش راحتی چه مزایای دیگری دارند و انواع آن ها چگونه است؟

مهرب غرب ایرانیان ، ارائه دهنده انواع درب، شما را به خواندن ادامه ی این مطلب دعوت می کند.

امروزه درب اتوماتیک در اکثر ساختمان‌ها به کار می‌رود. تنوع محصول، کیفیت و کارایی مطلوب باعث شده است که تمام افراد از این تولید نوین استقبال کنند. البته این تنوع مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان املاک تجاری و اداری نمی‌دانند که کدام نوع درب اتوماتیک در فضای مورد نظر آن‌ها کاربرد بیشتری دارد.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی در مورد درب اتوماتیک به شما ارائه دهیم.

 

انواع طرح درب اتوماتیک

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ علاوه بر شیشه از فلز نیز ساخته می‌شوند. درب‌های فلزی کشویی برای ساختمان‌های صنعتی و ورودی پارکینگ‌های خانه‌ها به کار می‌روند.

 

درب گرد

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

درب تلسکوپی و تاشو

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی چون شیشه و فلز ساخته می‌شوند.

درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

درب کرکره‌ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی چون فلز، PVC و… طراحی و تولید می‌شوند.

نحوه کار درب های اتوماتیک

وقتی روبروی در می ایستیم، سنسورها سیگنالی را به درهای اتوماتیک می فرستند. اینگونه می دانند که باز شوند. سایر درب های اتوماتیک با حسگرهای نوری یا حرکتی کار می کنند. … وقتی این حسگرهای نوری یا حرکتی حرکت را در نزدیکی احساس می کنند ، موجب باز و بسته شدن درب می شوند.

جنس درب اتوماتیک

در قسمت‌های قبلی به صورت پراکنده در مورد مواد اولیه‌ای که برای ساخت انواع درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند،‌ صحبت شد. در این قسمت به صورت کامل در مورد جنس درب‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

  1. شیشه: بسیاری از انواع درب اتوماتیک با استفاده از شیشه ساخته می‌شوند تا ظاهر زیبا و کیفیت مطلوبی داشته باشند. این درب‌ها معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه‌های دوجداره ساخته می‌شوند.
  2. فلز: درب‌های فلزی استحکام زیادی دارند. در برابر حرارت مقاومند و برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها به کار می‌روند. درب‌های فلزی با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند. فولاد یکی از بهترین متریال برای تولید این درب‌هاست.
  3. سایر موارد: تیغه‌های درب اتومانیک با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. پلی کربنات، فولاد، گالوانیزه، PVC موادی هستند که برای تولید تیغه‌ها استفاده می‌شوند.

 

نمونه کار مهر غرب ایرانیان

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

 

 

قطعات درب اتوماتیک

قطعات به کار رفته در درب اتوماتیک در ۶ دسته قابل تفکیک هستند که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم کرد.

گیربکس یا جعبه دنده

این بخش از درب وظیفه ی انتقال نیرو موتور به تسمه تایم را بر عهده دارد، گیربکس بر اساس نوع درب میتواند زنجیری یا تسمه بازویی باشد.

برد الکترونیک

یکی از مهم ترین قسمت های درب اتوماتیک برد الکترونیک است که وظیفه ی تنظیم زمان باز و بسته شدن درب را بر عهده دارد. البته باید بگوییم محل قرار گیری این بخش در درب های اتوماتیک مختلف فرق میکند.

موتور الکتریکی

موتور الکتریکی قلب تپنده درب اتوماتیک است که با ولتاژ ۲۴ ولت تا ۹۰ ولت کار میکند، اکثر موتورها از نوع DC و تک فاز هستند. از ویژگی های این موتورها این است که با کمترین میزان نویز و سرو صدا کار میکنند. میتوان با استفاده از یک خازن جهت حرکت موتورهای درب اتوماتیک را عوض کرد. انواع درب اتوماتیک میتوانند با یک موتور عملکرد مناسبی داشته باشند اما برای درب های دو لنگه باید از دو موتور استفاده کرد.

شستی کنترل دستی

در صورت قطع برق و یا نبود ریموت کنترل میتوانید برای باز و بسته کردن درب از این شستی ها استفاده کنید. شستی ها دو عدد هستند، یکی از آن ها در خارج از درب و دیگری در محیط داخلی قرار داده میشود.

تجهیزات ایمنی

تجهیزاتی که به منظور محافظت از افراد و اشیا برای جلوگیری از برخورد درب با آن ها در این درب ها به کار رفته اند مثل مادون قرمز و سنسور چشمی در دو طرف درب قرار میگیرند و در صورت وجود مانع و یا افراد جلو درب، فرمان بسته شدن صادر نمی شود. اینگونه است که نه افراد و اشیایی که مابین درب قرار گرفته اند آسیب میبنند و نه خود درب آسیب میبیند.

ریموت کنترل

ریموت ها برای کنترل از راه دور ساخته شده اند، ریموت ها دارای برد الکترونیکی و کلیدهایی برای فرمان دادن هستند. حال که با قطعات درب اتوماتیک آشنا شدیم بهتر است در مورد نحوه نصب این درب ها نیز بگوییم.

 

نصب درب اتوماتیک

نصب درب اتوماتیک از جمله کارهای تخصصی است که باید آن را به افراد با تجربه و حرفه ای واگذار کرد زیرا درب ها به عنوان ورودی هر مکان نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت آن مکان و کنترل رفت و آمد ها دارند.

در پایان مطلب لازم میدانیم یکی از برترین شرکت های تولید کننده انواع درب اتوماتیک و درب اتوماتیک شیشه ای و همچنین متخصص در زمینه نصب درب اتوماتیک به شما معرفی کنیم؛ گروه صنعتی مدرن درب تولید کننده انواع درب های اتوماتیک، درب های شیشه ای اتوماتیک، انواع جک، موتور کرکره، درب شیشه ای کشویی و … با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است، همه ی محصولات این شرکت مطابق با استاندارد روز دنیا ساخته میشوند و در صورتی که نیاز به خرید و نصب این نوع درب ها داشتید میتوانید روی گروه صنعتی مدرن درب حساب کنید. تکنسین ها و مهندسین این مجموعه باتجربه، حرفه ای و دلسوز هستند و نصب درب اتوماتیک را به نحو احسنت انجام خواهند داد.

قیمت درب اتوماتیک

تعیین قیمت درب اتوماتیک بدون توجه به جزئیات امکان‌پذیر نیست. حتی اگر قیمت درب اتوماتیک را حدودی به دست آورید،‌ ممکن است بعد از تعیین جزئیات و سفارش، تفاوت زیادی به قیمت اولیه و هزینه‌ی تمام شده‌ی کار مشاهده کنید.

قیمت درب اتوماتیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ابعاد
  • جنس درب
  • نوع درب
  • یراق آلات و سایر
  • قسمت‌های به کار رفته در تولید درب
  • موتور،‌ بازوهای الکترومکانیکی، سنسورها و…
  • تعداد درب‌های مورد نیاز برای ساختمان

بهترین راه برای اطمینان از قیمت مناسب درب اتوماتیک، همکاری با مجموعه‌ی معتبر است. در این صورت شما اطمینان خواهید داشت که محصول باکیفیت را با بهترین قیمت تهیه می‌کنید. البته این موضوع تنها مزیت همکاری با یک برند معتبر نیست. کیفیت محصول، طول عمر و عدم نیاز به تعمیر از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که به دست خواهید آورد.

 

 

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

مقایسه میان انواع درب اتوماتیک یکی از بهترین کارهایی است که می‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کاربردی باشد. ما با توجه به ویژگی‌های هر نوع درب، مقایسه‌ای انجام داده‌ایم. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کلی و مفیدی به دست آورید.

نوع درب

جنس ابعاد مناسب کاربرد
 اسلایدینگ شیشه، فلز ورودی‌های مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، اداری، هتل‌ها.
 گرد شیشه ورودی مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، سیتی‌سنترها و هتل‌ها
لولایی شیشه، فلز ورودی مخصوص وسایل نقلیه و عابر پیاده پارکینگ‌ها، ساختمان‌های صنعتی، بیمارستان‌ها.
تلسکوپی و تاشو شیشه، فلز ورودی مخصوص عابر پیاده بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دارای ورودی کوچک، اداره‌ها
کرکره فلز، پلی کربنات، PVC ورودی مخصوص عابر پیاده و وسایل نقلیه مغازه‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای صنعتی

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

ساختار درب اتوماتیک شکل‌های مختلفی دارد. ورودی ساختمان اولین چیزی است که مخاطب به آن توجه می‌کند.

بنابراین ظاهر درب به خصوص برای فضاهای تجاری اهمیت بسیاری دارد. از طرف دیگر ورودی اولین جایی است که سارقان از طریق آن اقدام می‌کنند. بنابراین درب‌ها باید از کیفیت و امنیت بالایی برخوردار باشند.

برای انتخاب بهترین ساختار درب مورد نظر خود بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید. همکاران ما در مدرن درب آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند. مدرن درب همچنین کلیه خدمات مورد نیاز شما را در زمینه‌ی انواع درب اتوماتیک ارائه می‌دهد.

تنظیمات درب

آموزش‌های مختلفی در فضای اینترنت برای نصب و تنظیم درب اتوماتیک وجود دارد. اما اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است آن را به تکنسین‌های حرفه‌ای واگذار کنید.لازم به ذکر است که چک کردن و تنظیم مجدد درب‌های اتوماتیک به افزایش طول عمر و کارایی بهتر محصول کمک می‌کند.

بنابراین هر زمانی که درب اتوماتیک مورد نظر شما به تنظیم مجدد یا حتی تعمیر نیاز داشته باشد، برای انجام کارهای مورد نیاز میتوانید با مشاوران تماس حاصل فرمایید.

 

معرفی شهر شهرک غرب :

شهرک غرب یکی از محله های شمالغرب شهر تهران است که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفته‌است.[۳][۴] این منطقه به دلیل داشتن شهرسازی مدرن، خیابان‌کشی‌های عریض و استاندارد، تراکم جمعیت پایین، آب‌وهوای پاکیزه، امکانات رفاهی و درمانی، خانه‌های ویلایی با معماری متفاوت و دسترسی آسان به شریان‌های بزرگراه‌های شهر، به یکی از گرانقیمت‌ترین مناطق مسکونی تهران بدل شده‌است. در پاییز سال ۱۳۴۰، روستای خوش آب و هوا و مسیحی‌نشین خوردین، توسط گروهی از مهندسان آمریکایی با رؤیای ساخت تهرانی مدرن، تبدیل به شهرکی شد که به دلیل شباهت شهرسازی‌اش با مدل‌های آمریکایی، شهرک غرب نام گرفت که بعد از پیروزی انقلاب به افتخار بیت‌المقدس، شهرک قدس نامیده شد. مهندسان آمریکایی به‌روزترین خانه‌های ویلایی را در این منطقه طراحی کردند که هنوز هم از نمونه‌های ارزنده معماری در تهران شناخته می‌شود.[۵]

جایگاه جغرافیایی و شهری[ویرایش]

شهرک غرب در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع و دارای هفت فاز مسکونی است.[۱][۵] سعادت آباد در شمال، بزرگراه همت کوی گیشا در جنوب، خیابان فرحزادی در غرب و رودخانه درکه در کنار بزرگراه چمران و ده ونک در شرق این محله، حدود چهارگانه شهرک غرب را مشخص می‌کنند.[۶]

شهرک غرب به چند اتوبان اصلی مانند همت، چمران و شیخ فضل‌الله نوری دسترسی مستقیم دارد و بعلت داشتن خیابان‌های پهن معمولاً مشکلی از لحاظ ترافیک وجود ندارد. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید بدانید که پایانه تاکسیرانی میدان صنعت برای اکثر نقاط تهران از نارمک گرفته تا بازار بزرگ تهران و پاسداران و … تاکسی دارد.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک 

 

درب اتوماتیک، به دربی گفته می شود که با استفاده از حسگرهای حرکتی یا ریموت های کنترل، باز و بسته می شود. درب های اتوماتیک در جهت های مختلف حرکت می کنند و در مدل های متنوع ساخته می شوند. متریالی که برای ساخت این نوع درب ها به کار می رود، متفاوت است و بسته به اینکه از چه تکنولوژی برای تولید درب اتوماتیک استفاده می شود، یک نوع خاص از درب تولید می گردد.

درب های متحرک فروشگاه ها، بانک ها، پارکینگ منازل ویلایی و مجتمع های مسکونی، مراکز خدماتی و بیمارستان ها، از جمله مکان هایی هستند که از درب اتوماتیک برای ورود و خروج، در آن ها استفاده شده است. اساس عملکرد این درب ها پیچیده نیست اما نصب سیستم هوشمند آن، به تخصص و مهارت فنی نیاز دارد. طبیعی است که خودتان به تنهایی قادر نخواهید بود یک سیستم درب اتوماتیک را با تمام تجهیزات الکترونیکی آن نصب کنید.

 

فناوری عملکردی درب اتوماتیک

 

 

درب اتوماتیک بر اساس سه عملکرد فنی مکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی کار می کنند. در عملکرد مکانیکی، درب اتوماتیک توسط چرخ دنده و گیربکس به حرکت در می آید؛ درب اتوماتیک هیدرولیکی بر اساس تغییرات فشار سیالات و روغن عمل می کند و در مورد درب اتوماتیک پنوماتیک، فشار گازی، تعیین کننده حرکت درب می باشد. با توجه به نوع کاربری که در یک مکان بخصوص وجود دارد، از یکی از انواع درب های اتوماتیک فوق با فناوری نامبرده، استفاده می شود.

 

تجهیزات فنی درب اتوماتیک

 

 

درب اتوماتیک از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. نصب این نوع درب ها باید حتماً توسط افراد ماهر انجام شود. هر یک از قطعات الکترونیکی باید در محل مخصوص به خود قرار گیرند. به طور کلی اجزای اصلی درب های اتوماتیک عبارتند از:

• موتور الکتریکی

• برد الکترونیکی

• ریموت

• حسگرها – چشمی ها

• تجهیزات امنیتی

• چرخ دنده و گیربکس

• فلاشر

• قفل برقی و مکانیکی درب اتوماتیک

انتخاب و نصب هر یک از تجهیزات بالا بر روی یک درب اتوماتیک، به نوع و مدل درب بستگی دارد. درب اتوماتیک کشویی، دو لنگه، درب سکشنال، لولایی، زیر سقفی، صنعتی، گَردان، مثلثی و درب اتوکاتیک شیشه ای از مدل های متنوع و پرکاربرد درب های اتوماتیک هستند.

 

نقش و ضرورت وجود سنسورها در درب اتوماتیک

 

 

سنسورها یا حسگرها، اجزای اصلی درب های اتوماتیک هستند. حسگرها برای این نوع درب های هوشمند دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام، یک کاربری ویژه را در سیستم اتوماتیک ایجاد می کنند. انواع سنسورهای درب اتوماتیک عبارتند از:

*سنسور مایکروویو بازتابی: برای درب های اتوماتیک که عملکرد سریع و ایمن را طلب می کنند، نصب سنسورهای مایکروویو بازتابی توصیه می شود. این نوع حسگرها قدرت تشخیص بسیار بالایی دارند و به خصوص برای درب اتوماتیک شیشه ای به کار می روند.

*سنسورهای مادون قرمز (سنسورهای تشخیصی مادون قرمز): استفاده از سنسورهای مادون قرمز در نصب درب اتوماتیک، امکان تشخیص حرکت ها را در محدوده خاصی فرآهم می کند. مزیت اصلی این نوع سنسور، هماهنگی با تمام انواع درب های اتوماتیک است. سرعت عمل این حسگر بسیار بالا بوده و با نصب آن بر روی سیستم اتوماتیک، مصرف انرژی کاهش می یابد. حساسیت بالای این سنسور نسبت به حرکت در محدوده تشخیص آن، امنیت افراد را بالا می برد، به همین جهت این حسگر را جزو جدیدترین مدل های سنسور درب اتوماتیک قلمداد می کنند.

*سنسورهای ترکیبی: سنسورهای ترکیبی، همان طور که از نام آن ها مشخص است، ترکیبی از دو فناوری مادون قرمز و مایکروویو است. ایمنی بالای این سنسورها در هنگام برخورد درب اتوماتیک با اشیا، مهم ترین مزیت آن ها به شمار می رود. اگر جسمی به طور تصادفی در میان دو لنگه درب اتوماتیک قرار بگیرد، موقعیت جسم توسط این حسگرها شناسایی شده و از برخورد درب با مانع جلوگیری می شود.

*حسگرهای ترکیبی درب اتوماتیک با فناوری لیزری: میدان دید وسیع این سنسورها از مزیت برجسته آن ها است. این حسگر قابلیت تشخیص اشیاء را در محدوده خاصی دارد و از برخورد درب به اجسام جلوگیری می کند.

برای آشنایی با درب کرکره ای به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

 

درب اتوماتیک برقی، محبوب ترین درب های اتوماتیک در بازار

استفاده از درب اتوماتیک که با تکنولوژی هیدرولیک و پنوماتیک کار می کند به دلیل وجود معایبی، منسوخ شده است. امروزه نوع درب اتوماتیک برقی که توسط موتورالکتریکی قوی باز و بسته می شود، رواج بیشتری یافته است. موتور الکتریکی که در این درب به کار می رود، نیروی لازم برای حرکت را به گیربکس منتقل می کند و سپس جک درب را به گردش در می آورد و در نهایت، درب اتوماتیک، باز و بسته می شود. نصب این نوع درب ها بسیار ساده است و توسط متخصصان فنی قابل اجرا می باشد.

در اتوماتیک

تصور کنید با دست‌های پر از وسایلی که خریداری کرده‌اید، وارد ساختمان می‌شوید، اما نیازی نیست تا برای باز کردن در، وسایل خود را زمین بگذارید. به محض نزدیک شدن شما به در اتوماتیک ساختمان، در باز می‌شود و شما وارد ساختمان می‌شوید. یا پس از یک روز کاری خسته‌کننده، با خودروی خود به خانه رسیده‌اید، اما نیازی نیست برای باز کردن در پارکینگ از آن پیاده شوید. با زدن ریموت کنترل، درب اتوماتیک پارکینگ باز می‌شود و شما خودرو را به داخل ساختمان می‌رانید. انواع درهای اتوماتیک زندگی ما را آسان‌تر کرده‌اند و امکانات مختلفی را در اختیار ما قرار داده‌اند. 

با ما در بررسی انواع درهای اتوماتیک و ویژگی‌های آنها همراه باشید. 

درب اتوماتیک

در اتوماتیک دری است که برای باز و بسته شدن نیازی به لمس شدن و استفاده از دستگیره ندارد. در واقع در پاسخ این پرسش که درب اتوماتیک چیست باید گفته شود درب اتوماتیک دری است که بدون دخالت دست باز و بسته می‌شود. درهای اتوماتیک شیشه‌ای با استفاده از حسگرهای حرکتی، نوری یا صوتی باز و بسته می‌شوند. انواع درب اتوماتیک فلزی هم با ریموت کنترل باز یا بسته می‌شوند.

درهای اتوماتیک که با ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند، مناسب پارکینگ‌ها، سوله‌ها، فروشگاه‌ها و فضاهای دیگر مسکونی، تجاری و صنعتی هستند.

عملکرد درب اتوماتیک چیست؟

وقتی شما به نزدیک انواع در اتوماتیک شیشه‌ای می‌رسید، درها باز می‌شوند و پس از گذشتن شما از در، دوباره بسته می‌شوند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید عملکرد این درها چگونه است؟ 

برای اینکه بدانید روش عملکرد درب اتوماتیک چیست باید حسگرهای این نوع درها را بشناسید. انواع درب اتوماتیک لوکس و معمولی از حسگرهای مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از این حسگرها نوری هستند و برخی هم به حرکت یا به صدا حساسند. روش عملکرد حسگرهای نوری فروسرخ به این صورت است که وقتی شما جلوی در قرار می‌گیرید و باعث قطع بازتاب پرتو فروسرخ می‌شوید، در اتوماتیک نیز باز می‌شود. پس از گذر شما از در، پرتو دوباره بازتاب پیدا می‌کند و در بسته می‌شود. این حسگرها به‌طور معمول در بالای درهای شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.

درب اتوماتیک لوکس

برتری‌های استفاده از انواع درب اتوماتیک لوکس یا معمولی در ساختمان‌‌ها بسیار است و از میان آنها به گزینه‌های مختلفی می‌توانیم اشاره کنیم:

1- بهینه‌سازی مصرف انرژی:

از مهم‌ترین دلایل استفاده از درهای اتوماتیک، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. این درها فقط در زمان گذشتن افراد باز می‌شوند و در زمان‌های دیگر بسته هستند. پس در فصل‌های مختلف، خنکی یا گرمای هوای داخل سازه را حفظ می‌کنند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند.

2- طراحی بر اساس بزرگی ساختمان:

درهای سنتی اندازه‌های نسبتا ثابتی دارند و نمی‌توان آنها را در هر اندازه‌ای تهیه کرد. از برترین ویژگی‌های انواع درب اتوماتیک لوکس و معمولی آن است که می‌توانند در هر اندازه‌ای تهیه شوند. این نکته برای ورودی سازه‌های بزرگ تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیار است.

3- زیبایی بیشتر ساختمان:

در کنار اینکه کارایی درب اتوماتیک چیست؟ زیبایی آن هم مطرح می‌شود. درب اتوماتیک لوکس و لاکچری ساختمان شما را هم زیباتر جلوه می‌دهد و بر قیمت آن می‌افزاید.

4- جلوگیری از ورود گردوغبار:

از دیگر برتری‌های انواع در اتوماتیک، جلوگیری از ورود گردوغبار به داخل سازه است که به پاکیزه‌تر ماندن هوای داخل ساختمان کمک می‌کند.

5- تامین نور طبیعی ساختمان:

یکی از مهم‌ترین برتری‌های استفاده از درهای اتوماتیک شیشه‌ای، تامین نور در فضای داخلی ساختمان است. فرقی نمی‌کند فضای مورد نظر شما مسکونی باشد، یا اداری و تجاری. در هر صورت نیاز به نوری دارد که این درها آن را به بهترین شکل تامین می‌کنند.

قیمت درب اتوماتیک کرکره ای به نوع، ابعاد و سایر عوامل بستگی دارد.

درب اتوماتیک و انواع آن

در اتوماتیک گردان

درهای گردان نظم بیشتری در محیط‌های شلوغ و پررفت‌وآمد ایجاد می‌کنند. درب اتوماتیک لوکس و درب اتوماتیک گرد بهترین نوع درهای اتوماتیک برای سینماها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز بزرگ و لوکس خرید هستند. 

در اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی مجموعه‌ای از درهای شیشه‌ای با پهنای کم است که به‌صورت چند لته اسلایدی ساخته می‌شود. اگر برای مکان پررفت‌وآمد نیاز به درهای اتوماتیک دارید، درهای تلسکوپی بهترین نمونه برای شما به شمار می‌روند. برای اینکه بدانید عملکرد این نوع درب اتوماتیک چیست؟ باید کارکرد لته‌های این نوع درها را بشناسید. لته‌های این درهای تلسکوپی می‌توانند فقط به یک طرف یا هر دو طرف باز و بسته شوند.

از خصوصیات درب‌های اتوماتیک تلسکوپی به موارد مختلف دیگری می‌توانیم اشاره کنیم:

* مناسب فضاهایی با پهنای کم هستند.

* از سیستم هوشمند ضدبرخوردی در آنها استفاده شده که مناسب استفاده در مکان‌های پررفت‌وآمد مانند فرودگاه‌ها، مراکز تفریحی، تجاری و... هستند.

در اتوماتیک شیشه‌ای منحنی

درهای اتوماتیک منحنی ازشیشه‌هایی ساخته شده‌اند که در کوره‌های مخصوص، و در فشار و حرارت به شکل قوس‌دار درآمده‌اند. زیبایی این نوع درهای شیشه‌ای که قاب فلزی دارند، بسیار چشمگیر است. برخی از انواع این مدل درب اتوماتیک لوکس، نیم‌دایره‌ای و برخی دیگر دایره کامل هستند. درباره اینکه نحوه کارکرد این نوع درب اتوماتیک چیست؟ باید بگوییم که ریل‌های این درها به شکل دایره کامل یا نیم‌دایره هستند. لنگه‌های مختلف درهای منحنی به سادگی بر روی ریل‌ های منحنی آن حرکت می‌کنند و فضای زیادی برای حرکت افراد پدید می‌آورند. درب ریلی برقی بر روی ریل حرکت می کند.

این نوع درهای اتوماتیک مناسب سازه‌های لوکس و لاکچری هستند و ویژگی‌های مختلفی دارند:

* روش ساخت این نوع درها و حرارت بالایی که در کوره‌ها می‌بینند، باعث می‌شود تا مقاومتشان در برابر ضربه و تغییرات دمایی بسیار زیاد شود.

* انحنای درب اتوماتیک لوکس منحنی باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای آمدوشد به داخل و خارج ساختمان فراهم شود.

* درب اتوماتیک منحنی می‌تواند یک یا دو لت متحرک داشته باشد.

* این نوع درب‌های اتوماتیک امکان استفاده از سقف‌های شیشه‌ای را هم در اختیار شما می‌گذارند که فضا را بسیار شیک‌تر و لاکچری‌تر می‌کند.

در اتوماتیک شیشه‌ای مثلثی

در اتوماتیک شیشه‌ای مثلثی یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک لوکس است. درب اتوماتیک مثلثی در واقع از دو در تشکیل شده که به‌صورت مثلثی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. درب شیشه‌ای مثلثی برای ساختمان‌هایی مناسب است که زاویه شکسته دارند و نیاز است تا با استفاده از این نوع درهای لوکس، زاویه‌دارتر جلوه کنند. اما درباره اینکه عملکرد این نوع درب اتوماتیک چیست؟ باید بگوییم که درهای مثلثی شیشه‌ای دارای دو لته هستند که هریک می‌توانند ساکن یا متحرک باشند. 

از دیگر ویژگی‌های در اتوماتیک مثلثی به موارد مختلفی می‌توانیم اشاره کنیم:

* درب اتوماتیک لوکس مثلثی از بهترین درهای اتوماتیک مناسب کنج و نبش ساختمان است.

* درب اتوماتیک مثلثی یا زاویه‌ای نمایی زیبا و متفاوت به سازه می‌دهد و آن را لوکس و لاکچری نشان می‌دهد.

* در توضیح اینکه کارکرد این نوع درب اتوماتیک چیست؟ بهتر است بگوییم این نوع درها شبیه درب اتوماتیک کشویی هستند، اما ظاهری متفاوت با آنها دارند.

در اتوماتیک شیشه‌ای تاشو

درب شیشه‌ای تاشو یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک لوکس است. بهترین توضیح برای اینکه بگوییم این نوع درب اتوماتیک چیست؟ آن است که این نوع درها در زمان باز شدن، تا می‌خورند. این نوع درها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای کوچک به شمار می‌روند. 

درب اتوماتیک فلزی

همه انواع در اتوماتیک که پیش از این به آنها اشاره شد، شیشه‌ای هستند. اما درهای اتوماتیک زیادی هم وجود دارند که از فلز ساخته شده‌اند. کاربرد این نوع درهای اتوماتیک بیشتر در ورودی پارکینگ ساختمان‌ها است. در واقع فرقی نمی‌کند ساختمان مورد نظر مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی یا هر نوع سازه دیگری باشد. در هر صورت یکی از این درهای اتوماتیک فلزی در ورودی پارکینگ سازه‌ها خودنمایی می‌کند.

برای آشنایی با درب اتوماتیک صنعتی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

درب اتوماتیک و کاربردهای آن

کاربرد درهای اتوماتیک بسیار زیاد است:

* انواع درب اتوماتیک بهترین گزینه‌ها برای استفاده در مکان‌هایی هستند که رفت‌وآمد زیادی در آنها جریان دارد. فضاهایی مانند بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، وزارتخانه‌ها و مجتمع‌های بزرگ مسکونی که رفت‌وآمد آنها زیاد است.

* در ورودی خانه‌های بزرگ و لوکس که حد فاصل حیاط و داخل ساختمان است.

* در ورودی پارکینگ همه ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و...

* ورودی سوله‌ها و ساختمان‌های صنعتی.

در اتوماتیک و اجزای تشکیل‌دهنده

درهای اتوماتیک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند:

1- کنترل‌کننده اصلی:

مرکز فرماندهی یک درب اتوماتیک لوکس یا معمولی، کنترل‌کننده آن است. این بخش از درهای اتوماتیک فرمان باز یا بسته شدن در را صادر می‌کنند.

2- سنسورها یا حسگرها:

بخش دیگر هر در اتوماتیک سنسورها یا حسگرهای آن است. چند نوع حسگر در ساخت درهای اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه حسگر درب اتوماتیک چیست؟ سیستم باز یا بسته شدن درها مشخص می‌شود. برای مثال درهایی که مجهز به سنسورهای نوری هستند، قطع و وصل شدن پرتوهای نوری باعث می‌شود تا کنترل‌کننده مرکزی دستور باز و بسته شدن درها را صادر کند. 

3- موتور:

موتور در اتوماتیک بخش دیگری از آن است که قدرت باز و بسته شدن درها را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا آنها روی ریل‌ها به حرکت دربیایند. 

4- ریل‌ها:

ریل‌ها بخشی هستند که درها روی آنها به حرکت درمی‌آیند.

5- آویز در:

آویز در برای آویزان کردن لنگه‌های متحرک در مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6- تسمه:

تسمه‌ها کمربندهایی برای انتقال قدرت کششی درها هستند.

سخن پایانی:

بهره‌مندی از در اتوماتیک فقط به‌دلیل زیبایی و راحتی آن صورت نمی‌گیرد. انواع درب اتوماتیک لوکس و غیرلوکس لازمه زندگی امروز مردم دنیا است. تا چند سال پیش مجتمع‌های تجاری درهای نرده‌ای فلزی داشتند و همین مسئله موجب می‌شد تا فضای داخل مجتمع در تابستان‌ها بسیار گرم، و در زمستان‌ها سرد باشد. 

اکنون بهره‌مندی از انواع درهای اتوماتیک علاوه بر اینکه فضای داخل مجتمع‌های تجاری را دور از گردوخاک نگه داشته، در حفظ دمای مناسب آنها هم موثر بوده است. در واقع باید گفت بهره بردن از انواع درهای اتوماتیک زندگی را برای مردم آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر کرده و در زیبایی سازه‌ها هم نقش پررنگی داشته است.

درب اتوماتیک سکشنال از دیگر انواع درب اتوماتیک است.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

نصب و فروش درب اتوماتیک به همراه گارانتی در شیراز

خرید درب اتوماتیک امر بسیار وقت گیریست زیرا نیاز به اگاهی شما نسبت به مدل های مختلف این سیستم ها برای انتخاب مدل مناسب با محیط خاص شما میباشد ,  قطعات به کار رفته ان و همچنین برند های استفاده شده ,   اصل بودن و تمامی جزییاتی که قطعا در زمان خرید و نصب مورد برسی قرار گیرد که بدون دانش و اگاهی میتواند باعث دردسر شما شود . ما تجربه و دانش بیش از 20ساله خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا انتخابی صحیح داشته باشید و کارشناسان ما اماده اند شما را برای انتخابی دقیق راهنمایی کنند

درب اتوماتیک چیست؟

یک ساختمان پر تردد عمومی را تصور کنید که دارای دربی معمولی باشد و افراد پس از هر بار ورود و خروج به اجبار آن را باز و بسته کنند. قطعا در چنین ساختمانی وجود درب اتوماتیک ضروری می باشد. اما درب های اتوماتیک به غیر افزایش راحتی چه مزایای دیگری دارند و انواع آن ها چگونه است؟

مهرب غرب ایرانیان ، ارائه دهنده انواع درب، شما را به خواندن ادامه ی این مطلب دعوت می کند.

امروزه درب اتوماتیک در اکثر ساختمان‌ها به کار می‌رود. تنوع محصول، کیفیت و کارایی مطلوب باعث شده است که تمام افراد از این تولید نوین استقبال کنند. البته این تنوع مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان املاک تجاری و اداری نمی‌دانند که کدام نوع درب اتوماتیک در فضای مورد نظر آن‌ها کاربرد بیشتری دارد.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی در مورد درب اتوماتیک به شما ارائه دهیم.

 

انواع طرح درب اتوماتیک

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ علاوه بر شیشه از فلز نیز ساخته می‌شوند. درب‌های فلزی کشویی برای ساختمان‌های صنعتی و ورودی پارکینگ‌های خانه‌ها به کار می‌روند.

 

درب گرد

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

درب تلسکوپی و تاشو

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی چون شیشه و فلز ساخته می‌شوند.

درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

درب کرکره‌ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی چون فلز، PVC و… طراحی و تولید می‌شوند.

نحوه کار درب های اتوماتیک

وقتی روبروی در می ایستیم، سنسورها سیگنالی را به درهای اتوماتیک می فرستند. اینگونه می دانند که باز شوند. سایر درب های اتوماتیک با حسگرهای نوری یا حرکتی کار می کنند. … وقتی این حسگرهای نوری یا حرکتی حرکت را در نزدیکی احساس می کنند ، موجب باز و بسته شدن درب می شوند.

جنس درب اتوماتیک

در قسمت‌های قبلی به صورت پراکنده در مورد مواد اولیه‌ای که برای ساخت انواع درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند،‌ صحبت شد. در این قسمت به صورت کامل در مورد جنس درب‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

  1. شیشه: بسیاری از انواع درب اتوماتیک با استفاده از شیشه ساخته می‌شوند تا ظاهر زیبا و کیفیت مطلوبی داشته باشند. این درب‌ها معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه‌های دوجداره ساخته می‌شوند.
  2. فلز: درب‌های فلزی استحکام زیادی دارند. در برابر حرارت مقاومند و برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها به کار می‌روند. درب‌های فلزی با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند. فولاد یکی از بهترین متریال برای تولید این درب‌هاست.
  3. سایر موارد: تیغه‌های درب اتومانیک با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. پلی کربنات، فولاد، گالوانیزه، PVC موادی هستند که برای تولید تیغه‌ها استفاده می‌شوند.

 

نمونه کار مهر غرب ایرانیان

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

 

 

قطعات درب اتوماتیک

قطعات به کار رفته در درب اتوماتیک در ۶ دسته قابل تفکیک هستند که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم کرد.

گیربکس یا جعبه دنده

این بخش از درب وظیفه ی انتقال نیرو موتور به تسمه تایم را بر عهده دارد، گیربکس بر اساس نوع درب میتواند زنجیری یا تسمه بازویی باشد.

برد الکترونیک

یکی از مهم ترین قسمت های درب اتوماتیک برد الکترونیک است که وظیفه ی تنظیم زمان باز و بسته شدن درب را بر عهده دارد. البته باید بگوییم محل قرار گیری این بخش در درب های اتوماتیک مختلف فرق میکند.

موتور الکتریکی

موتور الکتریکی قلب تپنده درب اتوماتیک است که با ولتاژ ۲۴ ولت تا ۹۰ ولت کار میکند، اکثر موتورها از نوع DC و تک فاز هستند. از ویژگی های این موتورها این است که با کمترین میزان نویز و سرو صدا کار میکنند. میتوان با استفاده از یک خازن جهت حرکت موتورهای درب اتوماتیک را عوض کرد. انواع درب اتوماتیک میتوانند با یک موتور عملکرد مناسبی داشته باشند اما برای درب های دو لنگه باید از دو موتور استفاده کرد.

شستی کنترل دستی

در صورت قطع برق و یا نبود ریموت کنترل میتوانید برای باز و بسته کردن درب از این شستی ها استفاده کنید. شستی ها دو عدد هستند، یکی از آن ها در خارج از درب و دیگری در محیط داخلی قرار داده میشود.

تجهیزات ایمنی

تجهیزاتی که به منظور محافظت از افراد و اشیا برای جلوگیری از برخورد درب با آن ها در این درب ها به کار رفته اند مثل مادون قرمز و سنسور چشمی در دو طرف درب قرار میگیرند و در صورت وجود مانع و یا افراد جلو درب، فرمان بسته شدن صادر نمی شود. اینگونه است که نه افراد و اشیایی که مابین درب قرار گرفته اند آسیب میبنند و نه خود درب آسیب میبیند.

ریموت کنترل

ریموت ها برای کنترل از راه دور ساخته شده اند، ریموت ها دارای برد الکترونیکی و کلیدهایی برای فرمان دادن هستند. حال که با قطعات درب اتوماتیک آشنا شدیم بهتر است در مورد نحوه نصب این درب ها نیز بگوییم.

 

نصب درب اتوماتیک

نصب درب اتوماتیک از جمله کارهای تخصصی است که باید آن را به افراد با تجربه و حرفه ای واگذار کرد زیرا درب ها به عنوان ورودی هر مکان نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت آن مکان و کنترل رفت و آمد ها دارند.

در پایان مطلب لازم میدانیم یکی از برترین شرکت های تولید کننده انواع درب اتوماتیک و درب اتوماتیک شیشه ای و همچنین متخصص در زمینه نصب درب اتوماتیک به شما معرفی کنیم؛ گروه صنعتی مدرن درب تولید کننده انواع درب های اتوماتیک، درب های شیشه ای اتوماتیک، انواع جک، موتور کرکره، درب شیشه ای کشویی و … با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است، همه ی محصولات این شرکت مطابق با استاندارد روز دنیا ساخته میشوند و در صورتی که نیاز به خرید و نصب این نوع درب ها داشتید میتوانید روی گروه صنعتی مدرن درب حساب کنید. تکنسین ها و مهندسین این مجموعه باتجربه، حرفه ای و دلسوز هستند و نصب درب اتوماتیک را به نحو احسنت انجام خواهند داد.

قیمت درب اتوماتیک

تعیین قیمت درب اتوماتیک بدون توجه به جزئیات امکان‌پذیر نیست. حتی اگر قیمت درب اتوماتیک را حدودی به دست آورید،‌ ممکن است بعد از تعیین جزئیات و سفارش، تفاوت زیادی به قیمت اولیه و هزینه‌ی تمام شده‌ی کار مشاهده کنید.

قیمت درب اتوماتیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ابعاد
  • جنس درب
  • نوع درب
  • یراق آلات و سایر
  • قسمت‌های به کار رفته در تولید درب
  • موتور،‌ بازوهای الکترومکانیکی، سنسورها و…
  • تعداد درب‌های مورد نیاز برای ساختمان

بهترین راه برای اطمینان از قیمت مناسب درب اتوماتیک، همکاری با مجموعه‌ی معتبر است. در این صورت شما اطمینان خواهید داشت که محصول باکیفیت را با بهترین قیمت تهیه می‌کنید. البته این موضوع تنها مزیت همکاری با یک برند معتبر نیست. کیفیت محصول، طول عمر و عدم نیاز به تعمیر از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که به دست خواهید آورد.

 

 

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

مقایسه میان انواع درب اتوماتیک یکی از بهترین کارهایی است که می‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کاربردی باشد. ما با توجه به ویژگی‌های هر نوع درب، مقایسه‌ای انجام داده‌ایم. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کلی و مفیدی به دست آورید.

نوع درب

جنس ابعاد مناسب کاربرد
 اسلایدینگ شیشه، فلز ورودی‌های مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، اداری، هتل‌ها.
 گرد شیشه ورودی مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، سیتی‌سنترها و هتل‌ها
لولایی شیشه، فلز ورودی مخصوص وسایل نقلیه و عابر پیاده پارکینگ‌ها، ساختمان‌های صنعتی، بیمارستان‌ها.
تلسکوپی و تاشو شیشه، فلز ورودی مخصوص عابر پیاده بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دارای ورودی کوچک، اداره‌ها
کرکره فلز، پلی کربنات، PVC ورودی مخصوص عابر پیاده و وسایل نقلیه مغازه‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای صنعتی

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

ساختار درب اتوماتیک شکل‌های مختلفی دارد. ورودی ساختمان اولین چیزی است که مخاطب به آن توجه می‌کند.

بنابراین ظاهر درب به خصوص برای فضاهای تجاری اهمیت بسیاری دارد. از طرف دیگر ورودی اولین جایی است که سارقان از طریق آن اقدام می‌کنند. بنابراین درب‌ها باید از کیفیت و امنیت بالایی برخوردار باشند.

برای انتخاب بهترین ساختار درب مورد نظر خود بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید. همکاران ما در مدرن درب آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند. مدرن درب همچنین کلیه خدمات مورد نیاز شما را در زمینه‌ی انواع درب اتوماتیک ارائه می‌دهد.

تنظیمات درب

آموزش‌های مختلفی در فضای اینترنت برای نصب و تنظیم درب اتوماتیک وجود دارد. اما اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است آن را به تکنسین‌های حرفه‌ای واگذار کنید.لازم به ذکر است که چک کردن و تنظیم مجدد درب‌های اتوماتیک به افزایش طول عمر و کارایی بهتر محصول کمک می‌کند.

بنابراین هر زمانی که درب اتوماتیک مورد نظر شما به تنظیم مجدد یا حتی تعمیر نیاز داشته باشد، برای انجام کارهای مورد نیاز میتوانید با مشاوران تماس حاصل فرمایید.

 

معرفی شهر شیراز :

شیراز (دربارهٔ این پرونده آوا)، کلان‌شهری در ایران و مرکز استان فارس در جنوب کشور است. جمعیت کلان‌شهر شیراز بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ تن بوده‌است که بر این اساس، شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب کشور به‌شمار می‌رود.

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

بلدیهٔ شیراز در سال ۱۲۹۰ خورشیدی، در زمان استانداری مهدی‌قلی هدایت تأسیس شد. شهرداری شیراز به ۱۱ منطقهٔ مستقل شهری تقسیم شده و جمعاً مساحتی بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود. نام شیراز در کتاب‌ها و سندهای تاریخی، با نام‌های مختلفی نظیر: «تیرازیس»، «شیرازیس» و «شیراز» به ثبت رسیده‌است. محل اولیهٔ این شهر در محل قلعهٔ ابونصر بوده‌است. شیراز در دوران بنی‌امیه به محل فعلی منتقل می‌شود و به بهای نابودیِ اصطخر — پایتخت قدیمیِ فارس — رونق می‌گیرد. این شهر در دوران صفاریان، بوییان و زندیان، پایتخت ایران بوده‌است.

شیراز از دیرباز به واسطهٔ مرکزیت نسبی‌اش در منطقهٔ زاگرس جنوبی و واقع‌شدن در یک منطقهٔ به نسبت حاصل‌خیز، محلی طبیعی برای مبادلات محلی کالا بین کشاورزان، یک‌جانشینان و عشایر بوده‌است. همچنین این شهر در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بندرهای جنوب مانند بندرعباس و بندر بوشهر قرار گرفته‌است. شیراز به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرامی‌خواند. بیشینه مردم شیراز فارسی‌زبان هستند و به لهجهٔ شیرازی سخن می‌گویند.

نام[ویرایش]

اولین اشاره به نام شیراز، بر روی لوح‌های گلی ایلامی به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد که در ژوئن ۱۹۷۰ در هنگام کندن زمین برای ساخت کوره آجرپزی، در گوشهٔ جنوب غربی شهر یافت شده‌است. لوح‌های نوشته شده در ایلام قدیم به شهری به نام تیرازیس اشاره دارد.[۵] با توجه به آواشناسی چنین برداشت می‌شود: تیراسیس یا سیراسیس، این اسم از نام سیراجیس در فارسی قدیم، گرفته شده‌است که بر اثر تغییر منظم صداها در زبان فارسی مدرن به شیراز تغییر نام داده‌است. نام شیراز بر روی سفال‌های پیداشده از ویرانه‌های دورهٔ ساسانی در سدهٔ دوم پس از میلاد نیز، رویت شده‌است. بر اساس نوشته‌های برخی از نویسندگان بومی، با توجه به شاهنامه، نام شیراز از نام پسر سومین شاه جهان یعنی تهمورث مشتق شده‌است.[۶] در کاوش‌های باستان‌شناسی در تخت جمشید، به سرپرستی جورج کامرون در سال ۱۳۱۴ خورشیدی، به پیدایش خشت‌نبشته‌هایی ایلامی انجامید که بر روی چند فقره از آن‌ها به قلعه‌ای به نام «تیرازیس» یا «شیرازیس» اشاره شده‌است.[۱][۷] همچنین مهرهایی مربوط به اواخر ساسانی و اوایل اسلام در محل قصر ابونصر یافت شده‌است که حاوی نام «شیراز» است.[۸] ابن حوقل، جغرافی‌دان مسلمان سدهٔ چهارم هجری، وجه تسمیهٔ شیراز را شباهت این سرزمین به اندرونِ شیر می‌داند؛ چرا که به قول او عموماً خواروبار نواحی دیگر بدان‌جا حمل می‌شد و از آن‌جا چیزی به جایی نمی‌بردند. براساس تحقیقات تدسکو، شیراز به معنای مرکز انگور خوب است. هرچند این نظر توسط پژوهشگران دیگر مانند بنونیست و هنینگ رد شده‌است.[۹]

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

معرفی و بررسی انواع مدل پرینتر های hp

 

یکی از بهترین  ابزار های تولید شده در دنیای فناوری، پرینتر ها می باشند که در بین آن ها، پرینتر های hp معروفیت و محبوبیت بیشتری در بین افراد دارند. در گذشته تنها در اداره ها و مکان های خاصی، پرینتر دیده می شد اما در حال حاضر شما می توانید مدل های مختلفی از آن را در بسیاری از خانه ها مشاهده کنید.

یکی از بهترین برند های تولید کننده، پرینتر، برند اچ پی می باشد. این شرکت نمونه ها و مدل های مختلفی از پرینتر های hp را وارد بازار کرده است. هر کدام از این مدل ها، ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد

 

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به شارژ کارتریج داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید. (برای دسترسی به صفحه مورد نظر بر روی لینک کلیک کنید)

 

معرفی بهترین مدل پرینتر های hp

 

اگر قصد خرید پرینتر hp را دارید، قبل از هر کاری اطلاعات کاملی در مورد مدل های متنوع آن کسب کنید. در کنار این اطلاعات باید نیاز های کاری خود را نیز به خوبی بشناسید. ما در این قسمت برخی از بهترین و پر فروش ترین پرینتر ها را برای شما معرفی می کنیم

پرینتر چندکاره لیزری hp مدل laser jet pro M28w

 

یکی از بهترین و پر فروش ترین پرینتر های hp، پرینتر چندکاره و لیزری  laser jet می باشد. از نظر ظاهری این پرینتر بسیار شیک و در عین حال ساده طراحی شده است. این مورد یکی از مزیت های برند اچ پی به شمار می رود که سعی می کند پرینتر های خود را در عین ساده بود، خاص و شیک طراحی کند.

از مهم ترین ویژگی های این مدل پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • همانطور که از نام این پرینتر مشخص است، در این مدل از تکنولوژی لیزری استفاده شده است. به همین سبب سرعت چاپ در آن بیشتر از مدل های دیگر می باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پرینتر، چندکاره بودن آن می باشد. در واقع شما می توانید با خرید این پرینتر، عملکرد های متفاوتی را از آن انتظار داشته باشید. این پرینتر می تواند در کنار چاپ، عمل کپی، و اسکن را نیز به خوبی انجام دهد.
  • این پرینتر از تمامی سایز های کاغذ پشتیبانی می کند. در واقع شما می توانید با این دستگاه عمل چاپ و پرینت را روی تمام برگه ها با سایز های A4, A5, A6و  B5 انجام دهید.
  • یکی از ویژگی های مثبت این پرینتر که باعث کاربردی تر شدن آن شده است، سازگاری با انواع کاغذ می باشد. کاغذ های شفاف، رنگی، کاغذ تحریر، پاکت نامه، لیبل و ... از رایج ترین آن ها هستند.
  • این دستگاه تک رنگ می باشد و تنها می تواند چاپ سیاه و سفید داشته باشد

از مهم ترین نقاط ضعف این دستگاه می توان به نداشتن قابلیت فکس، نداشتن قابلیت چاپ مستقیم و ... اشاره کرد

 

پرینتر لیزریHP مدل Laser jet pro M15w 

 

یکی دیگر از پرینتر های پرفروش برند اچ پی، این مدل می باشد. این مدل همانند نمونه ی قبلی ظاهری ساده و بسیار شیک دارد. اما به دلیل کاربری متفاوتی که این دو مدل با یکدیگر دارند، قیمت این پرینتر از مدل قبلی کمتر می باشد. از مهم ترین ویژگی های این پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های این پرینتر، تک کاره بودن آن ها می باشد. در واقع به وسیله ی این پرینتر، تنها می توانید عمل چاپ و پرینت را انجام دهید.
  • این پرینتر از تمام سایز های کاغذ پشتیبانی می کند. 
  • این مدل از پرینتر های hp ، تک رنگ هستند و شما تنها می توانید چاپ سیاه و سفید داشته باشید.
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم این مدل، قابلیت شبکه ی وای فای می باشد. 
  • داشتن قابلیت چاپ مستقیم، وزن کم، ابعاد جمع و جور و .... از دیگر ویژگی های مثبت این پرینتر به حساب می آید.

توجه داشته باشید که هر وسیله ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشد. از مهم ترین نقاط ضعف این مدل می توان به صدای زیاد در زمان پرینت، نداشتن قابلیت چاپ دو رو، نداشتن اسکنر، نداشتن قابلیت چاپ بر روی cd و .... اشاره کرد.

 

پرینتر چند کاره لیزری hp مدل HP laser jet pro MFP M426fdn

 

یکی دیگر از پرینتر های hp، این مدل می باشد که نسبت به دیگر پرینتر ها وزن بالایی دارد. این مدل برای دفاتر بزرگ با حجم کاری زیاد مناسب می باشد و به دلیل 4 کاره بودن،تمام عملیات اداری را پشتیبانی می کند.

به همین سبب قیمت بالاتری نیز نسبت به نمونه های مشابه دارد. در نتیجه اگر قیمت برایتان مهم است و یا اینکه دفتر کار کوچکی دارید، به سراغ این پرینتر نروید.از مهم ترین ویژگی های این پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های این پرینتر، 4 کاره بودن آن می باشد. یعنی شما می توانید با این دستگاه عملیات پرینت، فکس، اسکن و کپی را انجام دهید.
  • سرعت بالای این پرینتر، از دیگر ویژگی های مثبت آن به شمار می رود.
  • این دستگاه دارای فیلدر، پورت یو اس بی برای فلاش مموری نیز می باشد.

 

پرینتر لیزری رنگی hp مدل color laser jet pro M454dn

 

یکی از بهترین پرینتر های hp ، این مدل می باشد. زیرا این پرینتر ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد. به طور مثال این دستگاه می تواند 27 برگه را در یک دقیقه با بالاترین کیفیت و به صورت رنگی چاپ کند. از دیگر ویژگی های این پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، چاپ رنگی آن می باشد که مورد استفاده ی بسیاری از افراد می باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پرینتر، نمایشگر آن می باشد که کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • قابلیت چاپ دو رو، تکنولوژی لیزر، سرعت بالا چاپ و ... از دیگر ویژگی های مثبت این دستگاه به شمار می رود.
  • توجه داشته باشید که این پرینتر تک کاره است و شما می توانید تنها عمل پرینت را با آن انجام دهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

فروشگاه پرینتر سرخه حصار

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در سرخه حصار برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

برای خرید و مقایسه انواع پرینتر‌ ها با یکدیگر سری به فروشگاه اینترنتی کپی تک بزنید و مدل مورد نظر خود را میان هزاران کالا با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین همواره میتوانید قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک تهیه کنید.

 

معرفی محله سرخه حصار

 

محله سرخه حصار یکی از محلات شهر تهران می‌باشد. در ادامه لیست برخی از مکان‌های مهمی که در این محله قرار دارند را مشاهده می‌کنید:


بازار و مرکز خرید های محله سرخه حصار شهر تهران

نقشه آنلاین محله سرخه حصار شهر تهران را در نشان ببینید

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

فروشگاه پرینتر محمدشهر

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در محمدشهر برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

برای خرید و مقایسه انواع پرینتر‌ ها با یکدیگر سری به فروشگاه اینترنتی کپی تک بزنید و مدل مورد نظر خود را میان هزاران کالا با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین همواره میتوانید قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک تهیه کنید

 

معرفی شهر درود

 

 

فروشگاه پرینتر درود

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در درود برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

برای خرید و مقایسه انواع پرینتر‌ ها با یکدیگر سری به فروشگاه اینترنتی کپی تک بزنید و مدل مورد نظر خود را میان هزاران کالا با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین همواره میتوانید قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک تهیه کنید

 

معرفی شهر محمدشهر

محمدشهر، شهری در استان البرز ایران است.[۲] محمدشهر در بخش مرکزی شهرستان کرج قرار دارد.[۳]

محمدشهر در قسمت جنوبی کرج، در بین راه کرج و ماهدشت تشکیل شده و با فاصلهٔ ۱۵ دقیقه‌ای با کرج و ایستگاه مترو محمدشهر، واقع است. این شهر از شمال با کرج، از شرق با مشکین‌دشت و شهرستان فردیس از جنوب با ماهدشت و از غرب با مهرشهر همسایه‌است.

از آثار منطقه محمدشهر، می‌توان به قلعهٔ اربابی تپه قشلاق نام برد، که در سال‌های اخیر تخریب و بنای محلهٔ قلعه در آنجا نهاده شد، تپهٔ تاریخی واقع در کوی بهار و امامزاده عبدالله و گل علی و تپه‌های باستانی قشلاق‌تپه در علی‌آباد گونه، تپه‌های باستان و امامزاده احمد و محمود و قلعه حیدرآباد اشاره کرد.[۴]

تاریخچه

در جلد نخست کتاب فرهنگ جغرافیایی ایران نوشته حسینعلی رزم‌آرا که در تیرماه ۱۳۲۸ به چاپ رسیده‌است، دربارهٔ محمدآباد اینگونه آمده‌است که نشان دهنده وضعیت این منطقه در آن دوران است:محمدآباد کرج، دهی جز دهستان حومه بخش کرج شهرستان تهران است. در ۹ کیلومتری جنوب باختر کرج واقع است. در جلگه دارای آب و هوای معتدل - دارای ۱۰۸ سکنه شیعه مذهب فارسی و ترکی زبان - دارای آب از قنات و رود کرج -دارای محصولات غلات بن‌شن، چغندر قند و صیفی قلمستان. - شغل مردم ده زراعت است - مزرعه قلعه نو جزء این ده است. - در بهار ایل میش مست به‌طور موقت به این روستا می‌آیند. - سر راه شوسه فرعی کرج به اشتهارد واقع است.[۵]

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

10 نرده بالکن و حفاظ تراس مدرن برای زیبایی نمای ساختمان شما

[caption id="attachment_4125" align="alignnone" width="300"]ترمیم نمای ساختمان کرج ترمیم نمای ساختمان کرج[/caption]

پاسیو، بالکن و حیاط ‌خلوت: خانه شما هم دارای بالکن‌های کوچکی است که نمی‌توانید خیلی برای تزیین و تغییر آن مانور دهید؟

امروز با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که با استفاده درست از المان‌های خود بالکن و پاسیو هم می‌شود آن‌ها را زیباتر کرد. چگونه؟

با نرده بالکن و حفاظ تراس‌هایتان این‌کار را انجام خواهیم داد.

تا انتهای این مقاله  همراه باشید. به شما تعدادی نرده و حفاظ بالکن معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای بالکن و تراس خانه‌تان استفاده کنید.

تعدادی از این نمونه‌ها اجراشده‌اند، پس می‌توانید مطمئن باشید که شما هم می‌توانید داشتن این نرده‌های خلاقانه را تجربه کنید.

 

نرده بالکن و حفاظ کابلی

 

نرده بالکن و حفاظ تراس کابلی

کابل‌های پیش‌تنیده هم می‌توانند جزو مواد و مصالحی باشند که برای تولید نرده‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اصلاً نرده بالکن و حفاظ تراس خانه شما می‌تواند یک سازه کابلی باشد که اتفاقاً بسیار هم جلوه‌ای مدرن و جذاب دارد. در ضمن متفاوت هم هست ولی درهرصورت انتخاب با خود شما است.

 

حفاظ و نرده بالکن چوبی

حفاظ و نرده بالکن چوبی

نرده و حفاظ بالکن در عکس بالا از لوورهای چوبی تهیه‌شده است. نحوه چینش این لوورها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد، در بعضی قسمت‌ها می‌توانید لوور ها را حذف کنید تا جا برای رشد گیاهان پشت آن نیز وجود داشته باشد.

این لوورها می‌توانند یکسره باشند یا وجود وسیله جداکننده‌های فلزی در طول آن‌ها فواصلی ایجاد می‌شود که از یکنواختی و یکدستی آن بکاهد. این کاملاً بسته به نظر شما و صدالبته طول بالکن شما است.

 

فلاور باکس

نرده و حفاظ بالکن و تراس یا فلاور باکس؟

اگر طراح هوشمندی باشید می‌توانید فلاور باکس‌ها و نرده‌هایی را که قصد دارید در فضای بالکن استفاده کنید را ادغام کنید و با یک تیر سه نشان بزنید!

هم گلدان‌هایتان را سروسامانی بدهید؛ هم نرده‌های خلاقانه‌ای داشته باشید و هم نمای خارجی ساختمان را جلوه‌ای خاص ببخشید. مخصوصاً که این بالکن‌ها قطعاً در همه طبقه‌ها اجرا خواهند شد.

نمونه بارز این ایده؛ ساختمان مسکونی صبا است که توسط معماران برجسته ایرانی، سارا کلانتری و رضا صیادیان طراحی و اجراشده است وجود دارد.

بالکن و نرده‌های شیشه‌ای

 

بالکن و نرده شیشه‌ای

 

نرده‌های شیشه‌ای یکی از نمونه نرده‌هایی است که می‌توانید برای زیبایی بالکن و تراس خانه‌تان استفاده کنید. این نوع نرده بالکن مدرن در خانه‌ای چرخان در خیابان دروس تهران اجراشده است.

این پروژه دارای نرده‌های شیشه‌ای ساده است. البته این نرده‌ها با توجه به شرایط چرخان بودن قسمتی از خانه؛ متحرک هستند و در زمان چرخش طبقات این نرده‌ها نیز به کف می‌خوابند.

نرده بالکن و حفاظ تراس‌های کلاسیک

 

نرده بالکن و حفاظ تراس های کلاسیک

اگر دوست دارید بالکن و تراس خانه‌تان حس و حال بالکن‌های قدیمی را به خود بگیرد و به قولی نوستالژی‌ها را برایتان زنده کند و به بالکن و تراس خانه‌تان رنگ و وبی کلاسیک بدهد، باید از نرده‌های سنگی تراش‌خورده کمک بگیرید.

این نوع نرده‌های بالکن و حفاظ‌های تراس در اغلب خانه‌های قدیمی بیافت می‌شد و گاهی با تزیینات زیادی همراه بود.

نرده بالکن‌های متناسب با خود نمای ساختمان

 

نمای ساختمان با نرده بالکن

اگر دلتان می‌خواهد که نمای خارجی ساختمانتان دچار هرج‌ومرج نشود باید حتی به ریزترین اجزای تشکیل‌دهنده آن‌هم توجه کنید.

در اینجا است که انتخاب نرده‌ها هم باید با وسواس و نکته‌سنجی خاصی صورت بگیرد. شما می‌توانید از خود موتیدهای نما برای انتخاب نوع نرده بالکن و حفاظ تراس خانه‌تان کمک بگیرید.

عکس بالا به شما نشان می‌دهد که رعایت این نکته تا چه اندازه می‌تواند در زیبایی نمای خارجی ساختمان شما مؤثر باشد.

این عکس ساختمان ایل خانه را به شما نشان می‌دهد.

حفاظ تراس فلزی

معمول‌ترین و متداول‌ترین انواع نرده تراس و حفاظ بالکن، نرده‌های فلزی هستند. این نوع نرده‌ها معمولاً از سر هم کردن و شکل دادن به انواع پروفیل‌ها درست می‌شوند.

این نرده‌های فلزی بالکن و تراس معمولی برای فضاهایی به سبک صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند اما محدودیتی برای استفاده از آن‌ها در آرایه‌گری داخلی خانه و تراس‌های مدرن و معاصر وجود ندارد و اگر فکر می‌کنید این نوع نرده بالکن و حفاظ تراس موردپسندتان است یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

در پروژه باغ مشهد که توسط استودیو طراحی براکت طراحی و اجرا شده است از این نوع نرده‌ها استفاده شده است.

حفاظ بالکن خلاقانه

بالکن خلاقانه

اگر کمی با دقت بیشتری به اطراف خودتان نگاه کنید؛ وسایلی پیدا می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه نرده بالکن و حفاظ تراس خلاقانه کمک بگیرید.

مثلاً شاخه‌های هرس شده درختان باغتان می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد. کافی است کمی آن‌ها را تمیز کنید و به آن‌ها نظم دهید بعد هم با ایجاد یک قاب در بالا و پایین آن‌ها می‌توانید نرده‌های خلاقانه برای تراس و بالکن خانه‌تان داشته باشید.

فرفورژه‌ها برای حفاظ تراس و نرده بالکن

یکی دیگر از متداول‌ترین نوع نرده‌ها برای تراس و بالکن، نرده‌های فرفورژه هستند که معمولاً دارای اشکال درهم‌تنیده هستند.

این نوع نرده‌ها هم بیشتر برای خانه‌هایی به سبک کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرند چراکه پر جزییات بودن این نرده‌های بالکن و حفاظ تراس کاملاً باحال و هوای خانه‌های کلاسیک ست است.

بالکن هنری

نرده و بالکن هنری

شما می‌توانید با نرده بالکن‌ها به‌صورت هنری برخورد کنید؛ یعنی می‌توانید به آن‌ها به چشم یک اثر هنری  به نمایش گذاشته‌شده نگاه کنید.

شما هم می‌توانید طرح‌های موردنظرتان را روی کاغذ پیاده کنید و بعد از اهالی فن و متخصصین فعال در حوزه تولید و اجرای نرده بخواهید که آن‌ها را در بالکن و تراس خانه شما اجرا کنند.

همچنین بخوانید مطلب بازسازی ساختمان در کرج

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

تعمیر مایکروفر نارمک

[caption id="attachment_9599" align="alignnone" width="300"]تعمیرات لوازم خانگی تعمیرات لوازم خانگی[/caption]

اوژن سرویس به واسطه ۲۰ سال سابقه و داشتن تعمیرکاران متخصص و مجرب خود بیش از ۹۵% خدمات تعمیر مایکروفر و سولاردام را در منزل مشتریان ارائه میکند ، از جمله خدمات رایج ماکروفر ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

  1. تعویض لامپ اشعه : مگنترون یا همان لامپ اشعه از جمله قطعاتی است که بعد از ۸ تا ۱۰ سال دچار خرابی میشود ، این قطعه ۱۰۰% در منزل مشتریان تعویض میشود مگر در موارد نادر و خاص
  2. تعویض ترانس های ولتاژ : ترانس های ولتاژ به ندرت معیوب یا دچار خرابی میشود اما یکی از قطعات مهم و کاربردی در مایکروفر میباشد که خرابی آن باعث کار نکردن مایکروفر میشود این قطعه نیز ۱۰۰% در منزل تعویض یا تعمیر میشود .
  3. تعویض میکروسویچ ها : زبانه درب و میکروسویچ ها کارایی بسیار مهمی در مایکروفر دارند ، معیوب بودن این قطعات باعث از کار افتادن کامل مایکروفر میشود این قطعات نیز ۱۰۰% در منزل تعمیر میشوند .
  4. تعویض لامپ روشنایی : این قطعه تا زمانی که کاملا از کار نیافتد نیازی به تعویض ندارد ، اگر روشنایی لامپکم شده است با تمیز کردن مایکروفر مشکل برطرف میشود ، تعویض لامپ روشنایی نیز ۱۰۰% در محل انجام میشود .
  5. تعویض کاغذ میکا : این قطعه بعنوان یک فیلتر و محافظ برای لامپ اشعه استفاده میشود ، پیشنهاد میشود برای سلامت دستگاه هر ۱۲ ماه یکبار فیلتر اشعه را تعویض کنید ، تعویض فیلتر اشعه و سرویس ماکروفر نیز ۱۰۰% در منزل انجام میشود .
  6. تعویض کلید های تک سویچ برد الکترونیکی : ما به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات مایکروفر در تهران مفتخر به ارائه خدمات تعمیر کلیدهای تک سویچ برد الکترونیکی اصلی در محل میباشیم و تنها تعمیرگاه مایکروفر هستیم که این خدمات را نیز در منزل به مشتریان ارائه میکنیم .
  7. تعویض و تعمیر خازن دیود و فیوز های ولتاژ : برق مصرفی ترانس و مگنترون توسط این سه قطعه تامین میشود ، خرابی هر کدام از این قطعات میتواند باعث اختلال در عملکرد wave ماکروفر شود این خدمات نیز در محل به مشتریان ارائه میشود .
  8. تعمیر و تعویض فن ماکروفر : فن های خنک کننده و فن های گردش برنامه کانوکشن و گریل ممکن است پس از مدتی دچار نقص و صدای زیاد شوند ، تعمیرات فن نیز ۱۰۰% در منزل انجام میشود .
  9. تعمیر و تعویض موتور گردان کف : نچرخیدن سینی و گرم نشدن کامل غذا در بیش از ۹۰% مواقع به علت خرابی موتور گردان که در کف مایکروفر تعبیه شده است میباشد ، خدمات رفع و تعمیر این مشکل نیز ۱۰۰% در منزل به مشتریان ارائه میشود . .

سنتر سرویس مرکز تعمیر مایکروفر و قطعه بانک مرکز فروش لوازم یدکی و قطعات مایکروفر در تهران

  • tablo baneresfahan