بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

مشارکت در ساخت تمامی مناطق تهران

 

معرفی برترین سازنده های تهران در هر منطقه جهت مشارکت در ساخت (تمام مناطق تهران) ✅ قرارداد قانونی و محکم ✅ پیگیری قرارداد توسط تیم ما ✅ بازدید لحظه ای شما

✔️ توسط کارشناس  ✅ بررسی پتانسیل ملک
✔️ تمام مناطق تهران ✅ معرفی سازنده معتبر
✔️ بصورت قانونی و محکم ✅ تنظیم قرارداد مشارکت
✔️ توسط کارشناس خبره ✅ نظارت بر اجرای پروژه

 

مشارکت در ساخت


اگر مالک زمین یا خانه کلنگی هستید، یکی از بزرگترین قراردادهای زندگی شما، قرارداد مشارکت در ساخت می باشد. پس مراقب باشید و این متن رو بخوانید. به نفعتان هست.

(متوسط زمان مطالعه این متن 10 دقیقه)

مشارکت برای ساخت بین دو نفر که یکی از آن‌ها مالک زمین یا خانه کلنگی است و دیگری دارای سرمایه‌ و تجربه کافی برای ساخت و ساز است، شکل می‌گیرد و در نهایت با توافقات نوشته شده در ابتدا، منافع آن ساختمان بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

اما ریسک مشارکت در ساخت برای مالک زمین بالاست. بنابراین اگر دقت کافی برای مالکان خانه کلنگی نباشد، ضرر و زیان زیادی را خواهند دید.

پس نگرانی شما درست است.

ولی با درنظر گرفتن شرایط قرارداد، این نگرانی شما کاملاً برطرف می شود. در ادامه بررسی میکنیم.

مزایای مشارکت در ساخت

در مشارکت در ساخت یک طرف مالک زمین هست، طرف دیگر سرمایه و تجربه دارد. درصورت عقد قرارداد استاندارد، درست و با رعایت حقوق طرفین، دو طرف سود بسیار رضایت بخشی برده و همین طور مردم هم صاحب خانه شده و اشتغال در کشور ایجاد میشود. یعنی همه سود می برند.

از طرفی مالک زمین نیز بدون درگیر شدن در روند فرسایشی اخذ جواز ساخت همین طور جزئیات ساخت و ساز و ریسک های مربوطه صاحب خانه های نوساز می شود.

مشارکت در ساخت مزایای بسیار دارد که می ‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بیشتر شدن ارزش ملک
  • نقد شدن سریع ملک بدلیل مشتریان زیاد
  • بالا رفتن مقاومت ساختمان نوساز نسبت به بنای قدیمی
  • رعایت اصول جدید مهندسی در ساخت بنا
  • ایجاد متراژ مسکونی بیشتر 
  • زیبایی ساختمان با بکارگیری مصالح و استانداردهای روز
  • استفاده ار مصالح، نیروهای آموزش دیده، روش‌ها و ماشین‌آلات مدرن برای ساخت بنا

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت

مهم‌ترین مزیت قرارداد مشارکت در ساخت سودی است که عاید طرفین توافق می ‌شود. به همین دلیل، لازم است موارد حقوقی و عرفی را دربارۀ محاسبه سهم مالک و سازنده بدانیم تا با خیال راحت‌تر وارد عملیات ساخت‌وساز مشارکتی بشویم.

در قراردادی که بین طرفین بسته می شود درصد مشارکت تعیین میشود تا بین آنها اختلافی پیش نیاید. در گام اول سرمایه های طرفین توسط کارشناس ارزش گذاری می شود. سپس این مبلغ نهایی را بر سرمایه تقسیم کرده، و بعد قیمت ملک تعیین می شود. و بعد از ارزش گذاری سرمایه های مالک، هزینه های ساخت و ساز را تخمین می زنند. جمع سرمایه های مالک و سازنده، ارزش کل پروژه می باشد.

میزان وجه «بلاعوض» بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

مبلغ «بلاعوض» معمولا به صورت توافقی تعیین می‌شود و قانون خاصی دربارۀ آن وجود ندارد. و برای هر منطقه متفاوت است. کارشناسان ما آماده مشاوره هستند.

معایب و خطرات مشارکت در ساخت

همه قراردادها خطراتی را دارند که اگر در تنظیم قرارداد توجهی نشود باعث زیان یکی از طرفین می شود.  از مهمترین خطرات مشارکت در ساخت :

  • تحویل ندادن واحدها در موعد مقرر
  • ایجاد اختلاف در تقسیم واحدها
  • پیش فروش آپارتمان ها بدون اطلاع مالک و کلاهبرداری
  • ورود خسارت های مالی و جانی در ملک مورد مشارکت

 

بعلت خطرات سنگین در مشارکت، مالکان بایستی حتماً با مشاورین باتجربه مشورت کنند و اجرای پروژه زیر نظر مشاوریم مورد اعتماد شما باشد.

ما در مجموعه خانه رویایی برترین مشاوران کارآزموده را در اختیار داریم و خیال شما را بابت قرارداد و اجرای پروژه راحت میکنیم.

بیمه کردن ساختمان مشارکتی

 بهتر است پیش از آغاز مشارکت در ساخت و فرآیند ساخت، ساختمان را در برابر حوادث زیر بیمه کنید:

  • هرگونه خسارت وارده به اشخاص ثالث مانند همسایگان، مالکین املاک مجاور و…
  • بیمه مسئولیت پیمانکار در مقابل کارگران ساختمانی ( در قبال حوادث ناشی از ساخت و ساز)
  • بیمه ضمانت کیفیت ساختمان ( در برابر کلیه عیوب آشکار و پنهان آن)

مشاوره مشارکت در ساخت

حتما تا به حال عبارت مشارکت در ساخت را شنیده اید، مشارکت در ساخت می‌ تواند در بافت فرسوده موجب افزایش استحکام بنا شود، می ‌شود خانه ‌های کلنگی را با مشارکت دیگران نوسازی کرد و زیبایی ساختمان را از نو ساخت، از دیگر مزایای مشارکت در ساخت رشد سرمایه می باشد، با توجه به افزایش روز افزون قیمت ملک ساخت واحد های تازه می ‌تواند افزایش سرمایه را به دنبال داشته باشد، همچنین با نوسازی ساختمان می توانید به امکانات یک ساختمان مناسب برسید.

مشارکت در ساخت چیست؟

همانطور که از نامش پیداست این قرارداد یک نوع (توافق) دو طرفه می باشد که هر یک از طرفین در آن آورده‌ ای دارند و با توجه به نسبت دارییشان با هم شریک می‌ شوند، مثلا شما صاحب خانه ‌ای ویلایی و کلنگی هستید، با قدمت بالای 18 سال با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مسکن و بالا رفتن قیمت خانه، به این فکر افتاده ‌اید که خانه ‌تان را خراب کنید و در همان زمین، آپارتمانی چند طبقه بسازید، اما مشکل اصلی شما این است که نه تخصص این کار را دارید و نه مبلغ ساخت را اینجاست که مشارکت در ساخت می ‌تواند به کمک شما بیاید، به این صورت که یک سازنده سرمایه و تخصص خود را با شما شریک می ‌شود و برایتان آن خانه‌ کلنگی را تبدیل به آپارتمانی چند طبقه می‌کند، در نهایت شما با سازنده در سودی که از این ساخت و ساز به دست می‌ آید شریک می‌ شوید، این فرایند طی جلساتی که برگزار می شود و با توافق طرفین قابل اجرا می باشد.

فواید مشارکت در ساخت :

  • افزایش استحکام بنا:

اولین و شاید یکی از مهم ‌ترین فواید مشارکت در ساخت این است که منجر به بازسازی بافت فرسوده‌ شهرها می ‌شود، خانه‌های کلنگی معمولا عمری بالای ۲۵ سال دارند، این در حالی است که ۲۵ سال پیش قوانین ساخت ساختمان به اندازه‌ امروز مدون نبوده و از طرفی نظارت چندانی هم بر اجرای دقیق آن‌ها وجود نداشته است، همان طور که می دانید ایران روی کمربند زلزله قرار دارد، به همین دلیل لازم است ساختمان‌ ها در ایران در برابر زلزله مقاوم باشند، آیین‌نامه ( 2800 ) که در حال حاضر معیار اصلی برای تعیین مقاوم بودن یا نبودن ساختمان‌ ها در برابر زلزله می باشد، اولین بار در سال (1376( تصویب شده است این آیین‌ نامه تا به امروز پیشرفت بسیار زیادی داشته و اصلاحات زیادی روی آن انجام شده است.

بر اساس این آیین ‌نامه ساختمان‌ ها در هر منطقه برای زلزله ‌هایی که احتمال رخ دادنشان تا 90 درصد است طراحی می ‌شوند، در گذشته این آیین ‌نامه چندان جدی گرفته نمی‌ شد، اما امروزه سازمان نظام مهندسی بر اجرای دقیق و کامل آن اصرار زیادی دارد به همین دلیل تقریباً می ‌توان ادعا کرد که ساختمان‌ های قدیمی در برابر زلزله ‌های قدرتمند چندان مقاوم نیستند، مشارکت در ساخت برای افرادی که سرمایه بازسازی خانه‌ هایشان را ندارند این امکان را فراهم می ‌آورد تا بتوانند خانه ‌ای امن و جدید داشته باشند.

  • زیبایی ساختمان :

ساختمان‌های کلنگی معمولا وجهه‌ زیبایی ندارند. این موضوع دو اثر منفی دارد: اولا باعث زشت شدن نمای شهر می‌شود و ثانیا روی اعتماد به نفس ساکنین خانه تاثیر می‌گذارد. بازسازی ساختمان با کمک مشارکت در ساخت می‌تواند هم چهره‌ شهر را زیبا کند و هم باعث شود مالک احساس خوبی به خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند داشته باشد و زیبایی ساختمان را افزایش دهد.

  • استفاده از امکانات روز :

ساختمان‌ های قدیمی امکانات قدیمی دارند، همان طور که گفته شد با ساخت یا همان نوسازی کردن ساختمان ، علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان ، می‌توان برای ساختمان آسانسور و … در نظر داشت، بسیاری از ساختمان‌ های قدیمی از مشکلات مربوط به فاضلاب، بوی بد آن و حشرات رنج می ‌برند که ناشی از طراحی غیراصولی شبکه فاضلاب خانه می باشد، بعضی از ساکنین آپارتمان ‌های قدیمی شکایت دارند که صدای هر قدمِ همسایه‌ بالایی در خانه ‌شان شنیده می ‌شود امروزه با عایق سازی این مشکلات دیگر وجود ندار، همچنین اضافه شدن سیستم اطفاء حریق، آژیر خطر ، شوتینگ و … به ساختمان نوساز ضافه می شود.

  • مشارکت در ساخت و افزایش سرمایه و ارزش ملک :

اگر بخواهید خانه‌ کلنگی خود را بفروشید عملاً به خاطر خود بنا نمی ‌توانید هیچ پولی از خریدار بگیرید و انگار دارید زمین خام را به خریدار می ‌فروشید، این در حالی می باشد که اگر بعد از فروش بخواهید خانه‌ دیگری (طبیعتا نوساز) بخرید، علاوه بر قیمت زمین، باید هزینه‌ ارزش بنا را هم به فروشنده پرداخت کنید.

  • مشارکت در ساخت و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری :

در خانه‌های کلنگی با توجه به عمر بالای ساختمان طبیعتاً با مشکلات اعم از فرسودگی و … مواجه خواهید شد، همان طور که می دانید با توجه به سن ساختمان هزینه تعمیرات بسیار بالا می باشد.

  • تبدیل سریع به نقدینگی :

برای خانه‌های کلنگی به سختی خریدار پیدا می‌شود زیرا قیمت بالایی دارد و این در حالی است که خانه‌های نوساز همیشه مشتری خودشان را دارند، اگر بخواهید سرمایه‌تان (خانه) را سریعاً به پول نقد تبدیل کنید، یکی از بهترین راه ‌ها بازسازی و نوسازی ملک می باشد.

تماس با مشاورین مشارکت در ساخت

مشاورین املاک خانه رویایی این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است که بتوانید سازنده مورد اعتماد و تایید شده توسط گروه مشاورین املاک خانه رویایی را انتخاب کنید و با توجه به رزومه کاری سازنده در منطقه و همچنین نظرات کاربران سازنده خود را انتخاب کنید.

 

 

  • ۰۲/۱۰/۲۵
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی