بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه واسطه‌های فراوانی برای نمایش یک تبلیغ میدانی وجود دارند که از جمله محبوب و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی اشاره کرد.

در همین رابطه استفاده از این محصولات مزایای زیادی دارد که از مهمترینشان می‌توان به ارائه تصاویری باکیفیت در تعدادی نامحدود، با قابلیت تغییر و تنظیم مفاهیم و همچنین وجود ظاهری پرطمطراق و شیک اشاره کرد .


این در حالیست که محدودیت‌های مالی، عدم امکان استفاده از برخی از آن‌ها در فضای باز، فقدان فضای مورد نیاز و مطلوب در محل مورد نظر، عدم رفع نیاز با استفاده از یک نمایشگر یا عدم تمایل کارفرما به استفاده از آن‌ها به کارگیری این روش به حاشیه رفته و لزوم استفاده از روشی جایگزین خودنمایی می‌کند.

استفاده از بنرها در حوزه تبلیغات
با توجه به این توضیحات، استفاده از بنرها راهکاریست که از یک سو به دلیل تحت تأثیر قرار دادن حس بینایی مخاطب خود ویژگی‌های اسکرین دیجیتالی را داشته و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا یا قیمت کمتر خود نسبت به موارد مذکور بخشی از کمی و کاستی‌هاتی آن را پوش می‌دهد؛ به همین دلیل می‌توان از این محصولات به عنوان جانشینانی با حداکثر بازدهی و حداقل هزینه اشاره کرد .

اگرچه می‌توان بنر یا بیلبوردهای تبلیغاتی را واسطه‌های سودمندی برای معرفی خدمات یا محصولات یک مجموعه، انتقال اطلاعات یا بیان یک مفهوم دانست، اما حقیقت این است که این محصولات بدون داشتن خصوصیاتی که به آن‌ها اشاره می‌شود به هیچ عنوان جذاب و چشم‌نواز نبوده، در نتیجه بازدهی قابل توجهی نیز نخواهند داشت؛ لذا قصد داریم تا ادامه با بررسی ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب گامی در جهت شناسایی این محصولات و تفکیک نمونه‌های مرغوب و کاربردی آن‌ها از مواردی بی‌کیفیت برداریم!

ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب
بنرها را می‌توان از دو منظر کلی مورد بررسی قرار داد:

طراحی و محتوای چاپ بنر
در همین رابطه محصولی ایده‌آل به نظر می‌رسد که هر دو مورد فوق را به صورت توأمان داشته باشد.

محتوای بنر
در گام اول طراحی یک بنر، شناخت مخاطب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است! پر واضح است که وقتی قصد طراحی تابلویی برای یک مهد کودک را داشته، قصد معرفی یک محصول خوراکی را به نوجوانان داریم یا در پی تولید بنری با محتوای حماسی و ملی به بزرگسالان هستیم، جامعه هدف ما یکسان نبوده و علاوه بر اینکه باید به روحیات، سلیقه و مطالبات آنان توجه کنیم، باید در بدو کار نیز به این نکته توجه داشته باشیم که در پی ارائه چه چیزی بوده و به کجا می‌خواهیم برسیم!

پس از اینکه دریافتیم در پی ارائه چه چیزی و به چه طریقی هستیم، تعیین ابعاد بنر راه ما را به سوی طراحی این اثر هموار می‌کند. بدیهیست که تنوع در این متغیرها یکی از نقاط قوت و برتری چاپ بنر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغی در محیط است.

در حوزه چاپ فلکس یا بنر، محتوا را می‌توان مجموعه عناصر قابل دیدنی که به واسطه رنگ‌ها بر روی زمینه‌ای خام نقش می‌بندند معرفی کرد. در همین رابطه انتخاب رنگ‌های مناسب که هم به محصول مورد نظر یا رنگ سازمانی مربوط بوده، هم با یکدیگر هارمونی داشته و هم در نور شب و روز به خوبی دیده شوند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

با گذر از ترکیب‌بندی یا کمپوزیسیون، طراحی و جایگذاری اِلِمان‌های گرافیکی از قبیل تصاویر، طرح و فونت‌های مختلف، مفهوم هریک از آن‌ها نیز می‌تواند در ارزیابی این محصولات نقش بسزایی را ایفا کنند. از انتخاب کلمات گرفته تا میزان سادگی و پیچیدگی یک جمله، همه و همه در کیفیت این اثر تأثیرگذارند .

در ادامه معرفی ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب گفتنیست که رعایت اصل سادگی، رعایت هماهنگی بین عناصر و خلاقیت در طراحی با کمک تکنیک‌های ترکیبی (مانند کلاژ یا نورپردازی‌های تخصصی) نیز در به وجود آمدن بنری ایده‌آل تأثیر بسزایی دارند.

--- چاپ بنر
همانطور که تا بدین‌جا دیدیم، هرآنچه که ساختار یک بنر را تشکیل می‌دهد در یک دسته و یک کفه ترازو قرار گرفته و نوع چاپ آن نیز در دسته و کفه‌ای دیگر! زمانی که شما بهترین طرح ممکن را نیز در دست داشته باشید، چنانچه با پرینتری دارای ساختار استاندارد، با رنگ‌هایی مرغوب، روی زمینه‌ای از جنس یا با گرماژ مناسب و تحت نظارت اپراتوری مجرب و مسلط، آن را به چاپ نرسانید می‌توان گفت که اهداف توضیحات فوق به حقیقت نپیوسته است .

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

چاپ بنر تبلیغاتی

چاپ بنر تبلیغاتی

هر چه تبلیغات جذاب‌تر باشد و محصول بهتر معرفی شده باشد، مخاطب‌های زیادی جذب می‌کند. هر چه اندازه‌ی تبلیغی بزرگتر باشد در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد. بنرهای تبلیغاتی که در خیابان و بزرگراه‌ها وجود دارند با بازدید اکثریت همراه است. چاپ بنر با قدمت بالایی که دارد از همان ابتدای انقلاب صنعتی تا امروز مورد تایید بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای تبلیغ کالای مورد نظر بوده‌است.

چاپ بنر تبلیغاتی و فروش موفق

تولید یک محصول بخش اولیه ماجرا است، فروش و سود کردن از آن بخش دیگر است. البته از همه مهم‌تر اگر محصولی تولید شود، فروش و سودی نداشته باشد در واقع صاحب محصول وقت و سرمایه خود را تلف کرده است. حتما در قسمت فروش آن یا در ارائه‌ی توضیحات لازم در مورد آن، موفق نبوده است. اما فروش چگونه بهتر می‌شود؛ فرض کنید یک محصول تولید شده و آماده است که به بازار عرضه شود تا مردم آن را بخرند و از آن استفاده کنند. اما قبل از فروش و از همه مهم‌تر این است که آن محصول باید تبلیغ شود تا آشنایی لازم را همگان پیدا کنند. هر چه تبلیغات جذاب‌تر باشد و محصول بهتر معرفی شده باشد، مخاطب‌های زیادی جذب می‌کند و احتمال فروش زیاد و سود بالا است. تبلیغات انواع مختلفی دارد، ممکن است معرفی محصول بر روی یک کارت کوچک چند سانتی‌متری تا چاپ بنر تا عرض ۵ متر معرفی شود. البته واضح است هر چه اندازه‌ی تبلیغی بزرگتر باشد در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد. بنرهایی که در خیابان و بزرگراه‌ها با موضوعات مختلف می‌بینیم، بیشتر در معرض دید هستند. اصل قضیه تبلیغ این است که اول محتوا و معرفی به‌طور دقیق باشد و با بازدید اکثریت همراه باشد و هم طرح و رنگ جذابی برای جلب توجه داشته باشد.

تبلیغات در قالب چاپ بنر

همه‌ی ما احتمالا روزانه بنرهای مختلفی را مشاهده کرده‌ایم. ممکن است موضوع آن‌ها نام یک فروشگاه باشد یا ممکن است یک کالا و یا حتی ممکن است پیام تبریک به شخص خاصی یا تبریک قهرمانی یک فرد را مشاهده کنید. معمولا کمتر کسی از آن بی‌توجه رد شده است و چون در معرض دید بسیاری قرار دارد بیشترین جذب مخاطب را نسبت به تبلیغات دیگر به خود اختصاص داده است. هر ساله صاحبان کالا برای معرفی محصول خود درخواست چاپ بنر تبلیغاتی می‌دهند که با بازدهی بالایی که دارد در مقابل قیمتی که بابت آن پرداخت می‌کنند بسیار ناچیز است. پل‌های هوایی، بزرگراه‌ها، خیابان و دیوارهای بزرگ شهر، بهترین مکان نصب بنرهای تبلیغاتی است. به‌طور کلی تبلیغات در ذهن مخاطب تاثیر فراوانی دارد. از آنجایی که تبلیغات طوری هستند که شامل تمام رده‌های سنی می‌شود، کسی از این تاثیرپذیری استثنا نیست. چاپ بنر سفارشی می‌تواند به انتشار و انتقال پیام و معرفی کسب‌وکار شما کمک شایانی کند. هر چه یک بنر مدت طولانی‌تری نصب باشد احتمال معرفی بیشتر و احتمال ماندگاری تبلیغ شما در ذهن مشتری بالاتر می‌رود.

۰۹۰

یک نمونه بنر تبلیغاتی محصول

انواع مختلف چاپ بنر

بنر، انواع، شکل، رنگ و اندازه‌های مختلفی دارد و به همان سبکی که سفارش داده می‌شود و مد نظر است تولید می‌شود. خیلی‌ها گمان می‌کنند چاپ بنر زمان‌بر است و مدت طولانی طول می‌کشد تا بنری تکمیل شود اما ما چاپ بنر فوری نیز داریم. به‌طور کلی بنرها از نظر چاپ به دو دسته طراحی چاپ بنر فوری و غیر فوری تقسیم می‌شوند. اگر زمان محدودی در اختیار باشد، مثلا فردی برای تخفیف یک هفته‌ای فروشگاه خود یا حتی برای یک جشن خاص نیاز به معرفی دارد. با چاپ بنر فوری به همان میزان دقت و ظرافت طی زمان کوتاهی بنر مورد نظر بدست مشتری می رسد و هیچ جای نگرانی برای آماده‌سازی آن نمی‌گذارد. در زمان انتخابات، بیشتر از همه‌ی زمان‌های دیگر بنر مشاهده می‌شود که نامزدهای انتخاباتی برای جذب رای، اهداف و معرفی خود را در بنر تبلیغاتی بیشتر از انواع تبلیغات دیگر انجام می‌دهند. چرا که مکان نصب آن معمولا یک جای عمومی است. تبلیغات کاغذی عمر کوتاهی دارند حتی اگر نصب هم شوند یا توسط باران تخریب می‌شود و یا بعد مدتی کامل از بین می‌روند و اثری از آن باقی نمی‌ماند. اما چاپ بنر تبلیغاتی تا مدت‌ها، با همان تازگی روز اول باقی می‌ماند و در باد و باران همچنان مقاوم است و نگرانی از بابت تخریب را به صاحب محصول نمی‌دهد. اندازه‌ی بنر بسیار مهم است، زیرا که بنرها معمولا در مکان‌های بلندی نصب می‌شود.

هرچه‌ اندازه‌ی بنر بیشتر باشد با وضوح بیشتری قابل مشاهده است و از فواصل دور تری قابلیت خواندن محتوا را دارد. طرح و رنگ یک تبلیغات اولین چیزی است که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند در مرحله‌ی بعدی موضوع آن تاثیر گذار است. بنرها با رنگ و طرح مختلفی که دارند با نهایت سلیقه طراحی می‌شوند و با چیدمان درست محتوا و به بهترین نحوه، وظیفه‌ی یک تبلیغ حرفه‌ای را انجام می‌دهد.

 

نمونه چاپ بنر تبلیغاتی حرفه ای

نکات قابل توجه در مورد چاپ بنر تبلیغاتی

همانطور که گفته شد طراحی بنر تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد. اگر نتوان طراحی خوبی انجام داد و در انتقال پیام به خوبی عمل نکرد، مسلماً نباید انتظار داشت که نتیجه مطلوبی را به دنبال بیاورد. مثلا ابتدا باید ببینیم مکان نصب بنر در کجا قرار دارد و باید سازگار با محیط و در عین حال قابل توجه باشد. محتوا به‌طور معمول باید در یک نگاه خوانده شود و اصل موضوع را برساند چرا که توضیحات اضافه و متن‌های طولانی دنبال‌کننده‌های کمی به‌دنبال خواهد داشت و خسته‌کننده خواهد بود.

با توجه به شرایط از موثرترین اندازه باید استفاده شود اگر مکان نصب کوچک است، اندازه‌های متوسط موثر است. مکان نصب‌های بزرگ، چاپ بنر تا عرض ۵ متر گزینه‌های مناسبی است. اگر از عکس استفاده می‌شود باید به‌درستی از آن استفاده کرد و بسیار مرتبط با اصل موضوع باشد. عکس‌ها بیشتر از متن مفهوم را می‌رسانند و در انتخاب آن دقت فراوانی باید داشت. عکس که همان مفهوم اصلی را برساند اگر انتخاب درست نباشد ممکن است منظور را به نادرستی منتقل کند و یا حتی لقب بی‌ربط بودن به خود بگیرد.

همه‌ی این‌ها به شرکتی بستگی دارد که شما درخواست چاپ بنر به آن‌ها می‌دهید. با نمونه‌ کارهایی که توسط تیم ما در مجموعه چاپ سبحان انجام شده است خواهید دید که تمامی قوانین چاپ بنر رعایت شده است و هم‌چنین با بازدهی بالا مورد رضایت مشتریان واقع شده است، که از این موارد می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

یافتن مخاطب و مشتریان بیشتر و در نهایت فروش بیشتر
ایجاد فضایی برای نمایش تبلیغ شما در دید گستره وسیعی از مخاطبان
امکان چاپ در سایزهای مختلف و دلخواه متناسب با نیاز شما
قابلیت گسترده شدن در ابعاد بزرگ (بنرهای تبلیغات محیطی لارج فرمت)
متنوع بودن از نظر جنس، ابعاد و تراکم متریال
سرعت چاپ بالا (مزیت عالی برای مواقع اضطرار)
امکان چاپ در تعداد محدود (حتی یک عدد)
چاپ با بهترین وضوح و بالاترین کیفیت
مقاومت چاپ و جوهر، در مقابل نور آفتاب، وزش باد، باران، کشیدگی و تاخوردگی
قیمت پایین نسبت به سایر متریال های چاپ فضای باز (قیمت بسیار پایین تر نسبت به پلات و لمینت)
در آخر این‌که چاپ بنر با قدمت بالایی که دارد از همان آغاز دوران انقلاب صنعتی تا امروز مورد تایید بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای تبلیغ کالای مورد نظر و حتی مورد توجه مردم عادی برای پیام‌های تبریک و تسلیت‌شان بوده‌است.

 

برای سفارش چاپ بنر کلیک کنید

  • tablo baneresfahan