بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

چگونه زباله های خود را بدون بو نگه دارید

[caption id="attachment_7990" align="alignnone" width="300"]لوازم یدکی خانگی فروش لوازم یدکی خانگی[/caption]

زباله‌دان‌ها وسایل آشپزخانه‌ای هستند که در زیر سینک برای آسیاب کردن ضایعات غذا نصب می‌شوند تا امکان دفع آسان بدون مسدود شدن مجرای فاضلاب را فراهم کنند. اگرچه دستگاه کارآمد است، اما برای جلوگیری از گرفتگی و بوی بد تولید شده از تجمع ضایعات مواد غذایی، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد.

ما برخی از درمان‌های خانگی برای از بین بردن بو را بررسی می‌کنیم که می‌توانید به جای جدا کردن واحد دفع زباله یا مشورت با یک لوله‌کش از آنها استفاده کنید.

 

چرا زباله‌دان‌ها بوی بدی می‌دهند؟

آشپزخانه بدبو

سینک های بدبو یک مشکل رایج آشپزخانه است که بسیاری از خانواده ها با آن مواجه می شوند. شایع ترین علل بوی بد زباله عبارتند از:

  • تجزیه ضایعات و چربی مواد غذایی - تجمع چربی و مواد غذایی در حال پوسیدگی باعث مسدود شدن لوله های تخلیه شده و باعث ایجاد بوی وحشتناک دفع زباله می شود.
  • باکتری ها و کپک ها - محیط مرطوب و تجمع مواد غذایی در داخل زباله، شرایط عالی را برای رشد کپک های بدبو و باکتری ها ایجاد می کند.
  • گازهای فاضلاب - سینک ها با تله هایی طراحی شده اند که از خروج گازهای فاضلاب مانند سولفید هیدروژن از زهکشی جلوگیری می کند. به غیر از یک تله شکسته، نشت یا انسداد دریچه نیز می تواند باعث خروج گازهای فاضلاب با بوی بد به بیرون از واحد دفع شود.
 

چگونه از شر بوی دفع زباله خلاص شویم؟

اگر سطل زباله شما بوی بدی از یک گرفتگی بدبو دارد، این راه حل ها را امتحان کنید تا بو را از بین ببرید و آن را تازه کنید.

نمک و یخ

نمک و یخ

می‌توانید از نمک درشت و یخ برای از بین بردن بوی بد آن استفاده کنید و با از بین بردن زباله‌های باقی مانده پوسیده و تمیز کردن تیغه‌های دفع، بوی بد را از بین ببرید. تکه های یخ را قرار دهید، سپس نمک را بپاشید و بگذارید بماند و قبل از شستشو با آب سرد به مدت یک دقیقه، در دستگاه ذوب شود.

جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه

قبل از افزودن سرکه، محل دفع زباله خود را با ریختن جوش شیرین در محفظه دفع تازه کنید. این دو عنصر یک واکنش حباب ایجاد می کنند که باکتری ها و کپک ها را از بین می برد و بوی وحشتناک را از بین می برد. اجازه دهید قبل از دفع آب سرد به مدت یک دقیقه استراحت کند.

مایع ظرفشویی

صابون ظرفشویی، مواد شوینده یا پودر شستشو

یک راه آسان برای تمیز کردن زباله ها خیساندن با آب صابون حاوی صابون ظرفشویی، مواد شوینده یا پودر شستشو است.

پس از ایجاد مخلوط، اجازه دهید حداقل ده دقیقه بماند و سپس با آب جاری سرد بشویید. آب صابون و سایش حاصل از پودر تمیز کردن یا مواد شوینده به تمیز کردن تیغه و از بین بردن بو کمک می کند.

مرکبات

پوست مرکبات

از پوست مرکبات میوه هایی مانند لیمو و گریپ فروت برای از بین بردن بوی بد دفع استفاده کنید. این میوه ها همچنین دارای اسیدهای طبیعی و روغن های ضد باکتری هستند که بو را از بین می برند و بوی مطبوعی مرکبات به بدن می دهند.

برش ها یا پوسته های نازک را داخل دستگاه دفع قرار دهید و قبل از شستشو با آب سرد، اجازه دهید بوی بد آن خیس بخورد.

 

نکاتی برای جلوگیری از بوی بد زباله

دفع زباله

بهترین راه حل برای حفظ بوی بد زباله، پیشگیری است. برای جلوگیری از بو و حفظ یک واحد زباله بدون بو، می توانید روش های زیر را اعمال کنید.

  • غذاهای غیر قابل آسیاب را در سطل زباله قرار ندهید - از ریختن ضایعات مواد غذایی حاصل از روغن، چربی، گوشت پخته و نپخته، پوسته تخم مرغ و استخوان خودداری کنید. همچنین باید از سبزیجات و میوه های رشته دار یا فیبری مانند کرفس، پوست سیب زمینی، پوست ذرت و پوست موز اجتناب کنید.
  • برای راهنمایی های بیشتر ، این راهنما را در مورد مواردی که نباید زباله های خود را کنار بگذارید، بررسی کنید.
  • باقیمانده غذا را در قسمت‌های کوچک آسیاب کنید - آسیاب کردن قسمت‌های بزرگ به یکباره در مقایسه با قسمت‌های کوچک غذا احتمالاً باعث گرفتگی و انسداد می‌شود.
  • تمیز کردن منظم - حداقل یک بار در هفته محل دفع زباله را با مواد شوینده و سفید کننده تمیز کنید تا از ایجاد بوی بد جلوگیری شود.
  • شستشو با آب - هنگام استفاده از واحد دفع زباله، در حین آسیاب کردن ضایعات غذا، با آب با جریان متوسط ​​اجرا کنید و سپس با آب جاری سرد شستشو دهید.

اگر به دنبال یک واحد دفع زباله با کیفیت و قابل اعتماد با راه حل های کنترل بو برای خانه خود هستید، InSinkErator BADGER 5 را در نظر بگیرید .

این دستگاه دارای قدرت آسیاب بالای 1/2 اسب بخار است که ضایعات مواد غذایی را برای دفع بهتر پودر می کند و باعث کاهش بو می شود. همچنین دارای سرعت آسیاب RPM 1725 است که به طور موثر ضایعات مواد غذایی را خراب می کند تا گرفتگی هایی که باعث ایجاد بو می شوند به حداقل برسد.

 

پرسش های مرتبط

آیا دفع زباله برای سیستم های سپتیک مضر است؟

دفن زباله می تواند برای سیستم های سپتیک مضر باشد و در صورت عدم توجه دقیق به چیزهایی که در دفن می گذارید باعث گرفتگی شود. با این حال، اگر در مورد آنچه که اجازه می‌دهید به زباله‌دان برود محتاط باشید، سیستم سپتیک شما باید کاملاً خوب باشد.

آیا دفع زباله جهانی است؟

خیر. دفع زباله جهانی نیست زیرا اندازه و مواد و همچنین قدرت موتور و روش تغذیه متفاوت است. بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و یک دفع را انتخاب کنید که برای خانه شما مناسب باشد

  • ۰۱/۰۵/۲۹
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی