بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۶۶ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روشهای تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت از موضوعات بسیار مهمی است که دو طرف این قرارداد یعنی مالک و سازنده باید در زمان تنظیم و امضای قرارداد مشارکت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

هرچند دو طرف قرارداد مشارکت با هم در پروژه شریک هستند اما لازم است که قبل از شروع و اجرای عملیات ساخت و ساز بنا روی زمین متعلق به مالک، دو طرف قرارداد یا وکلای آن ها هنگام نوشتن و تنظیم قرارداد مشارت در ساخت میزان سهم الشرکه و همچنین محل وقوع دقیق واحدهای خود را اعم از مسکونی، تجاری و اداری در متن قرارداد مشارکت مشخص بکنند.

تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت چگونه است

 برای مثال ممکن است سهم ­الشرکه طرفین آنگونه که در اکثر قراردادهای مشارکت مرسوم است به صورت پنجاه به پنجاه باشد

 یعنی ۵۰% سهم سازنده و ۵۰% سهم مالک یا گاهی با توجه به ارزش زمین یا موقعیت خوب آن بصورت ۶۰ به ۴۰ تقسیم می شود یا ممکن است ۶۳ به ۳۷ باشد و نسبت های مختلف دیگر که همگی آنها منوط به توافق طرفین است و هیچگونه محدودیت قانونی وجود ندارد.

پس اگر در تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت این گونه تقسیم بندی را در رابطه با سهم الشرکه سازنده و مالک مشاهده نمودید به منزله تقسیم واحدها نیست بلکه این تقسیم بندی صرفا میزان سهم مشاعی طرفین را در کل پروژه تعیین می کند بدون اینکه واحدها بین مالک و سازنده تقسیم شده باشد.

تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت به صورت کاملا دقیق

 تقسیم واحدها به صورت درصدی هرچند لازم است اما کافی نیست و لازم است که طرفین در زمان تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت  باز هم جلوتر رفته و به صورت شفاف علاوه بر تعیین سهم­الشرکه، واحدهای مسکونی و تجاری را با توجه به میزان مشارکت و سرمایه و آورده بین خود تقسیم ­بندی کنند و طبقات و واحدهای ساخته شده در آینده در محل پروژه را از هر لحاظ اعم از شرقی و غربی و شمالی یا جنوبی بودن بین خود تقسیم و در متن قرارداد به صراحت با نام طرفین درج کنند و تمام صفحات قرارداد به امضای مالک و سازنده برسد به خصوص صفحه ای که تقسیم واحدها در آن نوشته شده است.

 

بنابراین همه مشخصات واحدهای مسکونی و تجاری و اداری باید به صورت دقیق و واضح مشخص شود و حتی می توانید در این قسمت  قید کنید، اگر پس از احداث بنا متراژ واحدهای اختصاصی یکی از طرفین قرارداد مشارکت در ساخت بیشتر یا کمتر از طرف دیگر شد، ملاک تقسیم واحدها و سهم الشرکه آنها بر اساس صورت مجلس تفکیکی لحاظ خواهد شد. اگر به یکی از طرفین سهم بیشتری از به نسبت کل طبقات رسیده باشد در این صورت طبق شرط فوق باید به قیمت روز به نسبت اضافه متراژی که نسبت به سهم الشرکه تعینی در واحدهای او ایجاد شده است به قیمت روز ملک به طرف دیگر بپردازد تا موجب جبران متراژ کسری باشد که در ملک طرف دیگر وارد شده است.

 

واحد های مشاع در تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت

 گاهی ممکن است یک واحدی قابلیت تقسیم نداشته باشد الذا در این موارد دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت می­توانند از قبل یا در موردش تصمیم­گیری بکنند و به یکی از دو طرف قرارداد انتقال بدهند و یا ممکن است به عنوان یک واحد مشاع هر قرارداد تعریف شود که در پایان احداث بنا می توانند آن را بفروشند و وجه معامله را بین خود تقسیم کنند.

یکی از مزایای تقسیم و تعیین واحدها در قراردادهای مشارکت در ساخت این است که اگر در قرارداد اجازه فروش یا پیش­ فروش به طرفین داده شده باشد، به راحتی و بدون اینکه مورد اتهام فروش و انتقال مال غیر از سوی شریک دیگر قرار بگیرید سهم الشرکه خود را به هر فردی که بخواهند منتقل کنند. همچنین هنگامی که به دادگاه مراجعه نمایند به واسطه اختلافی که دارند اگر بخواهند طرف مقابل یعنی سازنده را الزام به تحویل واحدهای سهم خودتان بکنید چنانچه در قرارداد مشارکت واحدها مشخص شده باشد این دعوای به نتیجه خوبی می­رسد و برای دادگاه واضح و روشن است که کدام واحدها را باید سازنده به شما تحویل بدهد. اما اگر فقط به صورت سهم­الشرکه و درصدی باشد امکان تحویل واحدها بصورت خاص و منحصر به شما وجود ندارد.

 

تقسیم نامه رسمی چیست؟

معمولاً در زمان تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت همانطور که قبلاً اشاره شد طرفین واحدها را بین خود تقسیم می کنند که این اقدام به منزله تنظیم تقسیم نامه عادی است. تقسیم نامه عادی در دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت اعتبار ندارد و بر مبتای آن نمی توان اقدام به صدور سند تک برگی نمود. از این جهت برابر ماده ۴۷ قانون ثبت کلیه معاملات ملکی باید به صورت رسمی انجام شود مگر در مواردی که سابقه ثبت رسمی وجود ندارد. یا در مناطقی که ثبت رسمی اجباری نشده نیازی به تنظیم سند رسمی نمی باشد.

در نقاطی که ثبت ملک رسمی است مانند تهران یا اصفهان کلیه نقل و انتقالات و از جمله تنظیم تقسیم نامه باید به صورت رسمی انجام شود. در قراردادهای مشارکت در ساخت پیرو تنظیم تقسیم نامه عادی و پس از احداث بنا و تحویل واحدها سازنده با وکالت کاری که از مالک یا مالکین دارد می تواند راساً نسبت به تقسیم واحدها اقدام کند. زمان تنظیم تقسیم نامه پس از اخذ صورتمجلس تفکیکی است. لذا تقسیم نامه باید منطبق با صورتمجلس تفکیکی تنظیم شود.

اگر بین مالک و سازنده اختلاف ملکی بروز بکند و مالک وکالت کاری را فسخ بکند در این حالت سازنده نمی تواند تقسیم نامه واحدها را اخذ کند. در صورت عدم همکاری مالک یا مالکین، سازنده می تواند علیه مالک اقامه دعوا به خواسته الزام به تنظیم تقسیم نامه مطرح کند که در این صورت دادگاه پس از رسیدگی و احراز حقانیت سازنده، ختم رسیدگی را اعلام و مالک را محکوم به تنظیم تقسیم نامه که جزء تعهدات وی در قرارداد بوده ملزم می کند. اگر مالک بازهم همکاری نکند نماینده دادگاه در دفترخانه اسناد رسمی حاضر شده و مطابق تقسیم نامه عادی در قرارداد مشارکت واحدها بین طرفین به صورت رسمی تقسیم می شود.

نمونه قرارداد تقسیم نامه آپارتمان (بر مبنای صورت مجلس تفکیکی)

 

 

تقسیم کنندگان : 

۱- خانم / آقای : …………………… فرزند آقای ……………………… به شماره ملی …………………. دارای شناسنامه شماره : …………………………… صادره از : ……………. متولد : ………………..نسبت به ……..دانگ مشاع :………………ساکن:………………………………

۲- خانم / آقای : …………………… فرزند آقای ……………………… به شماره ملی …………………. دارای شناسنامه شماره : …………………………… صادره از : ……………. متولد : ………………..نسبت به ……..دانگ مشاع :………………ساکن:………………………………

۳- خانم / آقای : …………………… فرزند آقای ……………………… به شماره ملی …………………. دارای شناسنامه شماره : …………………………… صادره از : ……………. متولد : ………………..نسبت به ……..دانگ مشاع :………………ساکن:………………………………

مورد تقسیم : 

آپارتمان های مسکونی و انباری ها و پارکینگ های احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت ………… متر مربع دارای پلاک …………. فرعی از……….. اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک …………. فرعی از اصلی نامبرده واقع در اراضی………. بخش ……….. ثبتی ………… تهران محدوده و موارد ثبت اسناد مالکیت شماره ……………. مورخ  /   /   ۱۳ صفحه ………………. جلد…………. و شماره ……………… مورخ   /   /   ۱۳ صفحه …………. جلد ……….. و شماره ……………….. مورخ   /   /   ۱۳ جلد …….. بشمارات چاپی…………………… و…………………. و ………………………….. صادرات بنام تقسیم کنندگان. ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )

مبنای تقسیم : 

۱- صورتمجلس تفکیکی شماره …………….. مورخ   /   /   ۱۳ صادره از ثبت منطقه ……… تهران  ۲- گواهی مالیاتی شماره ……………………. مورخ    /   /   ۱۳ صادره از سر ممیزی ………… تهران   ۳- گواهی پایان ساختمان شماره ………………….. مورخ    /   / ۱۳ صادره از شهرداری منطقه ………… تهران .

قدر السهم اختصاصی ناشی از تقسیم :

الف : تمامت شش دانگ یکدستگاه آپارتمان در هم کف غربی به مساحت…………… مترمربع ( قطعه اول تفکیکی ) به انضمام انباری شماره یک واقع در زیر زمین اول به مساحت …………. متر مربع ( قطعه اول تفکیکی ) و به انضمام پارکینگ شماره یک واقع در زیر زمین دوم به مساحت ……………….. متر مربع ( قطعه اول تفکیکی ) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن که در سهم اختصاصی خانم / آقای : ………………………………… ( ردیف یک ) به ازای سهم مشاعی قرار گرفته و می گیرد . ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )

ب : تمامت شش دانگ یکدستگاه آپارتمان در هم کف شرقی به مساحت …………………..

متر مربع ( قطعه دوم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره دو واقع در زیر زمین اول به مساحت …………………. متر مربع ( قطعه دوم تفکیکی ) و به انضمام پارکینگ شماره دو واقع در زیر زمین دوم به مساحت ……….. متر مربع ( قطعه دوم تفکیکی) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن که در سهم اختصاصی خانم / آقای : …………………………………..( ردیف دو ) به ازای سهم مشاعی قرار گرفته و می گیرد .

پ : سهم اختصاصی خانم / آقای : …………………………….. ( ردیف سوم ) عبارتست از :

اول : تمامت شش دانگ یکدستگاه آپارتمان در طبقه اول غربی به مساحت ……………….

متر مربع ( قطعه سوم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره ۳ واقع در زیر زمین اول به مساحت ………. متر مربع ( قطعه سوم تفکیکی ) و به انضمام پارکینگ شماره سه واقع در زیرزمین دوم به مساحت …………….. متر مربع ( قطعه چهارم تفکیکی) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن . ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )

دوم : تمامت شش دانگ یک دستگاه آپارتمان در طبقه اول شرقی به مساحت …………..

متر مربع ( قطعه چهارم تفکیکی ) و بانضمام پارکینگ شماره چهار واقع در زیرزمین دوم به مساحت ……………… متر مربع ( قطعه چهارم تفکیکی ) با قدرالسهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن .

سوم : تمامت شش دانگ دستگاه آپارتمان در طبقه دوم غربی به مساحت

متر مربع ( قطعه پنجم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره پنج واقع در زیرزمین اول به مساحت …………… متر مربع ( قطعه پنجم تفکیکی ) با قدرالسهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن . ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )

چهارم : تمامت شش دانگ یک دستگاه آپارتمان در طبقه دوم شرقی به مساحت ……… 
متر مربع ( قطعه ششم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره شش واقع در زیرزمین اول به مساحت ………… متر مربع ( قطعه ششم تفکیکی ) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن که تمامی آپارتمان ها و انباری ها و پارکینگ های مندرج در قسمت های اول لغایت چهارم ردیف (پ ) بازاء سهم مشاعی در سهم اختصاصی :

 خانم / آقای : ……………………………………. (ردیف سوم ) قرار گرفته و می گیرد .

شرح قسمت های مشاعی و مشترک :

۱- عرصه کل به مساحت …………….. متر مربع  ۲- نورگیر به مساحت ……………………..

متر مربع  ۳- راه پله ها در زیرزمین دوم و اول هر یک به مساحت ………….. متر مربع و در طبقات اول و دوم و راه پله به پشت بام هر یک به مساحت ………………. متر مربع  ۴- شوفاژ خانه در زیرزمین دوم به مساحت …………………………………………….. مترمربع
۵- اطاق سـرایـدار در زیـرزمیـن اول بـه مسـاحـت ………………………………… مترمربع ۸- دستشوئی و توالت در زیرزمین های اول و دوم هر یک به مساحت……… متر مربع ۹- پشت بام ……………… متر مربع ضمناً عبور شبکه های برق ، تلفن و لوله های آب و فاضلاب و لوله های گاز و کانال های کولر از یکدیگر گواهی می شود.

حقوق ارتفاقی : طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن می باشد . ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )

حدود آپارتمان ها :

( قطعه اول تفکیکی ) : شمالاً : …………………………………. شرقاً : ………………………………. جنوباً : ………………………………….  غرباً : ………………………………….

( کف با سقف زیرزمین اول و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه دوم تفکیکی ) : شمالاً :…………………………………. شرقاً : ………………………..جنوباً : ………………………………….  غرباً : ………………………………….

 ( کف با سقف زیرزمین اول و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه سوم تفکیکی ) : شمالاً : ………………………………. شرقاً : ………………………………جنوباً : ………………………………….  غرباً : ………………………………..

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه چهارم تفکیکی ) : شمالاً : ………………………………… شرقاً : ……………………………..جنوباً : …………………………………… غرباً : ………………………………

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه پنجم تفکیکی ) : شمالاً : ………………………………… شرقاً : …………………………….. جنوباً : …………………………………. غرباً : ………………………………..

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با پشت بام مشاعی است ) .

( قطعه ششم تفکیکی ) : شمالاً : ………………………………… شرقاً : ………………………………. جنوباً : ………………………………….  غرباً : ……………………………….

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با پشت بام مشاعی است ) . ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )   

حدود انباری ها و پارکینگ ها : با توجه به صورتمجلس تفکیکی مبنا برای آن حدودی قید نشده است .

تذکاریه : ۱- تقسیم کنندگان ضمن العقد هر گونه تفاوت ارزش ها و مرغوبیت های احتمالی در مورد تقسیم را نسبت به سهم اختصاصی خویش بیکدیگر در مقابل اخذ ۷۵ گرم نبات مصالحه قطعیه صحیحه شرعیه و قانونیه نمودند . ۲- هر یک از تقسیم کنندگان بدیگری از تقسیم کنندگان مزبور وکالت و اجازه و اختیار داده و می دهد که چنانچه در تنظیم صورتمجلس تفکیکی مبنا یا گواهی مالیاتی مبنا و یا در تنظیم این تقسیم نامه احتمالاً اشتباه و سهو قلم روی داده شده باشد نسبت به رفع آن ولو با تنظیم و امضاء اسناد رسمی بدون آنکه در ماهیت این تقسیم خللی وارد سازد اقدام نماید . ۳- اصول اسناد مالکیت فوق الذکر جهت صدور اسناد مالکیت موارد تقسیم به ثبت مربوطه ارسال می گردد و هیچ یک از انباری ها و پارکینگ های منضم به هر دستگاه آپارتمان به تنهائی قابل انتقال نمی باشد. ۴- برق شماره پرونده ………………….

مختص آپارتمان قطعه اول تفکیکی و برق شماره پرونده …………………………….. مختص آپارتمان قطعه دوم تفکیکی و برق شماره پرونده ………………………………………… مختص آپارتمان قطعه سوم تفکیکی و برق شماره پرونده …………………………………………مختص آپارتمان قطعه سوم تفکیکی و برق شماره پرونده ……………………………………….. مختص آپارتمان قطعه چهارم تفکیکی و برق شماره پرونده …………………………………….. مختص آپارتمان قطعه پنجم تفکیکی و برق شماره پرونده ……………………………………….. مختص آپارتمان قطعه ششم تفکیکی و آب شماره ……………………………… و برق شماره پرونده ……………………………… و گاز شهری شماره شناسائی ………………………. کماکان مشترک در کل ملک و ساختمان موصوفه خواهد بود . ۵- تمامی آپارتمان ها و انباری ها و پارکینگ های سهام اختصاصی مفروز و انتزاعی از ملک پلاک مذکوره در بالا و براساس صورتمجلس تفکیکی مبنا می باشد که هر یک از تقسیم کنندگان حق مراجعه به ثبت مربوطه و درخواست و اخذ اسناد مالکیت سهم اختصاصی خود بنام خویش دارند. ۶- تقسیم کنندگان هرگونه ادعا و اعتراض احتمای و بعدی ولو به عنوان تضرر و غیره را در رابطه با این تقسیم نامه از خود سلب نمودند و احتیاطاً کافه خیارات خصوصاً خیار غبن هر چند فاحش از تقسیم کنندگان اسقاط گردید و منافع مورد تقسیم قبلاً به کسی واگذار نشده و هر یک از تقسیم کنندگان اقرار بتصرف و قبض سهام اختصاصی خویش نمود . ۸- تقسیم کنندگان ضمن العقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم که با قرار عقد خارج لازم مزبور بطور شفاهی فی مابین آنان منعقد گردیده منفرداً و بعضاً متنفعاً متعهد و ملتزم به اجرای تمامی مفاد این تقسیم نامه بدون استثناء گردیده و می باشند .

تاریخ : ……………. ماه یکهزار و سیصد و……………… شمسی. محل امضاء ( تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت )

مزایای تعیین تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

همان طور که بیان شد تعیین نحوه تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت ، از درگیری و اختلافات احتمالی جلوگیری می نماید. علاوه بر این با مشخص بودن واحدها و محل دقیق آنها و ذکر اجازه فروش یا پیش فروش در قرارداد، هر یک از طرفین می تواند حتی پیش از اتمام پروژه، اقدام به فروش واحد خود نماید. به طور کلی اگر تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت به صورت درست و اصولی انجام شود، این قرارداد برای هر دو طرف با سود همراه خواهد بود.

 

خانه رویایی با سالها سابقه کار مشارکت در ساخت در خدمت شما عزیزان است همواره میتوانید از طریق پشتیبانی سایت با ما تماس بگیرید .

همچنین بخوانید مقاله مشارکت در ساخت در خیابان شریعتی 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

مشارکت در ساخت خیابان شریعتی

مالکان محترم در صورتی که قصد تخریب و نوسازی بنا قدیمی و فرسوده خود را دارید چه به عنوان مشارکت در ساخت و یا پیمان مدیریت جهت مشاوره رایگان و پاسخگویی ۲۴ ساعت در مورد متراژ آپارتمان نوساز احداثی ، تعداد طبقات ، میزان سطح اشغال و ضوابط تامین پارکینگ و همین طور قدرالسهم مالک در قرارداد مشارکت در ساخت و … با کارشناسان گروه ساختمان رویایی تماس حاصل فرمایید .

گروه مهندسین و مشاورین ساختمان رویایی با سال ها تجربه موفق در زمینه عقد قراردادهای مشارکت در ساخت در نقاط مختلف شهر تهران آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز می باشد .

معرفی برترین سازنده های تهران در هر منطقه جهت مشارکت در ساخت (تمام مناطق تهران) ✅ قرارداد قانونی و محکم ✅ پیگیری قرارداد توسط تیم ما ✅ بازدید لحظه ای شما

✔️ توسط کارشناس ✅ بررسی پتانسیل ملک
✔️ تمام مناطق تهران ✅ معرفی سازنده معتبر
✔️ بصورت قانونی و محکم ✅ تنظیم قرارداد مشارکت
✔️ توسط کارشناس خبره ✅ نظارت بر اجرای پروژه

 

اگر مالک زمین یا خانه کلنگی هستید، یکی از بزرگترین قراردادهای زندگی شما، قرارداد مشارکت در ساخت می باشد. پس مراقب باشید و این متن رو بخوانید. به نفعتان هست.

مشارکت برای ساخت بین دو نفر که یکی از آن‌ها مالک زمین یا خانه کلنگی است و دیگری دارای سرمایه‌ و تجربه کافی برای ساخت و ساز است، شکل می‌گیرد و در نهایت با توافقات نوشته شده در ابتدا، منافع آن ساختمان بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

اما ریسک مشارکت در ساخت برای مالک زمین بالاست. بنابراین اگر دقت کافی برای مالکان خانه کلنگی نباشد، ضرر و زیان زیادی را خواهند دید.

پس نگرانی شما درست است.

ولی با درنظر گرفتن شرایط قرارداد، این نگرانی شما کاملاً برطرف می شود. در ادامه بررسی میکنیم.

مشارکت در ساخت تهران

مزایای مشارکت در ساخت
در مشارکت در ساخت یک طرف مالک زمین هست، طرف دیگر سرمایه و تجربه دارد. درصورت عقد قرارداد استاندارد، درست و با رعایت حقوق طرفین، دو طرف سود بسیار رضایت بخشی برده و همین طور مردم هم صاحب خانه شده و اشتغال در کشور ایجاد میشود. یعنی همه سود می برند.

از طرفی مالک زمین نیز بدون درگیر شدن در روند فرسایشی اخذ جواز ساخت همین طور جزئیات ساخت و ساز و ریسک های مربوطه صاحب خانه های نوساز می شود.

مشارکت در ساخت مزایای بسیار دارد که می ‌توان به این موارد اشاره کرد:
بیشتر شدن ارزش ملک
نقد شدن سریع ملک بدلیل مشتریان زیاد
بالا رفتن مقاومت ساختمان نوساز نسبت به بنای قدیمی
رعایت اصول جدید مهندسی در ساخت بنا
ایجاد متراژ مسکونی بیشتر
زیبایی ساختمان با بکارگیری مصالح و استانداردهای روز
استفاده ار مصالح، نیروهای آموزش دیده، روش‌ها و ماشین‌آلات مدرن برای ساخت بنا

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت

مهم‌ترین مزیت قرارداد مشارکت در ساخت سودی است که عاید طرفین توافق می ‌شود. به همین دلیل، لازم است موارد حقوقی و عرفی را دربارۀ محاسبه سهم مالک و سازنده بدانیم تا با خیال راحت‌تر وارد عملیات ساخت‌وساز مشارکتی بشویم.

در قراردادی که بین طرفین بسته می شود درصد مشارکت تعیین میشود تا بین آنها اختلافی پیش نیاید. در گام اول سرمایه های طرفین توسط کارشناس ارزش گذاری می شود. سپس این مبلغ نهایی را بر سرمایه تقسیم کرده، و بعد قیمت ملک تعیین می شود. و بعد از ارزش گذاری سرمایه های مالک، هزینه های ساخت و ساز را تخمین می زنند. جمع سرمایه های مالک و سازنده، ارزش کل پروژه می باشد.

میزان وجه «بلاعوض» بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟
مبلغ «بلاعوض» معمولا به صورت توافقی تعیین می‌شود و قانون خاصی دربارۀ آن وجود ندارد. و برای هر منطقه متفاوت است. کارشناسان ما آماده مشاوره هستند.

معایب و خطرات مشارکت در ساخت
همه قراردادها خطراتی را دارند که اگر در تنظیم قرارداد توجهی نشود باعث زیان یکی از طرفین می شود. از مهمترین خطرات مشارکت در ساخت :

تحویل ندادن واحدها در موعد مقرر
ایجاد اختلاف در تقسیم واحدها
پیش فروش آپارتمان ها بدون اطلاع مالک و کلاهبرداری
ورود خسارت های مالی و جانی در ملک مورد مشارکت

بعلت خطرات سنگین در مشارکت، مالکان بایستی حتماً با مشاورین باتجربه مشورت کنند و اجرای پروژه زیر نظر مشاوریم مورد اعتماد شما باشد.

ما در مجموعه مان برترین مشاوران کارآزموده را در اختیار داریم و خیال شما را بابت قرارداد و اجرای پروژه راحت میکنیم.

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت یا نحوه محاسبه بلاعوض

محاسبه بلاعوض مشارکت در ساخت، بیلان مالی ساخت یک پروژۀ ساختمانی را مشخص می‌کند. در بیشتر موارد، سازنده‌ها با نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت آشنا هستند و سود خود را از معامله حساب می‌کنند. اما گاه این حالت در مورد مالک صدق نمی کند. آگاهی شما از نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت، کمک می‌کند تا از ضررهای احتمالی پیشگیری شود. از این رو، نحوه محاسبه بلاعوض در ساخت و سازهای اشتراکی را با ذکر یک نمونه از پروژه ها ارائه می‌کنیم.

فرمول محاسبه درصد مشارکت در ساخت

فرمول زیر به شما کمک می‌کند تا با استفاده از آن، میزان سهم مشارکت خود را حساب کنید.

R= A% × D-G% × M

پارامترهای موجود در این فرمول به صورت زیر است:

  • R= مقدار بلاعوض
  • A= مقدار سهم مالک
  • D= کل هزینه ساخت
  • G= مقدار سهم سازنده
  • M= کل ارزش ملک

مثالی از نحوه محاسبه بلاعوض در مشارکت

این مثال، یک نمونه واقعی از یکی از پروژه های ماست؛ پروژۀ اداری – تجاری واقع در نارمک . مشخصات سازه به به صورت زیر است و محاسبات با درنظر گرفتن موارد زیر انجام شده است:

  1. طبقۀ منفی یک به عنوان تجاری با تراکم ۱۰۰ درصد برای رمپ (تراکم موجود منفی یک برای پارکینگ ۸۰ درصد است).
  2. اضافه شدن یک طبقه منفی بیشتر برای تأمین پارکینگ (مجموع پنج طبقه منفی)
  3. در نظر گرفتن عمق گودبرداری ۲۰ متری
  4. افزایش تراکم طبقات ۲ – ۶ (اداری) تا ۶۰ درصد (تراکم طبقات ۲ تا ۶ طبق دستور نقشه، ۵۰ درصد است؛ اما در نقشه ها ۴۵ درصد لحاظ شده است؛ یعنی عدم خلاف برای اضافه شدن ۱۰ درصد تراکم لحاظ می‌گردد).

زیربنای کل قابل احداث

  • اضافی شدن تراکم ۲۰ درصدی طبقه منفی یک (برای رمپ) (۱۵۴ متر مربع).
  • اضافی شدن یک طبقه منفی ۱۰۰ درصد تراکم تأمین پارکینگ (۷۷۶ متر مربع).
  • اضافی شدن ۱۵ درصدی تراکم طبقات اداری نسبت به نقشه ها= هر طبقه ۱۱۶ متر مربع (۵۸۲ متر مربع).
  • زیربنای کل طبق جواز موجود (۵۹۴۱ متر مربع)

مجموع زیربنای کل= ۷۴۵۳ مترمربع

برآورد هزینه ساخت با در نظر گرفتن هر متر مربع ۱۰.۰۰۰.۰۰۰:

تومان ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰= ۱۰.۰۰۰.۰۰۰×۷۴۵۳

مبلغ فروش بنای مفید پلن A

محاسبات مفید تجاری و اداری با در نظر گرفتن واحدهای تجاری به صورت فلت و تراکم ۶۰ درصدی اداری‌ها و طبقه منفی یک با تراکم ۱۰۰ درصد منهای رمپ ورودی به منفی ۲ (متراژهای مفید حدودی و با تلرانس عددی می‌باشد).

متراژ مفید تجاری:

  • همکف تجاری (فلت): ۵۷۴ مترمربع
  • طبقه اول تجاری (فلت): ۵۷۷ مترمربع
  • طبقه منفی یک تجاری (فلت): ۵۰۰ مترمربع

مفید تجاری

جمع مفید تجاری با در نظر گرفتن ضریب خطا : ۱۶۵۱ مترمربع

متراژ مفید اداری

  • متراژ جواز: ۱۴۵۶.۴۵
  • متراژ افزایش تراکم ۱۵ درصدی اداری ها: ۵۸۲

 

مفید اداری در پلن A

جمع مفید اداری: ۲۰۳۸ مترمربع

محاسبه مبلغ فروش بنای مفید تجاری و اداری

با در نظر گرفتن فروش تجاری به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، مفید تجاری در پلن A: 1651

با در نظر گرفتن فروش اداری به مبلغ ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، مفید اداری در پلن A: 2038

تومان ۲۳۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ =۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ × ۱۶۵۱= فروش تجاری

تومان ۱۴۲.۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰ =۷۰.۰۰۰.۰۰۰ × ۲۰۳۸= فروش اداری

جمع مبلغ فروش اداری و تجاری بدون احتساب فروش پارکینگ‌ها: ۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

سود پروژه

با در نظر گرفتن ارزش زمین به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

سرمایه کل (زمین+هزینه ساخت) ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ = (ارزش ملک) ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ + (هزینه ساخت) ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

فروش کل  ۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰     =    سرمایه کل (زمین + هزینه ساخت) ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

(افزایش ۱.۷۴ برابری سرمایه یا ۱۷۴ درصد)

مبلغ خالص سود: ۱۵۹.۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

به دست آوردن بلاعوض در مشارکت در ساخت

با در نظر گرفتن مشارکت ۵۰-۵۰

هزینه ساخت (سازنده)= ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

ارزش ملک (مالک)= ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

(سهم مالک و سازنده) تومان ۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ =۲÷۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ = سهم از فروش بنای مفید

محاسبه بلاعوض با در نظر گرفتن تناسب

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه سازنده ۲.۵ برابر شده است) = ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ سازنده

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک ۱.۳۳ برابر شده است) = ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ مالک

جمع سرمایه سازنده و مالک ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

سهم هر طرف در مشارکت: تومان ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ = ۲ ÷ ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

در نتیجه مبلغ بلاعوض برای مالک

تومان ۳۲.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ – ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک)

توضیح: مالک باید مبلغ بالا را به عنوان بلاعوض با در نظر گرفتن ارزش ملک به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از سازنده دریافت کند. اگر ارزش ملک ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود، مبلغ بلاعوض به ۴۲.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

برآورد مقدار سود هر طرف در مشارکت

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه سازنده ۱.۷۴ برابر شده است) = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ (سازنده)

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک ۱.۷۴ برابر شده است) = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ (مالک)

نکنه آخر :

هیچ‌گاه از قراردادهای مشارکت در ساخت آماده استفاده نکنید!

به‌عنوان آخرین نکته‌ای که باید در مورد عرف قرارداد مشارکت در ساخت بدانید، توجه کنید که نباید قراردادهای آماده را بدون تغییر به‌عنوان قرارداد مشارکت در ساخت خود مورد استفاده قرار دهید و تعهدات و ضمانت‌های موجود در قرارداد پیش‌فرض را بدون توجه به شرایط پروژه قید کنید.

خودتان را در قید و بند عرف قرارداد مشارکت در ساخت قرار ندهید و محدودیت عرفی را برای قراردادتان در نظر نگیرید. با توجه به شرایط پروژه و ویژگی‌های طرف سازنده، در مورد مفاد قرارداد به توافق برسید و همه چیز را با دلیل و منطق به پیش ببرید. کارشناسان ما در خانه رویایی آماده ارایه مشاوره به شما هستند. همچنین میتوانید با مطالعه مقالات مشارکت در ساخت در سایت ما اطلاعات بیشتری کسب کنید

شرایط مشارکت در ساخت در شریعتی

خیابان دکتر علی شریعتی (با نام پیشین جاده قدیم شمیران و خیابان کوروش کبیر) یکی از خیابان‌های مهم و طولانی شهر تهران است که جهتی جنوبی - شمالی دارد. این خیابان پیش از انقلاب، خیابان کورش کبیر نام داشت.[۱] پس از انقلاب نام این خیابان به نام علی شریعتی، نویسنده و پژوهشگر ایرانی که در حسینیه ارشاد واقع در این خیابان سخنرانی‌های فراوانی داشت، تغییر کرد.[۲]

این خیایان قدیمی‌ترین جاده ارتباطی تهران به پهنه شمیران و قصران به‌شمار می‌آید و امتداد آن در زمان قاجار، دارالخلافه را به منطقه شمیران در شمال تهران وصل می‌کرده‌است. ابتدای جنوبی این خیابان که در گذشته (تا اواخر قاجار) دروازه شمیران بوده، امروزه پیچ شمیران در خیابان انقلاب محسوب می‌شود و تا میدان قدس امتداد می‌یابد. این خیابان عملکردهای تجاری و خدماتی در طیف وسیعی از مقیاس محلی تا شهری را در خود جای داده‌است.[۳]

ایستگاه‌های متروی شریعتی، قلهک، قیطریه و تجریش در این خیابان قرار دارند.

شرایط مشارکت در شریعتی :

شرایط مشارکت در ساخت در محدوده شریعتی بر مبنای شرایط ملک ، مساحت ، پهنه شهرسازی و عرض گذر متفاوت بوده و باید قبل از هر گونه اقدام جهت عقد قرارداد ،کلیه جوانب بررسی و مبنای تعیین درصد ساخت و مبلغ بلاعوض مشخص گردد. توصیه میشود که مالکین  در ابتدا اقدام به اخذ دستور نقشه کرده تا بخش زیادی از مبهمات مورد تردید برطرف گردد.

گروه ساختمان رویایی

انتخاب سازنده معتبر و دارای رزومه کاری مناسب و نمونه کار در منطقه به همراه تدوین یک قرارداد مشارکت در ساخت قوی باتوجه به قوانین حقوقی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران میتواند شرایطی مطمئن و بدون دردسر را برای مالک ملک فراهم کند.

گروه معماری و مشاورین ساختمان رویایی با سالها سابقه درخشان در ضمینه عقد قراردادهای مشارکت در ساخت و معرفی سازندگان برتر شهر تهران آماده خدمت به شما همشهریان عزیز میباشد.جهت داشتن هر گونه سوال و یا مشاوره رایگان با تلفن های ۷۷۲۷۱۷۲۳ -۰۹۱۲۳۱۹۲۴۰۷ تماس بگیرید.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

تعمیر ماکروفر اسنوا در نارمک

تعمیرات و عیب یابی مایکروویو اسنوا توسط تعمیرکار منجر به استخراج متداول ترین ایرادات این دستگاه شده است. سابقه بالای تکنسین در تعمیرات ماکروفر اسنوا باعث شده تا آنها به صورت حرفه ای به این ایرادات مسلط شده باشند و در صورت نیاز در کمترین زمان بتوانند این خدمات را به کاربران ارائه کنند.

رایج ترین ایرادات این محصول از نظر تعمیرکار ماکروفر اسنوا در سنتر سرویس عبارتند از:

  • چرا مایکروفر اسنوا روشن نمی شود؟
  • چرا ماکروویو اسنوا غذا را دیر می پزد؟
  • دلیلی ایجاد جرقه در مایکروفر اسنوا چیست؟
  • چرا ماکروفر اسنوا گرم نمی شود؟
  • چرا مایکروویو اسنوا در حین کار خاموش می شود؟

در ادامه به بررسی راهکارهای حل متداول ترین ایرادات ماکروفر اسنوا می پردازیم. پیشنهاد سنتر سرویس به شما استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر ماکروفر اسنوا یا تعمیرگاه های مجاز میباشد.

چرا مایکروفر اسنوا برنامه پخت را اجرا نمی‌کند، برای تعمیر ماکروفر اینوا در این مواقع چه باید کرد؟

اگر دستور پخت در دستگاه اجرا نشد، برای تعمیرات ماکروویو اسنوا در منزل از نکات زیر بهره ببرید:

  • درب دستگاه را چک کنید تا باز نباشد.
  • چک کنید زیرا گزینه lock یا قفل کودک ممکن است فعال باشد.
  • این گزینه را غیرفعال کنید و سپس مجدداً برنامه پخت موردنظر را راه‌اندازی کنید.

اگر دستگاه همچنان برنامه پخت را اجرا نکرد، برای رفع مشکل از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر اسنوا کمک بخواهید.

چرا ماکروویو اسنوا گرم نمی‌شود، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر گرم شدن داخل دستگاه با اختلال روبرو بود، برای تعمیرات مایکروویو اسنوا در منزل از نکات زیر بهره ببرید:

  • مگنترون دستگاه را چک کنید.
  • ممکن است دیود سوخته باشد.
  • خازن را نیز بررسی کنید تا معیوب نشده باشد.

اگر همچنان داخل دستگاه شما گرم نشد، برای رفع مشکل از تعمیرکار ماکروفر اسنوا کمک بخواهید.

 

چرا مایکروفر اسنوا روشن و خاموش می‌شود، برای تعمیرات و رفع مشکل ماکروفر اسنوا در این مواقع چه باید کرد؟

اختلال در روشن شدن مایکروفر اسنوا یکی از ایرادات رایج در این محصول که که عدم توجه به آن می تواند آسیب های زیان باری را به بار بیاورد، به همین دلیل هم در این بخش از مقاله نمایندگی تعمیرات ماکروفر اسنوا به بررسی علل و راهکار های این مشکل خواهیم پرداخت.

  • ابتدا باید کلیدهای دستگاه را بررسی کنید تا گیر نکرده باشند.
  • از باز نبودن برنامه های متعدد در دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  • تایمر را چک کنید تا فعال نشده باشد.
  • در نهایت باید برد کنترل را نیز بررسی نمایید.

اگر ایراد خاموش شدن دستگاه حل نشد، برای رفع مشکل از نمایندگی تعمیرات ماکروفر اسنوا کمک بخواهید.

 

چرا ماکروفر اسنوا ناگهان خاموش می‌شود، نظر تعمیرکار ماکروفر اسنوا در این باره

در صورت خاموش شدن دستگاه در حین کار، برای تعمیر ماکروفر اسنوا در محل از نکات زیر بهره ببرید:

  • در موارد استفاده زیاد و پشت سر هم از دستگاه این ایراد طبیعی است.
  • در این موارد به دستگاه استراحت بدهید.
  • اگر دستگاه در حین استفاده بیش از حد مجاز گرم شود یا به اصطلاح دچار OverHeating شود، در حین کار کردن خودبه‌خود خاموش می‌شود.
  • فواصل استاندارد را با دستگاه رعایت نمایید.
  • اگر دستگاه شما به محافظ وصل است، ممکن است خاموشی محافظ، موجب خاموش شدن دستگاه در حین کار کردن شود.

اگر ایراد خاموش شدن دستگاه در حین کار حل نشد، برای رفع مشکل از نمایندگی تعمیرات ماکروفر اسنوا کمک بخواهید.

چرا لامپ ماکروفر اسنوا روشن نمی شود، برای تعمیر ماکروفر اسنوا در این مواقع چه باید کرد؟

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که مصرف کنندگان برای حل آن به نمایندگی تعمیرات ماکروفر اسنوا مراجعه می کنند روشن نشدن چراغ ماکروفر است که در این قسمت به بررسی علل و راهکار های این مشکل خواهیم پرداخت.

  • احتمالا لامپ سوخته است و باید آن را عوض کنید.
  • سیم کشی های برد الکتریکی را نیز چک کنید.
  • این کار را با استفاده از یک مولتی متر انجام دهید.

اگر لامپ دستگاه همچنان روشن نشد، برای رفع آن از تعمیرگاه مجاز مرکزی تعمیر مایکروفر اسنوا کمک بخواهید.

سینی داخل ماکروفر اسنوا نمیچرخد، جهت عیب یابی و تعمیر چه باید کرد؟

سینی داخل ماکروفر اسنوا نمیچرخد، جهت عیب یابی و تعمیر موارد زیر را بررسی نمایید:

  • ابتدا مطمئن شوید چیزی مسیر حرکت غلطک را سد نکرده باشد.
  • ممکن است اشکال از غلطک زیر سینی باشد.
  • موتور گردان را نیز بررسی نمایید.

در صورت رفع نشدن مشکل نچرخیدن سینی داخل مایکروفر اسنوا با شماره های تعمیرگاه مرکزی تعمیرات ماکروفر اسنوا تماس بگیرید.

 

مایکروفر اسنوا جرقه میزند، جهت تعمیرات و رفع عیب چه باید کرد؟

اگر ماکروفر اسنوا جرقه میزند، جهت تعمیر و عیب یابی موارد زیر را بررسی نمایید:

  • ابتدا مطمئن شوید فلزی داخل ماکروفر اسنوا باقی نمانده باشد.
  • ممکن است اشکال از آنتن سر لامپ مگنتران یا خود لامپ مگنتران باشد.
  • ورق میکا را بررسی نمایید که سوراخ نشده باشد.

در صورت رفع نشدن مشکل جرقه زدن مایکروفر اسنوا میتوانید از خدمات نمایندگی مرکزی تعمیرات ماکروفر اسنوا بهره مند شوید.

پنل نمایشگر ماکروفر اسنوا کار نمیکند، جهت عیب یابی و تعمیرات چه باید کرد؟

اگر پنل نمایشگر ماکروفر اسنوا کار نمیکند، جهت عی یابی موارد زیر را بررسی نمایید:

  • اگر نمایشگر به صورت مقطعی از کار می افتد؛ سوکت ها و اتصالات آن را بررسی نمایید.
  • اگر صفحه نمایش به شکل دائمی خراب شده برد الکترونیکی را بررسی نمایید.

در صورت رفع نشدن مشکل نمایشگر ماکروفر اسنوا میتوانید از تعمیرکار متخصص نمایندگی تعمیرات ماکروفر اسنوا کمک بخواهید.

چرا ماکروفر اسنوا را که روشن میکنیم فیوز خانه میپرد، جهت رفع این مشکل چه باید کرد؟

اگر ماکروفر اسنوا حین کار باعث پریدن فیوز میشود، جهت عیب یابی موارد زیر را بررسی نمایید:

  • ممکن است اشکال از خازن و دیود های ولتاژ باشد.
  • یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند باعث پریدن فیوز باشد خرابی لامپ مگنترون است.
  • بهتر است بررسی لامپ مگنترون را به یک متخصص بسپارید.

اگر فیوز خانه شما بعد از استفاده از دستگاه میپرد و با راهنمای بالا مشکل حل نشد، برای عیب یابی و تعمیر ماکروفر اسنوا در محل میتوانید از خدمات بهره مند شوید.

هزینه تعمیرات ماکروفر اسنوا

تعمیرگاه مجاز ماکروفر اسنوا با مجوز رسمی و تحت نظارت سازمان‌های مربوط فعالیت می‌کند. هزینه تعمیرات ماکروفر اسنوا در این مراکز از یک نرخ مصوب پیروی می‌کند. البته هزینه نهایی تعمیر ماکروویو اسنوا تحت تاثیر عوامل زیر می تواند متغیر باشد:

  • فناوری های به کار رفته در ماکروفر
  • قطعه خراب شده در دستگاه
  • استفاده از قطعات فابریک اسنوا به جای قطعات متفرقه
  • مدت گارانتی تعمیرات ماکروفر اسنوا

لوازم یدکی و قطعات ماکروفر اسنوا را از سنتر سرویس بخواهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

فروش انواع پارچ مخلوط کن و پارچ غذاساز

[caption id="attachment_9599" align="alignnone" width="300"]تعمیرات لوازم خانگی تعمیرات لوازم خانگی[/caption]

نحوه خرید قطعات پارچ مخلوط کن

  • بازار لوازم خانگی امروزه بهم ریختگی بسیار زیادی دارد این به آن معناست که خرید پارچ مخلوط کت اصلی و اورجینال دیگر به مانند سال های قبل امری ساده نیست و برای انجام آن باید جستجوی بسیار زیادی کرد.
  • اما قطعه بانک به عنوان یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان قطعات لوازم خانگی توانسته تا با از بین بردن واسطه ها پارچ مخلوط کن فابریک و اصلی را به مشتریان خود ارائه دهد، به گونه ای می توان ادعا کرد قطعه بانک بهترین مراجع برای خرید اینترنتی و حضوری پارچ انواع مخلوط کن می باشد.

مرکز خرید پارچ مخلوط کن

  • امروزه ترافیک شدید خیابان های کشور این اجازه را به مصرف کننده نمی دهد تا به صورت حضوری و به راحتی هر چه تمام تر بتواند در بازار قطعات لوازم خانگی به دنبال قطعات مورد نیاز خود باشد، علاوه بر این با فراوانی اجناس تقلبی در بازار نمی توان به هر فروشگاهی اعتماد کرد، اما چه چیزی بهتر از این که شما با مراجعه به قطعه بانک می توانید حتی بدون خروج از منزل خود اقدام به خرید اینترنتی پارچ انواع مخلوط کن فابریک نمایید؟
  • قطعه بانک برای راحتی هر چه بیشتر شما اقدام به راه اندازی بخش فروش اینترنتی پارچ مخلوط کن و ارسال به سراسر ایران کرده است.

قیمت پارچ مخلوط کن

  • همانطور که پیش تر گفتیم قطعه بانک برای آسودگی هرچه بیشتر شما اقدام به فروش آنلاین و حضوری پارچ مخلوط کن و ارسال آن به سراسر ایران کرده است، اما در صورتی که نمی دانید چطور باید اقدام به انجام خرید شیشه مخلوط کن از قطعه بانک نمایید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید.
  • برای خرید اینترنتی یا آنلاین پارچ مخلوط کن کافیست تا به سایت قطعه بانک مراجعه نمایید و پس از انتخاب محصول مورد نظر خود خرید را انجام دهید.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

مشارکت در ساخت محله صادقیه

مالکان محترم در صورتی که قصد تخریب و نوسازی بنا قدیمی و فرسوده خود را دارید چه به عنوان مشارکت در ساخت و یا پیمان مدیریت جهت مشاوره رایگان و پاسخگویی ۲۴ ساعت در مورد متراژ آپارتمان نوساز احداثی ، تعداد طبقات ، میزان سطح اشغال و ضوابط تامین پارکینگ و همین طور قدرالسهم مالک در قرارداد مشارکت در ساخت و … با کارشناسان گروه ساختمان رویایی تماس حاصل فرمایید .

گروه مهندسین و مشاورین ساختمان رویایی با سال ها تجربه موفق در زمینه عقد قراردادهای مشارکت در ساخت در نقاط مختلف شهر تهران آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز می باشد .

معرفی برترین سازنده های تهران در هر منطقه جهت مشارکت در ساخت (تمام مناطق تهران) ✅ قرارداد قانونی و محکم ✅ پیگیری قرارداد توسط تیم ما ✅ بازدید لحظه ای شما

✔️ توسط کارشناس ✅ بررسی پتانسیل ملک
✔️ تمام مناطق تهران ✅ معرفی سازنده معتبر
✔️ بصورت قانونی و محکم ✅ تنظیم قرارداد مشارکت
✔️ توسط کارشناس خبره ✅ نظارت بر اجرای پروژه

 

اگر مالک زمین یا خانه کلنگی هستید، یکی از بزرگترین قراردادهای زندگی شما، قرارداد مشارکت در ساخت می باشد. پس مراقب باشید و این متن رو بخوانید. به نفعتان هست.

مشارکت برای ساخت بین دو نفر که یکی از آن‌ها مالک زمین یا خانه کلنگی است و دیگری دارای سرمایه‌ و تجربه کافی برای ساخت و ساز است، شکل می‌گیرد و در نهایت با توافقات نوشته شده در ابتدا، منافع آن ساختمان بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

اما ریسک مشارکت در ساخت برای مالک زمین بالاست. بنابراین اگر دقت کافی برای مالکان خانه کلنگی نباشد، ضرر و زیان زیادی را خواهند دید.

پس نگرانی شما درست است.

ولی با درنظر گرفتن شرایط قرارداد، این نگرانی شما کاملاً برطرف می شود. در ادامه بررسی میکنیم.

مشارکت در ساخت تهران

مزایای مشارکت در ساخت
در مشارکت در ساخت یک طرف مالک زمین هست، طرف دیگر سرمایه و تجربه دارد. درصورت عقد قرارداد استاندارد، درست و با رعایت حقوق طرفین، دو طرف سود بسیار رضایت بخشی برده و همین طور مردم هم صاحب خانه شده و اشتغال در کشور ایجاد میشود. یعنی همه سود می برند.

از طرفی مالک زمین نیز بدون درگیر شدن در روند فرسایشی اخذ جواز ساخت همین طور جزئیات ساخت و ساز و ریسک های مربوطه صاحب خانه های نوساز می شود.

مشارکت در ساخت مزایای بسیار دارد که می ‌توان به این موارد اشاره کرد:
بیشتر شدن ارزش ملک
نقد شدن سریع ملک بدلیل مشتریان زیاد
بالا رفتن مقاومت ساختمان نوساز نسبت به بنای قدیمی
رعایت اصول جدید مهندسی در ساخت بنا
ایجاد متراژ مسکونی بیشتر
زیبایی ساختمان با بکارگیری مصالح و استانداردهای روز
استفاده ار مصالح، نیروهای آموزش دیده، روش‌ها و ماشین‌آلات مدرن برای ساخت بنا

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت

مهم‌ترین مزیت قرارداد مشارکت در ساخت سودی است که عاید طرفین توافق می ‌شود. به همین دلیل، لازم است موارد حقوقی و عرفی را دربارۀ محاسبه سهم مالک و سازنده بدانیم تا با خیال راحت‌تر وارد عملیات ساخت‌وساز مشارکتی بشویم.

در قراردادی که بین طرفین بسته می شود درصد مشارکت تعیین میشود تا بین آنها اختلافی پیش نیاید. در گام اول سرمایه های طرفین توسط کارشناس ارزش گذاری می شود. سپس این مبلغ نهایی را بر سرمایه تقسیم کرده، و بعد قیمت ملک تعیین می شود. و بعد از ارزش گذاری سرمایه های مالک، هزینه های ساخت و ساز را تخمین می زنند. جمع سرمایه های مالک و سازنده، ارزش کل پروژه می باشد.

میزان وجه «بلاعوض» بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟
مبلغ «بلاعوض» معمولا به صورت توافقی تعیین می‌شود و قانون خاصی دربارۀ آن وجود ندارد. و برای هر منطقه متفاوت است. کارشناسان ما آماده مشاوره هستند.

معایب و خطرات مشارکت در ساخت
همه قراردادها خطراتی را دارند که اگر در تنظیم قرارداد توجهی نشود باعث زیان یکی از طرفین می شود. از مهمترین خطرات مشارکت در ساخت :

تحویل ندادن واحدها در موعد مقرر
ایجاد اختلاف در تقسیم واحدها
پیش فروش آپارتمان ها بدون اطلاع مالک و کلاهبرداری
ورود خسارت های مالی و جانی در ملک مورد مشارکت

بعلت خطرات سنگین در مشارکت، مالکان بایستی حتماً با مشاورین باتجربه مشورت کنند و اجرای پروژه زیر نظر مشاوریم مورد اعتماد شما باشد.

ما در مجموعه مان برترین مشاوران کارآزموده را در اختیار داریم و خیال شما را بابت قرارداد و اجرای پروژه راحت میکنیم.

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت یا نحوه محاسبه بلاعوض

محاسبه بلاعوض مشارکت در ساخت، بیلان مالی ساخت یک پروژۀ ساختمانی را مشخص می‌کند. در بیشتر موارد، سازنده‌ها با نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت آشنا هستند و سود خود را از معامله حساب می‌کنند. اما گاه این حالت در مورد مالک صدق نمی کند. آگاهی شما از نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت، کمک می‌کند تا از ضررهای احتمالی پیشگیری شود. از این رو، نحوه محاسبه بلاعوض در ساخت و سازهای اشتراکی را با ذکر یک نمونه از پروژه ها ارائه می‌کنیم.

فرمول محاسبه درصد مشارکت در ساخت

فرمول زیر به شما کمک می‌کند تا با استفاده از آن، میزان سهم مشارکت خود را حساب کنید.

R= A% × D-G% × M

پارامترهای موجود در این فرمول به صورت زیر است:

  • R= مقدار بلاعوض
  • A= مقدار سهم مالک
  • D= کل هزینه ساخت
  • G= مقدار سهم سازنده
  • M= کل ارزش ملک

مثالی از نحوه محاسبه بلاعوض در مشارکت

این مثال، یک نمونه واقعی از یکی از پروژه های ماست؛ پروژۀ اداری – تجاری واقع در نارمک . مشخصات سازه به به صورت زیر است و محاسبات با درنظر گرفتن موارد زیر انجام شده است:

  1. طبقۀ منفی یک به عنوان تجاری با تراکم ۱۰۰ درصد برای رمپ (تراکم موجود منفی یک برای پارکینگ ۸۰ درصد است).
  2. اضافه شدن یک طبقه منفی بیشتر برای تأمین پارکینگ (مجموع پنج طبقه منفی)
  3. در نظر گرفتن عمق گودبرداری ۲۰ متری
  4. افزایش تراکم طبقات ۲ – ۶ (اداری) تا ۶۰ درصد (تراکم طبقات ۲ تا ۶ طبق دستور نقشه، ۵۰ درصد است؛ اما در نقشه ها ۴۵ درصد لحاظ شده است؛ یعنی عدم خلاف برای اضافه شدن ۱۰ درصد تراکم لحاظ می‌گردد).

زیربنای کل قابل احداث

  • اضافی شدن تراکم ۲۰ درصدی طبقه منفی یک (برای رمپ) (۱۵۴ متر مربع).
  • اضافی شدن یک طبقه منفی ۱۰۰ درصد تراکم تأمین پارکینگ (۷۷۶ متر مربع).
  • اضافی شدن ۱۵ درصدی تراکم طبقات اداری نسبت به نقشه ها= هر طبقه ۱۱۶ متر مربع (۵۸۲ متر مربع).
  • زیربنای کل طبق جواز موجود (۵۹۴۱ متر مربع)

مجموع زیربنای کل= ۷۴۵۳ مترمربع

برآورد هزینه ساخت با در نظر گرفتن هر متر مربع ۱۰.۰۰۰.۰۰۰:

تومان ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰= ۱۰.۰۰۰.۰۰۰×۷۴۵۳

مبلغ فروش بنای مفید پلن A

محاسبات مفید تجاری و اداری با در نظر گرفتن واحدهای تجاری به صورت فلت و تراکم ۶۰ درصدی اداری‌ها و طبقه منفی یک با تراکم ۱۰۰ درصد منهای رمپ ورودی به منفی ۲ (متراژهای مفید حدودی و با تلرانس عددی می‌باشد).

متراژ مفید تجاری:

  • همکف تجاری (فلت): ۵۷۴ مترمربع
  • طبقه اول تجاری (فلت): ۵۷۷ مترمربع
  • طبقه منفی یک تجاری (فلت): ۵۰۰ مترمربع

مفید تجاری

جمع مفید تجاری با در نظر گرفتن ضریب خطا : ۱۶۵۱ مترمربع

متراژ مفید اداری

  • متراژ جواز: ۱۴۵۶.۴۵
  • متراژ افزایش تراکم ۱۵ درصدی اداری ها: ۵۸۲

 

مفید اداری در پلن A

جمع مفید اداری: ۲۰۳۸ مترمربع

محاسبه مبلغ فروش بنای مفید تجاری و اداری

با در نظر گرفتن فروش تجاری به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، مفید تجاری در پلن A: 1651

با در نظر گرفتن فروش اداری به مبلغ ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، مفید اداری در پلن A: 2038

تومان ۲۳۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ =۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ × ۱۶۵۱= فروش تجاری

تومان ۱۴۲.۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰ =۷۰.۰۰۰.۰۰۰ × ۲۰۳۸= فروش اداری

جمع مبلغ فروش اداری و تجاری بدون احتساب فروش پارکینگ‌ها: ۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

سود پروژه

با در نظر گرفتن ارزش زمین به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

سرمایه کل (زمین+هزینه ساخت) ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ = (ارزش ملک) ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ + (هزینه ساخت) ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

فروش کل  ۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰     =    سرمایه کل (زمین + هزینه ساخت) ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

(افزایش ۱.۷۴ برابری سرمایه یا ۱۷۴ درصد)

مبلغ خالص سود: ۱۵۹.۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

به دست آوردن بلاعوض در مشارکت در ساخت

با در نظر گرفتن مشارکت ۵۰-۵۰

هزینه ساخت (سازنده)= ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

ارزش ملک (مالک)= ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

(سهم مالک و سازنده) تومان ۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ =۲÷۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ = سهم از فروش بنای مفید

محاسبه بلاعوض با در نظر گرفتن تناسب

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه سازنده ۲.۵ برابر شده است) = ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ سازنده

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک ۱.۳۳ برابر شده است) = ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ مالک

جمع سرمایه سازنده و مالک ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

سهم هر طرف در مشارکت: تومان ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ = ۲ ÷ ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

در نتیجه مبلغ بلاعوض برای مالک

تومان ۳۲.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ – ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک)

توضیح: مالک باید مبلغ بالا را به عنوان بلاعوض با در نظر گرفتن ارزش ملک به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از سازنده دریافت کند. اگر ارزش ملک ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود، مبلغ بلاعوض به ۴۲.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

برآورد مقدار سود هر طرف در مشارکت

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه سازنده ۱.۷۴ برابر شده است) = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ (سازنده)

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک ۱.۷۴ برابر شده است) = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ (مالک)

نکنه آخر :

هیچ‌گاه از قراردادهای مشارکت در ساخت آماده استفاده نکنید!

به‌عنوان آخرین نکته‌ای که باید در مورد عرف قرارداد مشارکت در ساخت بدانید، توجه کنید که نباید قراردادهای آماده را بدون تغییر به‌عنوان قرارداد مشارکت در ساخت خود مورد استفاده قرار دهید و تعهدات و ضمانت‌های موجود در قرارداد پیش‌فرض را بدون توجه به شرایط پروژه قید کنید.

خودتان را در قید و بند عرف قرارداد مشارکت در ساخت قرار ندهید و محدودیت عرفی را برای قراردادتان در نظر نگیرید. با توجه به شرایط پروژه و ویژگی‌های طرف سازنده، در مورد مفاد قرارداد به توافق برسید و همه چیز را با دلیل و منطق به پیش ببرید. کارشناسان ما در خانه رویایی آماده ارایه مشاوره به شما هستند. همچنین میتوانید با مطالعه مقالات مشارکت در ساخت در سایت ما اطلاعات بیشتری کسب کنید

شرایط مشارکت در ساخت در صادقیه

صادقیه (یا غیررسمی: آریاشهر) محله‌ای در غرب تهران است. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ نام رسمی این محله آریاشهر بوده‌است. اکنون دربردارنده محله‌های از جمله صادقیه، طرشت شمالی، صادقیه شمالی، ارمکان و بلوار فردوس است.

بخشی از این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران و بخش‌های دیگر آن نیز در منطقه ۵ شهرداری تهران جای گرفته‌است. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح مرز میان این دو منطقه می‌باشد که از فلکهٔ دوم آریاشهر آغاز می‌شود به سمت شمال ادامه دارد.فلکهٔ دوم صادقیه در این محله قرار دارد که بزرگراه‌های محمدعلی جناح از جنوب و بزرگراه اشرفی اصفهانی از شمال، بزرگراه کاشانی از غرب و خیابان ستارخان از شرق را به هم پیوند می‌دهد. در جنوب غربی این میدان ایستگاه متروی صادقیه جای گرفته‌است.

شرایط مشارکت در صادقیه :

شرایط مشارکت در ساخت در محدوده صادقیه بر مبنای شرایط ملک ، مساحت ، پهنه شهرسازی و عرض گذر متفاوت بوده و باید قبل از هر گونه اقدام جهت عقد قرارداد ،کلیه جوانب بررسی و مبنای تعیین درصد ساخت و مبلغ بلاعوض مشخص گردد. توصیه میشود که مالکین  در ابتدا اقدام به اخذ دستور نقشه کرده تا بخش زیادی از مبهمات مورد تردید برطرف گردد.

گروه ساختمان رویایی

انتخاب سازنده معتبر و دارای رزومه کاری مناسب و نمونه کار در منطقه به همراه تدوین یک قرارداد مشارکت در ساخت قوی باتوجه به قوانین حقوقی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران میتواند شرایطی مطمئن و بدون دردسر را برای مالک ملک فراهم کند.

گروه معماری و مشاورین ساختمان رویایی با سالها سابقه درخشان در ضمینه عقد قراردادهای مشارکت در ساخت و معرفی سازندگان برتر شهر تهران آماده خدمت به شما همشهریان عزیز میباشد.جهت داشتن هر گونه سوال و یا مشاوره رایگان با تلفن های ۷۷۲۷۱۷۲۳ -۰۹۱۲۳۱۹۲۴۰۷ تماس بگیرید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

مالکان محترم در صورتی که قصد تخریب و نوسازی بنا قدیمی و فرسوده خود را دارید چه به عنوان مشارکت در ساخت و یا پیمان مدیریت جهت مشاوره رایگان و پاسخگویی ۲۴ ساعت در مورد متراژ آپارتمان نوساز احداثی ، تعداد طبقات ، میزان سطح اشغال و ضوابط تامین پارکینگ و همین طور قدرالسهم مالک در قرارداد مشارکت در ساخت و … با کارشناسان گروه ساختمان رویایی تماس حاصل فرمایید .

گروه مهندسین و مشاورین ساختمان رویایی با سال ها تجربه موفق در زمینه عقد قراردادهای مشارکت در ساخت در نقاط مختلف شهر تهران آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز می باشد .

معرفی برترین سازنده های تهران در هر منطقه جهت مشارکت در ساخت (تمام مناطق تهران) ✅ قرارداد قانونی و محکم ✅ پیگیری قرارداد توسط تیم ما ✅ بازدید لحظه ای شما

✔️ توسط کارشناس ✅ بررسی پتانسیل ملک
✔️ تمام مناطق تهران ✅ معرفی سازنده معتبر
✔️ بصورت قانونی و محکم ✅ تنظیم قرارداد مشارکت
✔️ توسط کارشناس خبره ✅ نظارت بر اجرای پروژه

اگر مالک زمین یا خانه کلنگی هستید، یکی از بزرگترین قراردادهای زندگی شما، قرارداد مشارکت در ساخت می باشد. پس مراقب باشید و این متن رو بخوانید. به نفعتان هست.

مشارکت برای ساخت بین دو نفر که یکی از آن‌ها مالک زمین یا خانه کلنگی است و دیگری دارای سرمایه‌ و تجربه کافی برای ساخت و ساز است، شکل می‌گیرد و در نهایت با توافقات نوشته شده در ابتدا، منافع آن ساختمان بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

اما ریسک مشارکت در ساخت برای مالک زمین بالاست. بنابراین اگر دقت کافی برای مالکان خانه کلنگی نباشد، ضرر و زیان زیادی را خواهند دید.

پس نگرانی شما درست است.

ولی با درنظر گرفتن شرایط قرارداد، این نگرانی شما کاملاً برطرف می شود. در ادامه بررسی میکنیم.

مشارکت در ساخت تهران

مزایای مشارکت در ساخت
در مشارکت در ساخت یک طرف مالک زمین هست، طرف دیگر سرمایه و تجربه دارد. درصورت عقد قرارداد استاندارد، درست و با رعایت حقوق طرفین، دو طرف سود بسیار رضایت بخشی برده و همین طور مردم هم صاحب خانه شده و اشتغال در کشور ایجاد میشود. یعنی همه سود می برند.

از طرفی مالک زمین نیز بدون درگیر شدن در روند فرسایشی اخذ جواز ساخت همین طور جزئیات ساخت و ساز و ریسک های مربوطه صاحب خانه های نوساز می شود.

مشارکت در ساخت مزایای بسیار دارد که می ‌توان به این موارد اشاره کرد:
بیشتر شدن ارزش ملک
نقد شدن سریع ملک بدلیل مشتریان زیاد
بالا رفتن مقاومت ساختمان نوساز نسبت به بنای قدیمی
رعایت اصول جدید مهندسی در ساخت بنا
ایجاد متراژ مسکونی بیشتر
زیبایی ساختمان با بکارگیری مصالح و استانداردهای روز
استفاده ار مصالح، نیروهای آموزش دیده، روش‌ها و ماشین‌آلات مدرن برای ساخت بنا

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت

مهم‌ترین مزیت قرارداد مشارکت در ساخت سودی است که عاید طرفین توافق می ‌شود. به همین دلیل، لازم است موارد حقوقی و عرفی را دربارۀ محاسبه سهم مالک و سازنده بدانیم تا با خیال راحت‌تر وارد عملیات ساخت‌وساز مشارکتی بشویم.

در قراردادی که بین طرفین بسته می شود درصد مشارکت تعیین میشود تا بین آنها اختلافی پیش نیاید. در گام اول سرمایه های طرفین توسط کارشناس ارزش گذاری می شود. سپس این مبلغ نهایی را بر سرمایه تقسیم کرده، و بعد قیمت ملک تعیین می شود. و بعد از ارزش گذاری سرمایه های مالک، هزینه های ساخت و ساز را تخمین می زنند. جمع سرمایه های مالک و سازنده، ارزش کل پروژه می باشد.

میزان وجه «بلاعوض» بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟
مبلغ «بلاعوض» معمولا به صورت توافقی تعیین می‌شود و قانون خاصی دربارۀ آن وجود ندارد. و برای هر منطقه متفاوت است. کارشناسان ما آماده مشاوره هستند.

معایب و خطرات مشارکت در ساخت
همه قراردادها خطراتی را دارند که اگر در تنظیم قرارداد توجهی نشود باعث زیان یکی از طرفین می شود. از مهمترین خطرات مشارکت در ساخت :

تحویل ندادن واحدها در موعد مقرر
ایجاد اختلاف در تقسیم واحدها
پیش فروش آپارتمان ها بدون اطلاع مالک و کلاهبرداری
ورود خسارت های مالی و جانی در ملک مورد مشارکت

بعلت خطرات سنگین در مشارکت، مالکان بایستی حتماً با مشاورین باتجربه مشورت کنند و اجرای پروژه زیر نظر مشاوریم مورد اعتماد شما باشد.

ما در مجموعه مان برترین مشاوران کارآزموده را در اختیار داریم و خیال شما را بابت قرارداد و اجرای پروژه راحت میکنیم.

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت یا نحوه محاسبه بلاعوض

محاسبه بلاعوض مشارکت در ساخت، بیلان مالی ساخت یک پروژۀ ساختمانی را مشخص می‌کند. در بیشتر موارد، سازنده‌ها با نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت آشنا هستند و سود خود را از معامله حساب می‌کنند. اما گاه این حالت در مورد مالک صدق نمی کند. آگاهی شما از نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت، کمک می‌کند تا از ضررهای احتمالی پیشگیری شود. از این رو، نحوه محاسبه بلاعوض در ساخت و سازهای اشتراکی را با ذکر یک نمونه از پروژه ها ارائه می‌کنیم.

فرمول محاسبه درصد مشارکت در ساخت

فرمول زیر به شما کمک می‌کند تا با استفاده از آن، میزان سهم مشارکت خود را حساب کنید.

R= A% × D-G% × M

پارامترهای موجود در این فرمول به صورت زیر است:

  • R= مقدار بلاعوض
  • A= مقدار سهم مالک
  • D= کل هزینه ساخت
  • G= مقدار سهم سازنده
  • M= کل ارزش ملک

مثالی از نحوه محاسبه بلاعوض در مشارکت

این مثال، یک نمونه واقعی از یکی از پروژه های ماست؛ پروژۀ اداری – تجاری واقع در نارمک . مشخصات سازه به به صورت زیر است و محاسبات با درنظر گرفتن موارد زیر انجام شده است:

  1. طبقۀ منفی یک به عنوان تجاری با تراکم ۱۰۰ درصد برای رمپ (تراکم موجود منفی یک برای پارکینگ ۸۰ درصد است).
  2. اضافه شدن یک طبقه منفی بیشتر برای تأمین پارکینگ (مجموع پنج طبقه منفی)
  3. در نظر گرفتن عمق گودبرداری ۲۰ متری
  4. افزایش تراکم طبقات ۲ – ۶ (اداری) تا ۶۰ درصد (تراکم طبقات ۲ تا ۶ طبق دستور نقشه، ۵۰ درصد است؛ اما در نقشه ها ۴۵ درصد لحاظ شده است؛ یعنی عدم خلاف برای اضافه شدن ۱۰ درصد تراکم لحاظ می‌گردد).

زیربنای کل قابل احداث

  • اضافی شدن تراکم ۲۰ درصدی طبقه منفی یک (برای رمپ) (۱۵۴ متر مربع).
  • اضافی شدن یک طبقه منفی ۱۰۰ درصد تراکم تأمین پارکینگ (۷۷۶ متر مربع).
  • اضافی شدن ۱۵ درصدی تراکم طبقات اداری نسبت به نقشه ها= هر طبقه ۱۱۶ متر مربع (۵۸۲ متر مربع).
  • زیربنای کل طبق جواز موجود (۵۹۴۱ متر مربع)

مجموع زیربنای کل= ۷۴۵۳ مترمربع

برآورد هزینه ساخت با در نظر گرفتن هر متر مربع ۱۰.۰۰۰.۰۰۰:

تومان ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰= ۱۰.۰۰۰.۰۰۰×۷۴۵۳

مبلغ فروش بنای مفید پلن A

محاسبات مفید تجاری و اداری با در نظر گرفتن واحدهای تجاری به صورت فلت و تراکم ۶۰ درصدی اداری‌ها و طبقه منفی یک با تراکم ۱۰۰ درصد منهای رمپ ورودی به منفی ۲ (متراژهای مفید حدودی و با تلرانس عددی می‌باشد).

متراژ مفید تجاری:

  • همکف تجاری (فلت): ۵۷۴ مترمربع
  • طبقه اول تجاری (فلت): ۵۷۷ مترمربع
  • طبقه منفی یک تجاری (فلت): ۵۰۰ مترمربع

مفید تجاری

جمع مفید تجاری با در نظر گرفتن ضریب خطا : ۱۶۵۱ مترمربع

متراژ مفید اداری

  • متراژ جواز: ۱۴۵۶.۴۵
  • متراژ افزایش تراکم ۱۵ درصدی اداری ها: ۵۸۲

 

مفید اداری در پلن A

جمع مفید اداری: ۲۰۳۸ مترمربع

محاسبه مبلغ فروش بنای مفید تجاری و اداری

با در نظر گرفتن فروش تجاری به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، مفید تجاری در پلن A: 1651

با در نظر گرفتن فروش اداری به مبلغ ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، مفید اداری در پلن A: 2038

 

تومان ۲۳۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ =۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ × ۱۶۵۱= فروش تجاری

تومان ۱۴۲.۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰ =۷۰.۰۰۰.۰۰۰ × ۲۰۳۸= فروش اداری

 

جمع مبلغ فروش اداری و تجاری بدون احتساب فروش پارکینگ‌ها: ۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

سود پروژه

با در نظر گرفتن ارزش زمین به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

سرمایه کل (زمین+هزینه ساخت) ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ = (ارزش ملک) ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ + (هزینه ساخت) ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

فروش کل  ۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰     =    سرمایه کل (زمین + هزینه ساخت) ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

(افزایش ۱.۷۴ برابری سرمایه یا ۱۷۴ درصد)

مبلغ خالص سود: ۱۵۹.۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

به دست آوردن بلاعوض در مشارکت در ساخت

با در نظر گرفتن مشارکت ۵۰-۵۰

هزینه ساخت (سازنده)= ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

ارزش ملک (مالک)= ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

(سهم مالک و سازنده) تومان ۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ =۲÷۳۷۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ = سهم از فروش بنای مفید

محاسبه بلاعوض با در نظر گرفتن تناسب

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه سازنده ۲.۵ برابر شده است) = ۷۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ سازنده

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک ۱.۳۳ برابر شده است) = ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ مالک

جمع سرمایه سازنده و مالک ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

سهم هر طرف در مشارکت: تومان ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ = ۲ ÷ ۲۱۴.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

در نتیجه مبلغ بلاعوض برای مالک

تومان ۳۲.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ – ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک)

توضیح: مالک باید مبلغ بالا را به عنوان بلاعوض با در نظر گرفتن ارزش ملک به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از سازنده دریافت کند. اگر ارزش ملک ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود، مبلغ بلاعوض به ۴۲.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

 

برآورد مقدار سود هر طرف در مشارکت

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه سازنده ۱.۷۴ برابر شده است) = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ (سازنده)

۱۸۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سرمایه مالک ۱.۷۴ برابر شده است) = ۱۰۷.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ (مالک)

 

نکنه آخر :

هیچ‌گاه از قراردادهای مشارکت در ساخت آماده استفاده نکنید!

به‌عنوان آخرین نکته‌ای که باید در مورد عرف قرارداد مشارکت در ساخت بدانید، توجه کنید که نباید قراردادهای آماده را بدون تغییر به‌عنوان قرارداد مشارکت در ساخت خود مورد استفاده قرار دهید و تعهدات و ضمانت‌های موجود در قرارداد پیش‌فرض را بدون توجه به شرایط پروژه قید کنید.

خودتان را در قید و بند عرف قرارداد مشارکت در ساخت قرار ندهید و محدودیت عرفی را برای قراردادتان در نظر نگیرید. با توجه به شرایط پروژه و ویژگی‌های طرف سازنده، در مورد مفاد قرارداد به توافق برسید و همه چیز را با دلیل و منطق به پیش ببرید. کارشناسان ما در خانه رویایی آماده ارایه مشاوره به شما هستند. همچنین میتوانید با مطالعه مقالات مشارکت در ساخت در سایت ما اطلاعات بیشتری کسب کنید

همین حالا تماس بگیرید

 
  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

راهنمای انتخاب پرینتر hp

همانگونه که مطلع هستید تنوع بسیار بالایی از چاپگرها از برندهای مختلف همچون سامسونگ ، کانون ، لکسمارک ، اپسون و غیره در بازار وجود دارد،  اما همواره شرکت اچ پی با تولید پرینترهای خود سعی نموده سادگی را در کنار قدرت  و کارایی بالا به  مشتریان ارائه نماید امکاناتی همچون قابلیت گرفتن کپی ، اسکن ، ارسال فکس ، ارتباط بیسیم  و کابلی ، درگاه ارتباط بلوتوث و قابلیت ارتباط با usb فلش مموری و یا توانایی  چاپ دو طرفه و بسیاری ویژگیهای کاربردی دیگر که در این متن تلاش شده به صورت کامل به آنها پرداخته شود .

 

اگر قصد خرید یک پرینتر اچ پی را دارید بهتر است ابتدا مواردی  را از پیش در نظر داشته باشید تا انتخابی مناسب  با نیازهای خودتان داشته باشید .

 

 


 پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری hp


 پرینترها ابتدا به دو بخش لیزری و جوهرافشان با ساختارهای متفاوت از نظر عملکرد و مکانیزم تقسیم می شوند ، انتخاب اینکه شما به کدام  نوع از این پرینترها  نیاز دارید کاملاً  بستگی به نوع نیاز شما دارد . پرینترهای لیزری برای چاپ متن ها  بسیار عالی بوده و در رابطه با چاپ تصاویر نیز برای تصاویری استفاده می شود که  کیفیت و دقت رنگ ها خیلی مهم نباشد و فقط موضوع تصاویر مهم بوده  و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند مناسب هستند ، اما پرینتر های جوهر افشان hp با توجه به ساختار و کارکردشان قادر به چاپ  عکس هایی بسیار با کیفیت  می باشند و این به جهت تراکم بسیلر زیاد  نقاط در تصویر یا همان رزولوشن  می باشد ، اغلب برای چاپ کارهای عکاسی از این نوع پرینتر استفاده می گردد

 

در خصوص پرینترهای جوهر افشان باید این نکات را هم مد نظر قرار داده و در صورت انتخاب این نوع پرینتر مواردی دقیقا باید توجه شود .جوهر این  پرینتر به شدت در مقابل آب حساس بوده و به محض تماس با آب پخش می شود  ، بنابراین حفظ و نگهداری صفحات پرینت شده جوهر افشان  خیلی مهم می باشد ، همچنین چنانچه حدود دو هفته و حتی در برخی از مدلها حداکثر یک هفته مستمر از پرینتر استفاده نشود احتمال خشک شدن  جوهر و هد پرینت بسیار زیاد بوده و متاسفانه چنانچه این وضعیت ایجاد گردد ، عملا بصورت اولیه برگشت پذیر نبوده و باید کارتریج جوهر جدید  تهیه نمایید، مضافا به اینکه اگر پرینتر انتخابی شما از نوعی باشد که هد نیز جدای کارتریج می باشد آن نیز احتمال زیاد آسیب می بیند و باید با هزینه گزاف تعویض گردد.  

لازم به توضیح است که این موارد ابه هیچ عنوان  به عنوان یک  ضعف تلقی نشده و  از مختصات کار با این نوع پرینتر می باشد و چنانچه برای چاپ عکس از پرینتر  جوهر افشان مستمر استفاده نمایید قطعا با کیفیت  ترین عکسها را در پرینت  خواهید داشت .

 

 

پرینتر چندکاره hp یا فقط پرینتر

شرکت اچ پی بر اساس نیاز مشتریان پرینتر اچ پی را با  قابلیت های بسیاری به بازار عرضه کرده است تا بتواند به هر یک از نیازهای کاربران پاسخ دهد ولی اینکه کدام یک از مدلها برای شما بعنوان بهترین انتخاب مناسب هست قطعا  به نوع کارکرد و انتظارات شما بستگی دارد. به طور مثال ممکن است به پرینتری نیاز داشته باشید که بتواند در برخی موارد جایگاه دستگاه کپی را برای شما پرکند در این صورت یک دستگاه چند کاره hp نیاز دارید ، یا ممکن است فقط بخواهید از پرینتر صرفاً  جهت چاپ  فاکتورهای فروش محصولات استفاده نمایید ، در این صورت ترجیح خواهید داد  ضمن عدم پرداخت هزینه اضافی ،درگیر مسائل  مربوط به کپی ، اسکنر و یا فکس  نشوید و یک پرینتر تک کاره که قثط یک چاپگر با کیفیت است  انتخاب نمایید .

 

 

 

انواع پرینتر چندکاره اچ پی به دوگروه پرینترهای سه کاره و چهار کاره تقسیم می شوند:


پرینترهای سه کاره به پرینترهای می‌گویند که علاوه بر قابلیت چاپ تصاویر می‌توانند در نقش دستگاه اسکنر و کپی ظاهر شود ولی پرینتر چهار کاره hp علاوه بر قابلیت های پرینتر سه کاره hp که اسکن ، کپی و پرینت است میتواند قابلیت ارسال و دریافت فکس و نیز عهده دار شود.

 

 


یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در انتخاب پرینتر بررسی نوع مواد مصرفی و یا کارتریج مورد استفاده در پرینتر است متاسفانه بسیاری از فروشندگان در این خصوص مشتریان را خیلی راهنمایی نمی نمایند و خریدار پس از استفاده از پرینتر به دلیل عدم اطلاعات کافی در خصوص انتخاب پرینتر و مواد مصرفی آن  متاسفانه از پرینتر به  میزان انتظاری که داشته استفاده نمی کند و وقتی با هزینه گران خرید کارتریج و یا حتی در مواردی نایاب بودن کارتریج در بازار با مشکل مواجه می گردد عملا از  انتخاب خود  ناراضی بوده و نسبت به محصولات اچ پی همچنین فروشندگان حس و برداشت مناسبی نخواهد داشت .

 

پیشنهاد می گردد در خصوص هزینه های  خرید کارتریج , hp بهتر است پیش از خرید با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید و بدیهی است هر زمان که نیاز باشد می توانید  به صورت رایگان از مشاوره  کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات کپی تک استفاده  نمایید  .

 

 

میزان چاپ ماهانه


اینکه آیا  قرار است از پرینتر hp در خانه و بعنوان انجام کارهای چاپی یک خانواده  استفاده شود یا  اینکه  در دفتر کارگاه  و یا شرکت بزرگ پخش محصولات استفاده شود
سوالی است که هر فروشنده ای باید از خریدار بپرسد و بر این اساس و سایر موارد نمونه هایی را به خریدار پیشنهاد نماید  ، طبعا برای یک شرکت، که سرعت و کارایی بالا و طول عمر بیشتر قطعات دستگاه مد نظر می باشد هزینه خرید این نوع پرینتر چندین برابر یک پرینتر خانگی می باشد .  همچنین در پرینترهای خانگی کارتریج هایی با ظرفیت چاپ تعداد صفحات نسبتاً پایین مثلاً امکان چاپ حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ صفحه را دارد و این در حالیست که در پرینترهای صنعتی این رقم برای کارتریج به ۲۰۰۰۰ الی ۵۰,۰۰۰ صفحه میرسد که قطعاً هزینه کارتریج ها نیز بسیار متفاوت  خواهد بود.
پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص نگاهی به مقاله راهنمای خرید پرینتر اچ پی داشته باشید تا دقیق تر با نوع پرینترهای خانگی صنعتی و اداری آشنا شوید

 

 

 

پیش از انتخاب پرینتر و خرید آن سعی کنید نمونه  صفحات چاپ شده توسط آن دستگاه را مشاهده کنید تا بتوانید کیفیت چاپ عکس و قابلیت های آن در تلفیق رنگها و ظرافت به کار گرفته شده در پرینت تصاویر را به درستی در یابید زیرا بسیاری از افرادی که قصد خرید پرینتر hp را دارند از مشخصات فنی و یا بخصوص کیفیف چاپ که بخش اعظم ان به تراکم نقاط چاپ شده یا  میزان رزولوشن  مرتبط هست اطلاعات کافی را از قبل ندارند .
 

 

 

 


شرکت اچ پی محصولات خود را با قابلیت های متفاوتی به بازار ارائه داشته تا بتوانید متناسب با نیاز خود انتخاب دقیق و درستی را داشته باشید به طور مثال روش های مختلفی برای ارتباط با کامپیوتر و یا ارتباط پرینتر با موبایل در نظر گرفته شده است. هر یک از این قابلیت ها با حروف به خصوصی در نوع مدل پرینتر ذکر شده تا بتوانید با نگاهی سریع ویژگیهای پرینتر اچ پی را مطلع گردید
برای نمونه در پرینتر چندکاره hp M281fdw از حروف ‏FDW می توان متوجه شد که این پرینتر از قابلیت‌های فکس ، ارتباط بیسیم و امکان چاپ دو طرفه برخوردار است
برای اینکه بدانید حروف به کار رفته در مدلهای پرینتر hp به چه معناست می توانید به مقاله ای که در این خصوص تهیه شده مراجعه کنید تا دقیق تر با این ویژگی ها آشنا شوید.

 

 

 

 

 

به طور خلاصه می‌توان عنوان داشت که در هنگام خرید پرینتر hp باید به نکات زیر به دقت توجه کنید:

  • مشخص نمایید پرینتر لیزری می خواهید یا جوهر افشان
  • مشخص نمایید پرینتر تک کاره نیاز دارید یا چند کاره ، (سه کاره یا چهار کاره)
  • بصورت متوسط چه تعداد پرینت در روز یا در ماه در نظر دارید پرینتر برای شما پرینت نماید
  • پرینتر با چه سرعتی برای شما پرینت نماید
  • در رابطه با کیفیت چاپ و حداکثر تراکم نقاط چاپ اطلاعاتی کسب نمایید
  • حدودا چه مبلغی را بعنوان بودجه برای خرید پرینتر در نظر دارید هزینه نمایید  
  • در مورد نوع و هزینه شارژ یا خرید کارتریج اطلاعات لازم را قبلا کسب نمایید
  • چاپ دو طرفه و برخورداری از توانمندی فکس مد نظر هست یا نه ؟
  • اگر بدنه پرینتر تنوع رنگی دارد کدام رنگ را می پسندید
  • استفاده از وایرلس یا wifi  برای اتصال بدون سیم پرینتر به گوشی تلفن همراه مورد نظر هست یا نه ؟  
  • قابلیت ارتباط با شبکه را نیاز دارید یا نه ؟
  • اطلاعاتی در مورد خدمات پشتیبانی و ضمانت دستگاه انتخابی کسب نمایید  .

لوازم یدکی و قطعات پرینتر اچ پی را از کپی تک بخواهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

۱۰ کاربرد مهم کاغذ 

کاغذ، یکی از محصولات بسیار انعطاف‌پذیر با کاربردهای متنوع است. کافی است کمی به محیط پیرامون خود بنگرید تا متوجه کارایی این محصول در صنایع مختلف شوید. در واقع کاغذ یک نعمت برای سیاره ما زمین است که به اشکال گوناگون در انواع، ضخامت و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

مهم‌ترین کاربردهای کاغذ

در این قسمت لیستی از کابردهای کاغذ را در زندگی روزمره با شما در میان خواهیم گذاشت:

۱. کاربرد کاغذ در عکاسی

با اینکه امروزه عکاسی دیجیتالی بسیار رایج و مرسوم شده، اما هنوز چاپ عکس کاغذی لطف و صفای خاص خودش را دارد. یکی از کاربردهای کاغذ که می‌توان به آن اشاره کرد، چاپ عکس است. کاغذهای چاپ عکس با مواد شیمیایی پوشیده شده و نسبت به نور حساس هستند و فقط برای چاپ عکس استفاده می‌شوند.

۲. کاربرد کاغذ در پول کاغذی یا اسکناس

از جمله کابردهای کاغذ می‌توان به نقش مهم آنها در تولید اسکناس، چک پول  و تمامی عملیات بانکی اشاره کرد. کاغذ اسکناس نوعی کاغذ امنیتی است که از جنس پنبه فرآوردی شده و به روش (mould cylinder) تولید می‌شود. بیشتر عملیات بانکی و کارهای اداری با کاغذهای A4 و A5 انجام می‌شود. به گونه‌ای که اغلب کاغذهای اداری در این دو اندازه کاغذ هستند. علاوه براین دستگاه‌های Pose  و ATM برای چاپ رسید از کاغذهای گرماژ پایین استفاده می‌کنند.

اگر بخواهیم به تاریخچه استفاده از پول اشاره کنیم باید به قرن هفتم میلادی و کشور چین سفر کنیم. البته پیش از چاپ اسکناس پول‌های چرمی در چین باستان رایج بودند. مارکوپولو جهانگرد و تاجر مشهور ایتالیایی در قرن سیزدهم میلادی زمانی که به کشور چین سفر کرد، با مفهوم پول کاغذی و استفاده از آن در داد و ستد آشنا شد و در بازگشت به اروپا، استفاده از پول را به اروپاییان پیشنهاد داد.

کابردهای کاغذ در چاپ اسکناس
یکی از مهم‌ترین کاربردهای کاغذ، می‌توان به تهیه و چاپ اسکناس اشاره کرد که اولین بار در کشور چین رایج شد. پیش از این نیز در چین باستان از پول‌های چرمی استفاده می‌کردند.

۳. بلیت‌های کاغذی

بلیت‌ها که برای ورود به رویدادها و یا موسسه‌های مختلف همچون ورود به سینما، موزه، تئاتر، باغ وحش و … استفاده می‌شود، نیز از جمله کاربردهای کاغذ هستند. هرچند استفاده از آنها امروزه به منظور حفظ محیط‌ زیست کمتر شده اما هنوز کارایی دارد.

۴. تهیه کتاب با کاغذ

از جمله کاربردهای کاغذ می‌توان به تولید انواع کتاب، برگه‌های امتحانی، دفاتر و … از کاغذهای بازیافتی اشاره کرد.

۵. تهیه روزنامه، نشریات و مجله‌های مختلف کاغذی

اگرچه امروزه نشر روزنامه‌های الکترونیکی در فضای اینترنت بسیار رایج شده‌اند، اما هنوز نیز روزنامه‌های کاغذی، نشریات و مجلات کاغذی در بین مردم جذابیت بیشتری دارند.

۶. نامه و پاکت‌های پستی کاغذی

از جمله کاربردهای کاغذ می‌توان به نوشتن نامه روی کاغذ، نامه‌های پستی و … اشاره کرد.

۷. بسته‌بندی اشیا شکننده یا شکستنی

از گذشته تا به امروز یکی از روش‌های بسیار ایمن برای جابه‌جایی اجسام شکستنی، استفاده از کاغذ برای بسته‌بندی و جابه‌جایی آنهاست.

۸. استفاده از کاغذ در خیاطی

شاید با خواندن نام خیاطی به عنوان یکی از کاربردهای کاغذ، تعجب کنید. اما طراحان لباس و خیاطان برای تهیه الگوی خیاطی از کاغذ بسیار استفاده می‌کنند. کاغذهایی که برای رسم الگو استفاد می‌شود، کاغذهای کرافت، روغنی یا پوستی هستند.

۹. کاربرد کاغذ در قنادی

استفاده از کاغذ به شکل و نوع مختلف در قنادی یکی دیگر از کاربردهای کاغذ است. کاغذهایی که در زیر کیک و رولت‌ها گذاشته می‌شوند یا کاغذهایی که زیر شیرینی قرار می‌گیرند تا شیرینی به سینی نچسبد. جعبه‌های شیرینی که برای بسته‌بندی و جابه‌جایی استفاده می‌شود، همگی از جمله کاربردهای کاغذ در قنادی هستند.

کابردهای کاغذ در قنادی
تمامی کاغذهایی که در قنادی‌ها استفاده می‌شوند، همچون کاغذهای روغنی، مومی قنادی، کاغذ کاپ کیک، کاغذ دیسی و جعبه‌های بسته‌بندی به دلیل اینکه با مواد غذایی سر و کار دارند، باید از نوع بهداشتی باشند.

۱۰. کاربرد کاغذ در مرغداری

در مرغداری‌ها، سالن و سوله‌های بزرگ از کاغذ و مقوا برای گرم نگه داشتن فضای مرغداری در زمستان، جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب برای نظافت، جلوگیری از به هدر رفتن دان مرغ، نرم و صاف بودن سطح زیر پای طیور، جلوگیری از ایجاد نم، رطوبت و بوی نامطبوع فضولات استفاده می‌شود.

کپی تک مرکز فروش پرینتر 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش

لوازم بوش

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، گرم نشدن آب در ظرفشویی بوش است. این دستگاه اتوماتیک، ظروف را با آب گرم به‌ خوبی تمیز می‌کند. اگر آب گرم نشود، ظروف به‌ طور کامل شسته و خشک نمی‌شوند و در نتیجه می‌تواند به دستگاه آسیب وارد شود. در این مقاله قصد داریم علت‌ گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش را بررسی کنیم و راه‌حل‌های ممکن را برای شما توضیح دهیم. اگر این مشکل را تجربه می‌کنید، با ما همراه شوید تا علت و راه‌حل‌های ممکن را بررسی کنیم.

 

 

 

3 علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش

با تغییر سبک زندگی، ماشین ظرفشویی بوش به‌طور چشمگیری مورد استقبال قرار گرفته است. افراد می‌توانند، به‌راحتی ظروف کثیف را در دستگاه قرار داده و مقداری ماده شوینده ریخته و دستگاه را روشن کنند. سپس دستگاه به‌صورت خودکار شروع به شستن ظروف می‌کند، اما همانند وسایل برقی دیگر، گاهی اوقات با مشکلاتی مانند گرم نشدن آب مواجه می‌شود. علت این مشکل ممکن است چندین عامل مختلف باشد که در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. خرابی پمپ حرارتی
  2. خرابی برد اصلی
  3. خرابی سنسور حرارتی دستگاه

 

 

چرا آب در ظرفشویی بوش گرم نمی شود؟

در ادامه، ما به دلیل وقوع این مشکل، و راه‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم:

1. خرابی پمپ حرارتی

دو قسمت اصلی ماشین ظرفشویی بوش شامل موتور و سیستم المنت است که با هم، پمپ حرارتی یا هیت پمپ را تشکیل می‌دهند. در صورتی که المنت و پمپ حرارتی دستگاه آسیب ببینند، ممکن است باعث گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش شود. زمانی که آب بر روی ظروف در دستگاه پاشیده می‌شود، به‌طور همزمان دستگاه شروع به گرم کردن آب می‌کند. اگر متوجه شوید که آب در آن گرم نمی‌شود، احتمالا پمپ حرارتی خراب شده است.

 

راه‌حل:

  • اگر آب در دستگاه گرم نمی‌شود، بررسی کنید که پمپ حرارتی سالم است یا خیر. در صورت لزوم، پمپ حرارتی را تعویض کنید.
  • المنت مسئول گرم کردن آب در دستگاه است. اگر المنت ماشین ظرفشویی آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.

2. خرابی برد اصلی

در صورتی‌که آب در ماشین ظرفشویی بوش گرم نمی‌شود، دلیل آن می‌تواند مشکل در برد دستگاه باشد. در این حالت، پس از اتمام عملکرد ماشین ظرفشویی، به‌جای نمایش عبارت END روی صفحه نمایش، عبارت E01 یا E02 مشاهده می‌شود.

 

راه‌حل:

برای رفع مشکل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی بوش به دلیل مشکل در برد، می‌توانید این مراحل را امتحان کنید:

  • ابتدا می‌توانید دستگاه را بازنشانی کرده و سپس دوباره امتحان کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد روش ریست ظرفشویی بوش، می‌توانید به دفترچه دستگاه مراجعه کنید.
  • مطمئن شوید که تمامی اتصالات برد دستگاه به‌درستی انجام شده و هیچ کابلی جدا نشده است.
  • در صورتی که با وجود انجام مراحل فوق هنوز مشکل حل نشده است، ممکن است نیاز به تعویض برد دستگاه باشد. در این صورت، توصیه می‌شود با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید تا برد را تعویض کنند. لطفاً توجه داشته باشید که تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش باید توسط تعمیرکاران ماهر و با‌توجه به دستورالعمل‌های تولید‌کننده انجام شود.

3. خرابی سنسور حرارتی دستگاه

مشکل دیگری که باعث گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش می‌شود، خراب شدن سنسور حرارتی است. سنسور حرارتی وظیفه تشخیص دمای دستگاه را دارد. اگر این قطعه به‌درستی عمل نکند، دمای آب را تشخیص نمی‌دهد و در نتیجه آب ماشین ظرفشویی گرم نمی‌شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل بهتر است از تکنسین‌ کمک بگیرید. اگر تخصص کافی در این زمینه را ندارید، بهتر است مشکل دستگاه را به یک تعمیرکار ماهر محول کنید.

اقدامات لازم جهت جلوگیری از عدم داغ شدن آب ظرفشویی بوش

برای جلوگیری از مشکل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش و افزایش عمر مفید دستگاه، می‌توانید اقدامات زیر را رعایت کنید:

لوازم یدکی و قطعات ظرفشویی بوش را از بوش ساپورت بخواهید

رعایت فاصله زمانی مناسب بین برنامه‌های شستشو

  • بهتر است مدت زمان کافی را بین هر دو بار استفاده از ماشین ظرفشویی بگذارید. توصیه می‌شود حداقل سه ساعت فاصله داشته باشد.

جرم‌گیری و شستشوی منظم

  • جرم‌ گیری ماشین ظرفشویی را به‌صورت دوره‌ای انجام دهید. حداقل یک بار در ماه باید این عمل را انجام دهید و از جرم‌گیرهای اصلی و مخصوص بوش استفاده کنید. استفاده از جرم‌گیرهای دیگر ممکن است به خرابی دستگاه منجر شود.

تمیز کردن فیلتر

  • فیلتر ماشین ظرفشویی را به‌صورت منظم تمیز کنید. این کار باعث جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه و تخلیه راحت‌تر آب پس از شست‌وشو می‌شود. همچنین، تمیز کردن فیلتر مانع از ورود اجسام سخت به داخل پمپ حرارتی می‌شود.

تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن در دستگاه

  • قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، باقی‌مانده مواد‌غذایی را از روی ظروف پاک کنید.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

قطعات بوش صادقیه

لوازم بوش

شرکت بوش BOSCH از شرکت های آلمانی و در سال ۱۸۸۶ بوسیله ی رابرت بوش در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس گردید. بوش در زمینه هایی از جمله ابزار آلات ساختمانی و صنعتی فعالیت می کند. محصولات شست و شو و یخچال های برند بوش در بازار های ایران با فروش فوق العاده و دارای محبویت زیادی هستند.

قطعات و لوازم یدکی بوش

برای راحتی دسترسی شما عزیزان به محصولات بوش ساپورت ، برای دیدن و خرید قطعات یدکی بوش ، لیست قطعات را در زیر قرار داده ایم. بر روی دسته ی مورد نظر خود کلیک بفرمایید. 👇

معرفی محله صادقیه

صادقیه (یا غیررسمی: آریاشهر) محله‌ای در غرب تهران است. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ نام رسمی این محله آریاشهر بوده‌است. اکنون دربردارنده محله‌های از جمله صادقیه، طرشت شمالی، صادقیه شمالی، ارمکان و بلوار فردوس است.

بخشی از این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران و بخش‌های دیگر آن نیز در منطقه ۵ شهرداری تهران جای گرفته‌است. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح مرز میان این دو منطقه می‌باشد که از فلکهٔ دوم آریاشهر آغاز می‌شود به سمت شمال ادامه دارد.[۳] فلکهٔ دوم صادقیه در این محله قرار دارد که بزرگراه‌های محمدعلی جناح از جنوب و بزرگراه اشرفی اصفهانی از شمال، بزرگراه کاشانی از غرب و خیابان ستارخان از شرق را به هم پیوند می‌دهد. در جنوب غربی این میدان ایستگاه متروی صادقیه جای گرفته‌است.

نام

نام محله به صورت عمومی در رسانه‌ها و میان مردم ساکن تهران آریاشهر است[۴] اما در رسانه‌های رسمی ایران بیشتر نام جدید آن، یعنی صادقیه به کار برده شده‌است. بسیاری حذف نام آریاشهر را اقدامی نالازم و غیر کارشناسی خوانده‌اند و شهرداری و شورای شهر تهران نیز بعدها دلیلی برای تداوم این تغییر نام اعلام نکردند. گروهی تندرو نیز اعلام کرده‌اند که صادقیه، نام جدید، دارای تشابه اسمی و مختصاتی با یک مدرسه تحت حمایت خانواده پهلوی در مصر است و باور دارند که این تغییر نام به صادقیه در راستای «گسترش نفوذ پهلوی در کشور» بوده‌است. این در حالی است که خود واژه آریاشهر دارای بار ملی و ایرانی بیشتری بوده و برخی باور دارند تغییر نام انجام شده تنها یک تغییر نام انقلابی جهت حذف نام‌های ملی یا پیش از انقلاب بوده‌است و حمایتی از رژیم سابق صورت نگرفته‌است.[۵]

  • tablo baneresfahan