بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

اطلاعاتی در مورد درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک امروزه در اکثر فروشگاه ها ، ساختمان های اداری ، مراکز تجاری ، سینماها و سالن های ورزشی و... مورد استفاده قرار میگیرد .

درب شیشه ای اتوماتیک امروزه در اکثر فروشگاه ها ، ساختمان های اداری ، مراکز تجاری ، سینماها و سالن های ورزشی و... مورد استفاده قرار میگیرد .این درب ها ظاهری ساده دارند اما تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای در آنها به کار رفته است .

هدف اولیه درب شیشه ای اتوماتیک این است که به هر چیز متحرکی اجازه ورود و یا خروج را بدهد. سیستم به کار رفته در این درب ها باعث میشود که آنها نسبت به حرکت در جلوی درب ها حساس باشند. در زمان هایی که نیاز است درب برای همیشه باز و یا بسته باشد کلیدی در بالای درب تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان در را برای همیشه بسته نگه داشت (مثلا در هنگام شب که نیاز به باز شدن درب نیست) و یا برای همیشه درب را باز نگه داشت (مثلا در مواقع اضطراری و یا زمانی که ورود و خروج نفرات به تعداد زیادی انجام می شود).

 

 

ساختار درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک برای باز و بسته شدن از سنسور های تشخیص حرکت استفاده می کند. این سنسور در جلو درب ها در هر دو قسمت ورودی و خروجی نصب می شود. در صورت نزدیک شدن افراد به این سنسور فرمان باز شدن درب از طریق سنسور به پنل نرم افزاری درب ارسال می شود. سنسور های مختلفی برای درب شیشه ای اتوماتیک استفاده می شود. از سنسور های تشخیص حرکت تا سنسور های حساس به صدا ، حساس به وزن و حساس به نور در این درب ها استفاده می شود.

محل های مورد استفاده درب شیشه ای اتوماتیک

از درب شیشه ای اتوماتیک تقریبا در تمامی مکان ها استفاده می شود. در ادارات ، مراکز تجاری ، فروشگاه ها ، سوپر مارکت ها، فرودگاهها ، ساختمان ها و منازل مسکونی، سینماها و .. می توان از این درب استفاده کرد. نصب این درب ها بسیار ساده است و بعد از قرار دادن قاب اصلی درب و نصب بخش های شیشه، بخش متحرک درب در بالای آن نصب می شود. نصب این درب ها نیاز به فضای زیادی ندارد و برای ساختمان هایی که به فضاهای بهینه نیاز دارند بسیار مناسب می باشد .

امنیت درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک برای نصب در اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها در عین سادگی بسیار کارآمد و مفید می باشند. از سوپر مارکت ها گرفته تا فرودگاه ها ، مراکز درمانی ، و بسیاری از ادارات و ساختمان های بزرگ به درب شیشه ای اتوماتیک مجهز شده اند .

این درب ها برای تمامی افراد مفید بوده و حتی برای افراد دارای معلولیت جسمی نیز بسیار مفید می باشند. امنیت درب شیشه ای اتوماتیک در سطح بسیار بالایی قرار دارد . این درب ها هیچ گاه بر روی افراد بسته نمی شود. در صورتی که در زمان بسته شدن درب چیزی بین دو درب قرار گیرد درب ها به صورت خودکار باز شده و تا برطرف نشدن مانع بسته نمی شوند. حتی یک کفش کوچک می تواند از بسته شدن درب جلوگیری کند. در ساختمان های مهم و ادارات بخش شیشه ای این درب ها را از جنس شیشه های نشکن سکوریت و یا حتی ضد گلوله می سازند .

 

 

درب شیشه ای اتوماتیک به صرفه جویی انرژی نیز کمک می کند و تنها زمانی که نیاز به ورود و یا خروج از ساختمان باشد این درب ها باز و بسته می شود. همچنین در این درب ها مکانیزمی قرار گرفته است که بعد از مدت کوتاهی که باز ماندند، در صورتی که چیزی در جلو درب نبود به صورت خودکار بسته شوند.

در هنگام قطع برق در صورتی که این درب ها به برق اضطراری مجهز نباشند، کلیدی در بالای درب تعبیه شده است که با فشار دادن آن درب باز و یا بسته خواهد شد . این کلید از داخل به صورت فشار دادن یک کلید شستی عمل می کند و از بیرون با چرخاندن کلید مخصوص عمل خواهد کرد .

همچنین درب شیشه ای اتوماتیک می تواند با سیستم های ورود و خروج و اتوماسیون ها نیز هماهنگ شود. به عنوان مثال می توان از سیستم تشخیص چهره و یا اثر انگشت برای باز و بسته کردن این درب ها استفاده کرد .در نمونه های دیگری از این درب ها می توان از ریموت کنترل ها ( کنترل از راه دور ) فرآیند باز و بسته شدن این درب ها را کنترل کرد .

با استفاده از درب شیشه ای  فرآیند داخل و خارج شدن از ساختمان ها به راحتی امکان پذیر شده است و دیگر ما مجبور نیستیم که با دستان پر از کیسه های خرید درب ها را با دست باز کنیم !

همچنین بخوانید مقاله محیطی کاملا ایزوله با درب هرمتیک

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی