بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

غذاهایی که با ماهیتابه رژیمی درست میشود

[caption id="attachment_27472" align="alignnone" width="300"]بازسازی ظروف تفلون بازسازی[/caption]

در این مطلب قصد داریم چند غذایی که با ماهیتابه رژیمی درست میشود همراه با کاربرد و مزایای این نوع ماهیتابه را برای شما بیان کنیم.

یکی از انواع لوازم آشپزی که استفاده از آن در چند سال اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته ماهیتابه رژیمی است. این ماهیتابه که در ابعاد و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شود دارای پوششی نچسب است که بزرگترین مزیت این ظرف محسوب می‌شود.

اگر این پوشش دچار خط و خش یا فرسودگی شود ماهیتابه عملاً کارکرد خود را به‌میزان زیادی از دست می‌دهد. گروه سنتر سرویس با بهره‌گیری از جدیدترین اطلاعات و فناوری‌های روز در عرصه بازسازی انواع ظروف از جمله بازسازی ماهیتابه رژیمی توانسته است در این زمینه موفق عمل کند و اعتماد مشتریان زیادی را به‌خود جلب نماید.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه طیف وسیعی از ظروف بازسازی شده را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا مشاهده کنید و تصمیم خود را برای بازسازی ظروف آشپزخانه خود با کیفیت عالی و قیمت مناسب عملی کنید.

 

سنتر سرویس با چندین سال سابقه درخشان در زمینه بازسازی تفلون بهترین نیرو و مواد اولیه را به کار گرفته تا رضایت شما را جلب کند.

سنتر سرویس این امکان را برای شما فراهم کرده که چه در قزوین و چه در خارج از قزوین به راحتی بتوانید تعمیر ظروف تفلون خود را به ما بسپارید.

ما با تولید محصول با کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت از دیگر رقبای خود در این زمینه پیشی گرفتیم و برندی نام آشنا را برای مشتریان وفادار خود ثبت کردیم تا اطمینان حاصل کنند که کیفیت حرف اول را در مجموعه ما می‌زند.

 

غذاهایی که می توانیم در ماهیتابه رژیمی درست کنیم

 

ماهیتابه رژیمی به‌دلیل نوع طراحی خاص که همان دو طرفه بودن ظرف و نچسب بودنی که دارد می‌توان انواع غذا، خوراک و حتی کیک‌های ساده را به‌خوبی پخت کرد.

در واقع علاوه بر ماهیتابه این ظرف می‌تواند مانند یک فر کوچک خانگی کارکرد داشته باشد. در زیر به چند مورد از غذاهایی که می‌توان در این ماهیتابه درست کرد اشاره می‌کنیم:

 

انواع پیتزا  و لازانیا

 

چند غذایی که با ماهیتابه رژیمی درست میشود

چند غذایی که با ماهیتابه رژیمی درست میشود

 

این دو غذا برای پخت نیاز به فر دارند اما به خوبی در ماهیتابه رژیمی هم درست می‌شوند. به این صورت ابتدا کف تابه را کمی چرب می‌کنیم و مواد را لایه لایه روی خمیر پیتزا می‌ریزیم و در پایان پنیر را روی مواد پخش می‌کنیم. در ماهیتابه را می‌بندیم و پس از 15 الی 20 دقیقه پنیر ذوب شده و پیتزای ما آماده است.

پخت لازانیا نیز شبیه پیتزا است به این شکل ابتدا ماهیتابه روی حرارت ملایم می‌گذاریم و کف آن را چرب می‌کنیم سپس مواد را کاملاً تف داده و لایه لایه میان ورقه‌های لازانیا می‌ریزیم و پنیر را بر روی مواد  پخش می‌کنیم و در تابه را می‌بندیم تا کاملاً پخت شود تقریباً زمان مورد نیاز برای پخت لازانیا در این نوع ظرف 30 دقیقه است.

 

انواع گوشت قرمز و مرغ و ماهی

 

افراد زیادی هستند که علاقه به مصرف انواع گوشت دارند اما دوست ندارند آن را با روش سرخ کردن طبخ کنند. ماهیتابه رژیمی دو طرفه به‌دلیل در محکمی که دارد به خوبی و بدون استفاده از روغن گوشت را مغز پخت و خوشمزه آماده می‌کند.

برای اینکار بهتر است گوشت را به قطعات کوچکی تقسیم کرده و سپس آن را مزه‌دار کنید و بدون روغن داخل ماهیتابه بندازید تا در شعله ملایم غذا پخته شود.

حتی اگر تمایل به گریل کردن گوشت دارید یک طرف ماهیتابه رژیمی حالت گریل دارد که به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد.

 

انواع غذاهای سرخ کردنی

 

سیب زمینی، انواع کوکو، شینسل و سایر غذاهای سرخ کردنی که نیاز به روغن فراوان دارند را می‌توان در این ماهیتابه با کمترین میزان مصرف روغن درست کرد. یکی از مزیت‌های بزرگ ماهیتابه رژیمی برگرداندن راحت مواد پس از سرخ شدن یک طرف بدون خراب شدن شکل ظاهری آن است.

سیب زمینی‌های مغز پخت و خوشمزه تنوری را به راحتی در این ماهیتابه بدون نیاز به روغن درست می‌شوند که می‌توانید از خوردن این خوراکی سالم و رژیمی لذت ببرید.

به این صورت سیب زمینی‌ها را با پوست تمیز شسته و تکه تکه کنید و کف ماهیتابه بچینید و در آن را ببندید تا کبابی شود و پس از 15 الی 20 دقیقه آنها را برگردانید تا طرف دیگر پخت شود.

 

انواع کباب تابه ای

 

چند غذایی که با ماهیتابه رژیمی درست میشود

چند غذایی که با ماهیتابه رژیمی درست میشود

 

شما می‌توانید انواع کباب تابه‌ای را با گوشت مرغ یا قرمز به خوبی در این ماهیتابه بپزید. می‌توان این غذا را به‌صورت چرخ شده یا تکه‌های کوچک طعم دارد شده به سیخ چوبی بکشید و درون ظرف بگذارید و در آن را ببندید و با حرارت متوسط نزدیک به ملایم طبخ کنید.

با قرمز شدن یک طرف می‌توان سیخ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن مغز پخت شود. علاوه بر کباب انواع گوناگونی از سبزیجات را برای بخار پز شدن می‌توان درون ماهیتابه رژیمی قرار داد و نوش جان کرد.

 

اهمیت استفاده درست از ماهیتابه رژیمی در پخت غذا

 

همان طوری که در بالا اشاره کردیم ماهیتابه دو طرفه به‌دلیل استفاده کم از روغن در آن به عنوان یک ماهیتابه رژیمی هم شناخته می‌شود. وقتی مواد غذایی در یک محیط بسته پخت می‌شوند با وجود اینکه ظاهری سرخ شده به‌خود می‌گیرد و اما در اصل بخار پز شده است.

البته نباید شعله را زیاد کرد زیر به‌دلیل حرارت زیاد داخل ماهیتابه غذا به سرعت می‌سوزد و بوی سوختگی می‌گیرد. این امر درباره ماهیتابه‌های کم کیفیت اهمیت بیشتر دارد.

با استفاده از حرارت ملایم می‌توانید انواع خوراک و غذاهای خوشمزه سالم و در عین حال کم روغن را با این ماهیتابه تجربه کنید.

توجه داشته باشید نباید از وسایل نوک تیز یا قاشق‌های فلزی برای هم زدن مواد استفاده نمایید. در زمان شستشو باید از اسکاج نرم استفاده کنید تا پوشش نچسب ماهیتابه آسیبی نبیند.

 

همچنین بخوانید دو مطلب زیر را :

  تعمیرگاه لوازم خانگی صادقیه 
  تعمیرگاه لوازم خانگی نارمک

 

نکات مهمی که در هنگام خرید ماهیتابه رژیمی باید مورد توجه قرار بگیرد

 

داشتن بدنه‌ای آلومینیومی با روکش گرانیتی یکی از مزایای ماهیتابه‌های رژیمی با کیفیت است. در میان لبه‌های ماهیتابه یک واشر قوی و نوار لاستیکی قرار دارد که تحت هیچ شرایطی روغن یا آب از میان لبه‌های درب به بیرون نشت نمی‌کند که در بعضی حتی لاستیک اضافه برای تعویض نیز قرار می‌دهند.

نچسب بودن دو طرف ظرف و داشتن مکانیزم آهنربایی قویی در دسته‌های ماهیتابه از دیگر مزایای بزرگ این نوع از ظروف است که باید به کیفیت آنها در هنگام خرید دقت شود.

 

  • ۰۲/۰۸/۲۲
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی