بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

 

معرفی مزایا و معایب پرینتر های جوهر افشان

یکی از کاربردی ترین دستگاه های پرینت، پرینتر های جوهر افشان می باشند که شما می توانید نمونه­ های مختلف آن را در بسیاری از اداره ها و منازل پیدا کنید.

این محصولات به صورت پرینتر تک کاره یا پرینتر چند کاره طراحی شده اند و شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید. قبل از خرید این پرینتر ها بهتر است اطلاعات مناسبی در مورد آن ها کسب کنید. در این صورت می توانید خرید بهتری داشته باشید.

 

 

معرفی پرینتر های جوهر افشان

 

تکنولوژی به کار رفته در بسیاری از پرینتر ها، جوهر افشان می باشد. در این پرینتر ها نازل های کوچکی وجود دارند که به وسیله ی آن ها، قطرات جوهر به طور مستقیم روی کاغذ مورد نظر پخش خواهد شد. روند کاری این پرینتر ها برای چاپ بروشور، عکس های گرافیکی، کاتالوگ و .... بسیار مناسب می باشند. 

پرینتر های جوهر افشان محبوبیت زیادی در بین افراد دارند به همین سبب برند های زیادی اقدام به ساخت و طراحی آن ها کرده اند. از مهم ترین این برند ها می توان به اچ پی، سامسونگ، کانن، برادر و ... اشاره کرد.

در بازار پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان وجود دارد که هیچ کدام مزیتی بر دیگری ندارند. شما باید بر حسب نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. در این مطلب شما را با مزایا و معایب جوهر افشان آشنا می کنیم.

مزایای پرینتر های جوهر افشان

 

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم پرینتر های جوهر افشان محبوبیت زیادی در بین افراد دارند. این محبوبیت به دلیل مزایای بی نظیری است که این پرینتر ها دارا می باشند. از مهم ترین مزایای پرینتر های جوهر افشان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین مزایای این چاپگر ها، چاپ عکس و تصویر با کیفیت بالا می باشد. علاوه بر آن اگر در اسناد شما تصاویر زیادی وجود دارد، می توانید برای چاپ با کیفیت، از این پرینتر ها استفاده کنید.
  • چاپگر های جوهر افشان نسبت به نمونه های لیزری، سبک تر و کوچک تر می باشند. در نتیجه برای افرادی که فضای زیادی ندارند، بسیار مناسب می باشند.
  • یکی دیگر از مزایای مهم این چاپگر ها، پشتیبانی از انواع مختلف کاغذ می باشد. شما می توانید نمونه های مختلف کاغذ را به وسیله ی این پرینتر ها چاپ کنید. به طور مثال از کاغذ گلاسه، کاغذ هنری، پارچه و ...  می توان استفاده کرد.
  • قیمت و هزینه همیشه یکی از دغدغه های اصلی افراد می باشد. اگر بودجه ی کافی برای خرید پرینتر های لیزری ندارید، به سراغ پرینتر های جوهر افشان بروید. زیرا این چاپگر ها ارزان قیمت تر هستند.
  • این چاپگر ها برای انجام عمل چاپ، نیازی به گرم شدن ندارند و شما می توانید بعد از روشن شدن دستگاه، کار خود را انجام دهید. 
  • کاغذ های با سایز بزرگ را نیز می توان به وسیله ی این پرینتر ها با بهترین کیفیت چاپ کرد.

معایب پرینترهای جوهر افشان

 

هر دستگاهی ممکن است معایبی را نیز به همراه داشته باشد. پرینتر های جوهر افشان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و معایب محدودی دارند. از رایج ترین این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اگر شما نیاز به استفاده ی مداوم از پرینتر هستید و در طول روز عمل چاپ را به میزان زیادی انجام می دهید، مجبور خواهید بود که به صورت منظم کارتریج خریداری کنید. این کار باعث می شود که هزینه های شما بالا رود. در نتیجه اگر کار شما با پرینتر زیاد است، بهتر است از پرینتر های لیزری استفاده کنید.
  • یکی از معایب معروف و قابل توجه پرینتر های جوهر افشان، کند بودن آن می باشد. این دستگاه ها نسبت به دستگاه های لیزری سرعت پایین تری دارند. به همین سبب برای اداره های شلوغ و پرکار مناسب نیستند.
  • چرخه ی کار ماهانه پرینتر های لیزری بسیار بیشتر از پرینتر های جوهر افشان می باشد. این مورد قابل توجه بسیاری از اداره ها و شرکت ها می باشد. 
  • یکی دیگر از معایب چاپگر های جوهر افشان، ظرفیت پایین سینی های کاغذ می باشد. سینی این دستگاه ها نهایت تا 100 برگه می باشد که برای کار های زیاد مناسب نیست. سینی های کاغذ دستگاه های لیزری ظرفیت بسیار بیشتری دارند.

پرینترهای جوهر افشان برای چه افرادی مناسب است؟

 

خوب است بدانید که این چاپگر ها برای شما مناسب می باشد یا خیر؟ اگر شما نیاز به تصاویر با کیفیت بسیار بالا نیاز دارید، حتما پرینتر های جوهر افشان را انتخاب کنید.

این دستگاه ها تناژ های متنوعی دارند به همین دلیل ترکیب رنگ ها خود را به شکل بهتری نشان می دهند. این کار باعث می شود که شما از تصاویری با کیفیت بالا بهره ببرید. افرادی که کار عکاسی و آتلیه انجام می دهند، باید حتما از چاپگر های جوهر افشان استفاده کنند. 

پرینتر های جوهر افشان اچ پی

 

یکی از بهترین برند ها در زمینه ی ساخت و طراحی پرینتر های متنوع، برند hp می باشد. از بهترین محصولات این برند می توان به چاپگر های جوهر افشان آن اشاره کرد. این دستگاه ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • یکی از مهم ترین ویژگی های پرینتر های اچ پی، لوله های جوهر آن ها می باشند. این لوله ها می توانند تا حدود 9200 صفحه را پشتیبانی کنند. البته این میزان در لوله های رنگی بیشتر می باشد.
  • کیفیت چاپ در این دستگاه ها بسیار بالاست و شما می توانید تصاویر و عکس هایی با کیفیت بالا داشته باشید.
  • پرینتر های اچ پی جوهر افشان نسبت به دیگر برند ها، سرعت چاپ بیشتری دارند و شما می توانید در یک دقیقه حدود 42 تا 70 صفحه را چاپ کنید.
  • این دستگاه ها وزن بسیار کمی دارند و تنها حدود 50 پوند می باشند. این برند سعی کرده است آن ها را با وزن کم و سایز کوچک طراحی کند تا برای همه ی مکان ها بتوان از آن استفاده کرد.

  • ۰۲/۰۱/۲۸
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی