بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

روش تمیز کردن ساندویچ میکر 

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

 

ساندویچ میکر جزء لوازم پرطرفدار در آشپزخانه است که به‌دلیل استفاده زیاد معمولاً دچار آلودگی و جای لکه غذا برروی صفحات می‌شود. اینکه ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟ چه نوع مواد شوینده‌ای مناسب برای تمیزی ساندویچ میکر است؟ نکات مهم برای ایمنی دستگاه در هنگام تمیزی چه مواردی است؟ جزء سؤالات پر تکراری است که معمولاً از فروشندگان این دستگاه زیاد پرسیده می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به سؤالات مطرح شده در بالا پاسخ دهیم. تا بتوانید ساندویچ میکر خود را هر چند وقت یکبار بدون اینکه دستگاه دچار خرابی یا اتصالی شود به خوبی تمیز کنید.

اگر صفحه ساندویچ میکر دچار خط و خش یا آسیب شده است، مسلماٌ صفحات دستگاه به خوبی نمی‌تواند اسنک‌های ما را درست کنند.

اگر دچار چنین مشکلی هستید ما یک مرکز معتبر و خوشنام را در زمینه بازسازی انواع ظروف نچسب به شما معرفی می‌کنیم. مجموعه تسنتر سرویس با داشتن چندین سال سابقه توانسته بازسازی قابلمه و ماهی تابه و انواع ظروف با پوشش نچسب را به خوبی انجام دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت  سنتر سرویس طیف وسیعی از انواع ظروف بازسازی شده با پوشش‌های نچسب تفلون، چدن، گرانیت با بهترین مواد اولیه تأیید شده اروپایی و پوشش‌های آنتی باکتریال در رنگ‌ها و طرح‌های به‌روز و زیبا مشاهده کنید.

یک مرکز بازسازی تفلون به شما کمک می‌کند با قیمتی کمتر از قیمت خرید یک ظرف نو لوازم خود را مانند روز اول و حتی بهتر از آن تعمیر و بازسازی کنید.

 

راهنمای مرحله ای و قدم به قدم برای تمیز کردن ساندویچ میکر

 

تمیز کردن به‌موقع انواع لوازم برقی آشپزخانه می‌تواند عمر و کارایی این وسایل را زیاد کند. بهتر است هر چند وقت یکبار که زمان زیادی از آخرین استفاده از دستگاه نگذشته باشد آن را تمیز کنید.

هر چه لکه‌های غذا و چربی بر روی صفحه ساندویچ میکر بیشتر بماند، تمیز کردن آن دشوار خواهد بود. در زیر به‌‌شکل بسیار ساده‌ای به شما توضیح می‌دهیم که چگونه دستگاه خود را تمیز کنید تا از شرلکه‌های چربی و تکه‌های سوخته غذا بر روی آن خلاص شوید:

 

ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید

 

قبل از هر نوع تمیز کردن دستگاه حواستان باشد که آن را خاموش کرده و از پریز برق بیرون بکشید. در حالی که دستگاه خاموش است ولی هنوز گرم هست و سرد نشده آن را تمیز کنید.

گرم بودن دستگاه و صفحات باعث می‌شود به راحتی بتوانید آلودگی‌ها را از سطح صفحه و کناره‌های آن پاک کنید. مخصوصاً اگر لکه و غذاهای چسبیده روغنی باشد.

 

بیرون کشیدن صفحاتی که قابل جدا شدن هستند

 

اگر صفحه ساندویچ میکر شما متحرک است و می‌توانید آن را بیرون بکشید، تمیز کاری خیلی راحت‌تر انجام می‌شود. در این شرایط می‌توانید صفحات را داخل سینک ظرفشویی به خوبی بشویید.

اگر بنابر دفترچه راهنما می‌توانید صفحات را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید که مشکلی نیست. اما اگر داخل دفتر چه توصیه‌ای به انجام اینکار نشده صفحات را داخل ماشین ظرفشویی نگذارید.

 

تمیز کردن صفحه دستگاه با پارچه یا اسفنج مناسب و نرم

 

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

 

به‌وسیله پارچه یا اسفنج مناسب همراه با آب گرم و صابون طوری که خیلی خیس نباشد به آرامی صفحه را تمیز کنید. طوری که به خوبی بقایای غذای چسبیده از بین برود.

می‌تواند این کار را چند بار انجام دهید تا صفحه کاملاً تمیز شود. تلاش نکنید در اولین مرحله شستشو همه لکه‌ها را از صفحه پاک کنید.

شیارهای صفحات را فراموش نکنید در اطراف هر شیاری ممکن است مقداری مواد غذایی گیر کرده باشد که باید به آرامی همه را پاک کرد.

اگر آلودگی بین شیارها زیاد بود با یک چاقوی آشپزخانه یا یک چوب باریک دستمال مرطوبی را به آن بپیچانید و داخل شیارها را تمیز کنید.

 

خشک کردن و تمیز کردن بیرون دستگاه

 

در پایان با یک پارچه نرم صفحات را خشک کنید. سپس بیرون دستگاه را هم با پارچه نخی که کمی نمدار شده تمیز کنید و برق بیندازید.

 

معرفی چند ماده شوینده که ساندویچ میکر را می‌توان با آن تمیز کرد

 

استفاده مایع ظرفشویی

 

صفحات بعضی از ساندویچ میکرها را نمی‌توان از دستگاه جدا کرد. حواستان باشد که صفحه را با دستمال حوله‌ای که با آب گرم و مایع ظرفشویی خیس خورده طوری که سطح دستگاه کمی نم بردارد تمیز کنید.

سپس با دستمالی که فقط با آب ولرم نمدار بر روی سطح صفحه بکشید. توجه داشته باشید جای پرز یا الیاف پارچه روی سطح دستگاه باقی نماند.

اگر لکه سخت شده و به راحتی پاک نمی‌شود می‌توانید با استفاده از فرچه یک مسواک نرم که به آب و مایع ظرفشویی آغشته شده، همه قسمت‌ها از جمله شیارها را کاملاً تمیز کنید.

هرگز برای سریع پاک کردن صفحات ساندویچ میکر از اجسام تیز و برنده استفاده نکنید. صفحات جدا شدنی دستگاه را می‌توانید 15 دقیقه در آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید.

 

تمیز کردن با سرکه و جوش شیرین

 

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

ساندویچ میکر را چگونه تمیز کنیم؟

 

استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن دستگاه ساندویچ میکر یا همان اسنک ساز کاربرد زیادی دارد. برای این منظور دستمال نخی یا اسفنج را به سرکه آغشته کنید و روی صفحات بکشید.

سپس از ترکیب سرکه و جوش دوباره روی صفحه بکشید تا کاملاٌ تمیز شود. در پایان با دستمال نخی مرطوب همه سطح دستگاه و صفحه را پاک کنید.

 

تمیز کردن صفحات ساندویچ میکر با گاز پاک کن

 

اگر دقیقاً جنس صفحات دستگاه خود را بدانید می‌توانید به راحتی از اسپری گاز پاک کن استفاده کنید. ابتدا سعی کنید کمی از اسپری روی قسمت کوچکی از صفحه بپاشید تا اگر با مواد نچسب صفحه سازگار بود تمامی قسمت‌ها را با آن پاک کنید. اسپری گاز پاک کن کمک می‌کند تا اثر غذا و چربی به خوبی پاک شود.

چگونه  با سنتر سرویس برای بازسازی ظروف تفلون و چدن و گرانیت تماس بگیریم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت : سنتر سرویس و مشاهده آدرس و ساعت کاری به این مرکز مراجعه فرمایید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس مرکز سنتر سرویس تماس بگیرید

صبر کنید تا ظرف شما سرد شود سپس هر نوع مواد غذایی با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم کاملا پاک کنید. هرگز از اجسام فلزی در قابلمه تفلون استفاده نکنید. اجسام فلزی روی تفلون خراش ایجاد می‌کند و باعث از بین رفتن کفی تفلون می‌شوند. برای خالی کردن غذای مانده از درون تفلون از کفگیر یا قاشق چوبی یا کائوچو استفاده کنید.

هرگز درون ظرف تفلون داغ آب نریزید یا آن را در آب قرار ندهید. ظرف تفلون باید به قدری خنک شود که بتوانید با دست آن را لمس کنید. ظرف تفلون را در سینک با آب گرم خیس کنید. روی یک اسکاج نرم چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و ظرف تفلون را با آن تمیز کنید.

سپس آن را با آبکشی کرده تا مواد شوینده روی آن را از بین برود. دقت داشته باشید که برای شستشو و تمیز کردن قابلمه تفلون هرگز از تمیز کننده‌های قوی که خورنده هستند مثل وایتکس استفاده نکنید. این مواد به کفی تفلون آسیب وارد می‌کنند.

 

 

سنتر سرویس با چندین سال سابقه درخشان در زمینه بازسازی تفلون بهترین نیرو و مواد اولیه را به کار گرفته تا رضایت شما را جلب کند.

سنتر سرویس این امکان را برای شما فراهم کرده که چه در قزوین و چه در خارج از قزوین به راحتی بتوانید تعمیر ظروف تفلون خود را به ما بسپارید.

ما با تولید محصول با کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت از دیگر رقبای خود در این زمینه پیشی گرفتیم و برندی نام آشنا را برای مشتریان وفادار خود ثبت کردیم تا اطمینان حاصل کنند که کیفیت حرف اول را در مجموعه ما می‌زند.

همچنین بخوانید دو مطلب زیر را :

  تعمیرگاه لوازم خانگی صادقیه 
  تعمیرگاه لوازم خانگی نارمک

 

 

چند نکته مهم را که در هنگام تمیز کردن ساندویچ میکر باید در نظر داشت

 

  • توجه داشته باشید در هنگام تمیز کردن ساندویچ میکر تمیز کاری را به آرامی انجام دهید و حواستان باشد آب وارد دستگاه نشود. پارچه باید قفط نم داشته و قطرات آب از آن خارج نشود.
  • هیچ گاه دستگاه را به‌طور کامل داخل ماشین ظرفشویی یا آب حتی برای چند ثانیه قرار ندهید. زیر به مدارهای الکتریکی آن آسیب جدی وارد می‌شود.
  • حتماً قبل از تمیز کردن دستگاه را به برق متصل کنید تا مقداری گرم شود سپس آن را خاموش کرده و کامل از برق بکشید تا تمیز کاری آن راحت باشد.
  • از مواد شوینده شیمیایی قوی، جرمگیر یا برس‌های زبر برای تمیز کردن صفحات استفاده نکنید. زیرا ممکن است به پوشش نچسب و غیر نچسب دستگاه آسیب وارد شود.
  • بنابر اصول احتیاطی دستگاه‌های برقی همیشه قبل از تمیز کاری دستورالعمل داخل دفترچه و نکات مهم آن را خوب مطالعه کنید.
  • سعی کنید در هر بار استفاده به‌منظور نچسبیدن مواد غذایی به ساندویچ ساز کمی روغن زیتون، کره یا مارگارین را به سطح صفحه بمالید.
 
لوازم یدکی و قطعات ساندویچ میکر را از قطعه بانک بخواهید

 

  • ۰۲/۰۷/۲۹
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی