بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

10 نکته کلیدی و مهم برای خرید یک اسکنر مناسب

 

 

به نظر شما برای خرید اسکنر باید به چه ویژگی‌های توجه کرد؟ یک اسکنر مناسب، چه شرایطی دارد؟ اصلا نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر چیست؟

اگر شما هم می‌خواهید یک اسکنر برای شرکت، دفتر و یا خانه خود بخرید، باید ابتدا بدانید با اسکنر می‌خواهید چه کارهایی انجام دهید؟ پس از مشخص کردن کارهای مورد نیازتان، نوبت آن است که با یک سری نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر آشنا شوید.

چه نکات مهم و کلیدی را قبل از خرید اسکنر باید در نظر بگیریم؟

۱.  دقت و سرعت

از جمله نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر، توجه به منبع تغذیه آنهاست. اسکنرها به صورت کلی به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

  • اسکنر تخت

این مدل دستگاه، یک صفحه‌ی شیشه‌ای دارد که کاغذ یا عکس را روی آن گذاشته شده و اسکن می‌گیرید.‌ اسکن‌های تخت، دقت یا رزولوشن‌شان بالا، اما سرعت‌ پایینی دارند.

  • اسکنر فیدر اتوماتیک

در این نوع اسکنر، اسناد درون فیدر گذاشته شده، دستگاه برگه‌ها را به صورت خودکار و تکی برداشته و اسکن می‌کند .سرعت اسکن در آنها بالا اما رزولوشن‌ پایین است.

نکات مهم خرید اسکنر
۹ نکته کلیدی و مهم برای خرید یک اسکنر مناسب

۲. سازگاری با نرم افزار

سازگاری نرم افزار اسکنر یا پرینتر با سیستم عامل کامپیوتر از جمله نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر است که باید به آن توجه کنید. بهتر است قبل از خرید اسکنر حتما از عملکرد آن در سستم عامل دستگاه‌تان اطمینان پیدا کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

برای تحقیق در این امر می‌توانید به وب سایت برند اسکنر مراجعه کرده و از سیستم عامل‌هایی که همپوشانی می‌کند، اطلاع پیدا کنید و یا از شرکت فروشنده در این زمینه سوال کنید تا قبل از خرید اطمینان لازم را به دست بیاورید.

۳. عمق رنگ

عمق رنگ اسکنر، نیز از جمله نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر است. منظور ما از عمق رنگ، در واقع تعداد رنگ‌هایی است که اسکنر می‌تواند آنها را شناسایی و ذخیره‌سازی کند.

واحد اندازه‌گیری عمق رنگ «بیت در پیکسل» است. یک اسکنر مناسب، حداقل ۳۶ بیت رنگی عمق دارد. البته اسکنرهای جدید با کیفیت خانگی، ۴۸ بیت رنگ در پیکسل دارند.

۴. اندازه قابل اسکن

اندازه قابل اسکن در یک اسکنر نیز از جمله نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنراست که رابطه مستقیم با نیاز شما دارد. هرچه اسکنر بزرگ‌تر باشد، قادر به اسکن صفحات بزرگ‌تر است.

حداقل ناحیه‌ای که برای اسکن نیاز دارید، اندازه‌ی یک صفحه A4 است. بنابراین اندازه اسکن رابطه مستقیم با صفحاتی دارد که شما قرار است، اسکن کنید.

قیمت اسکنر
اسکنرهای بزرگ برای اسکن صفحات با ابعاد بزرگ‌تر از A4 استفاده می‌شوند. این اسکنرها، قیمت بیشتری دارند.

۵. نوع رابط اسکنر

نوع رابطی که بین اسکنر و دستگاه شما وجود دارد، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از خرید اسکنر باید به آن توجه کنید. اغلب سیستم‌های امروزی دارای پورت USB2 هستند. این پورت بسیار ساده بوده و سرعت بالایی نیز دارد. قبل از خرید، بررسی کنید که رابط اسکنر نیز حتما پورتUSB2 را داشته باشد.

۶. خدمات و گارانتی

اغلب ما در زمان خرید وسایل مختلف، فراموش می‌کنیم که درباره خدمات و گارانتی پس از فروش آن صحبت کنیم. اغلب دستگاه‌های برقی و … پس از مدتی استفاده دچار مشکل می‌شوند. اسکنر نیز از این قاعده جدا نیست. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از جمله نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر است که باید به آنها توجه لازم را داشته باشید.

۷. امکانات مختلف اسکنر

برخی از اسکنرها کاربردهای گوناگون داشته و برای فکس، کپی و پرینت نیز قابل استفاده هستند. می‌توان با بررسی نیازهای خود با خرید یک دستگاه چندکاره در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. البته قبل از خرید حتما مشخصات و ویژگی‌های اسکنر چندکاره را بررسی کنید تا اسکنر کیفیت پایینی نداشته باشد.

۸. ظرفیت اسکنر

از جمله نکات مهم و کلیدی قبل از خرید اسکنر، حجم استادی است که به صورت روزانه و ماهانه می‌خواهید اسکن کنید. اسکنرها براساس ظرفیت‌شان مدل‌های مختلفی دارند.

9. اسکن دورو (Duplex)

آیا دو روی کاغذ را می خواهید اسکن کنید. اگر تعداد کاغذهایی که پشت و رو پرینت شده، زیاد است. باید از اسکنرهای دورو استفاده کنید. البته قیمت این مدل اسکنرها از نوع معمولی بیشتر است. اسکنرهای دورو در ۲ مدل در بازار هستند که عبارتند از:

  • اسکنرهایی که به صورت همزمان هر دو طرف کاغذ را اسکن می‌کنند.
  • ابتدا یک طرف کاغذ را اسکن کرده، سپس آن را برگردانده و سمت دیگرش را اسکن می‌کنند.

قطعات و لوازم یدکی اسکنر را از کپی تک بخواهید.

  • ۰۲/۰۹/۲۳
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی