بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

بهترین کامیون ولوو اف‌اچ چه امکاناتی دارد؟

[caption id="attachment_754" align="alignnone" width="286"]فروشگاه دیزل شاپ فروشگاه دیزل شاپ[/caption]

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که فول ترین کامیون ولوو اف اچ چه امکانات و قابلیت هایی را باید دارا باشد و کارایی هر کلید روی داشبورد آن چیست.

کامیون ولوو فول آپشن

در کامیون های ولوو فلاپ دار بودن ،نوع چراغ های جلو ،پروژکتور سقفی ،اینتاردر گیربکس،زه مشکی پایین درب،پرژکتور سپر،کولر درجا ،یخچال ماکروفر و قهوه ساز،نوع بادگیر ،رینگ های استیل آلکوا برچسب مشکی،نوع و حجم باک ها،چهار و یا دوباطری بودن،مخزن ادبلو بالا روی باک سوخت و لیور تنظیم گیربکس دار بودن کامیون ،همه و همه می‌توانند بعنوان آپشن بر اساس سفارش مشتری از شرکت روی کامیون ها نصب باشند و یا نباشند ،اگر کامیون هر یک را دارا باشد قیمت بالاتری را نیز خواهد شد.

در بعضی از کامیون های ولوو در کنار فلاپ سمت شاگرد سنسور هشدار برخورد به گاردریل نیز قرار دارد.

کامیون های تمام فول دارای سنسور ترمز اضطراری ،رادار خط خوان ،هشدار نقطه کور ،سیستم DAS سیستم ،سیستم دوربین نقطه کور زیر آینه،سیستم هشدار باز شدن درب باک و سیستم سنجش درجه باد تایر ها نیز هستند.

برای درک بهتر جالب است بدانید ولوو اف اچ۵۰۰ نیوفیس ساده نوع پلاک شده در بازار قیمت حدود ۱۱.۰۰۰ میلیارد را داراست اما قیمت کامیون ولوو اف‌اچ نیوفیس فول آپشن حدود ۱۳.۰۰۰ میلیارد تومان است.

اف اچ نیوفیس فول اپشن

امکانات کامیون ولوو فول آپشن

ولوو های فول آپشن که به ولوو ۱۲ کلید معروف هستند باید یک سری امکانات و ویژگی ها را نسبت به دیگر کامیون های ولوو بیشتر دارا باشند،برای فعال شدن هر یک از این کلید های روی داشبورد کامیون های ولوو اف اچ باید هزینه ایی جداگانه را نیز پرداخت کرد.

در تمام کامیون های ولوو چهار کلید ردیف بالای از سمت چپ حضور دارند که مربوط به آپشن و امکان خاصی نمی‌شوند.

کلید داشبورد اف اچ
کلید داشبورد اف اچ

این چهار کلید به ترتیب از چپ به راست شامل:

قفل کن دیفرانسیل ،TCS کامیون ترمز ضد لغزش  ،ترمز تپه و کلید تنظیم ارتفاع دیفرانسیل بر اساس شرایط پیش فرض

چهار کلید ردیف بالا سمت راست در این کامیون فول اپشن مربوط به (ترتیب از چپ)ترمز تپه،حالا رژنریشن یا خالیه اگزوز،بوق دنده عقب و در نهایت کلید رادار خط خوان است.

در این کامیون بر حسب فول آپشن بودن امکان رانندگی بین خطوط که به رانندگی خودران کامیون معروف شده است نیز وجود دارد کلید فعال سازی این آپشن بر روی کلید رادار خط خوان قرار گرفته است.

در واقع در کامیون های فول آپشن کلید رادار خط خوان دو زمانه است که زمانه بالا مربوط به فعال سازی حالت رانندگی خودران است.

در ردیف پایین کلید ها چهار کلید سمت چپ مربوط به آپشن و چهار کلید سمت راست مربوط به دنده کامیون های دنده داشبورد است که در صورتی که کامیون لیور دنده را دارا باشد این چهار کلید غیر فعال هستند.

چهار کلید سمت چپ در این کامیون به ترتیب از سمت چپ مربوط به سنسور هشدار نقطه کور ،و سنسور ترمز اضطراری کامیون است.

دو کلید aux1 و aux2 داشبورد کامیون مربوط به فعال سازی مانیتور و سیستم صوتی تصویری درون کابین هستند که در کامیون های تمام فول این قابلیت به صورت فابریک و سیم کشی تلوزیون درون کابین به صورت فابریک قرار داده شده است.

در بسیاری از کامیون های فول آپشن کلید DAS کامیون نیز وجود دارد که سنسور مربوط به هشدار خواب آلودگی راننده است،به این صورت که اگر کامیون بر اساس داده هایی که از سنسور ها می‌گیرد احساس کند راننده خواب آلود است ابتدا به راننده هشدار و سپس ترمز اضطراری را فعال می‌کند.

چراغ جدید اف اچ نیو فیس

انواع چراغ های ولوو نیوفیس

کامیون های ولوو اف اچ نیوفیس دارای چهار مدل چراغ هستند کا سه نوع آن به کشور وارد شده و یک نوع ان که فقط بر روی اف اچ۱۶ ها نصب می‌گردد به کشور وارد نشده است.

در نسخه ایی که درون چراغ ها مشکی و تمام خطی است این چراغ هوشمند بودا و بر اساس میزان شدت روشنایی جاده شدتش تنظیم می‌گردد و البته اگر خودرویی که از جلو می آید نور بالا باشد درجه این چراغ نیز بر اساس آن تنظیم می‌گردد.

کلید کابین اف اچ نیوفیس

کلید های سقف کامیون ولوو

در سقف کامیون های ولوو فول آپشن کلید هایی قرار گرفته که هر یک وظایفی را بر عهده دارند.

این کلید ها معمولا فقط بر روی کامیون های تمام فول با هم دیده می‌شوند.

از سمت چپ کلید قرمز مربوط به قطع برق و باطری از درون کابین است ،کلید دیگر مربوط به چراغ های سقفی از بیرون ،پروژکتور های سقفی،کلید چراغ گردون سقف نارنجی ،کلید باز شدن سانروف و پرده سانروف برقی و سپس در سمت راست کلید تنظیم پرده شیشه جلو به صورت برقی است.

همواره میتوانید لوازم یدکی کامیون ولوو اف اچ را از دیزل شاپ تهیه کنید.

  • ۰۲/۰۱/۲۸
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی