بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

انتخاب تهویه مناسب آشپزخانه برای شما

[caption id="attachment_16890" align="alignnone" width="256"]فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خانگی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خانگی[/caption]

من ممکن است واضح به نظر بیایم، اما "چرا به کاپوت فاصله نیاز دارم؟"

سوال خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می کردم مطرح می شود. دانستن چند حقایق و ارقام مربوط به تهویه آشپزخانه و هودهای مخصوص در هنگام شروع جستجوی لوازم خانگی بسیار مهم است.

 

هدف اصلی تهویه آشپزخانه

 

کاهش بوهای آشپزی، گاز سمی
(طبیعی یا پروپان)، گرما و تراکم با تخلیه آن چیزها
در بیرون است. یکی دیگر از اهداف مهم هود محدوده، به دام انداختن چربی برای جلوگیری از رسوب آن در سراسر آشپزخانه شما است.

هیچ کس یک آشپزخانه چسبناک و بدبو را دوست ندارد!

5 نوع اصلی تهویه آشپزخانه وجود دارد که هر کدام برای یک سناریوی نصب متفاوت طراحی شده اند. ترجیحات زیبایی شناختی، سطح قدرت و فاکتور نویز.

زیر کابینت نصب شده است

VentAHood زیر کابینت

همانطور که عنوان می گوید،

این نوع هود در قسمت پایین کابینت ثابت می شود. یک مثال خوب از آن چیزی است که من در اینجا به تصویر کشیده ام. هواکش هود PRH9230SS ، ممکن است مستقیماً از پشت خارج شود،

ممکن است از داخل کابینت بالا برود یا ممکن است کمی بالا برود و سپس از پشت خارج شود. ممکن است مقداری فضای ذخیره سازی در آن کابینت بالاتر از محدوده خود را از دست بدهید،

اما چه؟ همیشه بالای کاپوت کثیف است و به هر حال گرفتن آن بطری زیره که خودش را به گوشه پشتی فرو کرده است، آسان نیست! تعداد بسیار کمی از این نوع هودها دارای دمنده از راه دور هستند.

یک دمنده از راه دور اساساً موتور و فن سیستم تهویه است که در مجرای کانال دورتر از خود هود قرار می گیرد. یک ضربه از راه دور معمولاً مقداری از صدای سیستم تهویه را کاهش می دهد.

LG OTR MW

این نوع پایه ممکن است برای راحتی بیشتر دارای مایکروویو نیز باشد.

نمونه بارز آن ال‌جی 30 اینچی LMHM2237BD است که در فولاد ضد زنگ مشکی بسیار محبوب عرضه می‌شود.

قطعا ارزش یک کلیک برای دیدن آن را دارد. متوجه خواهید شد که این مدل دارای یک ویژگی سایبان کششی منحصر به فرد است که عملکرد را افزایش می دهد (بیشتر می خورد!)

دیوار نصب

این نوع هود هواگیر مستقیماً به دیوار چسبانده می شود و ممکن است دارای یک دودکش یا زیرانداز تزئینی باشد تا با قسمت بالای کابینت شما هماهنگ شود یا در سقف شما ناپدید شود.

ممکن است مستقیماً از پشت هود به بیرون کشیده شود، مستقیماً از هود به بالا و از یک دریچه در سقف شما خارج شود، یا به بالا و سپس به صورت افقی از طریق دریچه ای در کناره بیرونی خانه شما خارج شود. این هودها دارای اشکال، رنگ‌ها، پوشش‌ها و طرح‌های مختلف هستند.

شما بیشتر اینها را از جنس استنلس استیل خواهید دید، بسیار شبیه به آنچه در زیر تصویر کرده ام. این Elica LEONE ELG630SS است، سبکی نمادین و تمیز کردن آن بسیار آسان است.

جزیره/سقف نصب شده

بهترین هود جزیره

این نوع هود از سقف بر فراز جزیره یا شبه جزیره آویزان می شود. همچنین ممکن است از کابینت های دیواری شبه جزیره آویزان شود.

می توانید برای جلوگیری از مسدود شدن دید، آن را بالاتر آویزان کنید و اگر چنین است، نسبت به حالت نصب دیواری به پوشش بیشتری نیاز دارد. من حداقل 3 اینچ اضافی را توصیه می کنم (اجاق گاز 30 اینچی به هود 36 اینچی نیاز دارد.

همچنین برای جبران ارتفاع اضافی و نسیمی که از آشپزخانه شما می گذرد به CFM بیشتری نیاز دارد.

این نوع هود معمولاً هود جزیره ای که در زیر نشان داده ام بهترین مدل IC35190B است   و همانطور که می بینید بسیار شیک و مشکی براق و استیل ضد زنگ است.

جریان نزولی

تهویه هوا به سمت پایین در 20 سال گذشته مسیر طولانی را طی کرده است و بیشتر در موقعیت های جزیره آشپزخانه یا شبه جزیره استفاده می شود.

از این نوع دستگاه می توان برای اجاق گاز نزدیک دیوار نیز استفاده کرد. بخارات به سمت پایین در زیر زمین کشیده شده و خارج می شوند (مانند کاری که اغلب برای تخلیه خشک کن لباس انجام می شود).

واحدهای Downdraft نسبتاً ناکارآمد هستند زیرا باید با جریان طبیعی هوا به سمت بالا مبارزه کنند و اغلب در موقعیت جزیره ای استفاده می شوند اگر نمی خواهید جلوی دید را بگیرید یا اگر سقف محدوده شما باید جلوی پنجره قرار گیرد.

تهویه کاتورا Downdraft توسط بهترین هودهای محدوده

اگر فقط به دنبال تهویه یک اجاق گاز هستید،

می‌توانید یک جریان روبه‌روی مستقل نصب کنید که می‌تواند نسبتاً ساده مانند DD1E30AS تهویه‌ای Zephyr یا بسیار عجیب و غریب مانند تهویه کاذب پایین‌طراحی زیبای Cattura توسط Best Range Hoods باشد. 

اگر به دنبال پایین کشیدن یک محدوده هستید، باید یک واحد "همه در یک" خریداری کنید که در آن جریان نزولی در خود محدوده تعبیه شده است. 

JDS1740FP JennAir یا KSED950ESS KitchenAid ، که در تصویر زیر نشان داده شده است، محدوده های نزولی همه کاره عالی هستند.

پک های برق (گاهی اوقات به عنوان هود درج یا لاینر نیز شناخته می شود)

این پاور پک‌ها حاوی «جرم» یک هود سفارشی یا سفارشی هستند و حاوی دمنده، تله چربی، چراغ‌ها و (معمولاً) کنترل‌ها هستند.

آنها عمدتاً برای استفاده در هودهای سفارشی یا چوبی یا هودهای سبک "خود شما" در نظر گرفته شده اند

. آنها در ساخته خود شما یا در پوسته ای از چوب، گچ یا فلز ساخته شده توسط دیگران قرار می گیرند. 

پاور پک‌ها اغلب با روکش فلزی یا استیل ضد زنگ با قابلیت تمیز کردن آسان عرضه می‌شوند تا از کفی محکم و قابل تمیز کردن آسان برای هود شما اطمینان حاصل کنند. اکنون، اینها زیبا نخواهند بود، اما من می‌خواستم نشان دهم که این درج چگونه خواهد بود.

موردی که من انتخاب کردم Vent-A-Hood BH234SLDSS   است که در بالا نشان داده شده است. تمام آسترهای Vent-A-Hood با دمنده، چراغ، سوئیچ و سایبان کامل می شوند. آنها به راحتی در هود سفارشی شما نصب می شوند!

"چقدر برق برای تهویه من کافی است؟"

در اینجا "غواصی عمیق" فنی است که می خواهید هنگام تعیین نوع تهویه مناسب برای نیازهای شما، به آن مسلح شوید.

فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه گیری حجم هوای خروجی از کاپوت برد است.

این عدد میزان مکش هود هواکش شما است. این اندازه گیری همیشه بر اساس زمانی است که هود با سرعت کامل کار می کند. بسته به فاصله آن با خارج، قطر کانال، نوع و تعداد خم ها و نوع درپوش خانه شما در انتهای کانال، این خروجی ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

نیاز CFM برای هود شما بستگی به این دارد

  • نوع (گاز یا برق) و خروجی اجاق گاز (مشعلهای استاندارد حرارتی یا شعله پرتاب کالیبر PRO)،
  • اندازه سایبان هود،مرغ سوخته
  • ارتفاع کاپوت،
  • و طول و پیکربندی کانال شما.

با اطمینان می‌توانم بگویم که بهتر است وقتی که شام ​​می‌سوزی، قدرت بیش از حد داشته باشی و به آن نیاز نداشته باشی، از نداشتن قدرت کافی!

برقی:

به طور کلی یک صفحه آشپز برقی کم مصرف است و فقط باید به خروجی هود بین 150 تا 300 سانتی متر بر متر نیاز داشته باشد. اگر یک سرخ کن برقی دارید، باید طوری رفتار کنید که انگار یک اجاق گاز است.

گاز:

اجاق گاز "عادی" تا حدود 40000 واحد حرارتی بریتانیا (BTU) خروجی دارد و از آنجایی که تقریباً همیشه در شرایط "در مقابل دیوار" استفاده می شود، می توانید از این فرمول ساده برای انتخاب خود استفاده کنید. رتبه BTU صفحه آشپزی خود را با اضافه کردن توان هر مشعل محاسبه کنید و سپس کل آن را بر 100 تقسیم کنید، به عنوان مثال یک صفحه 30000btu به یک فن 300cfm نیاز دارد.

خروجی بالا ["حرفه ای"]:

صفحه‌های گازی سبک حرفه‌ای می‌توانند به خروجی‌هایی شبیه به یک اجاق گاز کوچک در یک رستوران برسند و می‌توانند مقادیر زیادی گرما تولید کنند. محاسبه ساده Total BTUs/100 = CFM (مثلاً یک تاپ 60000 BTU به دمنده 600cfm نیاز دارد) در بسیاری از شرایط خوب است، اما ممکن است لازم باشد CFM بیشتری را در صورت اعمال یک یا چند مورد از این عوامل در نظر بگیرید:

  • شما یک کانال کشی بسیار طولانی دارید (مخصوصاً با خمیدگی 90 درجه)
  • کاپوت فاصله بسیار بالایی در بالای محدوده قرار گرفته است
  • سایبان هود شما نمی تواند پهن تر از سطح پخت و پز باشد
  • شما می خواهید سطح سر و صدا را پایین نگه دارید، به سادگی یک هود قدرتمند اضافی انتخاب کنید اما آن را در تنظیمات پایین تر اجرا کنید.

میزان صدا:

در حالی که مشتریان من آشکارا خواهان یک آشپزخانه کارآمد بدون دود هستند، یکی از نگرانی‌های اصلی که اغلب به من ابراز می‌شود سطح سر و صدا است – و من نسبتاً مطمئن هستم که این یک نگرانی بزرگ برای شما نیز خواهد بود. اغلب، از مشتریان می‌شنوم که کاپوت برایشان مهم نیست، زیرا به ندرت قصد روشن کردن آن را دارند.

صدای فن

بیشتر سر و صدای کاپوت از موتور دمنده ناشی می شود، اما میزان قابل توجهی نیز از هجوم هوا از طریق فیلترهای گریس و مجراها ناشی می شود. در صورت وجود هر یک از شرایط زیر، نویز می تواند بسیار بیشتر باشد:

  • اندازه مجرای نادرست است (به عنوان مثال، هنگام استفاده از یک کانال با قطر 6 اینچ برای هودی که به 8 اینچ نیاز دارد)
  • کانال دارای خمیدگی های 90 درجه ای بین هود و بیرون خانه است
  • درپوش انتهای کانال برای قطر یا مقدار باد در حال حرکت مناسب نیست

واضح است که ساکت تر بهتر است، اما مطمئن شوید که هود شما قدرت کافی برای کار را دارد. یک کار عالی این است که یک هود خروجی بالاتر از آنچه نیاز دارید بخرید و آن را با سرعت کمتر اجرا کنید. این کار باعث کاهش نویز بسیار می شود. فقط مطمئن شوید که دارای کنترل سرعت متغیر یا چند سرعته است حتی اگر هزینه بیشتری دارد. هزینه اضافی را در مقابل تعداد سالهای پس انداز تشدید در نظر بگیرید!

تهویه آشپزخانه می تواند بخش گران، پیچیده و خسته کننده ای از طراحی هر آشپزخانه باشد. با گذشت زمان، حوصله، چند توصیه و برنامه ریزی عالی، می توان به راحتی متوجه شد که به چه چیزی نیاز دارید. من اکیداً توصیه می‌کنم با یک متخصص لوازم خانگی مشورت کنید که به خوبی با دریچه‌های هوای آشپزخانه آشنا باشد…… مانند مواردی که در Metropolitan Appliance (**پریز بی شرم**)!

قطعه بانک مرکز پخش قطعات هود در تهران

 

  • ۰۱/۰۵/۱۵
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی