بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

تعمیر و نگهداری خانه در فصل بهار

بهار زمان خاصی از سال است که همه چیز جان دوباره می گیرد. همچنین فرصتی ایده آل برای از بین بردن زنگ زدگی زمستان و انجام کارهای بسیار ضروری در اطراف خانه است.

مراقبت مداوم از خانه بسیار ارزان تر از پرداختن به تعمیرات و بازسازی یا نوسازی های پرهزینه است. البته تعمیر و نگهداری بهاری هم بدون مشکل نیست و مسائل مربوط به خود را دارد.

مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری خانه در بهار

 

تعمیر و نگهداری خانه: سیستم گرمایش و سرمایش را بررسی کنید

به محض اینکه هوا رو به گرمی نهاد و وارد فصل بهار شدید، باید AC یا سیستم سرمایش و گرمایش خانه خود را چک کنید. انجام این کار باعث می شود در آینده با مشکل روبرو نشوید.

برای این منظور بهتر است با شرکت خدمات گرمایش و سرمایش تماس بگیرید تا در صورت نیاز سیستم را سرویس نماید.

حتی اگر بهار گرمای تابستان را نداشته باشد، حتما باید کولر خود را بررسی کنید. AC شما ممکن است در بهترین حالت کار نکند و یا شاید عمر آن تمام شده، بدون اینکه شما حتی از آن مطلع باشید.

بهار همچنین زمان مناسب برای بررسی نصب دستگاه تصفیه هوا است.

دستگاه تصفیه هوا نه تنها بوهای ناخواسته خانه شما را از بین می برد ، بلکه باعث تصفیه هوای داخلی نیز می شود. مطالعات نشان داده است که دستگاه های تصفیه هوا به شما کمک می کنند تا بهتر بخوابید و سلامتی خود را حفظ کنید.

مشکلات احتمالی زیادی وجود دارد که AC می تواند با آنها روبرو شود و آنها می توانند از خانه ای به خانه دیگر متفاوت باشند. تنها راه برای یافتن مواردی که باید اصلاح شود این است که یک متخصص آن را بررسی و به واحد AC نگاهی بیندازد.

یک تکنسین حرفه ای AC بازرسی کاملی از سیستم شما انجام می دهد و مطمئن می شود که همه کارها طبق برنامه است.

اگر احساس می کنید AC شما به برخی از تعمیرات ، از جمله تعویض تسمه های کمپرسور ، نصب کندانسور جدید یا تعویض موتور دمنده ، بهتر است به یک حرفه ای اجازه دهید این کار را انجام دهد تا اینکه باعث آسیب بیشتر در اثر تعمیر و نگهداری ضعیف یا غفلت شود.

درب گاراژ یا پارکینگ خود را بررسی کنید

فصل بهار زمان مناسب برای بازرسی درب گاراژ و همچنین کارهای تعمیر و نگهداری است،

به ویژه اینکه چندین عنصر وجود دارد که حتی تا دیر نشده متوجه نمی شوید که باید آنها را اصلاح کنید. مورد دیگر تشکیل زنگ زدگی است ،

که اغلب باز و بسته شدن درب گاراژ را دشوار می کند . چرا در وهله اول برای حل مشکلی که می توان از آن جلوگیری کرد ، اقدام نکنیم؟

تعمیر و نگهداری خانه: فیلترهای هوا را جایگزین کنید

همه ما می دانیم که تغییر فیلترهای هوا به طور مرتب می تواند کیفیت هوای خانه شما را بهبود بخشد

. جایگزینی منظم آن ها همچنین می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه خدمات شهری کمک کند. در فصل بهار ، تغییر فیلترهای هوا بیش از هر زمان دیگری مهم است. ذرات و گرده های مختلف موجود در هوا می توانند هوای داخلی خانه شما را آلوده کنند.

با پیشرفت فصل بهار ، کیفیت هوا بدتر و بدتر می شود. اگر حیوانات خانگی خانگی یا کودکان کوچکی در خانه دارید ،

سیستم ایمنی بدن آنها هنوز کاملاً رشد نکرده و نسبت به بزرگسالان مستعد بیماری هستند. پس تعجب آور نیست که بهار با افزایش علائم آلرژی و مشکلات تنفسی همراه است.

بهترین راه برای مراقبت از خانواده و سلامتی خود، تعویض مرتب فیلترهای هوا است.

فیلترهایی را که دارای درجه MERV (حداقل گزارش میزان بازدهی) هستند را در نظر بگیرید.

بسته به تعداد افراد در خانه و میزان گرد و غبار ناشی از فعالیت های داخلی ، باید هر 3-5 ماه فیلتر خود را تغییر دهید. اگر از یک واحد AC استفاده می کنید ، باید فیلترها را در دفعات بیشتری تغییر دهید.

دودکش خود را بازرسی کرده و یک طرح ایمنی در برابر آتش بسازید

این مورد مخصوصاً برای صاحبان خانه هایی که دارای شومینه های چوبی هستند بسیار مهم است. علاوه بر بررسی در مورد شومینه چوب سوز ، مطمئن شوید که در صورت بروز اتفاقی برنامه ایمنی در برابر آتش را نیز آماده کرده اید.

در این طرح ، حتماً مسیرهای فرار از آتش سوزی و تعیین محل تأمین آب اضطراری و شماره تلفن افرادی را که می توانند در موارد اضطراری به شما کمک کنند ، قرار دهید.

ناودان های شما احتمالاً پر از برگ و خرده چمن است

تمیز نگه داشتن ناودان مهم است تا آب جاری شده در آن ها جمع نشود و باعث سرریز شدن ناودان شود. اگر نمی خواهید آب بر روی ایوان شما ریخته شود یا حیاط شما را در برگیرد، باید مدتی را به بررسی و مراقبت از ناودان اختصاص دهید.

زمانی که آب اجازه جریان نداشته باشد و راکد بماند ، این می تواند باعث رشد و ساخت باکتری ها شود. آب ، باکتری ها و کپک زدگی در ناودان شما روی دیوارها و سقف خانه شما تاثیر زیادی دارد. ناودان های خود را بدون هیچ خرده و اضافه نگه دارید تا آب بتواند آزادانه جریان داشته باشد.

این بهترین راه برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در ناودان ها است.

همچنین ، یک ناودان پر یک خطر جدی برای آتش سوزی است. برگ های خشک و سایر باقیماندهایی که در معرض آفتاب قرار دارند، بدون مراقبت ، بدون وقفه آتش می گیرند. مراقبت از ناودان آسان است و بیشتر صاحبان خانه می توانند از ناودان خود مراقبت کنند.

توصیه می شود سالی یکبار ناودان های خود را پاکسازی کنید.

فصل بهار بهترین زمان برای این کار است، چرا که ناودان ها به احتمال زیاد بقایایی درون خود جمع کرده اند. اما در اوایل پاییز وقتی برگ ها از درختان می ریزند نیز زمان خوبی برای تمیز کردن ناودان ها می باشد.

داشتن سیستم ناودان تمیز و ایمن همچنین برای جذابیت خانه شما مهم است. نمای بیرونی تمیز و مرتب همیشه چیزی است که بازدید کنندگان را به تحسین خانه شما وامی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که یک سیستم ناودان تمیز باعث افزایش طول عمر خانه شما نیز خواهد شد. دیگر نگران مشکلات بنیاد یا مسدود شدن خطوط فاضلاب در نتیجه سیستم ناودان ناپاک نخواهید بود.

تعمیر و نگهداری خانه: نمای خانه خود را از نظر نشت و ترک بررسی کنید

نشتی و ترک هایی در دیوار است که اجازه می دهد رطوبت به خانه شما وارد شود و یکی از مهمترین دلایل ایجاد کپک هستند که می توانند بسیار مشکل ساز باشند و در طولانی مدت منجر به آسیب شدید ساختاری شوند. اگر می خواهید از چنین مشکلاتی جلوگیری کنید ،

بهتر است نمای خارجی خانه خود را از نظر نشت یا ترک بررسی کنید.

برای اطمینان از آماده بودن خانه برای بهار ، نیازی به صرف هزینه زیاد نیستید.

در واقع ، فقط با صرف کمی وقت و کمی توجه به جزئیات ، در نهایت در دراز مدت در هزینه های برق و تعمیرات صرفه جویی خواهید کرد. ت

عمیر و نگهداری ساده منزل را انجام دهید خانه شما برای بهار آماده خواهد شد و ذهن شما راحت خواهد بود تا بیشتر از این فصل خوب و زیبا لذت ببرید.

  • ۰۱/۰۱/۳۱
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی