روغن موتور مناسب کی تی ام
[caption id="attachment_806" align="alignnone" width="197"] قطعات کی تی ام KTM[/caption]
۱٫ هرگز فیلتر رو نشورید خصوصا کی تی ام که کاغذی هست چون اصلا فایده نداره.
من این مطلب رو با کسانی که مهندس تولید هستند و کامل اطلاع دارن از خط تولید مطرح کردم.
فیلتر کاغذی روزنه های ریزی داره که وقتی کیپ میشه با بنزین و یا چیزه دیگه باز نمیشه...
اگر میشد که بنزین رو برای شستشو فیلتر در خلاف جهت حرکت روغن حرکت بدید که روزنه های کاغذ باز بشن
مثل زمانی که فیلتر نو هست باز جای بحث داشت ولی این کار بی فایده هست.
۲٫روغن کی تی ام حتما باید موتورکس باشه که فولی سینتتیک هست و هر ۱۸ ساعت کار باید حتما عوض بشه.
۳٫ فیلتر هر ۲ بار یا ۳ بار تعویض باید حتما عوض بشه. نه بیشتر.
۴٫ سطح روغن رو چک کنید قبل از اینکه هر دفعه استارت بزنید.
۵٫ اگر بجای فیلتر کاغذی از فیلتر به اصطلاح دایم یا سیمی استفاده کردید فاتحه! چرا چون کاغذ کوچکترین ذرات معلق رو میگیره
هر ۱۸ ساعت روغن رو باید عوض کرد ؟؟ به کیلومتر نمیدونین چند کیلومتر ؟
اگه اینجوری باشه که اصطحلاک بالاست و هزینه زیادی داره.
دوستان من در فکر خرید این موتور هستم. KTM EXCF250
اماخانه من تهران نیست. دنبال موتور دست دوم تمیز هستم. البته الان نه.
این موتور هر هفته باید سرویس بشه ؟
برای من که ۶۰۰ کیلمتر با تهران فاصله دارم آوردنش به تهران مشکل میشه.آیا این سرویس ها لازمند ؟
اینجا اون نمونه روغن گیر نمیاد. نمونه های دیگر مثل کاسترول جواب نمیده؟؟
میشه دوستانی که KTMدارند براورد کنند در طول ۱ ما این موتور چه هزینه هائی داره ؟
با ذکر قیمت.
و این که آیا من خودم از پس سرویس اون بر میام ؟
سرویس شامل چیه؟
دلیل انتخاب این موتور اینه که من به واسطه کارم هر روز مسیری ۲۰ کیلومتری جاده خاکی و سنگلاخی رو باید طی کنم وباید موتور قوی و محکم باشه.در ضمن پلاک هم واسم مهمه.
سرویس فقط هر ۲۰ ساعت روغن و هر ۵۰ ساعت فیلتر روغن.
همین. اگر انگولکش نکنی نیازی به سرویس دیگه نیست.
روغن فقط باید فول سینتتیک باشه. موتورکس بهترینه
بعد از ۲۳۰ ساعت کارکرد انجین و معادل ۷۰۰۰ کیلومتر طی مسافت (که بیشتر آفرود بوده و این اطلاعات توسط موتور کامل ثبت میشه) ندا اومد از موتور که شمع باید عوض بشه. این اولین شمع هست که عوض میکنم
- ۰۰/۱۰/۲۱