بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

 تفاوت کپی با پرینت

 

 

مهم‌ترین تفاوت کپی با پرینت چیست؟

هدف اصلی دستگاه کپی ایجاد کپی‌های تکراری هستند. در حالیکه هدف اصلی پرینتر، چاپ کپی است. امروزه با پیشرفت دستگاه‌های پرینتر، تشخیص این دو از یکدیگر کار آسانی نیست. مخصوصا که پرینترهای پیشرفته امروزی به صورت چندکاره هستند و می‌توانند کار کپی را نیز انجام دهند. با ما همراه باشید تا به چند مورد تفاوت آشکار میان کپی با پرینت اشاره کنیم.

۱. عملکرد دستگاه فتوکپی و پرینتر

دستگاه‌های فتوکپی از فرایند خشک برای ایجاد تصویر استفاده می‌کنند. در حالیکه پرینتر از دستگاه‌های جانبی است که با کمک داده‌های دیجیتالی، روی کامپیوتر تصویر ایجاد می‌کند. جدیدترین پرینترها از کارت حافظه، دوربین دیجیتالی و اسکنر نیز پشتیبانی می‌کنند.

۲. ویژگی‌های دستگاه کپی و پرینتر

یکی دیگر از عوامل که موجب تفاوت کپی با پرینت می‌شود، این است که دستگاه‌های کپی برای کارهای سنگین و تولید اسناد در حجم بالا استفاده می‌شوند. علاوه براین، دستگاه فتوکپی، کارهایی همچون صحافی، چاپ، فکس، منگنه، سوراخ‌کاری را نیز انجام می‌دهد. در حالیکه پرینترها این قابلیت‌ها را نداشته و مناسب استفاده روزمره هستند و می‌توانند اسکن، فکس و چاپ منظم را انجام دهند.

کیفیت چاپ نیز از جمله مواردی است که می‌توان در فرق کپی با پرینت به آن اشاره کرد. کیفیت چاپ در دستگاه فتوکپی از پرینتر پایین‌تر است. بنابراین اگر نیاز به چاپ باکیفیت دارید، از پرینتر استفاده کنید.

۳. هزینه دستگاه کپی و پرینتر

یکی دیگر از عوامل فرق کپی با پرینت، هزینه آنهاست. بسیاری معتقد هستند که هزینه پرینت بیشتر از کپی است. ما نمی‌توانیم به صورت آشکارا و با قاطعیت این مسئله را عنوان کنیم. اما اگر شما قرار است، تعداد زیادی نسخه را چاپ کنید، هزینه کپی بسیار کمتر از پرینت است. اما اگر شخص فقط می‌خواهد، یک صفحه را چاپ کند، هزینه پرینت بسیار کمتر از کپی است.

۴. زمان

مورد دیگر که نشان از فرق کپی با پرینت دارد، زمان مصرفی است. اگر زمان برای‌تان مهم است و می‌خواهید زودتر کار چاپ را انجام دهید، از دستگاه کپی استفاده کنید. چاپ در پرینتر زمان زیادی را مصرف می‌کند.

۵. نحوه عملکرد کپی و پرینت

یکی دیگر از دلایل تفاوت کپی با پرینت، راحتی کار با دستگاه فتوکپی است. دستگاه کپی همانطور که اشاره شد از فنآوری چاپ خشک استفاده می‌کند. در حالیکه پرینتر برای انجام این کار نیاز به کامپیوتر دارد و بدون آن کار نمی‌کند.

یکی دیگر از عواملی که نشان از تفاوت کپی با پرینت  دارد، این است که فتوکپی فقط با کاغذ کار می‌کند. در حالیکه پرینتر می‌تواند کار چاپ را روی سرامیک، کاغذ، پارچه و .. انجام دهد.

۶. دوام دستگاه

از جمله نکات دیگر که نشان از فرق کپی با پرینت دارد، دوام دستگاه است. دستگاه کپی دوام بیشتری نسبت به پرینتر دارد.

۷. مقدار جوهر مصرفی

از جمله نکات مهم دیگر که می‌توان به عنوان تفاوت کپی با پرینت به آن اشاره کرد، این است که مقدار جوهری که در دستگاه پرینتر استفاده می شود، بسیار بیشتر از دستگاه کپی است. البته این مسئله به کیفیت چاپ نیز بر می‌گردد. هرچه کیفیت چاپ پایین‌تر باشد، دستگاه جوهر کمتری استفاده می‌کند.

و اما در آخر…

در این مقاله سعی کردیم شما را با ۷ فرق کپی با پرینت آشنا سازیم. چنانچه قصد خرید دستگاه فتوکپی دارید، می‌توانید از محصولات ما دیدن کنید.

  • ۰۲/۰۸/۲۵
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی