بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۱۴۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی مشهد

دستگاه کپی یک دستگاه ساده و معمولی نیست و از بخش ها و اجزای متفاوتی تشکیل شده است. شناختن هرکدام از بخش های دستگاه کپی برای فردی که دائما با این وسایل کار می‌کند امری ضروری است. گاهی اوقاتی مشکلاتی برای دستگاه پیش می‌آید که فرد می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به کارشناس مشکل دستگاه خود را بر طرف کند. در نتیجه چه بهتر که ما خودمان با قطعات این دستگاه عظیم الجثه آشنا باشیم. 

.

قطعات دستگاه کپی ، شامل اجزای گوناگونی می باشد که در این مقاله  به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی دستگاه کپی از اصلی ترین و مهم ترین ماشین ها و دستگاه های اداری به حساب می آید. به وسیله ای که از اسناد و مدارک، تصویری دقیقا شبیه به آن ها تهیه نماید، دستگاه فتوکپی و یا کپی گفته می شود. دستگاه های کپی دارای تنوع بسیار زیادی بوده که هر کدام از آن ها دارای عملکرد و ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

همان گونه که اشاره نمودیم، دستگاه کپی وسیله ای به جهت کپی نمودن متون و یا تصاویر می باشد که این وسیله کاربردی در تمامی اداره ها،  شرکت ها و یا حتی در برخی منازل نیز دارای کاربرد می باشد. همچنین این دستگاه ها امروزه بیشتر در مرکز های فنی چاپ و یا خدمات طراحی و… دارای کارایی می باشند. این دستگاه ها متشکل از اجزای گوناگونی بوده که در ادامه به معرفی این قطعات یعنی قطعات دستگاه کپی خواهیم پرداخت. به طور کلی برای اینکه به تعمیرکاری حرفهه ای در زمینه ماشین های اداری تبدیل شویم، لازم است تا ابتدا با دستگاه ها و قطعات مربوط به آن ها آشنا شویم.

Untitled 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

دستگاه کپی

همان طور که بدان اشاره نمودیم، یکی از انواع دستگاه هایی که در سیستم اداری تمامی کشور ها دارای کاربرد زیادی می باشد، دستگاه کپی است. چرا که به طور کلی تهیه رونوشت و یا کپی ای از یک سند امری بسیار ضروری و واجب است. از این رو معمولا خریداران این دستگاه در تلاش هستند تا دستگاهی با کیفیت بسیار بالا قطعات دستگاه کپی مناسبی را خریداری نمایند.

خرید و تهیه محصولی با کیفیت نمی تواند دلیل بر کارکرد صحیح آن دستگاه باشد و از این رو نیاز است تا کاربران این دستگاه اطلاعاتی را در رابطه با قطعات این دستگاه کسب نمایند و اصول و قوانین مرتبط با آن را رعایت کنند. چرا که اگر این مساله مورد توجه کاربران قرار نگیرد، ممکن است تا باعث استهلاک زود هنگام قطعات دستگاه کپی و یا خرابی آن ها شود.

%D8%BA 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

فرایند فتوکپی

قبل از آشنایی با قطعات دستگاه کپی، بهتر است تا با نحوه کار با این دستگاه کمی اطلاعات کسب کنیم. کپی گرفتن یکی از روش های نسخه برداری می باشد که اساس آن به صورت زیر است:

در این فرایند، در ابتدا بر روی غلتک نواری موجود و یا استوانه درام، بار الکتریسته ی یکنواختی پخش می شود. سطوح این غلتک ها به وسیله هادی نوری پوشیده می باشد. کپی به وسیله نور شدیدی که از کاغذ موجود بر روی شیشه دستگاه کپی، عبور می نماید. قسمت های سفید کاغذ به راحتی نور را منعکس کرده و سپس آن قسمت از سطح باردار استوانه درام خنثی خواهد شد.

دقت کنید که قسمت های تیره سطوح کاغذ قادر به انعکاس نور نمی باشند و یا به عبارتی دیگر نور را جذب می نمایند، از این رو قسمت هایی با بار منفی بر روی درام باقی خواهد ماند.
یکی از لوازم و قطعات دستگاه کپی، پودر تونر می باشد که درون دستگاه قرار می گیرد. پودر تونر با بار مثبتی شارژ شده و به بار های منفی موجود بر روی استوانه درام می چسبند. در نتیجه بخش هایی از آن پودر تونر را جذب می نمایند.

ان قسمتی که بر روی استوانه درام، الکتریسیته ساکنی ایجاد می شود، کاغذ سیاه می باشد. اما قسمتی که سفید است الکتریسیته را ایجاد نکرده و تصویری از مدرک بر روی آن شکل خواهد گرفت. هنگامی که ذرات نرم پودر تونر از استوانه درام جدا و جذب کاغذ شد، به وسیله گرما به سطح کاغذ چسبیده و در نهایت اولین کپی ایجاد خواهد شد.

%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آشنایی با قطعات دستگاه فتوکپی

حال نوبت آن است تا با برخی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی آشنا شویم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دکمه و یا کلید پاور

Power switch و یا کلید خاموش و روشن، همان گونه که از نام آن مشخص است، قطعه ای به منطور خاموش و روشن کردن دستگاه کپی می باشد. در واقع این کلید، کلید برق اصلی دستگاه کپی می باشد و دستگاه کپی تنها به وسیله این دکمه خاموش و روشن می شود. پاور سوییچ نوعی کلید الاکلنگی(seesaw switch)  می باشد که تنها دو حالت قطع و وصل را دارا می باشد.

%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سرپوش اسناد و یا orginal cover

به طور کلی به جهت انجام عملکرد صحیح و کارآیی بهتر دستگاه کپی در هنگام اسکن اسناد، از قطعه ای از قطعات دستگاه کپی به نام سرپوش و یا کاور استفاده می شود. این قطعه، قطعه ای متحرک می باشد. به این صورت که برای کپی برداری از اسناد و یا تعمیرات دستگاه فتوکپی باید سرپوش و یا کاور را بالا برده و سپس اسناد را بر روی شیشه دستگاه قرار داده و در آخر سرپوش را بر روی سند مورد نظر قرار دهیم.

میز اسناد و یا orginal table

صفحه شیشه ای در قسمت بالایی دستگاه کپی قرر دارد که محل قرار دادن اسناد می باشد، این صفحه شیشه ای، میز اسناد نام دارد. همچنین در قسمت چپ این صفحه شیشه ای محل قرار دادن سایز های گوناگونی از کاغذها مشخص می باشد. سمت چپ وسط این صفحه شیشه ای، علامتی به شکل مثلث قرار دارد که وسط سند باید در مقابل آن قرار گیرد. همچنین دقت کنید که به منظور اسکن سند و شروع کپی برداری باید که سند مورد نظر بر روی این صفحه شیشه ای اسناد قرار گیرد.

%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87 %DA%A9%D9%BE%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی خروجی کاغذ و یا paper tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی سینی خروجی کاغذ می باشد که اسناد کپی شده پس از کپی برداری از این محل خارج شده و بر روی این سینی قرار می گیرد.

ضامن آزاد کننده کاست و یا grip

به منطور بیرون کشیدن کاست کاغذ و همچنین در هنگام تعمیر دستگاه کپی، نیاز به گرفتن ضامن آزاد کننده کاست می باشد. به این صورت که باید آن را به ببالا هل داد و سپس بیرون کشید. با این کار می توان کاغذ را درون آن قرار داد.

قطعه راهنمای تغذیه دستی و یا manual feed orginal guide

در هنگام قرار دادن کاغذی به صورت تک برگ از دستگاه کپی در محل تغذیه، باید تا ابتدا صفحه متحرک و یا راهنمای تغذیه را با توجه به اندازه کاغذ تنظیم نمود.

%D9%82%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی تغذیه دستی و یا manual feed tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی، سینی تغذیه دستی می باشد که نام دیگر آن Bypass و یا تک برگ می باشد. به طور کلی اگر که بخواهید به صورت تک برگی کپی برداری نمایید، باید که کاغذ سفید را بر روی این سینی قرار دهید.

سینی کاغذ و یا paper tray

این قسمت معروف به کاست می باشد که کمی قبل در رابطه به آن اشاره نمودیم. در واقع اگر که تصمیم داشته باشیم بیش از یک برگ کپی بگیریم، باید کاغذ سفید را در این قسسمت قرار دهیم. به عبارتی دیگر کاست و یا سینی کاغذ، محل ذخیره کاغذ برای کپی محسوب می شود.

%DA%AF 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

قطعات داخلی دستگاه کپی

به طور کلی دستگاه کپی دارای قطعات و اجزای گوناگونی می باشد که در هنگام آزاد نمودن ضامن رها کننده، بخش بالایی دستگاه از بخش پایینی آن جدا شده و در میان آن ها فضایی ایجاد می شود. از طریق این فضا می توان به بخش داخلی قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم. حال بهتر است تا کمی با این قطعات داخلی آشنا شویم.

پنل اپراتوری و یا operation panel

این قسمت مربوط به کنترل نمودن دستگاه و همچنین تعمیرات اصلی دستگاه کپی می شود. همچنین نشانگر ها و کلید ها واقع در این پنل از دستگاه کپی می باشند.

%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

درپوش جلویی دستگاه کپی و یا front cover

این بخش زمانی کاربرد دارد که بخواهیم به برخی از دیگر قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم و یا هنگام سرویس نمودن و درآوردن کاغذ گیر کرده از دستگاه. به این صورت که در این مواقع باید این درپوش را باز کرد. فراموش نکنید که این درپوش تنها در هنگام استفاده نکردن از دستگاه باید باز شود. اگر که در هنگام کپی برداری این درپوش را باز نمایید، دستگاه کپی بلافاصله خاموش می شودو ممکن است که کاغذ در دستگاه گیر کند.

قطعات مکانیکی دستگاه کپی

اجزای مکانیکی در هنگام کپی گرفتن از یک سند دارای عملکرد مستقیمی می باشند. اگر چه که قطعات مختلفی در این بخش مکانیکی به کار رفته است، اما نوع عملکرد کاری تمامی این قطعات مکانیکی می باشد. در واقع این قسمت ها دارای ارتباط  کاری نزدیکی با یکدیگر می باشند.

%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

یونیت تغذیه کننده کاغذ و یا paper feeding unit

این یونیت تغذیه متشکل از دو بخش اصلی می باشد که عبارتند از:

محل تغذیه کاغذ:

این محل نیز در دستگاه کپی متشکل از دو قسمت تک برگ و چند برگ می باشد.

کاغذ کش:

این بخش از قطعات دستگاه کپی موظف به انتقال کاغذ ها می باشد که شامل سه بخش کاغذ کش ورودی، کاغذ کش داخلی و کاغذ کش خروجی می باشد.

یونیت ظهور و یا development unit

این یونیت نیز شامل دو قسمت پودر تونر و دولوپر می باشد. در واقع در این یونیت دولوپر و یا پودر سنگین موظف به انتقال پودر تونر بر روی سطوح استوانه درام می باشد. به این صورت که در ابتدا باید تونر با دولوپر ترکیب گردد. مخزن و یا تانک دولوپر در بالای تانک پودر تونر قرار می گیرد.

%D8%B3 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی
یونیت ترانسفر و یا transfer charger unit

از دیگر قطعات دستگاه کپی یونیت ترانسفر می باشد که موظف به انجام عمل انتقال پودر تونر از روی سطوح استوانه درام بر روی کاغذ می باشد.

هیتر و یا fusing

پخش نمودن پودر تونر بر روی سطوح کاغذ در این بخش یعنی هیتر و هیتر فیوزینگ به انجام می رسد. در واقع این بخش، آخرین بخشش از به تصویر کشیدن می باشد.

اپتیک و یا optic

در میان قطعات دستگاه کپی، این قطعه در زیر صفحه شیشه ای قرار می گیرد. اپتیک نخستین مرحله از تشکیل تصویر به شمار می رود.

یونیت شارژ و یا charger unit

این قطعه موظف به باردار نمودن و یا فعال کردن استوانه درام بوده و در بخش بالایی استوانه درام قرار می گیرد که با باز نمودن در بخش جلویی قابل مشاهده می باشد.

%D9%82 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

استوانه درام و یا drum

درام لوله ای استوانه ای شکل به رنگ زرشکی می باشد که تصویر کپی شده در ابتدا بر روی آن تشکیل می شود.

قطعات الکترونیکی دستگاه کپی

به طور کلی تمامی حرکات و کنترل بر تمامی قسمت های مکانیکی در دستگاه کپی به وسیله سیستم الکترونیکی انجام می گیرد. این قطعات شامل چند بخش می باشند که عبارتند از:

%D9%84%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

برد های الکترونیکی و یا electronic boards

برد های الکترونیکی دارای دو وظیفه اساسی و مهم می باشند که عبارت است از:

۱-کنترل نمودن قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه

۲-تغذیه و لتاژ دهی قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه فتوکپی

هر بخش و یا یونیت در دستگاه کپی ممکن است  که به وسیله برد الکترونیکی ای مورد کنترل قرار گیرد. از اصلی ترین و مهم ترین این برد ها عبارتند از:

  • برد اصلی و یا main board
  • برد تغذیه و ولتاژ و یا high voltag board که در دو نوع موجود است:
  1. Ac board
  2. Dc board

این برد ها هر کدام بر حسب محل استقرار خود دارای عملکردهای متفاوتی می باشند.

%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سنسور ها و سوئیچ ها

این قطعات دستگاه کپی، نوعی حسگر الکتریکی می باشند که بر حسب وظایف خود در دستگاه، قادر به رساندن اطلاعات خبری به برد های الکترونیکی دستگاه کپی می باشند. برد های الکترونیکی نیز موظف به اجرای برنامه های از پیش تعیین شده ای می باشند. در واقع سنسور ها در قسمت های مختلفی از  دستگاه کپی موجود هستند که هر کدام از آن ها دارای وظایف خاصی می باشند.

موتور های الکتریکی و یا Electronic motors

موتورهای الکتریکی موظف به حرکت قسمت ها و قطعات دستگاه کپی می باشد و کاملا تک فاز بوده و به طور کلی به دو نوع ذغال دار و بدون زغال تقسیم می شود. کلاچ ها و سلونوئیدها نیز از قطعات الکترومکانیکی محسوب شده و یک جریان الکتریکی فعال شده و حرکت مکانیکی ای را به اجرا در می آورد.

%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آموزش تعمیرات دستگاه کپی

پس از آشنا شدن با قطعات مختلف دستگاه کپی، حال نوبت آن است که تا حدودی به آموزش تعمیرات بپردازیم. به منظور آغاز تعمیر دستگاه فتوکپی لازم است تا با موارد زیر آشنا باشیم و هر کدام را به خوبی تمرین نماییم. لوازم مورد نیاز به منظور تعمیر دستگاه کپی نخستین چیزی می باشد که فرد تعمیرکار دستگاه کپی باید از آن مطلع باشد. پس از آن بهتر است تا به شناختن اصطلاحات این حرفه بپردازیم.

%D9%81 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

اصطلاحات موجود در آموزش قطعات دستگاه کپی

Automatic Document Feeder  و یا ADF

منبع تغذیه‌ کننده اتوماتیک سند، وسیله‌ ای می باشد که برخی از نسخه ‌های اصلی را نگهداری نموده و به صورت اتومات آن ها را به منظور اسکن و یا کپی بر روی صفحه شیشه ای نور‌ دهنده ارسال می نماید. در تعمیرات دستگاه کپی این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.

Automatic Exposure Control

عملکرد کنترل اتوماتیک نور دهی، به صورت اتوماتیک مقدار نور مورد نیاز به منظور تابیدن بر نسخه اصلی را تنظیم می نماید. به عنوان نمونه: بر روی کاغذ های رنگی و یا نسخه‌ های اصلی ولی با کیفیت پایین

Automatic Power Save Mode

با گذر 90 ثانیه از عدم انجام فرایند کپی، دو حالت Power Off و Sleep Mode برای کاربران ایجاد خواهد شد.

%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

 Automatic Start

شروع اتوماتیک به کاربران دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا که دستورات و یا عملیات کپی را در هنگام warm up وارد نماید. پس از اینکه warm up کامل شود، عمل کپی کردن به صورت اتوماتیک و بدون دستکاری نمودن قطعات دستگاه کپی انجام می پذیرد.

Black and White Reverse

در این اصطلاح نواحی تیره و روشن کاغذ را به منظور ایجاد تصویر های سایه روشن تغییر خواهد داد.

Cartridge Exchange Program

به طور عموم دستگاه های کپی دارای سیستم های کارتریجی بوده که به راحتی قابل تعویض هستند.

%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Continuous Copier

قابلیت انجام فرایند های کپی‌ متوالی و بدون اینکه فرد  پس از انجام هر بار کپی مجبور به فشردن دکمه Start باشد. تعداد کپی‌ های متوالی در مدل های مختلف دستگاه های کپی با یکدیگر متفاوت می باشد.

Continuous Mode

این عملکرد، دستگاه کپی را قادر می ‌سازد که تا هنگامی که کاغذ های موجود در دستگاه کپی به پایان برسند،  به فرایند کپی گرفتن ادامه دهد.

Copy Size

این اصطلاح بیانگر میزان حداکثر و حداقل محدوده کپی و همچنین اندازه کاغذی می باشد که دستگاه کپی قادر است تا آن را مورد استفاده قرار دهد.

CPM

‍Copies Per Minute  به معنای تعداد کپی در هر دقیقه می باشد.

%D9%84 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Developer

جسمی می باشد که پودر تونر را در واحد دولوپر نگهداری می نماید. با ایجاد اصطحکاکی در دولوپر، ذرات پودر تونر دارای بار منفی شده که در نهایت باعث جذب شدن توسط استوانه درام دارای بار مثبت می ‌شوند.

Development

این اصطلاح بیانگر پروسه ‌ای می باشد که ضمن آن پودر تونر بر تصویر روی استوانه درام هادی نور به کار‌ برده می ‌شود.

Development System

امروزه درمیان قطعات دستگاه کپی دو نوع development system در دستگاه های کپی شخصی و یا رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Dual Component که در آن از وسیله ای به نام برس مغناطیسی استفاده می‌ شود  و Mono Component که در آن نوعی چرخنده مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

Digital Copier

دستگاه کپی دیجیتال، ردیفی از سنسور ها را که تصویر اسناد را اسکن می نماید، مورد استفاده قرار داده و در نهایت آن را برای پروسه دیجیتال آماده خواهد کرد.

8 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Drum

درام در واقع قلب دستگاه کپی می‌ باشد که تصویر بر روی آن شکل خواهد گرفت. این قطعه از قطعات دستگاه کپی، شامل هسته ای آلومنیومی همراه با چندین لایه از ماده حساس به ذرات باردار و نور همچون سلنیوم یا ماده ای با ساختار آلی است.

Dual Page Copy

این اصطلاح به معنای کپی به صورت اتومات از دو صفحه روبروی هم می باشد.

Edge / Center Erase

در این فرایند، نواحی اطراف لبه خارجی اسناد پاک می شود. این فرایند برای کپی گرفتن از کتاب مفید می باشد.

Electronic Storing –  E-Store

ذخیره الکترونیکی این امکان را برای شما فراهم می سازد که گروه اسناد کامل ‌شده را بدون واحد حجیم منظم‌ کننده، به طور ساده‌ تری فراهم سازید. Offset Stacking نیز هر گروه کامل پرینت ‌ها و یا کپی‌ ها را با سینی اسناد داخلی جدا خواهد کرد.

%DA%A9%DA%A9 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Energy Save Mode

این ویژگی نوعی صرفه‌ جویی در مصرف انرژی می باشد که پس از انجام کپی و اتمام زمان Preset، قطعات دستگاه کپی به صورت اتومات در وضعیت standby قرار گرفته که باعث می‌ شود تا برای انجام کپی بعدی نیازی به زمان warm-up مجدد نباشد.

Enlargement

این اصطلاح به معنای قابلیت افزایش اندازه تصویر نسخه های اصلی بر روی نسخه کپی ‌شده، می باشد.

Fiber Optics

Fiber Optics  که لایه‌ های فیبری Lucite به‌هم ‌فشرده است و به منظور تشکیل تصویر نور را به استوانه درام انتقال می دهد، در برخی از انواع دستگاه های کپی به کار می روند. Optic های فیبری نسبت به لنزهای اپتیکال دارای قیمت پایین تری بوده و به صورت ساده ‌تری تولید می‌ شوند.

First Copy Time

تایم مورد نیاز از هنگام فشار دکمه Start تا هنگامی که نخستین کپی به سینی خروجی برسد.

%D9%87%D9%87%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Fusing

پروسه ‌ای می باشد که به منظور چسباندن دائمی ذرات پودر تونر به کاغذ کپی انجام خواهد گرفت. به طور کلی گرما و فشار ایجاد شده توسط لامپی گرم‌ شده درون دو roller  انجام می پذیرد.

(Graphical Device Interface (GDI

این پروسه برای قطعات دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا به عنوان پرینتر عمل نمایند.

%D9%81 2 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Manual / Multi Bypass

برای کاربران این امکان را فراهم می سازد که بدون نیاز به تعویض سینی‌ ها و یا کاست‌ های کاغذ، بر روی دو گروه کاغذ متفاوت کپی گرفته شود. همچنین برای فرایند کپی دورو نیز به کار برده می ‌شود..

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی را از کپی تک بخواهید.

 

معرفی مشهد :

مَشهَد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۱۳ منطقه‌ی شهری و مساحت شهری ۳۵۱ کیلومتر مربع، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران (با ۷۳۵ کیلومتر مربع مساحت شهر) و اصفهان (با ۵۵۱ کیلومتر مربع مساحت شهری) است. همچنین براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.[۷][۸]

شهر مشهد در حوزهٔ رودخانهٔ کشف‌رود و در دشت مشهد بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده‌است. بیشینهٔ ارتفاع شهر مشهد ۱۱۵۰ متر و کمینهٔ آن ۹۵۰ متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۲ درجه زیر صفر است.

مشهد دارای ۱۳ منطقهٔ شهرداری است و شهردار آن توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می‌شود. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهرهای دیگر را ممکن می‌سازد. حمل و نقل داخلی مشهد، توسط سامانهٔ تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و قطار شهری انجام می‌شود. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌است.

بیش از ۹۳٪ مردم مشهد فارسی‌زبان هستند. تراکم جمعیت در مشهد بیش از ۹ هزار تن در هر کیلومتر مربع است. این شهر در سال ۱۳۸۸ رسماً به عنوان «پایتخت معنوی ایران» انتخاب شد.

نام

واژهٔ «مَشْهَد» (جمع: «مَشاهِد») به‌معنی محل شهود و محل شهادت است.[۹] به‌باور شیعیان، علی بن موسی الرضا پس از قتل به‌دست مأمون، خلیفهٔ عباسی، در سال ۲۰۳ ه‍. ق، در آرامگاه هارون الرشید سناباد به‌خاک سپرده شد. از آن پس «سناباد نوغان» به‌نام «مشهدالرضا» خوانده شد و کم‌کم بر پهنهٔ آن، به‌ویژه در زمان شاه تهماسب صفوی، افزوده شد و مردم توس (طوس) به مشهد کوچ داده شدند؛ و به‌مرور زمان نام مشهد بر این شهر ماندگار شد.[۱۰] به مشهد نام «قبلهٔ هفتم» را نیز اطلاق می‌کنند.[۹][یادداشت ۲]

پیشینهٔ کاربرد نام مشهد

نقشهٔ ایران در سال ۱۱۲۶ که توسط امانوئل بوئن، جغرافی‌دان و نقشه‌کش بریتانیایی، ترسیم شده‌است. این نقشه که وسعت و محدودهٔ پادشاهی دودمان افشاریه را نمایش می‌دهد، اسامی بسیاری از مناطق، شهرها، دریاچه‌ها و دریاهای آن زمانِ ایران را نیز دربرگرفته‌است. این نقشه از کشور ایران در سال ۱۷۴۷ م، برابر با ۱۱۲۶ و ۱۱۶۰ ه‍.ق و در زمان سلسلهٔ افشاریان رسم شده‌است. نام مشهد در کنار نام توس در نقشه مشهود است.

پیش از قتل علی بن موسی الرضا در ۲۰۳ ه‍. ق، و دفن او در کاخ حُمَید بن قَحطَبة در سناباد نوغان، خبری از مشهد نبود. حتی نام نوغان توس از سده‌های اولیهٔ اسلامی به بعد در متون راه یافته و پیش از آن تقریباً هیچ خبری از نوغان نیست، بلکه تنها از ولایت توس یا شهر توس اخباری در اساطیر و آثار حماسیِ بعد به چشم می‌خورَد. در نتیجه، تاریخچهٔ مشهد از ابتدا تا پیدایش اسلام در تاریخ توس، و در دو سدهٔ اسلامی در تاریخ نوغان مستتر است.[۱۱] اینکه توس هم یک شهر و هم یک منطقه است، همراه با این واقعیت که هر دو ناحیه، همواره به‌عنوان شهرهای اصلی منطقه در نظر گرفته می‌شوند، این باور نادرست را در میان جغرافی‌دانان متأخر عربی رواج داده که توس، پایتخت شهری دوبخشی شامل تابران و نوغان بوده‌است. این باور در مورد دوبخشی‌بودن شهر توس به‌طور عام در ادبیات اروپایی راه یافته‌است. سِر پِرسی سایکس و به‌دنبال وی، ئی. دیز[یادداشت ۳] صراحتاً این تصور را به‌چالش کشیدند. جغرافی‌دانان قدیم‌تر عرب به‌درستی تابران و نوغان را به‌عنوان دو شهر کاملاً مجزا، از یکدیگر متمایز کردند. ویرانه‌های تابران، توس و مشهد در حدود ۱۹ کیلومتری یکدیگر قرار دارند.[۱۲]

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

نمایندگی پرینتر برادر Brother
 
مفتخریم اعلام کنیم کپی تک  به ‍پشتوانه شبکه گسترده و متخصص فروش و خدمات پس از فروش در سطح کشور موفق به دستیابی به بالاترین سطح استانداردهای خدمات پس از فروش کمپانی برادر ژاپن شده است.
ارتقاء به سطح طلایی (Gold Partner) بدون تلاش خانواده بزرگ نیک آسا قطعا تحقق پیدا نمی کرد.
 

تاریخچه ما

  1. کپی تک در سال 1366 تأسیس و با اخذ ماشین‌های اداری Brother ژاپن وارد بازار ماشین‌های اداری ایران شد.

از آن زمان تاکنون علاوه بر بازار مصرف‌کنندگان خانگی، افتخار همکاری با صدها شرکت و سازمان دولتی و غیر دولتی را داشته‌ایم.

همچنین با تکیه بر شبکه گسترده فروش و ارائه خدمات پس از فروش توانسته‌ایم پاسخگوی اعتماد مشتریان عزیز باشیم.

 

لوازم یدکی و قطعات پرینتر برادر را از ما بخواهید.

 

 

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

آموزش ارسال فکس توسط پرینتر چندکاره hp

  • چگونه میتوان با استفاده از پرینتر اچ پی فکس ارسال کرد ؟

  • چرا پرینتر فکس دریافت میکند ولی نمیتواند فکس را ارسال کند ؟

  • چگونه میتوان تنظیمات فکس در پرینتر اچ پی را انجام داد ؟

  • آیا راهی برای آموزش راه اندازی فکس در پرینتر hp وجود دارد ؟

بیایید با مطاله مطلب زیر بحث ارسال و دریافت فکس را به صورت کامل مطرح کرده و  تنظیمات پرینتر اچ پی را برای ارسال و دریافت فکس انجام دهیم.


آموزش گام به گام تنظیمات فکس برای پرینتر اچ پی

پرینترهای چندکاره hp یا دستگاه‌های Multifunction در حقیقت برای انجام کارهای متنوع و بسیاری تولید شده اند  و در حقیقت هدف از تولید پرینتر چندکاره اچ پی قرار دادن همه قابلیت ها در یک دستگاه کوچک و قدرتمند است.

غالباً یک دستگاه چند کاره اچ پی می‌توانند شامل سیستم ارسال فکس ، یک دستگاه پرینتر حرفه ای و دقیق ، یک ماشین کپی و یا حتی اسکنر فوق العاده باشد اما امروزه توانایی‌ها و قابلیت‌های دیگری نیز در زمره وظایف یک پرینتر چند کاره اچ پی قرار گرفته است.

بطور مثال می توان از قابلیت ارتباط بی سیم در یک پرینتر چند کاره نام برد توسط شبکه وایرلس و یا Wifi می‌توانید از راه دور و بدون دسترسی مستقیم به پرینتر به توانایی های آن تسلط داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا با آموزش ارسال فکس از پرینتر چند کاره hp برخی از سوالات و مشکلات کاربران را پاسخ دهیم.

 

برای ارسال فکس توسط پرینتر چندکاره hp قاعدتاً نیاز به خط تلفن و یک دستگاه فرستنده فکس داری البته در طرف دیگر خط باید گیرنده نیست مجهز به سیستم دریافت فکس باشد هر چند امروزه نرم افزارهای ارسال و دریافت فکس به صورت مجازی راه اندازی شده است.

 

 

آماده سازی دستگاه فکس hp برای ارسال

 

این مرحله شامل آماده سازی دستگاه پرینتر چند کاره اچ پی برای ارسال فکس بوده و در ادامه روش ارسال فکس توسط خط تلفن ثابت توضیح داده خواهد شد.

 

 چنانچه از سایر خطوط تلفن همچون : خط تلفن اینترنتی ،  خطوط cellular ، سیستم های PBX و یا DSL استفاده میکنید میتوانید به مقاله و سوالات پاسخ داده شده در این خصوص مراجعه کنید.

 

مراحل آموزش ارسال فکس توسط پرینتر hp :

1- خط تلفنی که قرار است از طریق آن فکس ارسال شود پیدا کنید چنانچه از کابل تلفن اورجینال hp استفاده نمی کنید می توانید یک کابل تلفن که فقط دو رشته سیم در آن به کانکتور متصل شده است را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید برای ارسال و دریافت فکس از طریق دستگاه اچ پی لازم است حتماً کابلهاب تلفن به 2 عدد سیم وسط سوکت متصل باشند

 

آموزش ارسال فکس توسط پرینتر چندکاره hp

 

2- یک سر کابل تلفن را به ورودی تلفن که روی دیوار است قرار داده و طرف دیگر آن را به ورودی 1-LINE در پشت پرینتر hp متصل کنید .


آموزش ارسال فکس توسط پرینتر چندکاره hp

 

3- چنانچه سیستم پاسخگویی اتوماتیک تلفن استفاده می‌کنید لازم است تا در ابتدا گوشی تلفن ثابت را به پاسخگویی اتوماتیک متصل کرده و سپس به سوکت 2-EXT بر پشت پرینتر hp متصل کنید در این حالت  نویز ایجاد شده توسط سیستم فکس روی دستگاه پاسخگوی اتوماتیک ضبط نخواهد شد.

 

آموزش ارسال فکس توسط پرینتر چندکاره hp


 

  • 1- ورودی خط تلفن روی دیوار
  • 2- کابل تلفن با 2 رشته سیم
  • 3- دستگاه پاسخگوی اتوماتیک
  • 4- گوشی تلفن ثابت

 

 

4- تنظیمات مربوط به فکس را انجام دهید ( نرم افزار hp شامل راهنما و آموزش های لازم در خصوص تنظیمات مربوط به فکس ویژه پرینتر شما می باشد )

 

Fax header : متن مورد نظر خود را که می خواهید گیرنده فکس در بالای صفحه مشاهده کنند در این قسمت وارد کنید توجه داشته باشید که به صورت پیش فرض این قسمت شامل نام  مجموعه شما ، شماره تلفن های مستقیم و حتی شماره فکس شما می باشد.

 

Answer mode/Auto answer : این قسمت از دستگاه چندکاره hp اجازه می‌دهد تا پس از تعداد مشخصی است بوق های دریافتی به صورت اتوماتیک به تماس پاسخ داده تا چنانچه آن طرف خط قرار است فکس ارسال شود دستگاه به صورت اتوماتیک آن را دریافت کنید توجه داشته باشید که چنانچه این قابلیت در سیستم فکس شما غیر فعال باشد لازم است تا به صورت دستی هنگام دریافت فکس دکمه استارت را بزنید.


 

Rings to answer : این گزینه در حقیقت تعداد زنگ هایی را که دستگاه چند کاره اچ پی قرار است منتظر بماند تا پس از آن به صورت اتوماتیک پاسخگو باشد را تنظیم می کند.

 

◄ چنانچه از این خط تلفن برای پاسخگویی تماس ها استفاده می کنید لازم است تا تعداد این گزینه را روی عددی مشابه 5 . یا  بالاتری انتخاب کنید.

 

◄ اگر از دستگاه اتوماتیک ضبط صدا ها یا پاسخگویی اتوماتیک استفاده می کنید حتما عدد این قسمت را دو شماره بیشتر از تنظیمات سیستم پاسخگویی اتوماتیک قرار دهید.

 

Set the ring type : اگر از خط تلفن مستقیم برای فکس استفاده می کنید می توانید گزینه All Rings را انتخاب کنید اما چنانچه از یک الگوی بخصوص برای دریافت فکس در سیستم سازمان خود بکار میبرید لازم است که آن را در حالت Distinctive Ring تنظیم کنید.

 

Dial type : بر اساس نوع سیستم خط تلفن خود این گزینه را در حالت آنالوگ یا دیجیتال تنظیم کنید اصطلاحات در سیستم های تلفنی این نوع از خطوط را با عنوان pulse یا tone شناخته و چنانچه این گزینه را به درستی انتخاب نکنید سیستم فکس hp نمی تواند تماسهای دریافتی برای فکس را تشخیص دهند.

 

◄ اغلب خطوط تلفن در بیشتر کشورهای دنیا در حالت tone قرار دارد اما چنانچه به طور دقیق نمی دانید که خط تلفن شما از کدام سیستم پشتیبانی می کند می توانید با مرکز مخابرات منطقه خود تماس بگیرید.

 

Fax volume : در این قسمت می توانید حجم صدای دستگاه فکس  در هنگام شماره گیری ، زنگ خوردن و یا ارتباط دستگاه های فکس برای ارسال و دریافت را تنظیم کنید.

 

5- از طریق بخش تنظیمات بر روی پرینتر چند کاره hp گزینه را انتخاب کرده تا سیستم فکس به صورت اتوماتیک خود را تست کند.

 

 

گزارش وضعیت فکس و سلامت آن هم روی صفحه نمایش قابل مشاهده بوده و هم می‌توانید پرینت آن را دریافت کنید

 

لوازم یدکی و قطعات پرینتر را از کپی تک بخواهید

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

پرینتر جلفا

 

 

 

فروشگاه پرینتر جلفا

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در جلفا برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

برای خرید و مقایسه انواع پرینتر‌ ها با یکدیگر سری به فروشگاه اینترنتی کپی تک بزنید و مدل مورد نظر خود را میان هزاران کالا با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین همواره میتوانید قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک تهیه کنید

 

معرفی شهر درود

 

 

فروشگاه پرینتر درود

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در درود برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

زندگی در شمال شهر تهران می‌تواند مزایای بسیاری برای ما به همراه داشته باشد. محله جلفا تهران جزو خوش آب‌وهواترین محله‌های تهران است که با عبور از خیابا‌ن‌های آن و دیدن ساختمان‌های شیک ترغیب می‌شوید تا در این محله ملکی بخرید. اگر قصد خرید آپارتمان در جلفا  را دارید و فکر می‌کنید که به بودجه خیلی زیادی نیاز دارید، اشتباه می‌کنید تنها کافی است سایت ملکی دلتا را مشاهده کنید تا بتوانید در مدت زمان کم خانه مورد نظر خود را کنید؛ برای مشاهده فایل‌ها و آگاهی از جزئیات این محله، با ما همراه باشید.

محله جلفا منطقه چند تهران است؟

محله جلفا در شمال شرق و منطقه 3 شهرداری قرار دارد و از خیابان میدان کتاب در جنوب خیابان میرداماد آغاز می‌شود و تا اتوبان رسالت در شمال پل سید خندان ادامه می‌یابد و به معابر مهمی مانند بزرگراه شهید همت، مجتبایی، کاویان غربی، گل‌نبی، ساسانی‌پور، ارسباران، احمدی روشن و همچنین کاویان شرقی متصل می‌شود.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

پرینتر رامهرمز

 

 

 

فروشگاه پرینتر رامهرمز

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در رامهرمز برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

ا

رامهُرمُز شهری در استان خوزستان و مرکز شهرستان رامهرمز می‌باشد، که در جنوب غربی کشور ایران قرار دارد. رامهرمز از شمال به شهرستان‌های باغملک ، هفتگل ، از خاور به بهبهان و استان کهگیلویه و بویراحمد، از باختر به اهواز و از جنوب به رامشیر محدود است. میدان نفتی مارون؛ سومین میدان بزرگ نفتی ایران، در محدوده این شهر قرار دارد.[۱]دشت رامهرمز از پیش‌ازتاریخ تاکنون به‌طور پیوسته استقرارهایی را در خود پرورش داد و یکی از کانون‌های تحولات در دوران شهرنشینی و بسیاری از تحولات دوران‌ساز در طول تاریخی خود بوده است.[۲]مردم رامهرمز از اقوام بختیاری و از طوایف چهارلنگ هستند.و در روستاهای هم مرز با رامشیر مردم عرب زندگی می کنند[۳][۴][۵][۶]رامهرمز در کنار شوش و شوشتر، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است که برابر نظر تاریخدانان در دوره‌ای پایتخت ایران بوده است.[۷]

رامهرمز
کشور  ایران
استان خوزستان
شهرستان رامهرمز
بخش مرکزی
نام(های) دیگر رومز
نام(های) پیشین رامهرمز
سال شهرشدن ۱۳۳۷
مردم
جمعیت ۷۴٬۲۸۵ نفر (۱۳۹۵)[۸][۹]
اطلاعات شهری
شهردار رستم کردونی
پیش‌شمارهٔ تلفن ۰۶۱
شناسهٔ ملی خودرو ایران ۲۴ ل
کد آماری ۱۲۸۷
رامهرمز بر ایران واقع شده‌است
رامهرمز

رامهرمز در زمان ایلخانی محمدتقی خان بختیاری از مناطق تحت سلطه‌ وی به شمار می رفت و با اقدامات خود رامهرمز و شوشتر را به سرزمین بختیاری افزود.[۱۰]رامهرمز دارای منابع فراوان نفت و گاز و معادن شن و ماسه و از نظر منابع طبیعی از مناطق غنی استان خوزستان به شمار می آید.[۱۱]میدان های نفتیه پارسی و کرنج ،مارون در این شهرستان واقع شده.[۱۲][۱۳]

پیشینه

دهخدا آورده‌است: رامهرمز شهری از بناهای هرمز پادشاه ساسانی است در حوالی شوشتر، که در قدیم به آن «سمنگان» می‌گفته‌اند که آن را ساده کرده، «رومز» "roomez" و منسوب به آن جا را «رومزی» "roomezi" می‌گویند. چون هرمز پادشاه وقت را آشفتگی در دماغ پدید آمد او را از مقر سلطنتی خود استخر بدان شهر آوردند و در آنجا شفا یافت پس آنجا را رام هرمز گفتند.[۱۴]

رامهرمز در کنار شوش و شوشتر، دیگر شهر خوزستان می‌باشد که طبق نظر تاریخ‌دانان در دوره‌ای پایتخت ایران بوده‌است. یاقوت حموی می‌گوید که رامهرمز متشکل از دو کلمه رام (شهر) و هرمز (نام یکی از خسروان ساسانی) بوده‌است. برخی می‌گویند رامهرمز نامی کوتاه شده از رامهرمز اردشیر بوده و برخی نیز گفته‌اند به دلیل بنا شدن شهر رامهرمز در دورهٔ هرمز ساسانی نام این شهر رامهرمز شده‌است. رامهرمز محل احتمالی سلوکیهٔ هدیفون است که تا پایان حیات الیماییان و ظهور ساسانیان اهمیت خود را حفظ کرد. در جغرافیای تاریخی قدمت رامهرمز را بیش از ۱۰۰۰۰ سال می‌دانند [نیازمند منبع] و پیدایش قدیمی‌ترین تمدن بشری در شوش و منطقه انشان مشخص گردیده و در دوران هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان نه تنها بر عظمت منطقه افزوده گشت، بلکه شهرهایی نیز در آن دوران ایجاد شده که بدون شک رامهرمز یکی از آن شهرها بوده‌است. ویرانه‌های «اسک» بین راه رامهرمز و ارجان در راه بهبهان و ویرانه‌های طاق نصرت به جای مانده از دوره ساسانی در شهر رامهرمز، گذشته پرشکوه تاریخی آن را نشان می‌دهد. در قرن ۴ هـ. ق رامهرمز به سبب کرم ابریشمی که در آن به عمل می‌آمد و به دیگر نقاط صادر می‌شد شهرت جهانی داشت. کتابخانه فرقه معتزله در این شهر بوده‌است.[۱۵]

اصطخری می‌گوید: در رامهرمز پارچه‌های ابریشمی می‌بافند و به بسیاری از شهرها می‌برند. می‌گویند مانی پیشوای دینی نامدار در این شهر کشته و به دار آویخته شده‌است و نیز گویند وی در این شهر در مجلس بهرام گور به مرگی حتمی در گذشت و سپس سرش را از تن جدا کردند و گفتند او را کشته‌ایم. ابن البشار می‌گوید: رامهرمز قصبه بزرگی است و بازارهای بسیار و پر نعمت دارد. مسجد جامع زیبایی دارد که در گرد آن بازارهای آبادی برپا بوده و از عضدالدوله دیلمی است. تمام این بازار سنگ‌فرش، مسقف، پاکیزه، زیبا و روشن است. او همچنین به وجود کتابخانه‌ای در این شهر اشاره می‌کند و اهمیت و بزرگی آن را با کتابخانهٔ بصره مقایسه می‌کند.[۱۶]

مؤلف ابن مفرغ گوید: معنی رام در عنوان رامجرد گفته شد و هرمز نام روز اول از هر ماه فارسیان می‌باشد و نام فرشته‌ای که مصالح آنروز در دست اوست و نام ستاره مشتری و نام پسر انوشیروان و نام رب‌الارباب نیز باشد و معنی رامهرمز شاد و خرم‌آباد هرمز، از گرمسیرات فارس، در میانه شمال و مغرب شیراز افتاده‌است. درازای آنتعمی از معدن نفت سفید تا قریه جولکی بیست و یک فرسنگ، پهنای آن از شاروین تا قلعه شیخ هفت فرسنگ است و محدود است از جانب مشرق بنواحی بهمئی و از سمت شمال بنواحی بختیاری و از سوی باختر و جنوب، به نواحی بلوک فلاحی. تابستانش گرم است و درختان سردسیری را جز درخت گردو بخرمی پروراند. خرما و نارنج و لیمو و ترنج و سایر درختانش در ضخامت و بلندی ضرب‌المثل است. بیشتر درخت صحرا و دامنه کوهستان رامهرمز درخت کنار است. کشت و زرعش گندم و جو و برنج و پنبه و کنجد و نخود و عدس و ماشک و لوبیای سفید است. آبش از چندین رودخانه‌است که همه را از میان بلوک رامهرمز گذار است و زمینش چنان شیب دارد که یکنفر بیلدار در همه جا می‌تواند آب را از رودخانه جدا کند و چون آب رودخانه را به جداول آورند چنان به سرعت می‌رود که گل و لای در جدول نماند و هر ساله این جدول‌ها نیازمند تنقیه نباشد و شکار صحرای رامهرمز آهو و دراج است که گویا تخم این دو جانور را پاشیده‌اند و کهره آهو و جوجه دراج روییده‌است. مرغ دراج رامهرمز با گنجشک جای دیگر برابری دارد. برف تابستانه کوهستانش بی‌محافظت تا سال دیگر می‌ماند.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote

.

پس از ارائه رسیور سیموت به بازار، شرکت بتا در راستای پاسخگویی به پیشنهادات و نیازهای تعدادی از مشتریان، درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote را روانه بازار کرد. درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote قابل استفاده با همه اپراتورهای تلفن همراه از قبیل ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل می باشد و دارای دو رله آزاد است که خروجی COM ، NO و NC آن در اختیار مشتری قرار دارد و می توان از آنها به عنوان یک کلید الکترونیکی جهت روشن و خاموش کردن دستگاههای مختلف مانند پمپ آب، روشنایی اماکن و … از هر جای ایران استفاده کرد.

همچنین درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote قابلیت اتصال به درب پارکینگ، کرکره برقی و اپراتور درب شیشه ای را نیز دارد.

تفاوت عملکرد رله های آن با رله های سیموت در قابل برنامه ریزی بودن هر دو رله به صورت “لحظه ای” یا “حافظه دار” است و قابلیت تنظیم مدت زمان عملکرد هر دو رله نیز وجود دارد، همچنین به دلیل عملکرد کاملا بی صدا می توان از آن برای باز کرد قفل برقی در محیط های داخلی و مدیریتی استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید مقاله رسیور تک کانال 220 ولت

 

 

درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote

گستردگی رنج تغذیه ورودی امکان استفاده از آداپتورهای 12 تا 30 ولت را فراهم کرده است. به دلیل ظرفیت بالای حافظه درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote ، می توان درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote را یکی از دستگاههای حافظه بالای شرکت بتا نامید که تمامی افراد خانواده می توانند بدون پرداخت هزینه اضافه و تنها با ذخیره شماره تلفن خود در حافظه دستگاه ، از آن استفاده کنند، همچنین حذف ریموت گمشده و حذف شماره تلفن کاربران بد حساب نیز به راحتی از طریق نرم افزار یا SMS امکان پذیر است.

درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت Smart simote تنها درب باز کن دو زبانه در بازار ایران است و دارای تقویم شمسی و میلادی می باشد که ارسال گزارش عملکرد دستگاه، با تاریخ و ساعت دقیق برای مدیر و کاربر، را امکان پذیر می کند.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

رسیور تک کانال 220 ولت

رسیور تک کانال 220 ولت

از جدیدترن تولیدات شرکت بتا می توان به رسیور تک کانال 220 ولت اشاره کرد که دارای یک رله با ولتاژ ورودی و خروجی 220 ولت که قابلیت کد کردن 40 عدد ریموت کنترل لرنینگ را دارد.
رسیور تک کانال 220 ولت در مد حافظه دار عمل می کند که از استفاده رسیور تک کانال 220 ولت می توان به عنوان یک کلید الکترونیکی جهت روشن و خاموش کردن دستگاه های مختلف مانند پمپ آب، روشنایی اماکن و … استفاده کرد.

همچنین بخوانید مقاله  رسیور چهار رله

 

مشخصات فنی محصول  
رسیور صنعتی
ولتاژ ورودی 220V/AC-50Hz
حداکثر ولتاژ رله  220 ولت
حداکثر جریان خروجی هر رله  3 آمپر
تعداد رله خروجی  1 عدد
ترمینال خروجی رله ها COM/NO
ولتاژ خروجی 220V/AC-50Hz
نوع کدینگ لرنینگ کد
فرکانس کاری 433.92MHz
برد ریموت کنترل  70 متر
تعداد ریموت کنترل قابل کد دهی  40 عدد
مد های کاری حافظه دار

 

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

رسیور سه رله 99 کانال

در بعضی اماکن مانند تالارها، مدارس، فروشگاهها و … برای کنترل روشنایی ها، درب ها، سیستم های تهویه و … مجبور هستیم تعداد زیادی ریموت به همراه داشته باشیم.

برای حل این مشکل، شرکت بتا، رسیور سه رله 99 کانال را وارد بازار کرده که به وسیله آن امکان کنترل 99 عدد رسیور سه رله ، تنها از طریق یک ریموت 99 کانال وجود دارد.

با رسیور سه رله 99 کانال نه تنها می توان هر دستگاه را به طور مستقل کنترل کرد، بلکه با قرار دادن چند دستگاه در یک گروه ، امکان کنترل گروهی آنها نیز وجود دارد.

این رسیور دارای 3 عدد رله آزاد است که خروجی COM ، NO ، NC آن در اختیار مشتری قرار دارد و قابل برنامه ریزی در دو مد عملکرد “لحظه ای ” و “حافظه دار” است.

 

 

 

همچنین بخوانید مقاله رسیور مینی دو رله 99 کانال

 

مشخصات فنی محصول  
مرکز کنترل کرکره برقی
ولتاژ ورودی 12~30V/AC-DC
ولتاژ خروجی آزاد
نوع کدینگ لرنینگ کد
فرکانس کاری 433.92MHz
برد ریموت کنترل  200 متر در فضای آزاد و 35 متر در فضای سرپوشیده
تعداد ریموت کنترل قابل کد دهی  40 ریموت
مد های کاری لحظه ای/حافظه دار
ترمینال خروجی رله ها COM/NO/NC
تعداد رله خروجی  3 عدد
حداکثر جریان خروجی هر رله  7 آمپر
ابعاد 95×90×30mm

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

رسیور مینی دو رله 99 کانال

در بعضی اماکن مانند تالارها، مدارس، فروشگاهها و … برای کنترل روشنایی ها، دربها، سیستم های تهویه و … مجبور هستیم تعداد زیادی ریموت به همراه داشته باشیم.

برای حل این مشکل، شرکت بتا، رسیور مینی دو رله 99 کانال بتا را وارد بازار کرده که به وسیله آن امکان کنترل 99 عدد رسیور مینی دو رله، تنها از طریق یک ریموت 99 کانال وجود دارد. با این ریموت نه تنها می توان هر دستگاه را به طور مستقل کنترل کرد، بلکه با قرار دادن چند دستگاه در یک گروه، امکان کنترل گروهی آنها نیز وجود دارد.

رسیور مینی دو رله 99 کانال دارای 2 عدد رله آزاد است که خروجی COM ، NO ، NC آن در اختیار مشتری قرار دارد و قابل برنامه ریزی در دو مد عملکرد “لحظه ای ” و “حافظه دار” است.

 

همچینن بخوانید مقاله رسیور مینی چهار رله

 

 

 

مشخصات فنی محصول  
مرکز کنترل کرکره برقی
ولتاژ ورودی 12~30V/AC-DC
ولتاژ خروجی آزاد
نوع کدینگ لرنینگ کد
فرکانس کاری 433.92MHz
برد ریموت کنترل  200 متر در فضای آزاد و 35 متر در فضای سرپوشیده
تعداد ریموت کنترل قابل کد دهی  20 ریموت
مد های کاری لحظه ای/حافظه دار
ترمینال خروجی رله ها COM/NO/NC
تعداد رله خروجی  2 عدد
حداکثر جریان خروجی هر رله  3 آمپر
ابعاد 60×40×26mm

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

رسیور مینی چهار رله

در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان به رسیور 4 رله با ابعاد کوچکتر، شرکت بتا رسیور مینی 4 رله بتا را روانه بازار کرد. رسیور مینی چهار رله دارای 4 عدد رله آزاد است که هر رله به طور مستقل، قابل برنامه ریزی در دو مد عملکرد “لحظه ای ” و “حافظه دار” است.

از ویژگی های کاربردی رسیور مینی چهار رله می توان به امکان غیر فعال کردن هر یک از دکمه های ریموت و امکان حفظ برنامه در هنگام قطع برق اشاره کرد.

از رسیور مینی چهار رله می توان به عنوان یک کلید الکترونیکی جهت روشن و خاموش کردن دستگاههای مختلف مانند پمپ آب، روشنایی اماکن و … استفاده کرد.

همچنین بخوانید مقاله  فریم استیل درب اتوماتیک

 

 

 

مشخصات فنی محصول  
مرکز کنترل کرکره برقی
ولتاژ ورودی 12~30V/AC-DC
ولتاژ خروجی آزاد
نوع کدینگ لرنینگ کد/هاپینگ کد
فرکانس کاری 315.5MHz/433.92MHz
برد ریموت کنترل  70 متر
تعداد ریموت کنترل قابل کد دهی لرنینگ:80 عدد یا هاپینگ: 60 عدد
مد های کاری لحظه ای/فشاری/حافظه دار/دزدگیر/الاکلنگی
ترمینال خروجی رله ها COM/NO/NC
تعداد رله خروجی  3 عدد
حداکثر جریان خروجی هر رله  7 آمپر
ابعاد 95×90×30mm

  • tablo baneresfahan