چیبو (Tchibo) در آمریکا
چیبو (Tchibo)، غول قهوه و خردهفروشی آلمانی که بیش از ۷۰ سال سابقه دارد و در چندین کشور اروپایی پیشرو بازار قهوه است، در سال ۲۰۲۰ میلادی (پاییز ۱۳۹۹ شمسی) رسماً وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد. این ورود پس از سالها فعالیت موفق در اروپا و با هدف گسترش حضور جهانی این برند صورت گرفت.
استراتژی ورود به بازار آمریکا:
تمرکز اولیه بر قهوه: در ابتدا، چیبو با تمرکز بر محصولات قهوه خود، از جمله دان قهوه کامل و قهوه آسیاب شده، وارد بازار آمریکا شد. آنها blends محبوبی مانند Morning Blend، Colombia Origin، Classic Blend، و Röstmeister را عرضه کردند.
مزیت رقابتی: مدیر عامل چیبو، توماس لاینمایر، در زمان ورود به بازار آمریکا اظهار داشت که "نوآوری و تمایز کمی در دسته قهوه در آمریکا وجود دارد." آنها قصد داشتند با تکیه بر سابقه ۷۰ ساله خود در برشتهکاری قهوه و تعهد به تازگی و پایداری، تجربه قهوهای تمیزتر، پایدارتر و تازهتر را به آمریکاییها ارائه دهند.
تمرکز بر کیفیت و پایداری: چیبو بر فرآیند "Röst Frisch" (تازه برشته شده) خود تاکید دارد که از مرحله کاشت و برداشت تا برشتهکاری و بستهبندی، همه مراحل را برای حفظ حداکثر تازگی قهوه کنترل میکند. همچنین، پایداری و شیوههای تجاری منصفانه در تمام زنجیره ارزش قهوه، از اصول مهم این شرکت است و آنها در حال حاضر نیز بر تعهد خود به پایداری و اخلاق در تأمین مواد اولیه تاکید دارند.
توزیع اولیه در غرب میانه: در فاز اول، چیبو محصولات خود را در هشت بازار هدف در منطقه غرب میانه آمریکا (شامل ایلینوی، ایندیانا، آیووا، اوهایو، میشیگان، مینه سوتا، میسوری و ویسکانسین) از طریق همکاری با توزیعکنندهای به نام Rainmaker Food Solutions عرضه کرد.
فروش آنلاین و گسترش: محصولات چیبو از طریق وبسایت رسمی Tchibo.us و همچنین پلتفرمهایی مانند آمازون در دسترس هستند. آنها همچنین در حال گسترش حضور خود در فروشگاههای خردهفروشی در سراسر کشور، از جمله منطقه جنوب شرقی آمریکا، هستند.
دستگاههای قهوه ساز: علاوه بر قهوه، چیبو دستگاههای قهوهساز اتوماتیک خود را نیز در آمریکا عرضه کرده است. این دستگاهها (مانند The Tchibo) قابلیت آسیاب و دم کردن قهوه را در یک مرحله دارند و به عنوان گزینهای پایدار در مقایسه با دستگاههای قهوه ساز کپسولی معرفی میشوند.
چیبو در آمریکا امروز:
امروزه، چیبو به تلاش برای ترویج فرهنگ قهوه اروپایی در آمریکا ادامه میدهد. این شرکت بر کیفیت بالای دانههای قهوه، تازگی محصولات و تعهد به شیوههای پایدار و اخلاقی در زنجیره تأمین خود تمرکز دارد. اگرچه مدل کسب و کار اصلی چیبو در اروپا شامل فروش محصولات غیرغذایی (مانند لباس و لوازم خانگی) به صورت هفتگی متغیر است، اما در بازار آمریکا، تمرکز اصلی آنها بر محصولات قهوه و دستگاههای مربوطه است، هرچند که در وبسایت Tchibo.us، محصولاتی برای نگهداری، آسیاب، دم کردن و نوشیدن قهوه نیز ارائه میشود.
چیبو در حال حاضر در آمریکا حضوری رو به رشد دارد و به دنبال جذب مصرفکنندگانی است که به دنبال تجربه قهوهای باکیفیت و پایدار هستند.
- ۰۴/۰۴/۲۳