بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

درب و پنجره دوجداره ترمال بریک

از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود

 

درب و پنجره دوجداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود که در آن یک عایق باعث شده است تا ارتباط آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. قابلیت دیگر این محصول عایق بندی صددرصدی فضای درونی ساختمان است.

امروزه بهترین روش خرید وفروش کالا از طریق جستجو و گشت و گذار اینترنتی می باشد، در حوزه پنجره دو جداره و پنجره ترمال بریک و استعلام قیمت پنجره های ایرانی و وارداتی با توجه به کاربرد و فضای موجود امکان بررسی آن از طریق اینترنت فراهم شده است و همکاران ما در آچیلان در تلاش خود را در زمینه انتخاب دقیق تر و راحت تر مشتری فراهم آورده اند.

در و پنجره های دوجداره آلومینیومی به دو صورت ساده و ترمال بریک عرضه می شوند. پنجره های Thermal break(شکست حرارتی) از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می باشند.

به علت ضریب انتقال حرارت بالای آلومینیوم، این فلز گرما و سرما را به راحتی انتقال می دهد. در پروفیل آلومینیومی ترمال بریک، دو قطعه آلومینیوم توسط تیغه های پلی آمید به هم متصل و دوجداره می شوند. این روش باعث عدم انتقال حرارت دراین نوع پروفیل می شود.

درسیستم ترمال بریک به دلیل وجود لاستیک پلی آمید مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل، امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را به وجود می آورد. از جمله مزایای پلی آمید مورد استفاده در این نوع از پنجره ها می توان از بالا بودن استحکام و طول عمر بالای آن نام برد.

در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها 38% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و 32% کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما، 28% کاهش مصرف سوخت، 20 % کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات و به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری می شود.

درب و پنجره های آلومینیومی، به صورت کشویی، لولایی و ترمال برک ، تک جداره و دوجداره قابل ساخت و استفاده هستند.

درب و پنجره آلومینیومی دارای انواع مختلفی هستند:

نوع اول: نوع قدیمی که با میلگرد به هم وصل میشدن و آنها دو جداره نمی شدند.

نوع دوم: پنجره دو جداره اس تی (ST) که این پنجره ها دو جداره میشوند اما عایق بندی خوبی ندارند.

نوع سوم: نسل جدید پنجره های آلومینیومی که ترمال برک است و از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار است.

پروفیل دو جداره ترمال برک (Thermal break)، پروفیل آلومینیومی است که از طریق تیغه پلی آمید به هم وصل میشوند و به صورت دو جداره در می آیند که همین باعث عدم انتقال حرارت میشود، اتلاف انرژی در پنجره های ترمال برک نسبت به انواع پنجره های آلومینیومی بسیار کمتر است و در برابر حرارت عایق است.

پروفیل ترمال برک به خاطر لاستیک پلی آمید که بین جداره خارجی و داخلی آن میباشد و توسط ماشین آلات پانچ میشود و نفوذ گرما، سرما و لرزش و صدا را به حداقل میرساند. پنجره های ترمال برک، از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان جلوگیری میکند.

تسمه‌های پلی‌آمید که از الیاف شیشه متراکم و با قابلیت تحمل بار و فشار و حرارت 300 درجه سانتیگراد می‌باشد، علاوه بر موجبات پاس‌شدن مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، این امکان را مهیا می‌سازد تا بتوان تنوع رنگ‌های متضاد نمای داخلی پنجره را از نمای خارجی آن ایجادنمود.

مزایای درب و پنجره آلومینیومی دو جداره ترمال برک :

عایق حرارتی

عایق صوتی

قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست

از نفوذ گرد و غبار جلوگیری میکند.

غیر قابل اشتعال بودن

عایق رطوبتی

زیبا و بسیار سبک است.

باعث صرفه جویی در مصرف انرژی است.

ایمن در برابر زلزله

مقاوم در برابر تغییر شکل و رنگ در برابر عوامل محیطی مثل تابش آفتاب.

مقاوم در برابر فشار باد

تنوع رنگ زیاد

نصب و تعویض پنجره آسان است

درب و پنجره های دو جداره ترمال برک دارای تنوع زیادی در فرم های خود هستند و از رنگ ها، یراق آلات و تنوع بازشو متعددی برخوردار است و امروزه در صنعت ساختمان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

علاوه بر این، امکان استفاده از پوشش‌های مقاوم‌تر را برای نمای خارجی پنجره در مقابل اشعه یووی و شرایط جوی و همچنین ایجاد طرح‌های دکوراتیو برای انواع سلیقه‌ها در نمای داخلی را هم فراهم‌نمود.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره ها نقش مهمی در ساختمان ایفا میکنند و باعث ارتباط بیرون و درون ساختمان می شوند و تهویه و نور طبیعی فضا را فراهم می آورند همچنین پنجره ها در زیبایی ساختمان کمک می کنند و از این رو نقطه کانونی طراحی معماری محسوب می شوند.

درب و پنجره دوجداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود که در آن یک عایق باعث شده است تا ارتباط آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. قابلیت دیگر این محصول عایق بندی صددرصدی فضای درونی ساختمان است. لازم به ذکر است که نرمال بریک در عین زیبایی و ظرافت تمامی قابلیت های پنجره های یو پی وی سی را نیز دارا می باشد.

لازم به ذکر است که پنجره های آلومینیومی معمولی در مقابل عناصر جوی مقاوم هستند ولی از آنجایی که آلومینیوم رسانای خوبی است باعث اتلاف انرژی می شود که برای حل این مسئله محصول جدیدی به نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک عرضه شد که در این پنجره ها وجود لایه پلاستیکی بین دو فرم داخلی و خارجی در مقابل انتقال حرارت شکست به وجود می آورد.

کلمه ترمال بریک یعنی شکست حرارتی که در این سیستم به دلیل شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت این عنوان به آن اطلاق می شود.

نکته ی قابل تامل در سیستم درب و پنجره ترمال بریک همسویی ضریب انبساط طولی پلی آمید با آلومینیوم در شرایط جوی متفاوت می باشد.

این تیغه ی پلی آمیدی مانع انتقال حرارت ازیک سطح به سطح دیگر می شود.به صورتی که هیچگونه انتقال حرارتی از طریق پروفیل آلومینیومی چارچوب یا لنگه انجام نمی شود و در نتیجه مانع از افت شدید حرارت و برودت دمای محیط داخل ساختمان شده ودر نهایت باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می گردد و همچنین باعث افزایش طول عمر دستگاه های مولد حرارت ( در فصل سرما) و برودت (درفصل گرما) می گردد.

از مزایای این تیغه پلی آمیدی بالابودن استحکام مقاومت در برابر فشار مواد شیمیلیی اشعه UV و طول عمر بالامی باشد.

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک ماده عایقی است که در سمت خارجی چارچوب قرار می گیرد. این مواد برای جلوگیری از جریان حرارتی که در مقاطع فلزی قاب ها اتاق می افتد ضرورت داشته و پوشش حرارتی ساختمان را تشکیل می دهند.

ماده ترمال بریک که مانع از هدایت حرارت می شود برای جدا کردن دو متریال یا دو سازه که دارای هدایت حرارتی بالایی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس تعریف رسمی انجمن ملی رتبه بندی پنجره (NFRC) ترمال بریک (گرمابند) ماده ای با هدایت حرارتی کم است که بین بخش هایی که هدایت حرارتی بالایی دارند، قرار می گیرد تا سبب کاهش انتقال حرارت شود.

هدایت حرارتی این مواد باید کمتر از W/m.K ۰٫۵ باشد.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره ترمال بریک

1. عایق رطوبتی و حرارتی

2. عایق صوتی

3. غیر قابل اشتغال

4. سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت

5. مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار

6. مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی

7. زیبایی فوق العاده ، تنوع رنگ زیاد

8. ایمن در مقابل سرقت و زلزله

9. مقاوم در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب ، باران

 

پنجره های Non Thermal Break

پنجره های نان ترمال باپروفیل های یک تکه تولید می شوند و بصورت دوجداره می باشد ، و در رنگهای مختلف در دو نوع لولایی و کشویی تولید می شود.

پنل آلومینیومی ترمال بریک چگونه عمل می کند:

پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده از انرژی را با کنترل روش های انتقال حرارت بهبود می بخشد. گرما یا انرژی حرارتی به سه روش در مصالح ساختمانی انتقال می یابند

• رسانش ، فرایند ساده انتقال حرارت بین اجسامی است که در تماس با هم قرار دارند.

• همرفت نیز فرایندی است که در آن انتقال انرژی حرارتی توسط گردش سیالات (گازها ، مایعات) اتفاق می افتد.

• تابش نیز از انتقال انرژی حرارتی در فاصله و از طریق امواج فرکانس بالا مانند نور مرئی، نور ماوراء بنفش و یا مایکروویو اتفاق می افتد.

قاب های پنجره آلومینیومی ترمال بریک در برابر انتقال گرما و سرما از طریق رسانش عایق هستند. این عایق از طریق جدا کردن بخش فلزی بیرونی قاب از بخش داخلی توسط ماده ای که مقدار انتقال گرما و سرما در قاب پنجره را کاهش می دهد، ایجاد می شود.

ویژگی ترمال بریک در پنجره های آلومینیومی سبب استفاده بهتر انرژی در ساختمان می شود.

در واقع ایده پنجره آلومینیومی ترمال بریک مشابه واحدهای شیشه های دو جداره است؛ ایجاد یک سد حرارتی برای مقابله با اتلاف حرارت و انرژی که با استفاده از ماده ای با هدایت حرارتی پایین در سیستم اتفاق می افتد.

در پانل های شیشه ای عایق مانند شیشه های دو جداره این امر به وسیله گاز پرکننده و میله های جداکننده اتفاق می افتد.

در حالیکه در ساختار پنجره آلومینیومی ترمال بریک این امر(ایجاد عایق حرارتی) به وسیله مواد ترمال بریک انجام می شود.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک برای افزایش و حفظ حرارت داخل فضا طراحی شده اند. در ماه های گرم تر این پنجره ها به طور موثری از ورود گرما به داخل جلوگیری می کنند و هزینه سرمایش شما را کاهش می دهند.

مقایسه پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و پنجره یو پی وی سی

اگر شما به دنبال پنجره های مناسبی برای خانه یتان هستید، ممکن است بین پنجره یو پی وی سی و یا پنجره های آلومینیومی ترمال برک که به طور خاص طراحی شده اند، مردد باشید.

در پنجره های نوع دوم (ترمال بریک) محافظت در برابر عوامل جوی و بهره وری انرژی بیشتر از پنجره های یو پی وی سی به چشم می خورد.

با این حال، پنجره های UPVC هنوز هم بسیار محبوب هستند و هر دو این پنجره ها میتوانند پایدار و مقرون به صرفه باشند. گاهی اوقات تصمیم گیری بین این دو تنها به مقایسه ویژگی های مختلفشان باز می گردد.

در مقاله پنجره های یو پی وی سی در مورد این نوع از پنجره ها گفته شد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

قاب های پنجره یو پی وی سی محبوب تر و مرسومتر از آلومینیوم هستند و به صورت گسترده ای در دسترس قرار دارند.

بسیاری از فروشندگان پنجره با تولیدکننده های پروفیل های یو پی وی سی در رابطه و مشارکت هستند، بنابرین شما قادرید قاب های پنجره هایتان را ارزان تر تهیه کنید.

اگرچه UPVC از لحاظ زیبایی شناسانه خوشایند نیست و ممکن است به کاهش آلودگی صوتی نیز کمک نکند.

عایق کاری برای خانه های ما و حتی پنجره های ما ضروری است، درب و پنجره ترمال بریک دقیقاً این نیاز شما را برطرف می کند. درب و پنجره ترمال بریک دارای یک شکستگی حرارتی است و عایق ساخته شده ،تأثیر زیادی بر عملکرد کلی پنجره شما می گذارد.

ویژگی های مثبت درب و پنجره ترمال بریک:

درب و پنجره ترمال بریک چندین سال است که در بازار درب و پنجره ساختمان وجود دارد و طول عمر بالایی دارند.

پنجره ها و درب های پروفیل آلومینیوم با شکاف حرارتی ( ترمال بریک) دارای مزایای زیر است:

1. کاهش هدایت گرما: پروفیل های آلیاژ آلومینیوم به تنهایی عایق حرارت نیستند و ترکیب شدن آن ها با ترمال بریک به طور موثر باعث کاهش گرما از طریق درب و پنجره می شود.

2. محافظت از محیط زیست: با استفاده از سیستم عایق کاری می توان مصرف انرژی را کاهش داد ، در حالی که تابش محیطی ناشی از تهویه هوا و گرمایش را کاهش می دهد.

3. رنگ های رنگارنگ: استفاده از پوشش پودری، سطح کاری پوشش داده شده با سطح PVDF می تواند پروفیل های آلومینیومی با رنگ های مختلف را تولید کند، به طوری که درب ها و پنجره های ترمال بریک با رنگ های مختلف تولید می شوند.

 

جهت استعلام قیمت فروش ، تولید و نصب انواع پنجره های دوجداره و پنجره های ترمال بریک با دفتر فروش مهر درب ایرانیان در تماس بگیرید.

مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت را از مهر درب ایرانیان در بخواهید.

  • ۰۲/۰۱/۲۸
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی