بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

بیلبوردهای خالی شهرداری را به جان تابلوسازان انداخته است

 تابلوسازی و چاپ بنر صابر اصفهان  

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع جمع‌آوری تابلوها که منجر به کسادی بازار تابلوسازان شده، موضوعی است که در گردهمایی هنرمندان خطاط، نقاش و تابلوسازان یزد مطرح شد و اعضای این صنف خواستار پیگیری آن شدند.

رئیس اتحادیه صنف تابلوسازان یزد در این گردهمایی با بیان اینکه جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، سبب کسادی بازار تابلوسازان شده است، اظهار داشت: اگر این روند ادامه پیدا کند، ۵۰۰ نفر از شاغلان و هنرمندان این صنف بیکار خواهند شد.

مهدی کازرانی عنوان کرد: شهرداری در ازای استقرار تابلوها بر فراز بام مغازه‌ها یا وجود تابلوهای بزرگ بر سردرب واحدهای صنفی، درخواست عوارض کرده که این عوارض سنگین است و مردم ناچار به جمع آوری تابلوها هستند.

شناسایی واحدهای فاقد پروانه و فعالان زیرزمینی تابلوسازی در یزد

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰۰ نفر در این صنف مشغول فعالیت هستند که هر یک از آنها دو تا سه نفر را نیز به کار گرفته اند، افزود: این روند بیکاری تعداد قابل توجهی از جوانان را به دنبال خواهد داشت.

کازرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۶ تابلوساز یزد دارای پروانه کسب، ۳۵ مورد فاقد پروانه و ۳۵ مورد نیز در دست اقدام برای دریافت پروانه هستند، اظهار داشت: واحدهایی که به طور زیرزمینی و بدون پروانه فعالیت می کنند، شناسایی شده که وضعیت آنها ساماندهی خواهد شد.

وی، افزایش نرخ‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت و توانمندی اعضا، تشکیل تعاونی و … را از برنامه‌های در دست پیگیری اتحادیه صنف تابلوسازان یزد برشمرد و افزود: امیدواریم اعضا با مشارکت جدی در برنامه‌های اتحادیه همچنین حضور در انتخابات صنف که قرار است اواخر بهمن ماه برگزار شود، به تحقق این اهداف کمک کنند.

فارسی‌نویسی در تابلوهای سطح شهر مدنظر قرار گیرد

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این همایش با اشاره به اینکه تابلوسازان نقشی موثر در زیباسازی شهر دارند، اظهار داشت: ذوق و سلیقه و بهره مندی هنرمندان این رشته از دانش روز، به زیبایی شهر کمک قابل توجهی می کند.

زارع همچنین با تاکید بر اینکه لازم است به فارسی نویسی تابلوها نیز دقت شود، تاکید کرد: فعالان این رشته می توانند مراجعان خود را برای انتخابات اسامی فارسی و با معنا راهنمایی وهدایت کنند.

تسهیل در روند دریافت پروانه کسب

رئیس اتاق اصناف استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه قانون دریافت پروانه کسب تسهیل شده و شهرداری و حریم واحد صنفی از قوانین آن حذف شده است، عنوان کرد: با تسهیل روند دریافت پروانه کسب، لازم است همه واحدهای صنفی برای دریافت پروانه به اتحادیه های خود مراجعه کنند.

محمدمهدی باغستانی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ۳۸ اتحادیه در دو مرحله اظهار داشت: انتخابات ۱۷ اتحادیه در ۲۱ دی و انتخابات ۲۱ اتحادیه در پایان بهمن ماه برگزار می شود که لازم است همه اعضا به منظور رفع مشکلات و تحقق اهداف تعیین شده در این انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

لزوم حضور منسجم اصناف در انتخابات

رئیس بسیج اصناف استان یزد نیز در این مراسم خواستار مشارکت جدی اصناف استان یزد در برنامه های مهمی همچون انتخابات شد و اظهار داشت: هم انتخابات اصناف و هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قبل از پایان سال برگزار می‌شود که اصناف باید نقش خود را این همه این انتخابات‌ها به خوبی ایفا کنند.

علی اصغر سلمانی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه ۹ در یزد به ویژه در مسجد حظیر، خواستار مشارکت اصناف در این برنامه ها شد.

در این مراسم از هنرمندان، پیشکسوتان، خطاطان و اعضای هیئت رئیسه اتحادیه تابلوسازان استان یزد تجلیل شد.

 
  • ۹۹/۰۴/۰۱
  • tablo baneresfahan

تابلوسازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی