بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

10 نرده بالکن و حفاظ تراس مدرن برای زیبایی نمای ساختمان شما

[caption id="attachment_4125" align="alignnone" width="300"]ترمیم نمای ساختمان کرج ترمیم نمای ساختمان کرج[/caption]

پاسیو، بالکن و حیاط ‌خلوت: خانه شما هم دارای بالکن‌های کوچکی است که نمی‌توانید خیلی برای تزیین و تغییر آن مانور دهید؟

امروز با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که با استفاده درست از المان‌های خود بالکن و پاسیو هم می‌شود آن‌ها را زیباتر کرد. چگونه؟

با نرده بالکن و حفاظ تراس‌هایتان این‌کار را انجام خواهیم داد.

تا انتهای این مقاله  همراه باشید. به شما تعدادی نرده و حفاظ بالکن معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای بالکن و تراس خانه‌تان استفاده کنید.

تعدادی از این نمونه‌ها اجراشده‌اند، پس می‌توانید مطمئن باشید که شما هم می‌توانید داشتن این نرده‌های خلاقانه را تجربه کنید.

 

نرده بالکن و حفاظ کابلی

 

نرده بالکن و حفاظ تراس کابلی

کابل‌های پیش‌تنیده هم می‌توانند جزو مواد و مصالحی باشند که برای تولید نرده‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اصلاً نرده بالکن و حفاظ تراس خانه شما می‌تواند یک سازه کابلی باشد که اتفاقاً بسیار هم جلوه‌ای مدرن و جذاب دارد. در ضمن متفاوت هم هست ولی درهرصورت انتخاب با خود شما است.

 

حفاظ و نرده بالکن چوبی

حفاظ و نرده بالکن چوبی

نرده و حفاظ بالکن در عکس بالا از لوورهای چوبی تهیه‌شده است. نحوه چینش این لوورها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد، در بعضی قسمت‌ها می‌توانید لوور ها را حذف کنید تا جا برای رشد گیاهان پشت آن نیز وجود داشته باشد.

این لوورها می‌توانند یکسره باشند یا وجود وسیله جداکننده‌های فلزی در طول آن‌ها فواصلی ایجاد می‌شود که از یکنواختی و یکدستی آن بکاهد. این کاملاً بسته به نظر شما و صدالبته طول بالکن شما است.

 

فلاور باکس

نرده و حفاظ بالکن و تراس یا فلاور باکس؟

اگر طراح هوشمندی باشید می‌توانید فلاور باکس‌ها و نرده‌هایی را که قصد دارید در فضای بالکن استفاده کنید را ادغام کنید و با یک تیر سه نشان بزنید!

هم گلدان‌هایتان را سروسامانی بدهید؛ هم نرده‌های خلاقانه‌ای داشته باشید و هم نمای خارجی ساختمان را جلوه‌ای خاص ببخشید. مخصوصاً که این بالکن‌ها قطعاً در همه طبقه‌ها اجرا خواهند شد.

نمونه بارز این ایده؛ ساختمان مسکونی صبا است که توسط معماران برجسته ایرانی، سارا کلانتری و رضا صیادیان طراحی و اجراشده است وجود دارد.

بالکن و نرده‌های شیشه‌ای

 

بالکن و نرده شیشه‌ای

 

نرده‌های شیشه‌ای یکی از نمونه نرده‌هایی است که می‌توانید برای زیبایی بالکن و تراس خانه‌تان استفاده کنید. این نوع نرده بالکن مدرن در خانه‌ای چرخان در خیابان دروس تهران اجراشده است.

این پروژه دارای نرده‌های شیشه‌ای ساده است. البته این نرده‌ها با توجه به شرایط چرخان بودن قسمتی از خانه؛ متحرک هستند و در زمان چرخش طبقات این نرده‌ها نیز به کف می‌خوابند.

نرده بالکن و حفاظ تراس‌های کلاسیک

 

نرده بالکن و حفاظ تراس های کلاسیک

اگر دوست دارید بالکن و تراس خانه‌تان حس و حال بالکن‌های قدیمی را به خود بگیرد و به قولی نوستالژی‌ها را برایتان زنده کند و به بالکن و تراس خانه‌تان رنگ و وبی کلاسیک بدهد، باید از نرده‌های سنگی تراش‌خورده کمک بگیرید.

این نوع نرده‌های بالکن و حفاظ‌های تراس در اغلب خانه‌های قدیمی بیافت می‌شد و گاهی با تزیینات زیادی همراه بود.

نرده بالکن‌های متناسب با خود نمای ساختمان

 

نمای ساختمان با نرده بالکن

اگر دلتان می‌خواهد که نمای خارجی ساختمانتان دچار هرج‌ومرج نشود باید حتی به ریزترین اجزای تشکیل‌دهنده آن‌هم توجه کنید.

در اینجا است که انتخاب نرده‌ها هم باید با وسواس و نکته‌سنجی خاصی صورت بگیرد. شما می‌توانید از خود موتیدهای نما برای انتخاب نوع نرده بالکن و حفاظ تراس خانه‌تان کمک بگیرید.

عکس بالا به شما نشان می‌دهد که رعایت این نکته تا چه اندازه می‌تواند در زیبایی نمای خارجی ساختمان شما مؤثر باشد.

این عکس ساختمان ایل خانه را به شما نشان می‌دهد.

حفاظ تراس فلزی

معمول‌ترین و متداول‌ترین انواع نرده تراس و حفاظ بالکن، نرده‌های فلزی هستند. این نوع نرده‌ها معمولاً از سر هم کردن و شکل دادن به انواع پروفیل‌ها درست می‌شوند.

این نرده‌های فلزی بالکن و تراس معمولی برای فضاهایی به سبک صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند اما محدودیتی برای استفاده از آن‌ها در آرایه‌گری داخلی خانه و تراس‌های مدرن و معاصر وجود ندارد و اگر فکر می‌کنید این نوع نرده بالکن و حفاظ تراس موردپسندتان است یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

در پروژه باغ مشهد که توسط استودیو طراحی براکت طراحی و اجرا شده است از این نوع نرده‌ها استفاده شده است.

حفاظ بالکن خلاقانه

بالکن خلاقانه

اگر کمی با دقت بیشتری به اطراف خودتان نگاه کنید؛ وسایلی پیدا می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه نرده بالکن و حفاظ تراس خلاقانه کمک بگیرید.

مثلاً شاخه‌های هرس شده درختان باغتان می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد. کافی است کمی آن‌ها را تمیز کنید و به آن‌ها نظم دهید بعد هم با ایجاد یک قاب در بالا و پایین آن‌ها می‌توانید نرده‌های خلاقانه برای تراس و بالکن خانه‌تان داشته باشید.

فرفورژه‌ها برای حفاظ تراس و نرده بالکن

یکی دیگر از متداول‌ترین نوع نرده‌ها برای تراس و بالکن، نرده‌های فرفورژه هستند که معمولاً دارای اشکال درهم‌تنیده هستند.

این نوع نرده‌ها هم بیشتر برای خانه‌هایی به سبک کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرند چراکه پر جزییات بودن این نرده‌های بالکن و حفاظ تراس کاملاً باحال و هوای خانه‌های کلاسیک ست است.

بالکن هنری

نرده و بالکن هنری

شما می‌توانید با نرده بالکن‌ها به‌صورت هنری برخورد کنید؛ یعنی می‌توانید به آن‌ها به چشم یک اثر هنری  به نمایش گذاشته‌شده نگاه کنید.

شما هم می‌توانید طرح‌های موردنظرتان را روی کاغذ پیاده کنید و بعد از اهالی فن و متخصصین فعال در حوزه تولید و اجرای نرده بخواهید که آن‌ها را در بالکن و تراس خانه شما اجرا کنند.

همچنین بخوانید مطلب بازسازی ساختمان در کرج

  • ۰۲/۰۱/۳۰
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی