بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

چه چیزهایی بر هزینه بازسازی ساختمان تاثیر میگذارد

[caption id="attachment_3771" align="alignnone" width="300"]تکنولوژی در تعمیرات ساختمان کرج تکنولوژی در تعمیرات ساختمان کرج[/caption]

مقدمه

با جرأت می توان گفت که مهم ترین دغدغه و قضیه مورد توجه اغلب افرادی که قصد بازسازی ساختمان یا خانه خود را دارند هزینه بازسازی ساختمان است.

از این رو برنامه ریزی در این مورد باید با دقت هر چه تمام تر و با مطالعه قبلی صورت بگیرد که با بهتربن کیفیت یک پروژه بازسازی کم هزینه را انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

هزینه بازسازی ساختمان

اگر قصد شما تنها ایجاد تغییرات در محل زندگی یا کارتان است. پیشنهاد ما به شما این است که به جای بازسازی، شما عملیات نوسازی انجام دهید. نوسازی هم هزینه کم تری دارد

و هم‌ مختص دکوراسیون داخلی است. شما با یک نوسازی می توانید محل کار یا زندگی تان را به محیطی لوکس تبدیل کنید. در آن صورت با تغییرات کوچکی نیز شما نتایج شگفت انگیزی خواهید دید.

بازسازی باید زمانی صورت بگیرد که شما می خواهید به محیط خانه یا محل کارتان استحکام ببخشد. در این صورت بهترین گزینه پیش روی شما همان بازسازی یا مرمت ساختمان است. در ابتدا شما باید روشی که مناسب برای بازسازی ساختمان است را انتخاب کنید و قدم بعدی هزینه تعمیرات و مرمت ساختمان را برآورد کنید.

 

 

بازسازی ساختمان

بازسازی یک بنا یا ساختمان شامل بازسازی قسمت های مختلفی می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بازسازی آشپزخانه
  • بازسازی پذیرایی
  • بازسازی اتاق ها
  • بازسازی سرویس بهداشتی
  • بازسازی بخش های عمومی از قبیل آسانسور، راه پله، پارکینگ و …

یکی از نکات قابل توجه در بازسازی یک ساختمان این است که بخش هایی از آن عمومی هستند. برای بازسازی آن بخش ها باید تمامی واحد ها موافقت داشته باشند.

عواملی در بازسازی یک ساختمان وجود دارد که باعث می شود که شما کاهش هزینه بسیار زیادی داشته باشید. خوب است بدانید که مهم ترین آن ها داشتن مدیریت صحیح است. یک مدیریت صحیح می تواند تأثیر به سزایی در تعیین قیمت بازسازی منزل مسکونی شما داشته باشد.

 

 

نکات مهم در هزینه بازسازی ساختمان

 

محاسبه هزینه کلی بازسازی

برای محاسبه و تخمین هزینه های کلی در تخریب و بازسازی یک ساختمان، شما باید قیمت را با توجه به هر متر مربع برآورد کنید. همین هزینه ها به عوامل مختلفی از جمله میزان بازسازی، سبک طراحی و … وابسته است. همین طور این عوامل و متراژ ساختمان قیمت بازسازی را تعیین می کنند. محاسبه کلی بازسازی را باید زمانی انجام دهید که توسط کارفرما سبک مورد نظر برای ساختمان مورد تأیید قرار بگیرد.

همان طور که از قبل گفتیم پیش از برآورد هزینه های کلی بازسازی شما باید سبکی که می خواهید باز سازی انجام دهید را انتخاب کنید. درمورد آن اطلاعات کافی کسب کنید و سپس هزینه کلی را تخمین بزنید.

 

 

هزینه بازسازی آشپزخانه

از آن جایی که آشپزخانه نقش حیاتی را در هر خانه ای دارد جزء مهم ترین قسمت های خانه محسوب می شود. خوب است بدانید که هزینه بازسازی آشپزخانه بسیاز بالا می باشد. پس اگر آشپز خانه ساختمان شما نیاز به بازسازی دارد حتماً این قضیه را در نظر بگیرید. حال آن که به دلیل اهمیت بازسازی آشپزخانه خوب است که با اندازه گیری متراژ آشپز خانه، تخمین دقیقی از هزینه بازسازی آشپزخانه داشته باشید. چرا که هزینه بازسازی آشپزخانه می تواند تأثیر مستقیم بر هزینه کل بازسازی خانه شما داشته باشد.

تمام مطالبی که گفتیم درباره فضای خود آشپزخانه بود. اما ممکن است درخصوص دیگر قسمت های آشپزخانه نظیر کابینت، شیرآلات ظرفشویی، سرامیک آشپزخانه، نقاشی آشپزخانه و … نیاز به بازسازی داشته باشید. با توجه به موادی که استفاده می کنید و متریال هایی که در طرح های آشپزخانه به کار می برید هزینه های متفاوتی خواهد داشت. باید حتماً با برنامه ریزی دقیق انجام شود و پس از آن که کارفرما تأیید کرد ، شروع به اجرا کردن پروژه بازسازی شوید.

 

 

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی ساختمان

یک معمار خوب باید قبل از هر کاری با بررسی تک تک فضاهای یک ساختمان به طور جداگانه هزینه بازسازی هر یک از آن ها را به تنهایی برآورد کند. پس از آن که لیست قیمت ها و هزینه ها را به کارفرما داد به او اجازه دهد که با بررسی بودجه ای که قصد دارد در این بازسازی خرج کند، تصمیم بگیرد.

سرویس بهداشتی ساختمان از دیگر فضاهایی است که در هزینه بازسازی تأثیر به سزایی دارد. هزینه هایی همچون تخریب، عایق بندی سرویس بهداشتی، نصب سرامیک و کاشی، هزینه تعویض روشویی، برق کشی ساختمان، تعمیر سقف ودیگر موارد از این قبیل که همگی با توجه به نوع محصولات و کیفیت متریال هایی که به کار برده می شوند باعث تعیین هزینه بازسازی این قسمت می شود.

پس خوب است که معمار یا طراح پیش از هر اقدامی، تصویری از بازسازی را به کارفرما ارائه دهد. کارفرما با در نظر گرفتن این که آیا تغییرات لحاظ شده مورد پسندش است و با در نظر گرفتن بودجه اش مشخص می کند که طرح را می پسندد یا خیر.

 

 

میزان دستمزد پیمانکاران در هزینه بازسازی

عامل دیگری که تأثیر به سزایی در هزینه بازسازی ساختمان شما دارد میزان دستمزد کارگران و پیمانکاران است. همین امر مهم باعث شده است که شرکت های دکوراسیون داخلی و معماری در اجرای هر بخش به طور جداگانه از پیمانکاران و طراحان متفاوت استعلام هزینه بگیرند. و با در نظر گرفتن قیمت مناسب و نمونه هایی از کارهای پیمانکاران عملیات اجرایی را به آن ها سپرده و پروژه بازسازی را انجام دهند.‌

خوب است بدانید که انجام پروژه های بزرگ تر به دلایل مختلف از قبیل مدت زمان بیشتری که نیاز دارد، تنوع در خدماتی که ارائه می دهند و … هزینه های بیشتری نسبت به پروژه های کوچک تر دارند.

 

کلام پایانی

به صورت اجمالی به عوامل تأثیر گذار بر هزینه بازسازی ساختمان نگاهی می اندازیم.

این عوامل شامل متراژ ساختمان و یا قسمت هایی که قصد بازسازی دارید، نوع متریال و کیفیت محصولی که برای بازسازی در نظر بگیرید، تعداد قسمت هایی که برای بازسازی انتخاب کرده اید و میزان دستمزد پیمانکاران و … می شود. که همه این موارد بر میزان هزینه بازسازی تأثیر دارند.

امیدواریم‌توانسته باشیم در تخمین هزینه های بازسازی شما کمکی کرده باشیم. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر می توانید با گروه بهسازان سیویل تماس حاصل نمایید.

  • ۰۱/۰۵/۲۶
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی