بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه ای

 

جان پناه شیشه ای در واقع همان نرده شیشه ای با ارتفاعی کوتاه تر می باشد.جانپناه شیشه ای معمولا در ارتفاع 30 تا 40 سانتی متری با پایه های مختلفی ساخته می شود.این حفاظ کوتاه معمولا برای لبه ی بام، تراس و اطراف محوطه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجاییکه نرده شیشه ای نسبت به نرده استیل مزیت هایی را دارا می باشد،که در متن نیز زیر به چند نکته از آن اشاره می کنیم، استقبال از جانپناه شیشه ای در ساختمان ها نسبت به سایر متریال بیشتر می باشد.

در گذشته استفاده از نرده های آلومینیومی ، نرده اهنی یا فرفوژه و … بسیار مرسوم بوده است.با گذشت زمان و اروپایی شدن طرح ها و اجرا ، کیفیت پایین نرده های اهنی و زنگ زدن سریع ان ها بر اثر شست و شو گرایش به دیگر محصولات جایگزین نرده های قدیمی افزایش یافت.

نرده و یا حفاظ، از قدیم جزء مهمی از معماری ساختمان‌ها به شمار می رفت. با پیشرفت علم و تکنولوژی، تغییراتی در جنس و ظاهر این سازه‌ها ایجاد شد. یکی از این تغییرات به کارگیری متریال‌های جدید مانند شیشه در طراحی ها است. بنابراین جان پناه شیشه ای را می‌توان نسل جدیدی از نرده‌های محافظ به شمار آورد که مورد علاقه بسیاری از مردم و سازندگان بناها و طراحان داخلی نیز هست.

هندریل شیشه ای چیست؟

 

هندریل  Handrail در واقع نام کوتاه شده و خلاصه شده نرده شیشه ای یا جان پناه شیشه ای یا حفاظ شیشه ای می باشد. هندریل در واقع همان دستک و دستگیره فوقانی بالای حفاظ شیشه ای می باشد که می تواند به صورت لوله و یا پروفیل آلومینیوم یا استیل یا چوب ساخته شود.

توجه : سایز این هندریل حائز اهمیت می باشد . سایز آن را می بایست به گونه ای طراحی کرد که قابل استفاده باشد و به راحتی در دست جای گیرد. زیرا نقش راهنما و هادی مسیر را به عهده دارد و در سرتاسر جان پناه شیشه ای حال یا به صورت افقی یا به صورت شیب دار ( در امتداد نرده شیشه ای مثلا روی پله ها ) نصب می گردد.دستک بالای نرده شیشه میتواند به صورت لوله در سایز های مختلف و با ضخامت های گوناگون برای قرارگرفتن شیشه ( با ضخامت های متفاوت ) مورد استفاده قرار گیرد.و یا از دستک مربعی ( پروفیل ) برای بالای هندریل شیشه ای استفاده کرد ،که آن هم دارای سایز و ضخامت های گوناگون برای جاسازی شیشه دارد.حال این دستک یا همان دستگیره می تواند از جنس چوب ، استیل ، الومینیوم با رنگ ها و طرح های متنوع باشد.

دیگر مزیت هندریل شیشه ای به نرده های قدیمی راه پله مانند نرده استیل این است که در سرتاسر دور وید ، پرتگاه ، بالکن و یا راه پله ها حفاظ و جان پناه یا گارد از جنس شیشه سکوریت یا شیشه لمینت چند لایه کار شده است ( با ارتفاع مشخص و استاندارد سازمان آتش نشانی ) و احتمال پرت شدن از بین این نرده های شیشه ای غیر ممکن می باشد.

ولی این خطر در نرده های افقی مانند نرده استیل یا نرده اهنی و الومینیومی به وفور مشاهده می شود یا فاصله بین لوله های افقی بسیار زیاد است که کودکان از میان انها به راحتی عبور میکند و اگر فاصله بین لوله های افقی کم باشد و از تعداد خطوط بیشتری در نرده استیل استفاده شود، مانند پلکان از انها بالا رفته و از ارتفاع بلندتری سقوط می کند.

جان پناه شیشه ای چیست؟

جان پناه شیشه ای درواقع دیواری یکپارچه شیشه ای است که به صورت عمودی نصب می شود.از آنجاییکه جانپناه شیشه ای به عنوان یک حفاظ در لبه ی بام یا ایوان و یا چنین فضاهایی نصب می شود باید ایمنی کافی در برابر ضربه و فشار را داشته باشد، به همین علت از شیشه های سکوریت  و یا لمینت که ضد ریزش هستند استفاده می شود. جانپناه شیشه ای که به نام دست انداز نیز شناحته شده است نصب سریع و راحتی دارد و نسبت به مصالح ساختمانی در بازار امروز قیمت نسبتا مناسب تری دارد. این حفاظ ها در کنار ایمنی بالا از ظاهری زیباتر نسبت به سنگ و بتن برخوردارند.ارتفاع جانپناه شیشه ای حدود 30 تا 40 سانتی متر می باشد اما اگر کارفرما خواستار جان پناهی با ارتفاع بالاتر باشد این موضوع به ضخامت دیوار چینی بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که شیشه جان پناه همان نرده های شیشه ای می باشد که در ارتفاع ها جهت حفظ ایمنی افراد به عنوان یک حفاظ و گارد نصب می شوند.

نرده های شیشه ای و جانپناه شیشه ای از آن جا که در فضای باز نصب می شوند از یراق آلاتی استفاده می شود که ضدزنگ هستند و این یکی از مزیت هایی که نسبت به نرده های فلزی دارند و باعث استقبال کاربران شده است.

 

جان پناه شیشه ای یک نوع حفاظ از جنس شیشه می باشد که معمولا در لبه ی بام ها استفاده می شود.جان پناه تسبت به نرده شیشه کوتاه تر می باشد ولی همانند آن برای نصب نیاز به پایه دارد.در فیلم بالا نمونه ای از این کار را مشاهده می نمایید که در لبه ی بام نصب شده  و محیط امنی را برای استراحت و لذت بردن از فضای سبز ایجاد کرده است

قیمت جان پناه شیشه ای

 

قیمت جان پناه شیشه ای مانند تمام محصولات شیشه ای به میزان منراژ محل نصب بستگی خواهد داشت زیرا بر اساس آن میزان شیشه ی مصرفی مشخص می شود.علاوه بر آن آیتم هایی همچون ضخامت شیشه ، نوع شیشه ( اینکه سکوریت باشد یا لمینت) رنگ شیشه وجنس یراق آلات مورد استفاده که می تواند استیل و یا آلومینیوم باشد بر قیمت نهایی موثر خواهد بود.

 برای ساخت جانپناه شیشه ای همچون نرده های شیشه ای می توان از پایه های مختلفی استفاده کرد ، از آنجاییکه هر پایه یراق آلات مخصوص به خود را دارد انتخاب هریک در قیمت گذاری موثر است.در کنار تمامی این موارد هزینه ی حمل شیشه و ارتفاعی که قرار بر نصب می باشد نیز در تعیین قیمت اثر گذار هستند.

 

مزایای جان پناه شیشه ای

نرده جان پناه می تواند توسط متریالی همچون چوب ، استیل و فلز طراحی شود اما امروزه با توجه به اینکه زیبایی ظاهری جزو الویت ها در معماری شده است بیشتر از متریال شیشه برای اینکار استفاده می شود.استفاده از شیشه برای نرده جان پناه مزایایی را با خود به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم ، لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید جهت اطلاع دقیق از مزایای نرده شیشه ای به مقاله مربوط به آن در سایت مراجعه نمایید

  • مشاهده ی مناظر بیرون بدون هیچ مزاحمتی در دید
  • مقرون به صرفه بودن
  • جلوه ی بصری زیبا
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی و ضربه و فشار
  • ماندگاری بالا
  • تنوع در طرح و رنگ

 

جان پناه شیشه‌ای اسپیگت

یکی از مدرن‌ترین و در عین حال سریع‌ترین مدل‌های نرده ، حفاظ‌ و یا جان پناه شیشه ای از نظر اجرا و بهره برداری، حفاظ شیشه با پایه شیشه اسپیگت است. این نوع از حفاظ‌ها به صورت فریم لس و یا بدون فریم طراحی و اجرا می‌شوند و در بالکن‌ها و تراس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استحکام این حفاظ، قابل توجه است. نرده شیشه‌ای اسپیگت، با پایه‌های سوزنی شکل استیل و با ارتفاع 12 تا 15 سانتیمتر و به صورت شیار دار طراحی و اجرا می‌گردد تا از این طریق بتواند جام‌های شیشه را مهار کند.
به طور معمول برای هر عدد جام شیشه‌ای، دو پایه اسپیگت، مورد نیاز است. این نوع از حفاظ از جنس شیشه در دو مدل، طراحی و بهره برداری می‌شود که عبارتند از: با شیشه سکوریت و با شیشه لمینیت.
در مدل اول، از شیشه سکوریت 8 تا 12 میلیمتر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که برای پایه‌های این مدل از هندریل شیشه‌ای، از پروفیل آلومینیوم و یا استیل استفاده می‌شود. در مدل دوم، شیشه لمینیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است بدانید که شیشه لمینیت، از کنار هم قرار گرفتن چند شیشه سکوریت با ضخامت‌های 5 یا 8 و یا 10 میلی متر، به وجود می‌آید. حداکثر ارتفاع در این سازه‌ها، 150 سانتیمتر است که مطابق با استانداردهای بین المللی است. حفاظ‌های به وجود آمده از شیشه لمینیت، به صورت تمام شیشه ارائه می‌شوند. یعنی متریال شیشه، هم به عنوان پایه نگهدارنده این سازه مورد استفاده واقع می‌شود و هم به عنوان گارد محافظ، قابل کاربرد است. از جمله ویژگی‌های این حفاظ‌ها می‌توان مقاومت بسیار مناسب در برابر نور خورشید و تغییرات دما و رطوبت را نام برد.

 

یراق نرده شیشه‌ای

لازم است ذکر شود که یراق آلات نرده‌های شیشه ای و سازه‌های شیشه‌ای، با توجه به روش‌های نصب این تجهیزات ساختمانی، با یکدیگر دارای تفات‌هایی هستند. بنابر این عامل می‌توان گفت نوع پروژه شما و هم‌چنین نحوه اجرای آن و نصب شیشه مورد نظرتان، می‌تواند نوع یراق آلات و ابزار مورد نیاز برای این حفاظ را تعیین و مشخص کند. اما به طور کلی می‌توان گفت یراق نرده شیشه ای  قابل استفاده در چنین مواقعی عبارتند از: شیشه، بست زمین به شیشه، کانکتور دیوار به شیشه، شیشه گیر کوچک، شیشه گیر بزرگ، بست بغل پله به شیشه، بست شیشه دو تکه کوچک، بست شیشه، پایه شیشه خور و…البته این اتصالات تنها تعدادی از اکسسوری هندریل شیشه ای می باشد برای اطلاع دقیق از اتصالات نرده شیشه ای میتوانید به مقاله ی مربوط به آن مراجعه کنید.

 

یراق نرده شیشه‌ای

لازم است ذکر شود که یراق آلات نرده‌های شیشه ای و سازه‌های شیشه‌ای، با توجه به روش‌های نصب این تجهیزات ساختمانی، با یکدیگر دارای تفات‌هایی هستند. بنابر این عامل می‌توان گفت نوع پروژه شما و هم‌چنین نحوه اجرای آن و نصب شیشه مورد نظرتان، می‌تواند نوع یراق آلات و ابزار مورد نیاز برای این حفاظ را تعیین و مشخص کند. اما به طور کلی می‌توان گفت یراق نرده شیشه ای  قابل استفاده در چنین مواقعی عبارتند از: شیشه، بست زمین به شیشه، کانکتور دیوار به شیشه، شیشه گیر کوچک، شیشه گیر بزرگ، بست بغل پله به شیشه، بست شیشه دو تکه کوچک، بست شیشه، پایه شیشه خور و…البته این اتصالات تنها تعدادی از اکسسوری هندریل شیشه ای می باشد برای اطلاع دقیق از اتصالات نرده شیشه ای میتوانید به مقاله ی مربوط به آن مراجعه کنید.

 

نرده های شیشه ای مدرن

هندریل (handrail ) با طرح ها و گوناگونی فراوان در اجرا به سرعت جای خود را در میان دوستداران سبک های جدید باز کرد.پیشنهاد مهردرب ایرانیان به عنوان شرکت مجری نرده شیشه ای و تولید کننده انواع پایه ها و دستک آلومینیومی ، استیل، و شیشه سکوریت بی شک استفاده از محصولات تماما شیشه ای مانند کف شیشه ای ، هندریل ،حمام مستر، و پارتیشن شیشه ای و .. می باشد.چرا که زیبایی ، مدرنیته ، جلوه و شکوه را به شما هدیه می بخشد.با استفاده از هندریل شیشه ای و دیگر محصولات شیشه ای خود را از سایرین متمایز نموده اید.مهر درب ایرانیان از آنجایی که تولید کننده در این امور می باشد ، قابلیت این را دارد که به صورت اختصاصی پایه هندریل ویژه پروژه شما را بسازد و بدین ترتیب ساختمان های لوکس خود را با نرده های شیشه ای مدرن منحصر به فرد تر کنید.برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید.

نرده شیشه‌ای تراس

استفاده از متریال شیشه در ساخت نرده شیشه ای تراس و یا بالکن، موجب می‌شود تا زیبایی این فضا دو چندان شود. از طرف دیگر، با به کار گیری این نوع از متریال‌ها تراس و بالکن، دید بسیار وسیع‌تری پیدا می‌کنند. هم‌چنین بهره گیری از این عناصر موجب می‌شود تا نور بیشتری از این طریق وارد منزل مسکونی شما شود. بنابر این عوامل انواع مختلف نرده‌های شیشه‌ای اکسپوز، نرده شیشه ای اسپیگت، فیکس پوینت برای طراحی در چنین فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مناسب نرده شیشه ای تراس هستند.

 

 

لیست قیمت نرده شیشه‌ای

قیمت نرده‌ شیشه ای و یا حفاظ‌های شیشه‌ای، بر اساس میزان مصرف شیشه به کار رفته در طراحی و تولید این سیستم‌ها، مورد محاسبه قرار می‌گیرد. این عامل، هم‌چنین با توجه به ضخامت شیشه مورد نظر و نوع آن که عبارت است از شیشه سکوریت و یا شیشه لمینیت، متفاوت می‌شود. از طرف دیگر نوع اتصالات نرده شیشه ای و یا محافظ شیشه‌ای و یراق آلات آن هم در تعیین قیمت آن اثر گذار است. بنابر این عوامل و به طور کلی، می‌توان گفت قیمت تمام شده این سیستم‌ها پس از انجام نقشه برداری آن‌ها تعیین می‌گردد.برای اطلاع از لیست قیمت نرده شیشه ای می توانید با همکاران ما درقسمت فروش تماس حاصل فرمایید.

 

دیتیل نرده شیشه‌ای | جزئیات نرده شیشه ای | دیتیل جان پناه شیشه ای


یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب نرده شیشه‌ای، آشنایی با جزئیات نرده شیشه‌ای است. در این بخش، دیتیل‌های حفاظ شیشه‌ای را مطرح خواهیم کرد.


∗دیتیل سیستم نرده شیشه‌ای ریلی

اجزای مورد نیاز برای اجرای این سیستم عبارتند از: هندریل آلومینیومی، شیشه سکوریت 8 میلی متر به همراه شیشه لمینیت، کاور استیل، پروفیل نگهدارنده شیشه، ناودانی، پیچ، نبشی، قوطی و…

∗دیتیل سیستم نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

این بخش شامل اجزای مختلفی است که از این میان می‌توان هندریل آلومینیومی، شیشه سکوریت با ضخامت 8 میلی متر به همراه شیشه لمینیت، ناودانی، پلیت، قطعه نگهدارنده استیل را نام برد.

∗دیتیل سیستم نرده شیشه‌ای روکار

شامل اجزای هندریل آلومینیومی، شیشه سکوریت و لمینیت، پایه نگهدارنده شیشه است.

 

معایب نرده شیشه‌ای

 

بهره گیری از نرده‌های شیشه‌ای، علاوه بر مزایا، دارای معایبی نیز هست که در ادامه به چند مورد ازمعایب نرده شیشه ای اشاره خواهیم کرد.
∗امکان آسیب دیدگی پرندگان 
از آنجا که شیشه، دارای شفافیت است موجب می‌شود تا بسیاری از پرندگان  متوجه حضور شیشه در برابر خود نشوند و با آن برخورد کنند و دچار آسیب‌هایی شوند.
∗دشواری نظافت
تمیز کردن نرده‌ای که دو طرف آن از جنس شیشه است کار دشواری است.چراکه دسترسی به فضای پشت شیشه در هنگام نظافت، سخت است و این یکی از معایب نرده شیشه ای است.این مورد به خصوص در مورد نرده شیشه ای بالکن بسیار صادق می باشد،زیرا خم شدن به سمت پایین برای تمیز کردن شیشه،هم سخت وهم خطرناک می باشد.
∗تکیه گاه نامناسب
لازم به ذکر است که به طور معمول، شیشه‌های مورد استفاده در طراحی و ساخت انواع حفاظ‌های شیشه‌ای، طول عمر و دوام بالایی دارند و به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند اما به نرده‌هایی که از جنس شیشه به وجود آمده‌اند، نمی‌توان تکیه داد چراکه تکیه دادن مداوم به این سازه‌ها، موجب می‌شود تا فریم آن‌ها لق شود و در نهایت به شکستن شیشه منجر گردد.
∗هزینه ساخت و تعمیر بالا
یکی از معایب اساسی حفاظ‌های نرده از جنس شیشه، این است که این محصولات، بسیار گران قیمت هستند. در حقیقت شیشه و پنل‌هایی که در ساخت این سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای قیمت‌های بالایی هستند. از طرف دیگر چنانچه بخش و یا تکه‌ای از شیشه، دچار آسیب شود لازم است تا حتما کل نرده شیشه ای، جابجا شود.

همچنین بخوانید مقاله حفاظ شیشه ای

 

 

  • ۰۲/۰۵/۱۶
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی