بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

10 نکته برای تمیز کردن یخچال

[caption id="attachment_7990" align="alignnone" width="300"]لوازم یدکی خانگی فروش لوازم یدکی خانگی[/caption]

در اکثر خانه ها، آشپزخانه مرکز زندگی خانوادگی است. اینجا جایی است که همه جمع می شوند تا عقب بیفتند، غذا درست کنند، میان وعده بخورند یا حتی شام بخورند (اگر فضای بازتری دارید).

وقتی آشپزخانه شما تمیز و منظم باشد، زندگی روزمره کارآمدتر و بدون استرس را ترویج می کند.

بنابراین چه جایی بهتر از مرکزی ترین وسیله، یعنی یخچال برای شروع؟

ممکن است قفسه ها را پاک کنید و درهای خارجی را مرتب تمیز کنید، اما هر چند وقت یکبار داخل یخچال خود را به طور کامل تمیز می کنید؟

حتی اگر بخشی از برنامه تمیز کردن هفتگی شما باشد، فاکتورهای زیادی برای تمیز کردن یخچال وجود دارد.

قفسه ها، کشوها و درزگیرهای درها همگی باید به درستی تمیز شوند تا طول عمر و عملکرد خود را حفظ کنند، از آسیب و آلودگی مواد شیمیایی به غذاها جلوگیری کنند.

خالی کردن یخچال و تمیز کردن هر گوشه ممکن است کاری غیرقابل حل به نظر برسد،

به همین دلیل است که ما این نکات را برای کمک به شما در به حداکثر رساندن برنامه تمیز کردن خود گردآوری کرده ایم.

این مراحل را دنبال کنید تا سیستمی بسازید که تمیز کردن را آسان کند و در عین حال به شما کمک کند بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید:

مرحله اول: یخچال را خالی کنید

با خالی کردن همه اقلام از یخچال خود، به سرعت اقلام تاریخ مصرف گذشته، شیشه هایی که ماه ها پیش باز شده اند و دیگر استفاده نشده اند یا مواد غذایی قدیمی که در پشت یخچال پنهان شده اند را شناسایی می کنید.

این همچنین شما را آماده می‌کند تا یک مورد جدید را مجدداً ایجاد کنیدسیستم سازمانی.

 

مرحله دوم: قفسه ها را بردارید

هنگام تمیز کردن بوش مراقب باشیدنشکن دسترسی آسانقفسه های شیشه ای از قرار دادن مستقیم آنها در آب داغ یخچال خودداری کنید زیرا باعث ترک خوردن آنها می شود.

در عوض، ابتدا اجازه دهید تا دمای اتاق گرم شود. برای تمیز کردن صحیح قفسه ها از آب گرم و صابون استفاده کنید،

اما ممکن است بخواهید قبل از انجام این کار مراحل بعدی را ادامه دهید تا مطمئن شوید که آنها به دمای مناسب می رسند.

مرحله سوم: کشوها را بردارید

بعد، کشوهای خود را بردارید و همان روش تمیز کردن قفسه ها را دنبال کنید. با آب گرم و صابون تمیز کنید و جلوی شیشه را با حوله آشپزخانه صاف کنید

 

مرحله چهارم: داخل یخچال را تمیز کنید

حالا می توانید داخل یخچال را بشویید. مطمئن شوید که به سراغ پاک کننده های شیمیایی خشن نروید و به جای آن، محلول طبیعی ساخته شده با سرکه سفید و بی کربنات نوشابه را انتخاب کنید. این یک محلول تمیز کننده بسیار موثر است - سرکه هر بو را از بین می برد، در حالی که بی کربنات نوشابه به طور موثری هرگونه لکه یا تجمع مواد غذایی را از بین می برد. اگر به بوی اصلی علاقه ندارید، چند قطره آب لیمو یا روغن معطر اضافه کنید.

مرحله پنجم: درزگیرها را تمیز کنید

تمامی یخچال های بوش دارای نوارهای درب قابل جدا شدن هستند. این بدان معنی است که می توانید آنها را به طور کامل تمیز کنید،

از ایجاد کپک جلوگیری کنید و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. از همان محلول تمیز کننده داخل یخچال استفاده کنید.

برای تمیز کردن مؤثر داخل شکاف‌های کوچک، از ابزار شکاف بوش که به همراه ما ارائه می‌شود، استفاده کنیدجارو شارژی نامحدود و Flexxo

یک ابزار بسیار چند منظوره است که به اندازه کافی باریک است تا به کوچکترین گوشه ها برسد و همچنین می تواند هنگام تمیز کردن حمام نیز استفاده شود.

 
 

مرحله ششم: بارگیری مجدد و سازماندهی مجدد

پس از اتمام تمیز کردن کامل و بارگیری مجدد یخچال خود، شیشه ها و بطری ها را پاک کنید و یک سیستم سازمانی را اتخاذ کنید که کمی شبیه به این است:

قفسه بالایی: غذاهای پخته شده و باقی مانده

غذاهایی که از قبل آماده شده اند بهتر است در قفسه بالایی نگهداری شوند، زیرا هر چیزی که به قفسه های پایین می چکد به احتمال زیاد سایر غذاها را آلوده نمی کند.

قفسه میانی: محصولات لبنی و فاسد شدنی

این منطقه به طور کلی کمترین نوسان را تجربه خواهد کرد. همانطور که می دانیم، غذاهای لبنی زمانی که به درستی نگهداری نمی شوند، می توانند خیلی سریع - گاهی قبل از استفاده از تاریخ مصرفشان - فاسد شوند. در وسط یخچال، دمای ثابتی را حفظ می کنند.

کشو VitaFresh: میوه و سبزیجات تازه

کشوها به طور منظم برای نگهداری میوه ها و سبزیجات تازه استفاده می شوند زیرا آنها را از آلودگی و بو در امان نگه می دارد و همچنین به آنها کمک می کند طراوت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

قفسه پایین: گوشت خام و ماهی

با نگهداری گوشت خام و ماهی در قفسه پایینی از آلودگی به مواد غذایی دیگر جلوگیری کنید.

درها: چاشنی ها، کوزه ها و بطری ها

با استفاده از قفسه های نگهداری درب یخچال خود برای اقلامی مانند مربا، سس مایونز، خردل و سس سالاد، بیشترین بهره را ببرید. از اشتباه رایج در نگهداری شیر و تخم مرغ در اینجا اجتناب کنید.
مکانی برای نگهداری گوشت خام و محصولات لبنی، یخچال شما می تواند محل رشد باکتری های بالقوه مضر باشد. تمیز کردن منظم نه تنها بهداشت عالی را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از یخچال خود داشته باشید و در عین حال عملکرد آن را حفظ کنید.

  • ۰۱/۰۲/۳۱
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی