بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۱۳۱ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 شیر سماور برقی جانتک / شیر کتری برقی جانتک 

 

شیر سماور کوتاه از دو متریال آلومنیومی و پلاستیکی تولید شده است. بدنه شیر آلومنیومی و دسته آن پلاستیکی است. شیر سماور برقی در واقع لوله ایست که به بدنه سماور متصال شده و در میان لوله اهرمی تعبیه شده که مسیر خروج آب سماور را باز یا مسدود می کند. وقتی میگوییم شیر سماور بلند و یا کوتاه منظور فاصله اهرم شیر کتری برقی تا دهانه شیر است. پایه دسته شیر کتری و یا محفظه اهرم شیر حجم مدوری بغل تخت است.زیر پایه پیچ و واشر که مربوط به اتصالات اهرم سماور است تعبیه شده و در قسمت اتصال به بدنه کتری برقی هم دارای پیچ و مهره است.

معرقی سماور برقی جانتک :

سماور برقی جانتک با طراحی ساده و در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه شده است. استفاده از این رنگ ها باعث می شود تا مشکلی بابت ست کردن این دستگاه و دکوراسیون آشپزخانه نداشته باشید. بدنه این سماور از پلاستیک و شیشه تهیه شده است که علاوه بر اسحکام بالا در سبک تر شدن وزن کلی دستگاه موثر واقع شده است .همچنین شیشه های این سماور مقاومت لازم در برابر حرارت بالا را دارد. این سماور دارای یک سینی چکه گیر هم هست. شما می توانید با استفاده از پیچ مخصوصی که در جعبه دستگاه قرار دارد، سماور را بر روی پایه آن سوار کنید. همراه با این سماور یک قوری شیشه ای هم ارائه شده است. ظرفیت این قوری برابر با یک لیتر است و در داخل آن یک فیلتر از جنس استیل قرار گرفته است که تفاله های چای در آن جمع می شود. جانتک تولید ایران است

 

 

 

فروش شیر سماور برقی جانتک

باتوجه به طول عمر شیر سماور برقی بعد از مدتی شیر سماور خراب میشود و باید تعویض گردد ..معمولا شیر سماور برقی فابریکی آن در بازار پیدا نمیشود و سنتر سرویس بر حسب تجربه و با توجه به همکاری با فروشگاه  قطعات و لوازم یدکی سماور برقی اقدام به تعویض شیر سماور برقی شما میکند .
 
بنابراین حتما و حتما باید سماور برقی به محل بیاید و با توجه به نوع مدل سماور برقی شیر آن تعویض گردد
  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

بازسازی قابلمه پلوپز

بازسازی ظروف تفلون

به دنبال مرکز بازسازی ظروف تفلون در عباس آباد می گردید ؟

پیشنهاد ما سنتر سرویس است

بازسازی ظروف تفلون از دسته خدمات مورد استقبال مشتریان سنتر سرویس در تمامی مناطق تهران است.این سرویس از جمله سرویس های مرتبط با لوازم خانگی در تهران محسوب می شود.

بازسازی تفلون، بازسازی دیگ و قابلمه و بازسازی ماهیتابه تفلون

سنتر سرویس در جهت آسایش و راحتی کاربران و با همکاری متخصصین خدمات بازسازی ظروف تفلون در محله امیرآباد تلاش کرده است خدماتی نظیر بازسازی ظروف تفلون امیرآباد , تعمیر ماهیتابه تلفون امیرآباد , تعمیر و بازسازی قابلمه چدن در امیرآباد, گرانیت کردن قابلمه و تعمیر و گرانیتی کردن دیگ و قابلمه پلوپز در امیرآباد ارائه داده و تجریه خوبی را برای کلیه مشتریان خود از جمله مشتریان عزیز خود در جنوب ارائه نماید.

 

چگونه  از سنتر سرویس برای بازسازی ظروف تفلون و چدن و گرانیت استفاده کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت : سنتر سرویس و مشاهده آدرس و ساعت کاری به این مرکز مراجعه فرمایید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس مرکز سنتر سرویس تماس بگیرید.

 

 

معرفی محله عباس آباد

عباس آباد یا همان خیابان بهشتی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، تقاضای خرید خانه در این محله بالا است
محله عباس آباد تهران

اگر قصد سکونت در مناطق مرکزی تهران را دارید و دسترسی مناسب محله برای شما اهمیت بسیاری دارد، محله عباس آباد تهران می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در عباس آباد را دارید برای آشنایی بیشتر با این محله تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

محله عباس آباد تهران

عباس آباد تهران کجاست؟

محله عباس آباد تهران در منطقه ۷ شهرداری قرار دارد و از شمال به خیابان بهشتی و خیابان قنبرزاده، از شرق به خیابان دکتر شریعتی و خیابان قدوسی، از جنوب به خیابان مطهری و خیابان یوسفیان و از غرب به بزرگراه مدرس متصل می‌شود و در مجاورت با محله‌های ‌نیلوفر، دبستان، آرژانتین، سنایی، سهروردی، حشمتیه قرار دارد. تاریخچه محله جلفا به زمان قاجار باز می‌گردد اما اوج پیشرفت این محله، از دهه ۱۳۶۰ به بعد اتفاق افتاد و از آن تاریخ به بعد به دلیل حادثه هفتم تیرماه، نام محله جلفا به شهید بهشتی تغییر یافت.

در گذشته بافت محله جلفا مسکونی بود؛ اما با گسترش شهر نشینی به تدریج بافت محله به اداری و تجاری تغییر یافت و همین امر سبب شد روزانه افراد بسیاری به این محله تردد داشته باشند. به همین دلیل در ساعاتی از روز شما شاهد ترافیک سنگینی در محله جلفا هستید؛ اما این انر سبب نمی‌شود که از مزایایی که با خرید خانه در این محله نصیب ما می‌شود چشم پوشی کنیم.

بهترین خیابان های محله عباس آباد برای زندگی

با وجود اینکه بیشتر بافت محله عباس آباد اداری و تجاری است؛ اما مناطقی که ساختمان‌های مسکونی در آن قرار دارند برای زندپگیدر شرایط بسیار خوبی هستند. بنابراین می‌توان  آپادانا، سورنا، سهروردی، مهناز، نیلوفر، میرعماد، نوبخت، اندیشه و پارسا را جزو بهترین منطقه عباس اباد نام برد.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

قطعات ریوالد

قطعات ریوالد

قطعات ریوالد / قطعه بانک

فروش قطعات لوازم خانگی در کل ایران توسط قطعه بانک

بسته بندی محصولات رایگان می باشد.  این دسته شامل موارد محدودی از قطعات لوازم خانگی می باشد که به دلایل مختلف در دسته بندی مجزا قرار نگرفته اند.

این قطعات شامل لوازم یدکی جاروبرقی بخارشوی ، ماکروفر، پلوپز ، سشوار ، سرخ کن ،  ساندویج ساز ، قطعات دریل شارژی ، لوازم یدکی پنکه ، لوازم یدکی بخارسرد ، لوازم یدکی هود و … می باشد.

قطعات دستگاه های دیگر شامل: لوازم یدکی دریل شارژی ، لوازم یدکی ساندویچ ساز ، لوازم یدکی پنکه ، لوازم یدکی بخور سرد ، لوازم یدکی هود و …

ریوالد

تولید انگلستان، تولیدکننده و توزیع‌کننده محصولات خانگی و یک برند معتبر اروپایی است. این شرکت در سال ۲۰۰۳ در لندن تحت نام تجاری ریوالد و با زمینه فعالیت محصولات خانگی تاسیس گردید. در طول سال‌ها فعالیت، ریوالد مبتکر راه‌های نوین در صنعت تولید لوازم خانگی بوده است و نوآوری آن در تولید محصولات برقی، وسایل پذیرایی، ظروف و سایر لوازم آشپزخانه همچون انواع چای سازها، غذاسازها، خردکن‌ها و صدها محصول دیگر پایانی ندارد.

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

نکات تعمیر و نگهداری ماکروفر در منزل

در بیشتر موارد، مایکروویوها مانند وسایل ساده و قابل اعتماد به نظر می رسند. با این حال، درست مانند هر وسیله دیگری در خانه شما، این امکان وجود دارد که مایکروویو شما هر چند وقت یکبار نیاز به تعمیر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که اجاق مایکروویو شما نسبت به گذشته زمان بیشتری برای گرم کردن و پختن اجناس نیاز دارد، ممکن است بخواهید برای تعیین اینکه کدام قسمت از مایکروویو شما خراب است، یک متخصص استخدام کنید.

در بسیاری از موارد، یک متخصص می‌تواند تشخیص دهد که آیا باید یک مایکروویو جدید را به طور کلی خریداری کنید یا خیر. در واقع هر مایکروویویی که بیش از پانزده سال قدمت دارد باید تعویض شود. خوشبختانه امروزه مایکروویوهای زیادی در بازار موجود است که برای یک خانه معمولی مقرون به صرفه هستند. اگر کمتر از پانزده سال است که مایکروفر خود را دارید و معتقدید که باید یک تکنسین خدمات لوازم خانگی C&W را برنامه ریزی کنید تا برای تعمیر مایکروویو به خانه شما بیاید، اکیداً توصیه می شود که خودتان آن را تعمیر نکنید، به خصوص اگر در تعمیر لوازم برقی یا لوازم برقی تجربه ندارید.

بسیاری از مایکروویوها توانایی حمل ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ولت برق را دارند. اگر نمی خواهید خطر برق گرفتگی را تهدید کنید، قبل از انجام هر گونه تعمیر مایکروویو به تنهایی با خدمات لوازم خانگی C&W تماس بگیرید. به طور کلی، اجاق‌های مایکروویو نیازی به نگهداری زیادی ندارند.

با این حال، آنها به برخی نیاز دارند. یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید برای نگهداری از مایکروویو خود انجام دهید، تمیز کردن منظم آن است. هنگام پخت و پز یا گرم کردن اقلام در مایکروویو، با پوشاندن اقلام با مایکروویو، احتمال انفجار را کاهش دهید، اما مطمئن شوید که مقداری تهویه برای جلوگیری از تجمع فشار وجود دارد.

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که سیب زمینی منفجر شده را در مایکروویو خود به دلیل تهویه ناکافی تمیز کنید. علاوه بر این، شما باید ذرات غذایی را که پس از استفاده در مایکروویو باقی می‌ماند، حذف کنید زیرا این ذرات غذا در صورت چندین بار استفاده از مایکروویو می‌توانند به کربن تبدیل شوند. برای هر گونه نیاز به تعمیر مایکروویو در آینده با خدمات لوازم خانگی C&W تماس بگیرید.

 

لوازم یدکی و قطعات ماکروفر را از قطعه بانک بخواهید.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

لوازم یدکی رونتا بندرعباس

لوازم یدکی رونتا بندرعباس / ارسال از قطعه بانک

"<yoastmark

 

 

قطعات رونتا | بورس قطعات رونتا

بندرعباس

بَندَرعَبّاس مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس در جنوب ایران است. بندرعباس جزو کلان‌شهرهای جنوبی ایران بوده و بندر شهید رجایی که در این شهر قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران است. از نام‌های پیشین آن بندر گمبرون بوده که با لشکرکشی شاه عباس بزرگ و بیرون راندن پرتغالی‌ها از ایران، نامش به بندرعباس تغییر یافت.[۲]

مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر به‌عنوان نقطه اتکای اقتصاد ایران در جهت جابه‌جایی کالا و نیز وجود کارخانه‌های پرشمار و بزرگ صنعتی؛ بندرعباس را به شهری مهم در زمینهٔ بازرگانی و صنعت کشور همچنین منطقه مبدل کرده‌است.[۳]

فاصله بندرعباس تا تهران ۱۲۸۷ کیلومتر، تا تبریز ۱۸۸۶ کیلومتر، تا اصفهان ۹۳۳ کیلومتر، تا شیراز ۵۷۷ کیلومتر و تا کرمان ۴۹۱ کیلومتر است.[۴][۵][۶]

پیشینه تاریخی

لوازم یدکی تفال در بندرعباس | قطعات تفال در بندرعباس
 
سراسرنمای نقشه ایران در ۱۸۱۴میلادی. بندرعباس و بخش بزرگی از هرمزگان بخشی از ایالت بزرگ کرمان بوده‌است

تاریخ پیش از اسلام

قدیمی‌ترین گزارش بندرعباس در زمان داریوش بزرگ (بین سالهای ۵۲۲ تا ۴۸۶ پ. م) است. سیلاکوس، فرمانده داریوش، از بندرعباس به سوی هند و دریای سرخ سفر کرد. در زمان حمله اسکندر مقدونی به شاهنشاهی هخامنشی، بندرعباس به نام «هورمیرزاد» شناخته می‌شد.

دوره پرتغالی‌ها

در قرن شانزدهم، بندرعباس در نزد ایرانیان به نام «گمرون» شناخته می‌شد. در سال ۱۵۶۵، یک دریانورد اروپایی آن را “Bamdel Gombruc” (یعنی “بندر گومروک” یا “بندر گمرک”) نامید و این نام را به عنوان نام فارسی و ترکی نامید. بندرعباس در سال ۱۵۱۴ توسط پرتغالی‌ها فتح شد و مکان مهمی برای محافظت از تجارت آنها در خلیج فارس و هند بود.[۷][۸] آنها نام این شهر را به دلیل وجود خرچنگ در سواحل آن، کومورائو گذاشتند.

لوازم یدکی تفال در بندرعباس | قطعات تفال در بندرعباس
پست تجاری انگلیسی و هلندی در بندرعباس در سال ۱۷۰۴ میلادی
لوازم یدکی تفال در بندرعباس | قطعات تفال در بندرعباس
“گومبرون، یا بندرعباس”، تصویری از ۱۸۶۲ میلادی

در سال ۱۶۱۴، کومورائو توسط شاه عباس کبیر از پرتغالی‌ها پس گرفته شد و به “بندر عباس” تغییر نام داد. شاه عباس با حمایت نیروی دریایی بریتانیا شهر را (که در دنیای انگلیسی‌زبان به نام “Gombraun” شناخته می‌شود) به یک بندر بزرگ تبدیل کرد. تا سال ۱۶۲۲، نام‌های پرتغالی و انگلیسی رسماً با هم ترکیب شده و «Combrù» یا «Combu» را تشکیل دادند، اگرچه ساکنان هنوز آن را بندرعباس می‌نامیدند. سر توماس هربرت گفت که نام رسمی انگلیسی “”Gumbrown”” است، اما [gŏmrōōn] تلفظ می‌شود. او در سال ۱۶۳۰ نوشت که “بعضی (اما من آنها را تائید نمی‌کنم) آن را “Gamrou”، برخی دیگر “Gomrow”” و برخی دیگر “Cummeroon”” می‌نویسند.” در دهه ۱۶۷۰، این شهر به نام “گامرون” شناخته می‌شد.

در سال ۱۶۲۲ میلادی، شاه عباس با کمک نیروهای انگلیسی و فرمانده ایرانی امامقلی خان، نیروهای پرتغالی را شکست داد. به مناسبت این پیروزی گمبرون به بندرعباس تغییر نام داد. در تقسیمات کنونی بندرعباس در استان هرمزگان و یکی از مهم‌ترین مراکز استراتژیک و تجاری در مجاورت خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد.[۹]

 

 

شرکت آلمانی رونتا Rowenta

 در سال ۱۸۸۴ میلادی توسط یک صنعتگر آلمانی به نام رابرت وینتروت شروع کرد و در سال ۱۹۰۹ نام تجاری Rowenta  را که برگرفته

از نام موسس آن رابرت وینتروت است برای خود انتخاب کرد.

این شرکت در سال ۱۹۴۹ اولین اتوی دستی ترموستات دار را تولید کرد. از سال ۱۹۶۰ میلادی شرکت رونتا فعالیت خود را بر نوآوری و خلاقیت متمرکز کرده و

شروع به تولید انواع لوازم خانگی نمود. شرکت رونتای آلمان در ادامه فعالیتهای خود بعنوان بخشی از شرکت بزرگ تجاری SEB که شامل چندین شرکت بزرگ از جمله تفال ،

مولینکس ، کندی ، زلمر و …است به کار خود ادامه داد. گروپ SEB را میتوان به عنوان رهبر لوازم خانگی کوچک در جهان به شمار آورده و

سالانه بالای ۲۵۰ محصول جدید را برای بازارهای حدود ۱۵۰ کشور د رسراسر جهان عرضه می کند.

شرکت رونتای آلمان نیز در راستای سیاستهای گروه SEB بعنوان یکی از بهترین و باکیفیت ترین تولید کننده لوازم خانگی در جهان شناخته شده و

دارای محصولاتی با کیفیت بالا و همگام با استانداردهای روز دنیا می باشد.

لوازم یدکی جاروبرقی رونتا  ،  قطعات جاروشارژی رونتا  ، قطعات اتوبخار رونتا  ، باطری جاروشارژی رونتا  ، باتری جاروشارژی رونتا ، پاکت جاروبرقی رونتا ، کیسه جاروبرقی رونتا

در قطعه بانک اکثر قطعات رونتا را به فروش می رساند

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

تعمیر پرینتر و شارژ کارتریج کریم خان هفت تیر

تعمیر پرینتر خود را به متخصصان کپی تک با 15 سال سابقه و تجربه بسپارید، ما پرینتر شما را در هر مدل و برندی توسط مجرب‌ترین تعمیرکاران در محل و کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تعمیر و سرویس می‌نمایم. ما حتی در روزهای تعطیل از طریق واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما هستیم. کپی تک تمام سعی خود را می‌کند تا تعمیرات پرینتر و شارژ کارتریج در محل شما و بدون نیاز به حمل پرینتر به تعمیرگاه انجام شود. همچنین تعمیرات پرینتر در محل توسط تیم کپی تک دارای 90 روز ضمانت می‌باشد. برای دریافت مشاوره و بهره‌مندی از خدمات سرویس و تعمیر پرینتر های HP – اپسون – کانن – سامسونگ و … با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید  تا تعمیرکار پرینتر این مرکز به محل شما اعزام شوند.

ضمانت تعمیرات پرینتر در کپی تک به چه شکل است؟

 

مانی که تعمیر پرینتر یا هر یک از دستگاه های خود را به یک تعمیرکار که آن را به خوبی نمی شناسید یا تعمیرگاه نامعتبر می سپارید؛ درصورتی که پرینتر شما بعد از اینکه تعمیر شد، دوباره به همان مشکل قبلی دچار شود، نه آن شخص تعمیرکار و نه آن تعمیرگاه ناشناخته، هیچ کدام قبول نمی کنند که پرینتر را درست تعمیر نکرده اند که مجددا به همان مشکل قبلی اش دچار شده است؛ در این موقعیت شما دوباره مجبورید برای تعمیرات پرینتر خود هزینه کنید. در صورتی که اگر از همان اول عیب یابی و سرویس پرینتر خود را به شرکتی معتبر که دارای سرویس گارانتی تعمیرات پرینتر باشد، بسپارید با چنین مشکلاتی دیگر مواجه نخواهید شد.

ضمانت تعمیر پرینتر

(در کپی تک  فقط رضایت مشتری است که حرف اول را میزند)

لازم به ذکر است که کپی تک ا نیز به عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه عیب یابی و تعمیر پرینتر، خدمات گارانتی تعمیرات پرینتر را به کاربران ارائه می دهد. بنابراین اگر تعمیرات پرینتر لیزری یا جوهرافشان خود را به متخصصان ما بسپارید و پس از مدتی پرینتر شما با همان خرابی قبلی مواجه شود، تکنسین های این مرکز بدون دریافت هزینه مجدد، پرینتر شما را دوباره سرویس می کنند.

 

تعمیرات پرینتر در محل یا تعمیرگاه، کدام یک انتخاب شماست؟

امروزه در ادارات، شرکت ها وحتی بیشتر خانه حتما یک پرینتر در وسایل و لوازم وجود دارد، که روزانه ده‌ها بار کاربران به تعداد زیادی دستورات چاپ را به وسیله کامپیوتر و یا تلفن همراه به آن ارسال میکنند. در نتیجه خرابی و بروز مشکل در پرینتر حتی برای چند ساعت، کار چند نفر را دچار مشکل می کند. در چنین مواقعی به یک تعمیرکار پرینتر کاربلد نیاز است که پرینتر را در سیریعترین زمان ممکن آن را سرویس و یا تعمیر کند.

اولین روش برای تعمیرات پرینتر و ماشین های اداری، ارسال دستگاه به تعمیرگاه پرینتر است، این روش برای ادارات و شرکت هایی مناسب است که یک پرینتر جایگزین برای دستگاه معیوب خد داشته باشند. چرا که وسایل لازم برای تعمیرات پرینتر در محل شرکت تعمیرگاه، با تنوع بیشتری وجود دارد، همچنین امکان انجام اقداماتی مانند سرویس کامل دستگاه یا جنرال سرویس هم در تعمیرگاه پرینتر وجود دارد. یک تعمیرکار حرفه ای در تعمیرگاه پرینتر، امکانات بیشتری برای انجام تعمیرات به بهترین نحو ممکن را داراست.

اما در شرایطی که زمان کافی برای ارسال دستگاه به تعمیرگاه پرینتر را ندارید، انجام تعمیرات پرینتر در محل مناسب ترین گزینه است، به شرطی که تعمیرکار پرینتری که برای رفع مشکل با او تماس می‌گیرید، کاربلد و حرفه ای باشد. در نتیجه می تواند در کمترین زمان مشکل پرینتر را برطرف کند. کپی تک  به شما این اطمینان را می دهد که تعمیرکاران ما بهترین گزینه برای تعمیرات پرینتر شما هستند که از عهده تعمیرات هر پرینتری و با هر مشکلی بر می آیند. هر کجای استان تهران که باشید تعمیرکار پرینتر کپی تک برای خدمت رسانی به شما آماده است.

 

خدمات تعمیر پرینتر در محل

از جمله خدماتی که تعمیرکاران در محل انجام می دهند عبارتند از (تعمیر و تعویض کاغذکش، رفع مشکلات یونیت تغذیه، تعمیرات برد پاور، تعمیر و تعویض فیوزینگ، تعمیر تخصصی mainboard یا برد اصلی، تعویض و پاکسازی درام، شارژ و تعمیر کارتریج، تعمیر و تعویض بردها و مدارهای آسیب دیده، تعویض خازن های معیوب، تعمیر دکمه های از کار افتاده، تعمیر و تعویض پنل، تعمیر هد پرینتر، رفع مشکلات وایرلس، رفع نواقص عملکردی یونیت درام، تعویض قطعات معیوب با نمونه های اورجینال، شارژ کارتریج کپی، تعویض دولوپر، رفع ایرادهای عملکردی دستگاه، تنظیم کیفیت چاپ و سرویس دستگاه کپی، جزء مهم ترین خدمات تعمیر پرینتر در محل کپی تک به شمار می روند. لازم به ذکر است تمامی سرویس های تعمیرات پرینتر در محل ، با ضمانت نامه معتبر کپی تک همراه هستند.

15 سال سابقه ما در زمینه ماشین های اداری به مشتریان این اطمینان خاطر را می دهد که پرینتر ایشان توسط یک گروه مجرب، کاربلد و حرفه ای انجام می شود و تمامی مراحل تعمیر پرینتر با مشتریان در میان گذاشته می شود و تمامی قطعات پرینتر چک می شوند تا پرینتر شما بدون مشکل به چاپ خود ادامه دهد. تعمیر پرینتر لیزری و همچنین تعمیر پرینتر جوهرافشان برند های HP – EPSON – CANON – SAMSUNG – BROTHER و … در این مجموعه انجام می شود.

 

 

مزیت های تعمیر پرینتر در محل

همواره گفته ایم که تعمیر پرینتر در کپی تک هتر از تعمیر پرینتر در محل شماست زیرا دست تعمیرکار باز است و تمامی قطعات و ابزاری که لازم را در اختیار دارد و پرینتر در سریعترین زمان ممکن درست می شود. ولی بعضی از اداره ها، ارگان ها و مراکز دولتی بزرگ که ما با آنها کار میکنیم فقط تعمیر پرینتر در محل امکان پذیر است زیرا تعداد پرینتر ها زیاد است و تعمیرکار ما باید در محل حاضر شود. تعمیرات پرینتر در محل (تهران) دارای مزایای زیر است:

1- با بهره‌مندی از این طرح دیگر نیازی به جابجایی و حمل دستگاه ندارید و تعمیرکاران شرکت ما برای تعمیرات به محل شما اعزام می شوند.

2- تعمیرکاران کپی تک با بهره گیری از ابزارآلات تخصصی ضمن عیب یابی و تشخیص علل اصلی خرابی دستگاه، اقدامات تخصصی مورد نیاز را در جهت تعمیر دستگاه شما انجام می دهند.

3- تعمیرات پرینتر در زمان درخواستی شما با بالاترین کیفیت و در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن

4- پشتیبانی فنی پس از انجام خدمات به صورت تلفنی و حضوری برای رفع مشکلات و همچنین سوالات مشتریان

5- تعمیرات ماشین های اداری که حتی توسط دیگر تعمیرگاه ها قابل انجام نیست در شرکت ما توسط متخصصان صورت می پذیرد.

 

 

قیمت تعمیر پرینتر، هزینه تعمیر ماشین های اداری

شرکت ما همواره هدفش ارائه قیمت‌های منصفانه به کاربران بوده است و تعداد بالای درخواست خدمات، حضور تعداد قابل قبولی از متخصصین ماهر و متعهد فعال در کپی تک و انجام موفقیت آمیز بسیاری از این سفارش‌ها، گواه خوبی بر این ادعاست.

در تخمین و برآورد هزینه تعمیر پرینتر و هزینه شارژ کارتریج، برند و مدل و نوع آن بسیار مهم است و بسته به اینکه پرینتر شما لیزری باشد یا جوهرافشان یا سوزنی، بسته به اینکه رنگی باشد یا سیاه‌وسفید و بسته به اینکه تنها چاپگر است یا یک دستگاه چندکاره و حتی پرینتر سه‌بعدی قیمتی که باید برای تعمیر آن پرداخت کنید، متفاوت خواهد بود. حتی اینکه کدام قطعه از چاپگر یا پرینتر شما نیاز به تعمیر و سرویس دارد می‌تواند روی قیمت نهایی خدمات تاثیر بگذارد و قیمت تعویض یک شارژ کارتریج ساده با تعویض یا تعمیر قطعاتی مثل کاغذکش، فیوزینگ، پرس فیوزینگ و لیزر دستگاه قطعا تفاوت خواهد داشت.

همچنین یک قانون نانوشته در مورد ماشین‌های اداری از جمله پرینتر وجود دارد و آن هم اینکه می‌گویند هزینه تعویض قطعات دستگاه، چیزی تقریبا سه برابر هزینه سرویس و تعمیر آن‌هاست، آن هم با این قیمت دلار و ارزی که روز به روز بیشتر می شود و تهیه و واردات این قطعات کاربردی را گران‌تر هم می‌کند. برای همین هم باید مراقب باشید تا با سرویس درست و به‌ موقع ماشین های اداری حساس تا حد امکان از نیاز به تعویض قطعات آن‌ ها جلوگیری کنید. برای مثال در پرینتر های جوهرافشان باید خیلی مراقب هد دستگاه بود چون عملا اگر هد بسوزد نزدیک به نیمی از پولی که برای خرید دستگاه هزینه کرده اید باید برای تعویض هد پرداخت کنید.

 

تعمیر پرینتر در تهران

ورس تعمیر پرینتر ایرانشهر

لازم به ذکر است که مرکز و بورس تعمیر پرینتر در تهران واقع در خیابان ایرانشهر می باشد. دسترسی به خدمات سریع و مطمئن تعمیر پرینتر در تهران و همین‌طور شارژ کارتریج در تهران به‌عنوان یکی از قطعات کاربردی این دستگاه که مدام هم باید سرویس شود، از ضروریات شغلی و حرفه‌ای تهرانی‌ها محسوب می‌شود. در زیر لیست مناطقی از شهر تهران که کپی تک پوشش می دهد را می توانید مشاهده کنید.

تعمیر پرینتر در مرکز تهران

  • تخت جمشید (طالقانی)، تخت طاووس، سهروردی، آپادانا، توحید، جمهوری (نادری)، یوسف آباد، امیرآباد، عباس‌آباد، جلفا، خواجه عبدالله، بهارشیراز

تعمیر پرینتر در شرق تهران

  • حکیمیه، تهران پارس، سرخه حصار، پیروزی، تهران نو، حشمتیه، مجیدیه، وحیدیه، شمس آباد، نارمک، شهرک امید، نیروی هوایی

تعمیر پرینتر در جنوب تهران

  • افسریه، شوش، شهرری، مولوی، بازار تهران، شهرک رسالت، مشیریه، خانی آباد نو، خراسان، نازی آباد، نعمت‌آباد، اتابک، سیروس

تعمیر پرینتر در غرب تهران

  • شهرک اکباتان، دهکده المپیک، شهرک آزادی، چیتگر، فردوس، ستارخان، آریاشهر، گیشا، تهرانسر، حصارک

تعمیر پرینتر در شمال تهران

  • زعفرانیه، تجریش، سعادت آباد، ولنجک، نیاوران، آجودانیه، فرمانیه، شهرک غرب، ونک، جنت آباد، لویزان، مینی سیتی، محمودیه، کامرانیه

تعمیر پرینتر لیزری و تعمیر پرینتر جوهرافشان در کپی تک

تعمیر پرینتر های لیزری تک کاره و چند کاره

یکی از بهترین، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین پرینترهای دنیا پرینترهای لیزری هستند. اتفاقا یکی از بیشترین درخواست‌های کپی تک در زمینه پرینتر، تعمیرات پرینترهای لیزری است. متخصصان شرکت ما خدمات پرینتر های لیزری و تعمیر پرینتر های لیزری رنگی را بصورت تخصصی انجام می دهند و در این زمینه کپی تک یکی از قویترین مراکز تعمیر چاپگر لیزری است. اگر ساکن تهران هستید، ما در محل خودتان دستگاه را تعمیر می‌کنیم. کپی تک علاوه بر تعمیر پرینتر های لیزری HP که یکی از بهترین شرکت های تولید کننده پرینتر های لیزری است، تعمیر دیگر برند های پرینتر های لیزری اعم از Canon، تعمیر پرینتر برادر، Samsung و … را انجام می دهد.

تعمیر پرینتر های جوهرافشان تک کاره و چند کاره

پرینترهای جوهرافشان، مصرف کنندگان کمتری نسبت به پرینتر لیزری دارند، اما به دلیل کیفیت چاپ بسیار بالا در تصاویر رنگی، در زمینه چاپ بنر ها و تصاویر و… بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین بار کاری سنگین‌تر نیاز بیشتر به سرویس پرینتر های جوهرافشان را بوجود می آورد. ساختار پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری، بسیار حساس تر و ظریف تر است و برای تعمیر یا سرویس نیاز به مهارت بالایی بالایی دارد. به شما کاربران عزیز پیشنهاد می کنیم به هیچ‌وجه خودتان اقدام به باز کردن قطعات دستگاه نکنید چون یک اشتباه کوچک منجر به تعویض قطعه یا از کار افتادن دستگاه خواهد شد. شرکت ما خدمات تعمیر پرینتر های جوهرافشان کانن، اچ پی، اپسون و … را با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

 

بلوار کریم‌خان زند یا خیابان کریم‌خان زند، یکی از خیابان‌های مهم و مرکزی تهران است. این خیابان در جهت شرقی-غربی در میان میدان هفت تیر و میدان ولی‌عصر جای گرفته‌است.[۱]

از مراکز مهم این خیابان می‌توان به طلافروشی‌های در تقاطع خیابان ویلا و کتاب‌فروشی‌های سرشناس در نزدیکی میدان هفت تیر همچون نشر چشمه، نشر ثالث، نشر ویستار،مرکز موسیقی بتهوون و نشر هنوز در نزدیکی میدان هفت تیر اشاره کرد.[۲][۳] از مراکز مهم دیگر این خیابان می توان به کافه های این خیابان اشاره کرد.


بلوار کریم خان از طریق ایستگاه های مترو میدان ولیعصر در ابتدای آن و ایستگاه مترو هفت تیر در انتهای بلوار قابل دسترسی است.

نامگذاری

این خیابان به افتخار کریم‌خان زند فرمانروای ایران در قرن ۱۲ هجری و بنیان‌گذار دودمان زندیه نام‌گذاری شده‌است.

این خیابان تنها خیابانی بود که از آغاز به نام یکی از پادشاهان پیشین ایران نامگذاری شده بودند و پس از انقلاب ۱۳۵۷ دچار تغییر نام نشد.

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

بررسی و رفع مشکل خطای پرینتر hp 1300

پرینتر لیزری HP Laserjet 1300

 

از آنجا که پرینتر hp P1300  دارای صفحه نمایش نبوده و نشان دادن متن خطا و مشکل به وجود آمده در پرینتر hp برای کاربران امکان پذیر نیست لذا صرفاً با روشن شدن چند چراغ چشمک زن و یا ثابت باید بتوان نوع خطا و روش حل آن را متوجه شد

بررسی و روش حل خطای پرینتر hp 1300

در زیر لیست خطاهای پرینتر اچ پی P1300 به صورت کامل و با شرح توضیح رفع خطا بیان شده است می توانید با توجه به نوع مشکل ایجاد شده اطلاعات کافی و راهکار لازم در خصوص برطرف کردن آن را مطالعه کنید

 

راهنمای نمایش چراغها و وضعیت آنها در پرینتر اچ پی پی 1300

 

 

وضعیت چراغ در حالت خاموشوضعیت چراغ در حالت خاموش

 

وضعیت چراغ در حالت روشنوضعیت چراغ در حالت روشن

 

وضعیت چراغ به صورت چشمک زنوضعیت چراغ به صورت چشمک زن



 

در زیر وضعیت خطاها و نوع نمایش چراغ های هشدار دهنده بر روی پنل پرینتر اچ پی در نظر گرفته شده است

میتوانید با کلیک بر روی تصویر خطای مورد نظر و یا روش حل مشکل خطا در پرینتر نسبت به کسب راهکار لازم برای برطرف کردن مشکل اقدام کنید

 


 

 

حالت آماده به کار در پرینتر hp 1300

Ready

حالت آماده به کار در پرینتر hp 1300

روشن بودن چراغ آماده به کار بیانگر سالم بودن دستگاه و قرار گرفتن در حالت Ready برای دریافت دستور پرینت میباشد

 

چنانچه پرینتر در حالت آماده به کار قرار دارد ولی دستورهای پرینت را نمی تواند اجرا کند می‌توانید روی لینک زیر کلیک کرده تا در خصوص رفع مشکل پرینتر hp و عدم امکان چاپ دستورهای پرینت بیشتر بدانید

 

روش رفع مشکل عدم انجام دستور پرینت در پرینتر hp 1300

 


 

حالت انجام دستور پرینت در پرینتر hp 1300

Processing Data

حالت انجام دستور پرینت در پرینتر hp 1300

 

چشمک زدن این چراغ بیانگر دریافت فایل های مربوط به پرینت و انجام عملیات چاپ می باشد

 

چنانچه در هنگام پرینت گرفتن با پرینتر 1300 به مشکل برخوردید و چراغ انجام دستور پرینت در پرینتر hp 1300 فعال نشد لازم است تا برای رفع آن اقدام کنید

 

روش رفع مشکل عدم دریافت دستور پرینت در پرینتر hp 1300

 


 

حالت مشکل در ادامه روند پرینت یا خطای حافظه

Manual Feed یا Out of memory

حالت مشکل در ادامه روند پرینت

این مشکل در پرینتر اچ پی 1300 با چشمک زدن چراغ اخطار و روشن بودن همزمان چراغ بزرگ سمت راست نمایش داده شده  و بدان معنی است که لازم است تا نسبت به رفع خطا اقدام گردد

♦ رزو لوشن صفحه

حجم بالای فایل

♦ عدم ورود صحیح کاغذ به پرینتر

 

 

روش رفع مشکل عدم امکان ادامه روند پرینت در پرینتر hp 1300


 

روشن شدن چراغ هشدار در پرینتر 1300

Attention

روشن شدن چراغ هشدار در پرینتر 1300

این حالت فقط زمانی که پرینتر در حالت خطاهای هشدار دهنده قرار داشته باشد اتفاق می افتد و برای رفع آن میتوانید به صورت زیر عمل کنید

 

روش رفع مشکل روشن شدن چراغ هشدار در پرینتر hp 1300

 


 

روشن شدن همزمان چراغ های خطا در پرینتر 1300

Fatal Error

روشن شدن همزمان چراغ های خطا در پرینتر 1300

در این حالت 3 عدد چراغ به صورت دائم روشن مانده و نمایشگر خطای اساسی در سیستم پرینتر است این خطا با عنوان Fatal Error شناخته می شود


 

روش رفع مشکل خطا و روشن شدن همزمان چراغ های پرینتر 1300


 

حذف دستور پرینت در پرینتر 1300

Printer Initialization/Cancel
Job/Cleaning Mode

مشکل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر 1300

این خطا با چشمک زدن چراغ های روی پنل پرینتر hp 1300 نمایش داده شده و معنای آن راه اندازی مجدد پرینت 1300 یا حذف دستورهای پرینتر و پاکسازی حافظه دستگاه میباشد

 

روش رفع مشکل حذف دستور پرینت در پرینتر 1300

 


 

گیر کردن کاغذ در پرینتر hp 1300

Door open, media out, no
print cartridge, or paper jam

گیر کردن کاغذ در پرینتر hp 1300

مشکل گیر کردن کاغذ در  پرینتر hp با چشمک زدن چراغ هشدار نمایش داده می شود

 

روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر 1300 اچ پی

 


 

بروز مشکل در قطعات داخلی پرینتر 1300

Accessory error

مشکل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر 1300

این خطا با چشمک زدن چراغ های روی پنل پرینتر hp 1300 نمایش داده شده و معنای آن ربروز مشکل در قطعات داخلی پرینتر میباشد

 

روش رفع مشکل در قطعات داخلی پرینتر 1300


 

     

 قطعات و لوازم یدکی پرینتر را از کپی تک بخواهید.

مرکز تلفن اچ پی به صورت تمام وقت و با کادری مجرب و با تجربه ، پاسخگوی تماس های شما عزیزان بوده و همچنین می توانید به صورت آنلاین و سریع توسط فرمهای قرار گرفته در وب سایت درخواست خود را به صورت مکتوب برای اچ پی ارسال کرده تا در اسرع وقت پس انجام هماهنگی های لازم بهترین و نزدیکترین سرویس دهی به شما  انجام شود

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

فروشگاه پرینتر منیریه

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در جوادیه برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

برای خرید و مقایسه انواع پرینتر‌ ها با یکدیگر سری به فروشگاه اینترنتی کپی تک بزنید و مدل مورد نظر خود را میان هزاران کالا با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین همواره میتوانید قطعات و لوازم جانبی پرینتر را از کپی تک تهیه کنید

 

معرفی شهر درود

 

 

فروشگاه پرینتر درود

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در درود برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

مُنیریّه یکی از محلات تهران است که در زمان قاجار یکی از بخش‌های اعیان‌نشین تهران بوده‌است. نام این محله از نام منیرالسلطنه مادر کامران‌میرزا گرفته شده‌است. کامران‌میرزا پسر سوم ناصرالدین‌شاه قاجار و نایب‌السلطنه او بود. منیرالسلطنه ساکن در عمارت منیریه بود که در این محل قرار داشت.[۱]

منیریه از جنوب به خیابان فرهنگ و از شمال به چهارراه سپه و از شرق و غرب به ترتیب به چهارراه ابوسعید و چهارراه لشکر منتهی می‌شود.

ایستگاه مترو منیریه راه دسترسی به این محله است.

نامگذاری منیریه

نام منیریه از باغ منیرالسلطنه مادر کامران میرزا گرفته شده‌است. کامران میرزا سومین پسر ناصر الدین شاه که از دوران کودکی مورد لطف و محبت ناصرالدین شاه واقع شده و صاحب مقام و منصب‌های متعددی گردید. کامران میرزا در جوانی ملقب شد به نایب السلطنه، و سپس حکومت تهران به نیز به آن افزوده شد و در ادامه به منصب وزارت جنگ و فرماندهی کل قوا نیز رسید. و به همین جهت لقب «امیر کبیر» نیز به القابش افزوده شد. کامران میرزا در غرب تهران عمارتی مجلل بنا نمود و عمارت خود را عمارت امیریه نامید، از اینرو خیابانی که در مجاورت عمارت امیریه قرار داشت بعدها به منطقه امیریه ملقب گردید.
خیابان منیریه فعلی که در همسایگی عمارت امیریه قرار داشت محل سکونت مادر کامران میرزا که در واقع همسر ناصرالدین شاه بود قرار گرفت، در این منطقه نیز باغی بزرگ که کل منطقه منیریه فعلی، خیابان ولیعصر فعلی، خیابان سپه و دانشگاه افسری را مشتمل می‌گردید، بنا شد. باغ مجلل منیریه محل گشت و گزار و تفرجگاه صاحب منصبان و متمولین آن دوران به حساب می‌آمد.[۲]

از وقایع تاریخی مهم که در محدوده میدان منیره رخ داده‌است می‌توان به اولین تصادف خودرو در تهران اشاره کرد. در این تصادف که در شب دوم آذر ماه سال ۱۳۰۵ اتفاق افتاد درویش خان که یکی از مفاخر موسیقی دوره قاجار بود درگذشت. درشکه او در هنگام بازگشت به منزل از محفل موسیقی که در منزل یکی از دوستانش برگزار شده بود با یک خودروی فورد تصادف می‌کند و او به علت ضربه وارد شده به سرش در سن ۵۴ سالگی از دنیا می‌رود.[۳]

 

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

پرینتر میبد

 

 

 

 

فروشگاه پرینتر میبد

بدنبال خرید یک فروشگاه مطمئن در نفده برای خرید پرینتر می باشید ؟

نمیدانید چه نوع پرینتری باید بخرید ؟

با مقاله ما همراه باشید

انتخاب و خرید بهترین پرینتر با توجه به نیاز‌‌های کاری و سلیقه‌های فردی انجام می‌شود و بی شک کسی در این راه موفق خواهد شد که با آگاهی کامل از این دستگاه‌ها اقدام نماید. متخصصان با تجربه مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به تمام متقاضیان توصیه می‌کند قبل از اقدام به خرید، ابتدا تمام خصوصیاتی را که از یک پرینتر در ذهن دارند بر روی یک کاغذ یادداشت و سپس به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. این مجموعه تجاری با تشخیص نیاز‌‌های چاپی بازار، به صورت کاملاً تخصصی در حوزه تأمین این محصول فعالیت دارد.

در تعریف کلی در مورد پرینتر می‌توان گفت یکی از تجهیزات جانبی و پر کاربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ است که توسط رایانه، متون و تصاویر را روی کاغذ چاپ می‌کند. دستگاهی که امروزه در ادارات و شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این چاپگر‌ها در تنوعی از مدل‌ها و برند‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگی‌های متنوعی دارند. بیشتر کاربران در هنگام خرید این دستگاه دچار مشکل می‌شوند و انتخاب و خرید برایشان سخت است، پس بهتر است قبل از بررسی همه مدل‌ها، نیاز‌ها و ملاک‌های خود بررسی نمایید. برای مثال اگر سرعت و کیفیت برایتان مهم است پس به دنبال پرینتری باشید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشد. از برند‌های معتبر تولید این محصول می‌توان به اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر، اکسیوم و ریکو اشاره نمود.

انواع چاپگر‌ها از نظر نوع چاپ

هر مصرف کننده بر اساس نیاز‌های خود پرینتر مناسب را انتخاب می‌نماید. بعضی از آنها مناسب عکاس‌ها بوده و بعضی دیگر فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارند. به طور کلی این دستگاه به پنج دسته لیزری، سوزنی، جوهر افشان، سه بعدی و عکاسی دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

پرینتر لیزری 

پرینتر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 و زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، توسعه یافت. پرینتر‌های لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا به طور سنتی کارآمد‌‌تر از چاپگر‌های جوهرافشان هستند. این چاپگر بیشتر در ادارات و شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند مشاهده می‌شود زیرا قادر است صفحات زیادی در مدت زمان بسیار کمی چاپ نماید. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدل‌ها به طور پیوسته می‌تواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید. چاپگر‌های لیزری در چند مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید شده‌اند. در مدل تک کاره دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را برای شما انجام دهد که در برخی رنگی بوده یعنی چاپ به صورت چند رنگ بوده و در بعضی که سیاه و سفید است اسناد فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شوند. در مدل سه کاره به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان عملیات چاپ، کپی و اسکن را انجام دهید که در اینجا هم مانند مدل قبل به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. مدل چهار کاره که کامل‌ترین دستگاه است قابلیت همزمان پرینت، کپی اسکن و فکس را برای شما فراهم می‌کند که گاهی به آن پرینتر همه کاره یا چند منظوره هم می‌گویند. از معایب این دستگاه می‌توان به هزینه بالا آن اشاره کرد.

خرید پرینتر لیزری LASER PRINTER

پرینتر جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان یکی از رایج‌ترین انواع چاپگر‌هایی هستند که در محیط‌های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این چاپگر قادر است تصاویر را با کیفیت بالا چاپ کند اما اسناد و نوشته‌ها را مانند عکس واضح چاپ نمی‌کند. سرعت این دستگاه نسبت به مدل لیزری پایین‌تر بوده و برای شرکت‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند پیشنهاد می‌شود. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده می‌شود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک می‌شود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. بنابراین در صورتی که حجم کاری شما بالا است این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود و برای مصارف خانگی هم با حجم کاری متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه مانند لیزری در سه مدل تک کاره، سه کاره و چهار کاره ارائه شده و از نظر قیمت نسبت به لیزری بسیار پایین است.

خرید چاپگر جوهر افشان INK PRINTER

پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی قدیمی‌ترین نوع چاپگر‌های موجود در بازار هستند که در بانک‌ها برای چاپ فیش، چک، دفترچه حساب، سند حسابداری و فاکتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به مدل‌های دیگر بسیار قیمت پایینی دارند. از معایب این دستگاه سر و صدایی است که هنگام کار کردن با آن به گوش می‌رسد.

انواع پرینتر سوزنی در کیومیتا

پرینتر سه بعدی

 چاپگر 3D دستگاهی است که قادر بوده اجسام را با هر شکل و پیچیدگی از طریق نرم افزار‌های سه بعدی طراحی و بعد از طریق پرینتر چاپ کند. عملکرد آن مانند چاپگر‌های معمولی سریع نبوده. طراحی آن از طریق مایعی به نام فتو ری اکتیو و یا با اشعه و بین 6 تا 12 ساعت زمان می‌برد. با استفاده از این پرینتر می‌توانید همه ابتکار‌های ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. از کاربرد‌های آن می‌توان درصنایع تجهیزات پزشکی، طلا سازی، معماری، خودرو سازی و هوا و فضا اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت یکی از هیجان انگیز‌‌ترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای است. 

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد

 

پرینتر چاپ عکس

در صورتی که بیشتر با چاپ عکس‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید آن را در خانه و با پرینتر شخصی انجام دهید بهتر است چاپگر مخصوص عکس را خریداری نمایید. این دستگاه فقط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پرینت می‌نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که کاغذ‌های مصرفی و کارتریج آن گران هستند. شرکت کیومیتا یکی از عرضه کنندگان پرینتر‌های چاپ عکس  با قیمت و کیفیت مناسب است. 

پرینتر مخصوص چاپ عکس و تصاویر گرافیکی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

افرادی که قصد خرید یک چاپگر خانگی مناسب را دارند پیشنهاد می‌شود این مطالب را در ادامه دنبال کنند. به علت برند‌های متنوع پرینتر‌های خانگی در بازار خریداران ممکن است در انتخاب با مشکلاتی رو به رو شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اولین سوالی که در ذهن هر مصرف کننده به وجود می‌آید این است که پرینتر‌های لیزری مناسب هستند یا جوهر افشان. در مورد این سوال باید بگوییم که چاپگر‌های جوهر افشان عکس‌ها را با کیفت بالا‌‌‌تری برای شما چاپ می‌کند و از نظر قیمت مناسب است. اما چاپگر‌های لیزری گران قیمت‌تر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است. در صورتی به دنبال چاپ عکس‌های با کیفیت هستید پس بهتر است از مدل جوهر افشان استفاده نمایید. در صورتی که در خانه بیشتر چاپ جزوه، مقاله و غیره دارید مدل لیزری مناسب‌تر بوده، زیرا متون را با کیفیت بالا و خوانا چاپ می‌کند.

شما کاربران محترم در صورتی که نتوانستید پرینتر مناسب با نیازتان را تهیه نمایید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت آتیه اندیشان نیک سگال نوین در ارتباط باشید. تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

تعداد نقطه در هر اینچ (DPI)

واحد dpi یا تعداد نقطه در هر اینچ، معیاری از رزولوشن چاپ در بهترین پرینتر است. هر چه عدد dpi بیشتر باشد به این معنی است که پرینتر از رزولوشن چاپ بسیار عالی برخوردار است.

 به طور مثال، عدد‌های 300، 360، 1200، 1440 و غیره برای مقادیر dpi یا همان کیفیت چاپ وجود دارند. رزولوشن بالا‌‌تر موجب افزایش کیفیت تصاویر چاپی با این دستگاه ها می‌شود.

یکی از فواید رزولوشن بالا  امکان نمایش جزئیات بیشتر در تصاویر است. البته باید خاطر نشان کرد رزولوشن، تنها عامل تشخیص بهترین پرینتر در بازار نیست و باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی کرد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت چاپ پرینتر

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب به آن توجه می‌شود، سرعت چاپ تصاویر و اسناد است. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان می‌شود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالا‌‌تری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند. امروزه شاهد آن هستیم که محصولات متنوعی از این دستگاه ها در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا به مشتریان ارائه می‌شوند که دارای سرعت چاپ متفاوت هستند. کاربران بر اساس نیاز کاری خود یکی از انواع را خریداری می‌کنند.

در مورد سرعت چاپ توجه به یک عامل ضروری است؛ فناوری‌های چاپ یک طرفه یا دو طرفه، طراحی چاپ لیزری یا جوهر افشان و یا سرعت خروج اولین برگه چاپی، سایر پارامتر‌های مؤثر در قیمت‌های نهایی هستند.

حافظه داخلی

بهترین پرینتر، دستگاهی است که حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و تصاویر چاپی داشته باشد. معمولاً حافظه دستگاه به دو شکل کیلوبایت و مگابایت بیان می‌شوند. البته انواع پرینتر‌های خانگی اغلب حافظه ذخیره سازی اطلاعات را ندارند.

بسیاری از انواع پرینتر که در کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ استفاده می‌شوند دارای حافظه‌های 32، 128، 256، یا 512 مگابایتی هستند و جالب است بدانید پرینتر‌های پیشرفته قابلیت ذخیره سازی تا 1 گیگا بایت را نیز دارند.

از نظر کارشناسان مرکز ماشین های اداری کیومیتا، بهترین پرینتر باید حافظه‌های جانبی را به خوبی پشتیبانی کند و تصاویر را با گرافیک بالا چاپ نماید.

تعداد چاپ در هر ماه

یکی از خصوصیات بهترین پرینتر این است که دستگاه بتواند در یک ماه، تعداد برگه های بیشتری را با کیفیت اصلی چاپ کند. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده‌اند. انتخاب چرخه عملیاتی بیشتر به معنای خرید بهتر است.

قابلیت اتصال به شبکه پرینتر

همه مدل پرینتر‌هایی که در بازار وجود دارند توسط یک کابل اتصال USB به رایانه متصل می‌شوند اما بهترین پرینتر، دستگاهی است که بتواند به شبکه اینترنت و بی سیم متصل شده و از این طریق تصاویر و اسناد را چاپ کند. این نوع محصولات اغلب برای شرکت‌های اداری و تجاری مناسب هستند. بهترین پرینتر با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت هنوز هم مشتریان خاص خود را در مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا دارد.

ظرفیت نگهداری برگه چاپ در سینی پرینتر

هر پرینتر قادر است به طور متوسط تا تعداد 150 برگه را در قسمت مخصوص برگه چاپ، نگهداری کند. بهترین پرینتر، پرینتری است که دارای ظرفیت بیشتری برای قرار دادن برگه در دستگاه باشد. همچنین دارای امکان چاپ برگه در اندازه های متنوع است.

قابلیت چاپ دوطرفه به صورت خودکار

بهترین پرینتر، دستگاهی است که قادر باشد چاپ دو طرف را به صورت کاملاً خودکار برای کاربران اجرا کند. بسیاری از پرینتر‌های معمولی را باید به صورت دستی تنظیم کرد تا بتواند برگه‌های دو رو را چاپ کند. چاپ خودکار زمان پرینت را کاهش می‌دهد. برای خرید می‌توانید به مرکز ماشین‌های اداری کیومیتا مراجعه نمایید.

خرید پرینتر

مِیبُد مرکز شهرستان میبد در شمال استان یزد است. بنابر پاره‌ای از شواهد میبد به عنوان یکی از نخستین مناطق یکجانشینی در مرکز ایران به‌شمار می‌رود. این شهر در ۵ آذر ۱۳۹۷ به عنوان شهر جهانی زیلو انتخاب شد و از میبد به عنوان شهر زیلو یاد می‌شود.[۴]

پیشینه

میبد شهری دارای پیشینه‌ای چند هزار ساله است که دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد محسوب می‌شود و به واسطهٔ بافت تاریخی ارزشمند خود بسیاری از نقاط شهر در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده‌است. میبد یکی از کانون‌های اولیهٔ یکجانشینی در ایران است که در واحهٔ پهناور یزد واقع شده‌است. روزگاری در کنار دریای ساوه قرار داشته‌است که از ساوه تا حاجی‌آباد نمک کشیده شده بود و ساکنان آن از طریق این دریاچه رفت‌وآمد می‌کردند. (شهرهای ایران، پیکولوسکایا) دلایل متعددی را می‌توان نام برد که میبد و به ویژه نارین قلعهٔ آن بیش از مناطق دیگر یزد، مسکون شده و نخستین نقطهٔ یکجانشینی در این ناحیه بوده‌است. جعفری، نخستین تاریخ‌نگار یزدی سدهٔ هشتم در مورد بنای نارین قلعه حکایت اسطوره‌ای و افسانه‌ای عنوان می‌نمایند که نشانگر آن است که حتی در آن زمان هم عامه و خاص از دیرینه بودن این مکان آگاه بوده‌اند. وی می‌گوید که سلیمان نبی نارین قلعه را برای اختفای دفینه و گنج خود ایجاد نمود. نقش نگاره‌ای که اخیراً در همین مکان بر روی پاره‌سفال پیدا شده‌است، نشانگر واقعیت‌های بسیاری است. نقش نیمه انسان–نیمه حیوان حک شده بر این سفال شبیه همان نقش نگاره‌ای است که در تمدن هزارهٔ سوم پیش از میلاد عیلامی‌ها است. قابل بیان است افراد این منطقه از دیرباز تاکنون یکتاپرست بوده‌اند. (تاریخ عیلام، شیرین بیانی) نارین قلعه میبد در سده‌های اولیهٔ اسلامی هم از عظمت و اهمیت زیادی برخوردار بوده و از قلاع غیرقابل نفوذ برای دشمنان بوده‌است که از داخل قلعه راه‌های زیر زمینی به کل شهر برای تأمین آب و غذا وجود دارد که از دلایل مهمی بوده‌است که تاکنون توسط هیچ‌کدام از دشمنان فتح نشده‌است. این شهرستان قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد. در زمان خاندان مظفرالدین میبدی این شهر به عنوان پایتخت سلسله مظفریان انتخاب شده و در مدت نزدیک به یک قرن گستره حکومتشان تا کاشان و ری و اراک و فارس و لرستان و یزد و کرمان کشید تا اینکه با حمله تیمور به ایران آخرین فرمانروای این سلسله که شاه شجاع نام داشت و شیراز به عنوان پایتختش بود قهرمانانه جنگید اما نتوانست تیمور را شکست دهد. در زمان قاجار به عنوان یکی از یکصد و ده ولایت ایران شناخته می‌شد و سپس با تقسیمات جدید بنام بلوک میبد مشهور بود.

 
تصویری از سقف هشتی ورودی کاروانسرای شاه عباسی میبد، استان یزد، ایران

جغرافیا و اقلیم

مخوف‌ترین کویرهای جهان در داخل لگن بزرگ و بستهٔ فلات ایران واقع شده‌اند، که دشت رسوبی و پر دامنهٔ یزد، یکی از حوضه‌های شاخص جغرافیایی آن است. گسترهٔ این دشت از دامنه‌های شیرکوه در جنوب آغاز می‌شود و با شیب ملایمی تا کویر سیاه‌کوه در شمال، در مسافتی بیش از یکصد کیلومتر ادامه می‌یابد. شهر میبد در بخش میانی این دشت واقع است. به‌طور کلی رشته‌کوه‌هایی که دور تا دور فلات مرکزی را دربرگرفته‌است سبب‌شده که دامنه‌های خارجی فلات، از رطوبت بیشتری برخوردار بوده و دامنه‌های داخلی آن خشک باشد؛ بنابراین کمبود نزولات جوی و آفتاب داغ آسمان صاف ایران، زندگی تب‌آلودی را در حاشیهٔ کویر به وجود آورده‌است. میبد در ۵۴ درجه و ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه طول جغرافیایی و ۳۲ درجه و ۱۴ دقیقه و ۴ ثانیه عرض جغرافیایی واقع بوده و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۱٬۰۳۴ متر است. شهر میبد در شمال غرب شهر یزد، کنار جادهٔ تهران-بندرعباس و راه‌آهن تهران به کرمان و در حاشیهٔ کویر مرکزی ایران قرار دارد. اراضی خاوری آن دشت و هموار است و از سوی غرب به کوهپایه و ارتفاعات جنوبی عقدا منتهی می‌گردد. شهرهای یزد، اشکذر و اردکان به ترتیب همسایگان جنوب شرق، جنوب و شمال این شهرستان هستند. مساحت کل شهر میبد بر اساس طرح هادی، ۵٫۱۹ کیلومتر مربع (۱٬۹۵۲ هکتار) است که از این اراضی بخش‌های کشاورزی و باغات ۲۸۲ هکتار، اراضی مسکونی ۲۶۲ هکتار، موات و بایر ۴۵۲ هکتار است. بررسی میبد و نحوهٔ استقرار آن نشان می‌دهد که توپوگرافی، آب‌های تحت‌الارضی و استخراج آب (قنات) در شکل‌گیری شهر نقش مهمی داشته‌است. میبد در کنار مسیل رودخانه‌های قدیمی و در جوار راه قدیمی ری به کرمان به صورت مجتمع‌های زیستی اولیه شکل گرفته‌است. این شهر بر روی شیب طبیعی که از جنوب به شمال بوده قرار دارد. این شیب به صورتی است که روستای رکن‌آباد در جنوب شهر حدود ۲۰ متر بلندتر از روستای عشرت‌آباد در شمال شهر است.

 

هتل و اقامتگاه و بومگردی

میبد داری چهار هتل فعال به نام‌های:

همچنین نخستین مهمانسرا و متل شهرستان به نام مهمانپذیر ناصر واقع در بلوار بسیج روبروی فرمانداری میبد می‌باشد. مجموعه‌های بوم گردی نیز در میبد فعالیت می‌کنند که بومگردی به‌خاطر شرایط ویژه و اینکه از هتل و مسافرخانه کوچک‌تر است و در بنای آن از اتاق و امکانات کمتر استفاده می‌شود و همچنین نیاز به تغیر کاربری شهرداری ندارد و نیز قیمت آن به مراتب از هتل و متل پایین‌تر است در حال رشد است بومگردی گلشن در مهرجرد و بومگردی شاطربمون در ده‌آباد و بومگردی عطاری در خیابان امام روبروی سیدقنبر بومگردی‌های فعال شهرستان میبد می‌باشند بومگردی قلعه وزیر که در روستای رکن آباد میبد واقع است نیز افتتاح گردیده‌است

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی کریم خان

دستگاه کپی یک دستگاه ساده و معمولی نیست و از بخش ها و اجزای متفاوتی تشکیل شده است. شناختن هرکدام از بخش های دستگاه کپی برای فردی که دائما با این وسایل کار می‌کند امری ضروری است. گاهی اوقاتی مشکلاتی برای دستگاه پیش می‌آید که فرد می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به کارشناس مشکل دستگاه خود را بر طرف کند. در نتیجه چه بهتر که ما خودمان با قطعات این دستگاه عظیم الجثه آشنا باشیم. 

.

قطعات دستگاه کپی ، شامل اجزای گوناگونی می باشد که در این مقاله  به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی دستگاه کپی از اصلی ترین و مهم ترین ماشین ها و دستگاه های اداری به حساب می آید. به وسیله ای که از اسناد و مدارک، تصویری دقیقا شبیه به آن ها تهیه نماید، دستگاه فتوکپی و یا کپی گفته می شود. دستگاه های کپی دارای تنوع بسیار زیادی بوده که هر کدام از آن ها دارای عملکرد و ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

همان گونه که اشاره نمودیم، دستگاه کپی وسیله ای به جهت کپی نمودن متون و یا تصاویر می باشد که این وسیله کاربردی در تمامی اداره ها،  شرکت ها و یا حتی در برخی منازل نیز دارای کاربرد می باشد. همچنین این دستگاه ها امروزه بیشتر در مرکز های فنی چاپ و یا خدمات طراحی و… دارای کارایی می باشند. این دستگاه ها متشکل از اجزای گوناگونی بوده که در ادامه به معرفی این قطعات یعنی قطعات دستگاه کپی خواهیم پرداخت. به طور کلی برای اینکه به تعمیرکاری حرفهه ای در زمینه ماشین های اداری تبدیل شویم، لازم است تا ابتدا با دستگاه ها و قطعات مربوط به آن ها آشنا شویم.

Untitled 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

دستگاه کپی

همان طور که بدان اشاره نمودیم، یکی از انواع دستگاه هایی که در سیستم اداری تمامی کشور ها دارای کاربرد زیادی می باشد، دستگاه کپی است. چرا که به طور کلی تهیه رونوشت و یا کپی ای از یک سند امری بسیار ضروری و واجب است. از این رو معمولا خریداران این دستگاه در تلاش هستند تا دستگاهی با کیفیت بسیار بالا قطعات دستگاه کپی مناسبی را خریداری نمایند.

خرید و تهیه محصولی با کیفیت نمی تواند دلیل بر کارکرد صحیح آن دستگاه باشد و از این رو نیاز است تا کاربران این دستگاه اطلاعاتی را در رابطه با قطعات این دستگاه کسب نمایند و اصول و قوانین مرتبط با آن را رعایت کنند. چرا که اگر این مساله مورد توجه کاربران قرار نگیرد، ممکن است تا باعث استهلاک زود هنگام قطعات دستگاه کپی و یا خرابی آن ها شود.

%D8%BA 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

فرایند فتوکپی

قبل از آشنایی با قطعات دستگاه کپی، بهتر است تا با نحوه کار با این دستگاه کمی اطلاعات کسب کنیم. کپی گرفتن یکی از روش های نسخه برداری می باشد که اساس آن به صورت زیر است:

در این فرایند، در ابتدا بر روی غلتک نواری موجود و یا استوانه درام، بار الکتریسته ی یکنواختی پخش می شود. سطوح این غلتک ها به وسیله هادی نوری پوشیده می باشد. کپی به وسیله نور شدیدی که از کاغذ موجود بر روی شیشه دستگاه کپی، عبور می نماید. قسمت های سفید کاغذ به راحتی نور را منعکس کرده و سپس آن قسمت از سطح باردار استوانه درام خنثی خواهد شد.

دقت کنید که قسمت های تیره سطوح کاغذ قادر به انعکاس نور نمی باشند و یا به عبارتی دیگر نور را جذب می نمایند، از این رو قسمت هایی با بار منفی بر روی درام باقی خواهد ماند.
یکی از لوازم و قطعات دستگاه کپی، پودر تونر می باشد که درون دستگاه قرار می گیرد. پودر تونر با بار مثبتی شارژ شده و به بار های منفی موجود بر روی استوانه درام می چسبند. در نتیجه بخش هایی از آن پودر تونر را جذب می نمایند.

ان قسمتی که بر روی استوانه درام، الکتریسیته ساکنی ایجاد می شود، کاغذ سیاه می باشد. اما قسمتی که سفید است الکتریسیته را ایجاد نکرده و تصویری از مدرک بر روی آن شکل خواهد گرفت. هنگامی که ذرات نرم پودر تونر از استوانه درام جدا و جذب کاغذ شد، به وسیله گرما به سطح کاغذ چسبیده و در نهایت اولین کپی ایجاد خواهد شد.

%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آشنایی با قطعات دستگاه فتوکپی

حال نوبت آن است تا با برخی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی آشنا شویم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دکمه و یا کلید پاور

Power switch و یا کلید خاموش و روشن، همان گونه که از نام آن مشخص است، قطعه ای به منطور خاموش و روشن کردن دستگاه کپی می باشد. در واقع این کلید، کلید برق اصلی دستگاه کپی می باشد و دستگاه کپی تنها به وسیله این دکمه خاموش و روشن می شود. پاور سوییچ نوعی کلید الاکلنگی(seesaw switch)  می باشد که تنها دو حالت قطع و وصل را دارا می باشد.

%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سرپوش اسناد و یا orginal cover

به طور کلی به جهت انجام عملکرد صحیح و کارآیی بهتر دستگاه کپی در هنگام اسکن اسناد، از قطعه ای از قطعات دستگاه کپی به نام سرپوش و یا کاور استفاده می شود. این قطعه، قطعه ای متحرک می باشد. به این صورت که برای کپی برداری از اسناد و یا تعمیرات دستگاه فتوکپی باید سرپوش و یا کاور را بالا برده و سپس اسناد را بر روی شیشه دستگاه قرار داده و در آخر سرپوش را بر روی سند مورد نظر قرار دهیم.

میز اسناد و یا orginal table

صفحه شیشه ای در قسمت بالایی دستگاه کپی قرر دارد که محل قرار دادن اسناد می باشد، این صفحه شیشه ای، میز اسناد نام دارد. همچنین در قسمت چپ این صفحه شیشه ای محل قرار دادن سایز های گوناگونی از کاغذها مشخص می باشد. سمت چپ وسط این صفحه شیشه ای، علامتی به شکل مثلث قرار دارد که وسط سند باید در مقابل آن قرار گیرد. همچنین دقت کنید که به منظور اسکن سند و شروع کپی برداری باید که سند مورد نظر بر روی این صفحه شیشه ای اسناد قرار گیرد.

%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87 %DA%A9%D9%BE%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی خروجی کاغذ و یا paper tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی سینی خروجی کاغذ می باشد که اسناد کپی شده پس از کپی برداری از این محل خارج شده و بر روی این سینی قرار می گیرد.

ضامن آزاد کننده کاست و یا grip

به منطور بیرون کشیدن کاست کاغذ و همچنین در هنگام تعمیر دستگاه کپی، نیاز به گرفتن ضامن آزاد کننده کاست می باشد. به این صورت که باید آن را به ببالا هل داد و سپس بیرون کشید. با این کار می توان کاغذ را درون آن قرار داد.

قطعه راهنمای تغذیه دستی و یا manual feed orginal guide

در هنگام قرار دادن کاغذی به صورت تک برگ از دستگاه کپی در محل تغذیه، باید تا ابتدا صفحه متحرک و یا راهنمای تغذیه را با توجه به اندازه کاغذ تنظیم نمود.

%D9%82%D9%82 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سینی تغذیه دستی و یا manual feed tray

از دیگر قطعات دستگاه کپی، سینی تغذیه دستی می باشد که نام دیگر آن Bypass و یا تک برگ می باشد. به طور کلی اگر که بخواهید به صورت تک برگی کپی برداری نمایید، باید که کاغذ سفید را بر روی این سینی قرار دهید.

سینی کاغذ و یا paper tray

این قسمت معروف به کاست می باشد که کمی قبل در رابطه به آن اشاره نمودیم. در واقع اگر که تصمیم داشته باشیم بیش از یک برگ کپی بگیریم، باید کاغذ سفید را در این قسسمت قرار دهیم. به عبارتی دیگر کاست و یا سینی کاغذ، محل ذخیره کاغذ برای کپی محسوب می شود.

%DA%AF 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

قطعات داخلی دستگاه کپی

به طور کلی دستگاه کپی دارای قطعات و اجزای گوناگونی می باشد که در هنگام آزاد نمودن ضامن رها کننده، بخش بالایی دستگاه از بخش پایینی آن جدا شده و در میان آن ها فضایی ایجاد می شود. از طریق این فضا می توان به بخش داخلی قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم. حال بهتر است تا کمی با این قطعات داخلی آشنا شویم.

پنل اپراتوری و یا operation panel

این قسمت مربوط به کنترل نمودن دستگاه و همچنین تعمیرات اصلی دستگاه کپی می شود. همچنین نشانگر ها و کلید ها واقع در این پنل از دستگاه کپی می باشند.

%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

درپوش جلویی دستگاه کپی و یا front cover

این بخش زمانی کاربرد دارد که بخواهیم به برخی از دیگر قطعات دستگاه کپی دسترسی پیدا کنیم و یا هنگام سرویس نمودن و درآوردن کاغذ گیر کرده از دستگاه. به این صورت که در این مواقع باید این درپوش را باز کرد. فراموش نکنید که این درپوش تنها در هنگام استفاده نکردن از دستگاه باید باز شود. اگر که در هنگام کپی برداری این درپوش را باز نمایید، دستگاه کپی بلافاصله خاموش می شودو ممکن است که کاغذ در دستگاه گیر کند.

قطعات مکانیکی دستگاه کپی

اجزای مکانیکی در هنگام کپی گرفتن از یک سند دارای عملکرد مستقیمی می باشند. اگر چه که قطعات مختلفی در این بخش مکانیکی به کار رفته است، اما نوع عملکرد کاری تمامی این قطعات مکانیکی می باشد. در واقع این قسمت ها دارای ارتباط  کاری نزدیکی با یکدیگر می باشند.

%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

یونیت تغذیه کننده کاغذ و یا paper feeding unit

این یونیت تغذیه متشکل از دو بخش اصلی می باشد که عبارتند از:

محل تغذیه کاغذ:

این محل نیز در دستگاه کپی متشکل از دو قسمت تک برگ و چند برگ می باشد.

کاغذ کش:

این بخش از قطعات دستگاه کپی موظف به انتقال کاغذ ها می باشد که شامل سه بخش کاغذ کش ورودی، کاغذ کش داخلی و کاغذ کش خروجی می باشد.

یونیت ظهور و یا development unit

این یونیت نیز شامل دو قسمت پودر تونر و دولوپر می باشد. در واقع در این یونیت دولوپر و یا پودر سنگین موظف به انتقال پودر تونر بر روی سطوح استوانه درام می باشد. به این صورت که در ابتدا باید تونر با دولوپر ترکیب گردد. مخزن و یا تانک دولوپر در بالای تانک پودر تونر قرار می گیرد.

%D8%B3 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی
یونیت ترانسفر و یا transfer charger unit

از دیگر قطعات دستگاه کپی یونیت ترانسفر می باشد که موظف به انجام عمل انتقال پودر تونر از روی سطوح استوانه درام بر روی کاغذ می باشد.

هیتر و یا fusing

پخش نمودن پودر تونر بر روی سطوح کاغذ در این بخش یعنی هیتر و هیتر فیوزینگ به انجام می رسد. در واقع این بخش، آخرین بخشش از به تصویر کشیدن می باشد.

اپتیک و یا optic

در میان قطعات دستگاه کپی، این قطعه در زیر صفحه شیشه ای قرار می گیرد. اپتیک نخستین مرحله از تشکیل تصویر به شمار می رود.

یونیت شارژ و یا charger unit

این قطعه موظف به باردار نمودن و یا فعال کردن استوانه درام بوده و در بخش بالایی استوانه درام قرار می گیرد که با باز نمودن در بخش جلویی قابل مشاهده می باشد.

%D9%82 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

استوانه درام و یا drum

درام لوله ای استوانه ای شکل به رنگ زرشکی می باشد که تصویر کپی شده در ابتدا بر روی آن تشکیل می شود.

قطعات الکترونیکی دستگاه کپی

به طور کلی تمامی حرکات و کنترل بر تمامی قسمت های مکانیکی در دستگاه کپی به وسیله سیستم الکترونیکی انجام می گیرد. این قطعات شامل چند بخش می باشند که عبارتند از:

%D9%84%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

برد های الکترونیکی و یا electronic boards

برد های الکترونیکی دارای دو وظیفه اساسی و مهم می باشند که عبارت است از:

۱-کنترل نمودن قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه

۲-تغذیه و لتاژ دهی قطعات دستگاه کپی و یا قسمتی از دستگاه فتوکپی

هر بخش و یا یونیت در دستگاه کپی ممکن است  که به وسیله برد الکترونیکی ای مورد کنترل قرار گیرد. از اصلی ترین و مهم ترین این برد ها عبارتند از:

  • برد اصلی و یا main board
  • برد تغذیه و ولتاژ و یا high voltag board که در دو نوع موجود است:
  1. Ac board
  2. Dc board

این برد ها هر کدام بر حسب محل استقرار خود دارای عملکردهای متفاوتی می باشند.

%DB%8C 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

سنسور ها و سوئیچ ها

این قطعات دستگاه کپی، نوعی حسگر الکتریکی می باشند که بر حسب وظایف خود در دستگاه، قادر به رساندن اطلاعات خبری به برد های الکترونیکی دستگاه کپی می باشند. برد های الکترونیکی نیز موظف به اجرای برنامه های از پیش تعیین شده ای می باشند. در واقع سنسور ها در قسمت های مختلفی از  دستگاه کپی موجود هستند که هر کدام از آن ها دارای وظایف خاصی می باشند.

موتور های الکتریکی و یا Electronic motors

موتورهای الکتریکی موظف به حرکت قسمت ها و قطعات دستگاه کپی می باشد و کاملا تک فاز بوده و به طور کلی به دو نوع ذغال دار و بدون زغال تقسیم می شود. کلاچ ها و سلونوئیدها نیز از قطعات الکترومکانیکی محسوب شده و یک جریان الکتریکی فعال شده و حرکت مکانیکی ای را به اجرا در می آورد.

%D9%84%D9%84 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

آموزش تعمیرات دستگاه کپی

پس از آشنا شدن با قطعات مختلف دستگاه کپی، حال نوبت آن است که تا حدودی به آموزش تعمیرات بپردازیم. به منظور آغاز تعمیر دستگاه فتوکپی لازم است تا با موارد زیر آشنا باشیم و هر کدام را به خوبی تمرین نماییم. لوازم مورد نیاز به منظور تعمیر دستگاه کپی نخستین چیزی می باشد که فرد تعمیرکار دستگاه کپی باید از آن مطلع باشد. پس از آن بهتر است تا به شناختن اصطلاحات این حرفه بپردازیم.

%D9%81 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

اصطلاحات موجود در آموزش قطعات دستگاه کپی

Automatic Document Feeder  و یا ADF

منبع تغذیه‌ کننده اتوماتیک سند، وسیله‌ ای می باشد که برخی از نسخه ‌های اصلی را نگهداری نموده و به صورت اتومات آن ها را به منظور اسکن و یا کپی بر روی صفحه شیشه ای نور‌ دهنده ارسال می نماید. در تعمیرات دستگاه کپی این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.

Automatic Exposure Control

عملکرد کنترل اتوماتیک نور دهی، به صورت اتوماتیک مقدار نور مورد نیاز به منظور تابیدن بر نسخه اصلی را تنظیم می نماید. به عنوان نمونه: بر روی کاغذ های رنگی و یا نسخه‌ های اصلی ولی با کیفیت پایین

Automatic Power Save Mode

با گذر 90 ثانیه از عدم انجام فرایند کپی، دو حالت Power Off و Sleep Mode برای کاربران ایجاد خواهد شد.

%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

 Automatic Start

شروع اتوماتیک به کاربران دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا که دستورات و یا عملیات کپی را در هنگام warm up وارد نماید. پس از اینکه warm up کامل شود، عمل کپی کردن به صورت اتوماتیک و بدون دستکاری نمودن قطعات دستگاه کپی انجام می پذیرد.

Black and White Reverse

در این اصطلاح نواحی تیره و روشن کاغذ را به منظور ایجاد تصویر های سایه روشن تغییر خواهد داد.

Cartridge Exchange Program

به طور عموم دستگاه های کپی دارای سیستم های کارتریجی بوده که به راحتی قابل تعویض هستند.

%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81%D9%81 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Continuous Copier

قابلیت انجام فرایند های کپی‌ متوالی و بدون اینکه فرد  پس از انجام هر بار کپی مجبور به فشردن دکمه Start باشد. تعداد کپی‌ های متوالی در مدل های مختلف دستگاه های کپی با یکدیگر متفاوت می باشد.

Continuous Mode

این عملکرد، دستگاه کپی را قادر می ‌سازد که تا هنگامی که کاغذ های موجود در دستگاه کپی به پایان برسند،  به فرایند کپی گرفتن ادامه دهد.

Copy Size

این اصطلاح بیانگر میزان حداکثر و حداقل محدوده کپی و همچنین اندازه کاغذی می باشد که دستگاه کپی قادر است تا آن را مورد استفاده قرار دهد.

CPM

‍Copies Per Minute  به معنای تعداد کپی در هر دقیقه می باشد.

%D9%84 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Developer

جسمی می باشد که پودر تونر را در واحد دولوپر نگهداری می نماید. با ایجاد اصطحکاکی در دولوپر، ذرات پودر تونر دارای بار منفی شده که در نهایت باعث جذب شدن توسط استوانه درام دارای بار مثبت می ‌شوند.

Development

این اصطلاح بیانگر پروسه ‌ای می باشد که ضمن آن پودر تونر بر تصویر روی استوانه درام هادی نور به کار‌ برده می ‌شود.

Development System

امروزه درمیان قطعات دستگاه کپی دو نوع development system در دستگاه های کپی شخصی و یا رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Dual Component که در آن از وسیله ای به نام برس مغناطیسی استفاده می‌ شود  و Mono Component که در آن نوعی چرخنده مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

Digital Copier

دستگاه کپی دیجیتال، ردیفی از سنسور ها را که تصویر اسناد را اسکن می نماید، مورد استفاده قرار داده و در نهایت آن را برای پروسه دیجیتال آماده خواهد کرد.

8 1 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Drum

درام در واقع قلب دستگاه کپی می‌ باشد که تصویر بر روی آن شکل خواهد گرفت. این قطعه از قطعات دستگاه کپی، شامل هسته ای آلومنیومی همراه با چندین لایه از ماده حساس به ذرات باردار و نور همچون سلنیوم یا ماده ای با ساختار آلی است.

Dual Page Copy

این اصطلاح به معنای کپی به صورت اتومات از دو صفحه روبروی هم می باشد.

Edge / Center Erase

در این فرایند، نواحی اطراف لبه خارجی اسناد پاک می شود. این فرایند برای کپی گرفتن از کتاب مفید می باشد.

Electronic Storing –  E-Store

ذخیره الکترونیکی این امکان را برای شما فراهم می سازد که گروه اسناد کامل ‌شده را بدون واحد حجیم منظم‌ کننده، به طور ساده‌ تری فراهم سازید. Offset Stacking نیز هر گروه کامل پرینت ‌ها و یا کپی‌ ها را با سینی اسناد داخلی جدا خواهد کرد.

%DA%A9%DA%A9 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Energy Save Mode

این ویژگی نوعی صرفه‌ جویی در مصرف انرژی می باشد که پس از انجام کپی و اتمام زمان Preset، قطعات دستگاه کپی به صورت اتومات در وضعیت standby قرار گرفته که باعث می‌ شود تا برای انجام کپی بعدی نیازی به زمان warm-up مجدد نباشد.

Enlargement

این اصطلاح به معنای قابلیت افزایش اندازه تصویر نسخه های اصلی بر روی نسخه کپی ‌شده، می باشد.

Fiber Optics

Fiber Optics  که لایه‌ های فیبری Lucite به‌هم ‌فشرده است و به منظور تشکیل تصویر نور را به استوانه درام انتقال می دهد، در برخی از انواع دستگاه های کپی به کار می روند. Optic های فیبری نسبت به لنزهای اپتیکال دارای قیمت پایین تری بوده و به صورت ساده ‌تری تولید می‌ شوند.

First Copy Time

تایم مورد نیاز از هنگام فشار دکمه Start تا هنگامی که نخستین کپی به سینی خروجی برسد.

%D9%87%D9%87%D9%87 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Fusing

پروسه ‌ای می باشد که به منظور چسباندن دائمی ذرات پودر تونر به کاغذ کپی انجام خواهد گرفت. به طور کلی گرما و فشار ایجاد شده توسط لامپی گرم‌ شده درون دو roller  انجام می پذیرد.

(Graphical Device Interface (GDI

این پروسه برای قطعات دستگاه کپی این امکان را فراهم می سازد تا به عنوان پرینتر عمل نمایند.

%D9%81 2 300x300 - آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی

Manual / Multi Bypass

برای کاربران این امکان را فراهم می سازد که بدون نیاز به تعویض سینی‌ ها و یا کاست‌ های کاغذ، بر روی دو گروه کاغذ متفاوت کپی گرفته شود. همچنین برای فرایند کپی دورو نیز به کار برده می ‌شود..

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی را از کپی تک بخواهید.

 

معرفی کریم خان :

بلوار کریم‌خان زند یا خیابان کریم‌خان زند، یکی از خیابان‌های مهم و مرکزی تهران است. این خیابان در جهت شرقی-غربی در میان میدان هفت تیر و میدان ولی‌عصر جای گرفته‌است.[۱]

از مراکز مهم این خیابان می‌توان به طلافروشی‌های در تقاطع خیابان ویلا و کتاب‌فروشی‌های سرشناس در نزدیکی میدان هفت تیر همچون نشر چشمه، نشر ثالث، نشر ویستار،مرکز موسیقی بتهوون و نشر هنوز در نزدیکی میدان هفت تیر اشاره کرد.[۲][۳] از مراکز مهم دیگر این خیابان می توان به کافه های این خیابان اشاره کرد.


بلوار کریم خان از طریق ایستگاه های مترو میدان ولیعصر در ابتدای آن و ایستگاه مترو هفت تیر در انتهای بلوار قابل دسترسی است.

نامگذاری

این خیابان به افتخار کریم‌خان زند فرمانروای ایران در قرن ۱۲ هجری و بنیان‌گذار دودمان زندیه نام‌گذاری شده‌است.

این خیابان تنها خیابانی بود که از آغاز به نام یکی از پادشاهان پیشین ایران نامگذاری شده بودند و پس از انقلاب ۱۳۵۷ دچار تغییر نام نشد.

جستارهای وابسته

  • tablo baneresfahan