بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

۳ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زمانی که می خواهید بنرهای خود را چاپ کنید نباید به هر مرکزی که فکر می کنید متناسب با نیازهای شماست، اعتماد کنید. بهتر است به دنبال مکزی بگردید که علاوه بر نیازهای شما خدمات و کیفیت بهتری هم ارائه دهد. بیشتر مردم شاید هنگام چاپ بنر، نسبت به ملاک های انتخاب آگاهی نداشته باشند. به همین سبب ما 5 ملاک مهم را کنار هم قرار دادیم تا هنگام انتخاب مرکز مناسب چاپ بنر در نظر بگیرید.

1- قابل اعتماد بودن

کسب اطمینان از قابل اعتماد بودن شرکت مورد نظر شما بسیار مهم است. شما به دلیلی شرکت مد نظر را انتخاب می کنید که برای چاپ از آیتم های باکیفیتی استفاده کنند. باید مطمئن شوید که تولیداتشان برای شما موفقیت می آورد. بنابراین مطمئن باشید که می توان به این کار اعتماد کرد. یک راه مطمئن دیگر بررسی مشتری های آن هاست، داشتن مشتری های خوب می تواند ملاک موثری برای سنجش آن شرکت باشد. در خارج از ایران معمولا شرکت های چاپ را در سایت Yelp رتبه بندی می کنند. متاسفانه در ایران چنین معیاری نیست و شما می توانید با بررسی مشتری ها به قابل اعتماد بودن آن ها پی ببرید.

2- تصدیق نامه

معمولا راه دوم برای بررسی مشتری ها، خواندن تصدیق نامه هایی است که مشتری های سابق برای شرکت چاپ بنر تقدیم کرده اند. شرکت های معتبر چاپ معمولا تصدیق نامه ها را در وب سایت خود منتشر می کنند. این تصدیق نامه ها همان پیام ها و تجربه هایی است که مشتری ها به صورت کتبی نوشته اند.

3- نمونه کارها

قبل از ثبت سفارش در یک شرکت چاپ بنر، نمونه کارهای آن ها را درخواست کنید. برخی از این شرکت ها تعدادی از نمونه های خود را در وب سایت قرار می دهند. بخشی هم نمونه های خود را در مغازه یا چاپخانه ارائه می دهند. کمی وقت صرف کنید و نمونه ها را از جنبه کیفیت بررسی کنید. قبل از سفارش سعی کنید آن ها را بسنجید، بعد تصمیم بگیرید.

4- چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید

مطمئن شوید که آن ها خواسته شما را برآورده می کنند. شما یک شرکت را برای دلیل معین و هدف خاصی که در سرتان هست می گردید. از این که شرکت چاپ بنر مد نظر شما این خواسته ها را برآورد می کند اطمینان حاصل کنید.

5- تعامل بسیار خوب

وقتی بحث چاپ می شود تعامل درست کلیدی ترین ملاک است. به دنبال مرکزی باشید که پای صحبت های شما بنشیند و نیازهای شما را بشناسد. تعامل خوب در کسب موفقیت و احساس رضایت شما نسبت به کار را بیشتر می کند. یک شرکت خوب چاپ بنر صحبت های شما را با دقت گوش می دهد و به چگونگی ارائه خدمات به شما فکر می کند.

شما این 5 فاکتور را در شرکت های خوب چاپ بنر گرافیک پیدا می کنید. ما در اسپادانا ، سالهاست که در این زمینه فعالیت می کنیم و می دانیم که یک شرکت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

برای سفارش آنلاین بنر کلیک کنید

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

آیتم هایی که بر قیمت اثر میگذارد:
براق و مات بودن بنر
جنس ( خارجی یا ایرانی بودن بنر )
عرض بنر و طول بنر
پانچ دار بودن بنر

_برای سفارش بنر بیش از 50 متر قیمت بصورت توافقی می باشد.)

غالباً جنس بنر بصورت نیمه براق می باشد. در صورتی که سفارش چاپ بنر مات دارید لطفاً تماس بگیرید.
برای مشاهده قیمت های بنر و همچنین سفارش چاپ بنر کلیک کنید :
چاپ بنر در اصفهان

  • tablo baneresfahan
  • ۰
  • ۰

لوگو چیست؟ حتما تابحال لوگوهای شرکت های بسیاری را مشاهده کرده اید. امروزه با وجود شرکت های

بسیار متنوع لوگوهای متنوعی هم ایجاد شده اند. در اینمطلب بررسی میکنیم که لوگو چیست. شما را با

طراحی حرفه ای لوگو آشنا می کنیم و مراحل طراحی لوگو را نشان خواهیم داد. نمونه لوگو هایی در این

مطلب وجود دارند که از شرکت های معتبر دنیا هستند. همچنین

برای قیمت طراحی لوگو شما را راهنمایی می کنیم.

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟
در ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای

مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد.

لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه

چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا به بهترین روش لوگوی خود را بسازید.

لوگو
طراحی لوگو:
شاید این سوال را داشته باشید که لوگو چیست و چه چیزهایی در آن قرار می گیرد. وقتی که طراحی

یک لوگو به عهده طراح می افتد، سعی می کند تا شرکت و مشتریانش را بشناسد. در این مقاله به

این مسئله خواهیم رسید که لوگو به چه چیزی نیاز دارد. اما قبل از آن بیاید راجع به این صحبت کنیم که

چه چیزی باعث ایجاد یک لوگوی خوب می شود.مهمترین اصل در طراحی لوگو سادگی است. مثلا به

لوگوی زیر توجه کنید:اگر به لوگوهای شرکت های معروف مانند اپل، فیس بوک و کوکا کولا توجه کنید

هم به این سادگی پی خواهید برد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره سادگی صحبت خواهیم کرد.

طراحی حرفه ای لوگو
طراحی حرفه ای لوگو یعنی که بازار مناسبی را هدف قرار دهیم.لوگوی شما باید پیام درستی را در

خود داشته باشد که باعث می شودتا کسب و کار شما سودآورتر شود. ما دربرای

رسیدن به این هدف به شما کمک می کنیم. به این ترتیب با طراحی حرفه ای لوگو آشنا خواهید شد.

اصلا مهم نیست که چقدر شرکت، خدمات و محصولات شماخوب باشد، اگر لوگوی خود را به طور

حرفه ای طراحی نکردهباشید، شرکت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. ممکن استاین جمله به

نظر زیاده روی برسد، اما در واقعیت یک برند اشتباه باعث می شود که مشتریان اشتباهی نیز به طرف

شما بیایند.این مشکل ممکن است خیلی هزینه بر شود. در سه سوت وباز یک روش طراحی مبتنی

بر هدف استفاده می کنیم.به این صورت مطمئن خواهیم شد که لوگوی شما دقیقا متناسببا اهداف کسب

و کارتان طراحی شود. به منظور این که باطراحی حرفه ای لوگو آشنا شوید در خاطر داشته باشید که

قبل از هرچیز باید روش درست طراحی را انتخاب کنید.بنابراین به مطلب زیر را بادقت مطالعه کنید.

لوگو دیزاین
طراحی حرفه ای لوگو مبتنی بر هدف
ما در سه سوت وب قبل از این که شروع به هرگونه طراحی کنیم، ابتدا با مشتریان خود به طور نزدیکی

ارتباط برقرار می کنیم. به این ترتیب از اهداف آن ها یک لیستی تهیه می کنیم. این اهداف باعث شکل گیری

مقاصدی می شوند که در نهایت ظاهر لوگو را مشخص خواهند کرد. این عملیات باعث می شود که لوگوی

طراحی شده برای کسب و کار عملکرد بالایی داشته باشد. علاوه بر این باعث می شود که دارنده کسب

و کار هم تصویر جدیدی از تجارت خود بدست آورد. در سه سوت وب نشان می دهیم که چگونه به این هدف

دست یابید و بالاترین احتمال موفقیت را کسب کنید.در ایران طراحان گرافیکی بسیاری وجود دارند که تصاویر

را به شکل «زیبا» طراحی می کنند، اما این روش درستی نیست. لوگو باید به گونه ای طراحی شوند که

به دستیابی به اهداف منجر شوند. بنابراین ما در سه سوت وب خدمات پر ارزشتری را پیشنهاد می کنیم

که باعث می شود تجارت شما سود بیشتری کسب کند.

مراحل طراحی حرفه ای لوگو
مرحله یک: تحقیق درباره زمینه ی کسب و کار
قبل از این که حتی قلم به دست بگیریم و شکلی رسم کنیم ابتدا تحقیقات را آغاز می کنیم. تحقیقات در

رابطه با کسب و کار باعث می شود تا با محیطی که قرار است این لوگو در آن زندگی کند آشنا شویم. این

مسئله برای طراحانی که هیچ تجربه ای در آن زمینه داشته اند هم می تواند مفید باشد. طراحان قبلا

در آن زمینه شغلی نداشته اند پس تحقیقات برای آن ها الزامی است. باید بدانید که موضوع چیست و چه

چیزی مناسب است.ظاهر و احساسی که در یک لوگوی سازمان مسافرتی دیده می شود باید با یک

رستوران یا لوگوی گروه موسیقی متفاوت باشد. اول باید ببینید که چه لوگوهایی در آن زمینه وجود دارند.

چه تصاویری ارزش نگهداری را دارند. باید شروع به فکر کردن کنید که چگونه لوگویی طراحی کنید که با

هزاران لوگوی موجود متفاوت باشد. تفاوت لوگوی شما با دیگران به محتوای آن بستگی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که لوگویی طراحی نکنید که به طور اساسی با همه لوگوها تفاوت داشته باشد،

زیرا هدف شما این نیست که مشتریان خود را به سمت اشتباهی منحرف کنید.

لوگو حرفه ای
مرحله دو: بدست‌آوردن شناخت از صاحب کسب و کار
پس از اینکه طراح شناختی دقیق از زمینه کسب و کار و محتوای آن پیدا کرد، نوبت به شناخت صاحب

کسب و کار می‌رسد. باید بدانیم که صاحب کسب و کار چکار می کند. همچنین باید بدانیم که چه

مشتریانی را مورد هدف قرار داده است. سرپرست طراح در سه سوت سایت می‌گوید «برای انجام

اینکار دو مرحله وجود دارد». اولین مرحله بدست آوردن اطلاعات از او است. یعنی اینکه چه کاری

انجام می دهند. چه کسانی هستند. می خواهند به چه کسانی خدمات ارائه کنند. مثلا اگر یک

شرکت ساختمانی مدنظر است اما صاحب شرکت اظهار می کند که این تجارت را به طور خانوادگی

شروع کرده اند، هدف این خواهد بود که این ایده‌ی کوتاه مدت را به یک لوگوی قرص و محکم

تبدیل کنیم. شما چه برداشتی از ماهیت این شرکت دارید؟

زمانی که این بخش از فرایند:
به درستی انجام می‌شود، صاحب کسب و کار بعد از پرس و جو های فراوان به مرحله ای میرسد

که به طور عمیق ارزش خود را توضیح دهد. به این ترتیب هدف کلی مشخص می شود و یک ایده ی

خاص بدست می آید. اینکار باعث می شود تا شرکت هایی که تازه شروع به کار کرده اند آگاهی

بسیار دقیقی از خودشان نیز بدست آورند. بسیاری از شرکت ها تفاوت خود با دیگران را نمی دانند-

مخصوصا شرکت های کوچک. این بحث های طراحی لوگو، شرکت ها را مجبور

می کند تا تفاوت خود با دیگر شرکت ها را مشخص کنند.

انواع لوگوها
مرحله سه: طرح اولیه، ارائه خدمات و ایده های اولیه
طراح ارشد لوگو در سه سوت وب، دو یا سه راه در جلوی شما قرار خواهند داد. اگر از این تعداد

راه های بیشتری جلوی شما قرار داده شود باعث می شود که مجبور شوید تا بین ایده ها بازبینی

کنید. بازبینی و طرح ایده های مختلف سبب می شود که مجبور به انجام

حجم بیشتری از کار شوید و درنهایت هزینه بیشتری نیز خرج کنید.

مرحله چهار: تجدید نظر
این مرحله گاهی اوقات فقط یک تغییر جزئی خواهد بود.بعضی مواقع هم تغییرات بیشتری اعمال

می شوند.در سه سوت وب معمولا چند تجدید نظر به شما معرفی می کنیم.توضیح می دهیم

که هرکدام از این تجدید نظرها و تغییرات باعث چه تغییری در جذب مشتری می شوند. به این ترتیب

صاحب کسب و کار متوجه علت هر تجدید نظر و تغییر خواهد شد.گاهی اوقات صاحب کسب و کار از

ما درخواست می کند تا یک طرحرا به کلی از اول انجام دهیم. این مسئله با چالش های بسیاری

رو به رو می شود و میتواند صاحب کسب و کار را به گمراهی برساند.به همین خاطر است که ما

در سه سوت وب مرحله تجدید نظر را قرار داده ایم تا مشتری از ایده کلی دور نشود.

لوگو
مرحله پنج: آماده کردن طرح نهایی و تحویل کار
وقتی که طراحی لوگو به پایان رسید، ما در سه سوت وب فایل‌ها و فرمت هایی را در اختیار

مشتری قرار می دهیم. این موارد شاملفایل های ضروری هستند که در آینده برای شرکت خود به آن

نیازخواهید داشت. به عنوان مثال برای قرار دادن لوگوی خود در وب سایتتانبه یک آیکون اختصاصی

و منحصر به فرد نیاز خواهید داشتکه در اختیار شما قرار می گیرد. گاهی ممکن است براییک رستوران

فایل هایی در اختیار صاحب رستوران قرار بگیردکه با بقیه کسب و کار ها متفاوت باشد. ازجمله یک

فایل که برای چاپ شدن روی منوی غذاها درنظر گرفته می شود.یک فایل دیگر هم برای چاپ شدن

روی تیشرت خدمت کاران رستوران به شما داده خواهد شد.برای طراحی لوگو باید اصول اساسی

طراحی آن را بدانید.باید با طراحان درستی همکاری کنید و فرایند های دقیقی را طی کنید.

نمونه لوگو
سادگی: آیا لوگوی شما ساده است یا اینکه خیلی شلوغ، حواس پرت کن و پراکنده است؟

به خاطر ماندن: آیا لوگوی شما به خاطر باقی می ماند؟

همیشگی بودن: آیا نمونه لوگو برای 5، 10 و یا 50 سال دیگر هم خوب خواهد بود؟

تطبیق پذیری: آیا از نمونه لوگو سایزهای زیادی دارید؟ باید به گونه ای باشد که کیفیت خود را ازدست ندهد.

مناسب بودن: آیا نمونه لوگو مشتریان درستی را به خود جذب می کند؟

لوگو ساده
 به مشتریان این 5 اصل را معرفی می کنیم. به این ترتیب از ایده های گمراه کننده و

نمونه لوگو های عجیب و غریب جلوگیری می شود. بیشتر طراحان مشغول به ایجاد نمونه لوگو هایی

می شوند که تصاویر آن ها خیلی جذاب به نظر برسد. از فونت ها و استایل های زیبا استفاده می کنند.

اما در واقع باید این 5 اصل را درنظر بگیریم. زیرا طراحی لوگو کاری نیست به جز حل کردن یک مشکل.به

نمونه لوگو بالا توجه کنید. تمام 5 اصولی که به آن اشاره کردیمرا رعایت کرده است. نه تنها این نمونه

لوگو ساده، خاطرانگیزو مناسب است، بلکه برای هر مدیا و قشری از جامعه نیزمناسب خواهد بود.

در سه سوت وب سایز نمونه کار لوگو به صورتی خواهد بود که در هر جایی به درستی قرار بگیرد و

اندازه شود.اما این طرح لوگو 6 ماه به طول انجامید و برای یک شرکت خارجی انجام شد. شکل زیر

نمونه های ابتدایی لوگو را نشان می دهد که قبل از طرح بالا مدنظر بودند.

قیمت طراحی لوگو
قیمت طراحی لوگو حرفه ای یک فرایند خلاقانه و چالش بر انگیز است که به تحقیقات فراوانی

نیاز خواهد داشت. باید از کسب و کار اطلاعات زیادی داشته باشیم. همچنین نیاز است که مشتریان

این کسب و کار را بشناسیم. برای طراحی لوگو باید اصول اساسی طراحی لوگو را بدانیم. اگر

با طراحان درستی همکاری کنید و فرایند های دقیقی را طی کنید، لوگویی بدست خواهید آورد که

شرکت شما عاشق آن خواهد شد (و مردم این لوگو را درک خواهند کرد). برای اطلاع از قیمت

طراحی لوگو می توانید با ما  تماس بگیرید. قیمت طراحی لوگو به موارد زیادی

بستگی خواهد داشت. با توجه به بودجه شما تیم متفاوتی درنظر گرفته می شود. قیمت طراحی

لوگو به تیمی که روی این طرح کار می کند بستگی دارد.

قیمت لوگو
بعد از اتمام کار فایل های زیادی بسته به نوع شرکت شما در اختیارتان قرار می گیرد. این فایل ها

برای قرارگیری لوگوی شما در پلتفرم ها و اشیاء مختلف هستند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید

لوگوی موردنظر روی تی شرت کارکنان قرار بگیرد. گاهی ممکن است بخواهید لوگویتان در وب سایتتان

قرار بگیرد یا این که روی منوی غذای رستورانتان باشد.

انواع لوگو
اگر چه همه لوگوها ترکیبی از تایپوگرافی و نوشتار هستند هر نوعلوگو احساس متفاوتی به مارک

شما می دهد و از آنجا که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان جدید مشاهده می کنند

می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی دریافت کرده اید؟آیا می خواهید بهترین نوع لوگو را

برای تجارت خود انتخاب کنید؟در اینجا انواع لوگو را برای شما توضیح خواهیم داد.

طراحی لوگو
لوگوهای مونوگرام ( یا نشانک)
لوگوهای مونوگرام یا نشانک لوگوهای مبتنی بر تایپوگرافی هستند که از چند حرف تشکیل می شوند.

و تمرکز روی حروف ابتدایی کلمات است . مانند : اچ پی .در طراحی لوگو ساده سازی بسیار مهم است

و استفاده از حروف ابتدایی کلمات در صورتی که شرکت دارای نام طولانی و دشوار باشد در ساده سازی

برندهای مختلف شرکت موثر می باشد. برای مثال گفتن ناجا و به یاد آوردن آن بسیار

راحتتر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

لوگوتایپ
لوگو تایپ یک لوگوی مبتنی بر قلم است که تنها روی نام کسب و کار متمرکز است.مانند : کوکا کولا

وقتی یک شرکت دارای نام مختصر و مشخص است این نوع لوگو خوبعمل می کند.لوگوی گوگل یک

نمونه عالی از این نوع است این نام به خودی خودجذاب و به یاد ماندنی است .بنابراین هنگامی که

نماد با تایپوگرافی قوی ترکیب شود لوگو باعث شناخت قوی برند می شود.

لوگو تایپ
علامت تصویری
یک علامت تصویری است که گاهی به آن علامت تجاری یا نماد لوگو می گویند. یک نماد یا نماد مبتنی

بر گرافیک است تصویری است که وقتی به آن فکر می کنید لوگو به ذهن شما می رسد. مانند : لوگوی

نمادین اپل ، پرنده توییترلوگوهای هر یک از این شرکت ها چنان مزین است و هر برند آن ها چنان تاسیس

شده است که برند به تنهایی قابل تشخیص است.یک علامت تجاری واقعی ، یک تصویر است.مهمترین

چیزی که باید در هنگام تصمیم گیری برای یک علامت تصویری باید در نظر بگیرید این است که چه تصویری

را انتخاب کنید. شما باید به پیامدهای گسترده تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید.آیا می خواهید روی

نام خود بازی کنید؟آیا شما به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید؟آیا می خواهید یک احساسات را برانگیزید؟

علائم انتزاعی لوگو
یک علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد مانند

سیب یا پرنده یک شکل هندسی انتزاعی است که نشان دهنده تجارت شما است چند نمونه مشهور

عبارتند از : لوگوی دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس مانند همه نمادهای لوگو ، علائم انتزاعی

بسیار خوب عمل می کند . زیرا برند شما را به یک تصویر واحد خلاصه می کند . با این حال ، به جای اینکه

محدود به یک تصویر قابل تشخیص باشید لوگو انتزاعی به شما این امکان را می دهد تا تصویری بی نظیر

و منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود بسازید اما بهترین راه برای طراحی حرفه ای لوگو متخصصانی است

که می دانند چگونه رنگ ، شکل و ساختار را با هم ترکیب کنند تا معنا پیدا کنند. فایده یک علامت انتزاعی

این است که شما بدون تکیه بر پیامدهای فرهنگی یک تصویر خاص ، می توانید آنچه را که شرکت شما به

صورت نمادین انجام می دهد منتقل کنید . از طریق رنگ و فرم می توانید معنا و

مفهوم را نسبت داده و احساسات را در مورد برند خود پرورش دهید.

لوگوی ترکیبی
لوگوی ترکیبی لوگویی است که از یک علامت تصویری ، علامت انتزاعی یا متن تشکیل شده است .

تصویر و متن با هم ادغام می شوند و یک تصویر متمایز ایجاد می کنند از آنجا که یک نام با تصویر در ارتباط

است می تواند به سرعت برند شما را بشناساند و مردم نیز بلافاصله شروع به ارتباط دادن نام شما با

علامت تصویری خواهند کرد و بیشتر در ذهن ها می ماند. و در آینده به شما این امکان را می دهند که

در موقعیت های مختلف بتوانید به طور انحصاری از یک نماد استفاده کنید و لازم نباشد همیشه نام خود

را درج کنید. و این لوگوها ساده تر از یک علامت تصویری هستند.

فونت های لوگو
باید فرآیند سخت و پیچیده ای انجام شود تا بتوان یک برند را در یک لوگو کوچک جای داد در کنار آن باید یک

فونت برای لوگو انتخاب کرد چون با فونت اطلاعات مهم و مورد نظر شما به مخاطب انتقال داده می شود.

فونتی که برای طراحی حرفه ای لوگو انتخاب می شود با فونتی که برای موارد دیگری مثل وبسایت ،

بروشور و یا کارت های ویزیت انجام می شود متفاوت است چون برای این موارد هر فونت دلخواهی را می توانید

استفاده کنید اما برای لوگو باید از فونتهای لوگو انتخاب شود که تاثیرات مثبت در برخورد مخاطب با آن ایجاد

کند و برند شما را در ذهن مخاطب جای داده و ماندگار باشد.

فونت های لوگو
چرا انتخاب فونت دارای اهمیت بالا در لوگو می باشد؟
با یک مثال ساده اهمیت فونتهای لوگو را به شما نشان می دهیم لباسی که شمابرای مجالسی مثل

عروسی می پوشید با لباسی که در مجالس عزا و یامجالس رسمی می پوشید کاملا متفاوت است و

نشان دهنده ویژگی هایشما مخصوصا شخصیت شماست و در صورت رعایت نکردن و تشخیص ندادن لباس

مناسب با نوع مجلس باعث بوجود آمدن دیدگاه های منفی برای شمامی شود انتخاب فونت هم مانند انتخاب

لباس می باشد چون بیننده با نگاهکردن به فونت برند شما را قضاوت می کند بنابراین توجه به نوع فونت

لوگو که آیا شما را به اهدافتان می رساند و اطلاعات مورد نیازتان را به مشتریمنتقل می کند باعث ایجاد

قضاوت های درست و مثبت از برند شما می شود.نوع فونت و حتی رنگ فونت ارتباط مستقیم با احساسات

و منطق بیننده دارد و درواقع کار شما را به مشتری نشان می دهد.

فونت های سریف
مثالی از این فونت ها در برندهای oman و Georgia یافت می شود.نشان دهنده احترام به مشتری است

و درصد اطمینان بالا است و فونت هایی هستند که در انتهای هر حرف خود خط های افقی کوچک دارند.

لوگو سریف
فونت های بدون سریف
جاه طلبی ، منظم بودن و پیروی از مد و مدرن بودن از ویژگی های اینفونت است این فونت ها کوچک بوده

و فاقد سرکش انتهای حرف می باشد برای مثال : ranklin Gothic.

فونت های نوشتاری
ساده و شیک و لطیف هستند به گونه ای که انگار نوشتن آنها با خودکاربوده و خلاقانه است .

لوگو دیزاین
فونت های مدرن
نشان دهنده هنرمندی ، پیشرفت ، تکنولوژی و شیک و صاف بودن است.

فونت های نمایشی
کاربردی برای طراحی لوگو ندارند جدید بوده و نشان دهنده صمیمیت

و روابط دوستانه می باشند مانند:

cooper

فونت های لوگو
کدام فونت ها برای طراحی لوگو مناسب هستند؟
brandon Grotesque
یکی از ویژگی های مهم این فونت کاربردی ، لبه های گرد آن می باشدکه باعث مدرنیته شدن آن می شود

این فونت بدون سریف بوده و برایطراحی حرفه ای لوگو مناسب است

و چون به شکل هندسی ایجاد می شود خواندن آن آسان است.

FF DIN
فونت استاندارد برای فعالیت های اداری و رسمی آلمان است و اولین باردر آلمان مورد استفاده قرار

گرفت.دارای 20 طرح که روشن و تیره،معمولی و بزرگ

می باشند و استفاده از آن بسیار آسان است.

فونت استاندارد
proxima Nova
حالت اصلی آن معمولی ، فشرده و خیلی فشرده می باشد و 48 حالت مختلف دارد که هرکدام از آنها

7مدل به حالت شکسته دارند و ترکیبی از ویژگی های

انسانی و هندسی دارد .برای مثال برند : twitter

Gilroy
کمی حالت هندسی و مینیمالی دارد بدون سریف و دارای 20 ورژن می باشدو 10حالت ایستایی شکسته

دارد یکی از ویژگی های مثبت آن این است که استفاده از حالت های

سبک و خیلی ضخیم به صورت رایگان است.

لوگو هندسی
Mont
مورد استفاده در سر تیترهای بزرگ و متن های طولانی و انواع طرح هایگرافیکی ، چاپ ، لوگو و وب

است کاراکتر های زیادی داشته و 10 ورژن دارد که از بسیار نازک تا بسیار کلفت را در بر می گیرد می توان

از 130 زبان مختلف استفاده کرد و فونتی به صورت هندسی و مینیمال است و از نوع بدون سریف می باشد.

Avenir Next Pro
هدف این فونت بروز رسانی کردن فونت های قدیمی است . بروز رسانیکردن این فونت باعث شده بهترین

فونت بدون سریف باشد و بهترین حالت آن فشرده بوده که در هر اندازه خوانا است .

cera pro
این فونت در عین سادگی بسیار شکیل بوده و برای افرادی که به دنبالخوانایی در عین تمیزی هستند

بسیار کاربرد دارد . دارای حالت شکسته است و 6 ورژن دارد ،

فلش و شکل های تزیینی آن را کاربردی تر کرده است.

panton
این فونت هندسی در همه جا کاربرد دارد برای مثال در لوگو ، گرافیک و پرینت و یا حتی روی تیشرت و لباس

می توان از آن استفاده کرد . در همه سایز و اندازه خوانا بوده

و می توان در انواع سرتیترها از آن استفاده کرد.

فونت panton
TT Commons
دو فونت معمولی و رسمی آن برای Type Foun dry به عنوان فونت رسمی انتخاب شده است .

حروف آن کمترین تضاد را دارد ، هیچ نوع تزیینی نداشته و ساده است به

طوری که برای هر نوع لوگو می توان آن را استفاده کرد.

Museo sans
سبک ، خوانا ، هندسی ، ساده ، شیک و رعایت کردن فاصله بین حروف ازجمله ویژگی های این

فونت است که برگرفته شده از فونت محبوب Museo می باشد

در استفاده از متن و نمایشگر بسیار کاربردی است.

فونت Museo sans
برای طراحی لوگو از چه فونت هایی نباید استفاده کرد؟
Impact
با اینکه خواندن آن بسیار آسان است ولی این فونت به جهت نازک بودن بیشاز حد برای لوگو نامناسب

است و باعث بد جلوه دادن کار و پوشاندن استعدادشما می شود و شما را نا کارآمد

نشان می دهد ولی در کارهای نظامی و اسناد اداری کاربرد دارد.

The Sans Basic
تنها به دلیل یک حرف در لوگو کاربرد ندارد و آن حرف Q است که نمی توان آن را به درستی طراحی کرد و خواند.

فونت The Sans Basic
Comic sans
برای کار های رسمی و معرفی محصول به هیچ عنوان نباید استفاده شود چون مورد قبول و توجه قرار

نمی گیرد اما می توانید لوگوی کودکان را با این فونت طراحی کنید.

Helvetica
با اینکه به خاطر واضح و خوانا بودن در چاپ ، برند Apple و BMW از آن استفاده می کنند اما بهتر است

استفاده نشود چون برای متن هایطولانی و معمولی مناسب تر است.

Bradly Hand
این فونت نشانگر شخصیت شماست و فونت دست خطی است و به این خاطر که پیام مورد نظر را

آن طور که باید به مخاطب منتقل نمی کند کاربردی در طراحی لوگو ندارد.

Papyrus
این فونت بدترین انتخاب برای لوگو است این فونت بسیار آزار دهنده و اوج

بی سلیقگی است بنابر این کاربردی در طراحی لوگو ندارد .

چگونه برای لوگوی خود فونتی را انتخاب کنیم که ما را به اهدافمان برساند ؟
با توجه به شخصیت برندتان فونت را انتخاب کنید همانطور که پیش تر خواندید فونت های مختلفی وجود

دارد که معنی های مختص به خود را به مخاطب منتقل می کنند بنابراین فونتی را انتخاب

کنید که با آنچه که شما می خواهید به مخاطب القا کنید منطبق باشد.

مد
از مد پیروی نکنید شاید شما فکر کنید که اگر از مد پیروی کنید سریع تر بهاهدافتان می رسید

اما باید به طول عمر فونت لوگوی خود توجه کنید زیرا به سرعت مد عوض می شود .

شخصی کردن فونت
در صورت وجود بودجه و وقت کافی شما می توانید خودتان فونت دلخواهیرا طراحی کنید یکی از مزیت های

آن این است که نگران تشابه لوگوی خودبا سایر لوگو ها و شرکت ها نیستید.شخصی کردن آن هم راه

مناسبی است شما می توانید با پر یا رنگی کردنداخل حروف و ایجاد تغییراتی در آن

و یا انتخاب یک طرح خاصی از یک فونت آن را برای خود شخصی کنید.

رنگ فونت
انواعی از رنگ ها را برای لوگوی خود امتحان کنید و به یک رنگ بسنده نکنیدلوگوی شما با هر نوع رنگی

باید قابل قبول برای شما باشد و آنقدر رنگ ها را امتحان کنید تا به بهترین انتخاب برسید.

سادگی
شلوغ بودن جذابیتی برای مخاطب ندارد و شما را به هدف مورد نظرتاننمی رساند پس ساده باشید و

بدانید که لوگو فقط کنار هم چیدن حروف نیست بلکه لوگو راه ارتباطی است گه اگر جذاب باشد باعث

جذب مخاطب می شود . نکته مورد توجه این است که در هنگام طراحی لوگو باید به لوگوهای رقیبانتان

توجه کنید که لوگو هیچ شباهتی به آنها نداشته باشد و باعث نشود

مخاطب لوگوی شما را با لوگوی رقیبتان اشتباه بگیرد.

یک لوگو چه سایزی باید داشته باشد؟
اندازه های استاندارد لوگو برای سایت ها و شبکه های مجازی لوگوها برای بسیاری از وب سایت ها ،

شبکه های اجتماعی و ایمیل ها در ابعاد متفاوت استفاده می شوند برای یادگیری اصول اندازه

لوگو و راهی مطمئن که بدانید لوگوی شما متناسب با برنامه است را بخوانید :

اندازه لوگو برای شبکه های اجتماعی
لوگوی شما در وب سایت یا پروفایل شبکه های مجازی قرار می گیردو قطعا باید اندازه آن را تغییر دهید

و متناسب با آن تنظیم کنید اگراندازه لوگو را تنظیم نکنید و بارگذاری کنید هر بستر اجتماعی وقتی ابعادی

دارد قوانین خاص خود را دارد این می تواند شامل نوع خاصو محدودیت اندازه پرونده باشد اگر احتیاط های

لازم را انجام ندهید با یک لوگوی کشیده و تحریف شده روبرو خواهید شد.

قبل از تهیه لوگو برای رسانه های اجتماعی باید اندازه و قالب بندی پذیرفته شده توسط آن را بدانید:
فیس بوک برای صفحات شخصی

فیسبوک برای مشاغل

اینستاگرام

لینکدین

توییتر

یوتیوب

اندازه مورد نیاز فیسبوک
فیسبوک برای صفحات شخصی در برابر صفحات کسب و کار الزامات اندازه لوگو مختلفی

دارد و براساس حسابی که دارید آنها را به خاطر بسپارید:

برای صفحات شخصی اندازه پروفایل :
کامپیوترها : 170 در 170 پیکسل

تلفن های هوشمند : 128 در 128 پیکسل

برای صفحات شخصی اندازه نمایش جلد صفحات :
کامپیوترها : 820 در 312 پیکسل

تلفن های هوشمند : 640 در 360 پیکسل

برای صفحات مجازی این اندازه های عکس را در نظر داشته باشید:
تصاویر پروفایل : 320 در 320 پیکسل

تصاویر جلد : 720 در 312 پیکسل

تصاویر برنامه ها : 111 در 74 پیکسل

تصاویر اخبار : 1200 در 628 پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی دسکتاپ : 1200 در 444 پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی ساید بار : 254 در 94 پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی موبایل : 560 در 208 پیکسل

الزامات اندازه لوگوی اینستاگرام
در صورت به اشتراک گذاشتن یک تصویر در اینستاگرام اگر نسبتابعاد تصویر در ارتفاعی بین 566 تا 1350

پیکسل و عرض 1080 پیکسل انجام شود وضوح اصلی تصویر حفظ خواهد شد.

اندازه لوگو در توییتر
تصاویر پروفایل : 400 در 400 پیکسل

تصاویر بنر : 500 در 1500 پیکسل

اندازه لوگو در لینکدین
تصاویر پروفایل : 300 در 300 پیکسل

تصاویر بنر : 1192 در 200 پیکسل

تصاویر اصلی : 1128 در 376 پیکسل

ماژول های سفارشی : 502 در 282 پیکسل

عکس های شرکت : 264 در 176 پیکسل

اندازه لوگو در یوتیوب:
تصاویر جلد : 2560 در 1440 پیکسل

نماد کانال : 800 در 800 پیکسل

نرم افزارهای طراحی لوگو
طراحی لوگو به جز نوآوری نیاز به نرم افزارهای طراحی لوگو دارد تاطراح به وسیله آن طرح ها را

طراحی کند . قبل از انتخاب نرم افزار مناسب باید تفاوت گرافیک پیکسلی و گرافیک وکتور را بدانیم.

گرافیک پیکسلی
هر تصویری از ترکیبی از پیکسل ها ساخته شده است و اگر تصاویر پیکسلیرا خیلی بزرگ کنید کیفیت

خود را از دست می دهد و پیکسل ها مشخص می شوند.

گرافیک وکتور
گرافیک وکتوری یکی از روش های ایجاد تصاویر است که در آن تصاویر به شکلمشخصات هندسی ،

نقاط ، خط ها و منحنی ها ایجاد می شوند.و فارغ از رزولوشن هستند هر چقدر تصویر

را بزرگ کنید از کیفیت آن کاسته نمی شود.

ویژگی نرم افزارهای طراحی برداری
فایل هایی که با نرم افزارهای طراحی برداری ایجاد و ذخیره می شوندفایل هایی با لایه های باز

هستند یعنی هر زمانی که بخواهید روی آنهاتغییرات اعمال کنید می توانید آن ها را در نرم افزار

مربوطه شان باز کنیدو تغییرات را ایجاد کنید بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهند.پس بهتر است

برای طراحی لوگو از نرم افزارهای گرافیک وکتور استفاده کنیم.چون لوگو یکی از عناصر بصری مهم

برندها و شرکت هاست و ممکن است بخواهید سایز لوگو را در شرایط مختلف تغییر دهید.مثلا بر روی

کارت ویزیت یا روی بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید و اگر بانرم افزارهای گرافیک برداری طراحی شوند

دارای انعطاف هستند و با کوچک و بزرگ کردن سایز آن کیفیت تغییری نمی کند.

Adobe illustrator
این نرم افزار در طراحی پوستر ، کارت ویزیت و طراحی لوگو عالی عمل می کند . و شبیه به فتوشاپ اما

سختتر از آن است به همین دلیل افراد زیادی با آن آشنایی ندارند . با نرم افزار

ایلوستریتور می توانید تصاویر و لوگوهای متحرک بسازید.

فرمت های نرم افزار ایلوستریتور:
PDF, EPS , SVG , AI ،SVG: فایل هایی با فرمت SVG حجم بسیار پایین و کیفیت بالایی دارند در صورت

تغییر سایز آن مشکلی در کیفیت آن به وجود نمی آید.

مزایا:
امکان رسم بردار به صورت پیشرفته

امکان تایپ لمسی

قابلیت رنگ کردن و طراحی به صورت perspective

امکان طراحی و رسم طرح های برداری بسیار پیچیده

معایب:
کاربرپسند نبودن محیط آن

پشتیبانی نکردن از زبان فارسی برای تایپ

پشتیبانی نکردن از طرح های انیمیشنی

Logojoy
این نرم افزار دارای هوش مصنوعی است.هدف از ساخت این نرم افزار این بوده است که افرادی که با

نرم افزارهای پیچیده ای چون کورل و ایلوستریتور نمی توانند کار کنند بتوانند با این نرم افزار با دانش کمتر

طراحی لوگو انجام دهند. این نرم افزار کتابخانه ای از قالب های آماده دارد و شما متناسب با نوع لوگویی

که می خواهید طراحی کنید یک لوگوی آماده را انتخاب می کنید و نام شرکت خود را وارد می کنید و

نرم افزار با هوش مصنوعی خود لوگوهای متعددی را ایجاد می کند و از بین آنها هر کدام را دوست داشتید

می توانید انتخاب کنید و زمانی که لوگو به مرحله نهایی برسد می توانید عناصر مختلف مانند رنگ ،

فونت را به دلخواه خود تنظیم کنید . لوگوجوی قابلیت پیش نمایش لوگو را هنگامی که روی کارت ویزیت ،

تی شرت ها و موارد دیگر چاپ می شود دارد وعکس های PNG را با وضوح بالا و فایل های برداری از

لوگوهای خرید شده را ارسال می کند و می توان از آنها در هر جایی استفاده کرد.

Canva
نرم افزار طراحی لوگوی آنلاین یا تحت وب است و باید اول آدرس سایت را در مرورگرتان وارد کنید و بعد

از باز شدن سایت در آن شروع به کار کنید . دارای صدها قالب آماده است می تواند ساخت لوگوی منحصر

به فرد شما را تبدیل به یک کار بسیار راحت کند . و هر نوع قالبی را متناسب با لوگویی که می خواهید

طراحی کنید انتخاب می کنید و اینجا همه کارها به عهده هوش مصنوعی نیست می توانید قالب را تغییر دهید

و نوآوری و خلاقیت به خرج دهید. همه الگوها و ابزارهای طراحی برای استفاده رایگان هستند. دارای برنامه

اندرویدی و ios است بنابراین می توانید حتی زمانی که در حال حرکت هستید لوگوی خود را بسازید. امکان

اشتراک گذاری دارد اگر تیمی کار می کنید می توانید نتایج کار را با اعضای تیم

به اشتراک بگذارید تا آنها هم تغییراتی روی ان ایجاد کنند.

JetALogo
این نرم افزار شامل 10000 تصاویر و شکل های برداری و بیش از 400 قالب آماده لوگو می باشد . و نزدیکترین

قالب به نوع کارتان را از بین قالب های آماده انتخاب می کنید و با جایگزینی اشکال و استایل ها آن را تغییر

می دهید و شخصی سازی می کنید . قالب های آماده شامل انواع گوناگونی از تم ها و دسته بندی ها و

سبک رنگ هستند. سبک ها شامل گرادیان ، بولد استروک ، درخشان کننده و براق کننده هستند. نرم افزار

جت ای روی ویندوز 7 و بالاتر اجرا می شود.

نرم افزار اینک اسکیپ
نرم افزار اینک اسکیپ یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیک وکتور(برداری) برای طراحی لوگو است

که شامل مجموعه بزرگی از ابزارهای طراحی گرافیک وکتور است.فرمت پیش فرض آن SVG است و از

فرمت های دیگر هم پشتیبانی می کند . نرم افزار اینک اسکیپ یک نرم افزار متن باز(open source) و

کاملا رایگان است و بدون کوچکتری هزینه ای تمام امکانات و ویژگی ها را ارائه می دهد. و شما بدون هیچ

تلاشی می توانید لوگوهای جذاب را طراحی کنید. تمام خروجی های نرم افزارهای دیگر را می توانید در این

نرم افزار باز کنید و با ایجاد لایه های زنده از اشیا الگوهای جذاب ایجاد کنید. این نرم افزار طراحی لوگو با

همه پلتفرم ها ویندوز ، مک ، لینوکس ، سازگار است.

طراحی لوگو با فتوشاپ
یکی از روش های طراحی لوگو ، طراحی لوگو با فتوشاپ است . یکی از معروفترین و پرکاربردترین نرم افزارها

است و همه شما با آن آشنایی دارید . برای شرکت adobe است.به دلیل امکانات زیاد طرفداران زیادی دارد محیط

کار فتوشاپ برای طراحی های پیکسل ساخته شده است و فرمت خروجی آن PSD است. و روش کار با آن

ساده است و منوهای قابل فهم و دسترسی های عالی دارد افراد زیادی با این نرم افزار کار می کنند از جمله:

طراحان گرافیک ، طراحان وب سایت ، اپلیکیشن و عکاسان.

مزایای نرم افزار فتوشاپ

محیط کاربرپسند

امکان ویرایش ویدیو و ساخت انیمیشن

امکان طراحی سه بعدی

وجود نسخه های نرم افزار برای موبایل

معایب نرم افزار فتوشاپ
زیاد بودن حجم نرم افزار

پیکسلی بودن

مناسب نبودن برای طراحی لوگو

نرم افزار Corel Draw
نرم افزار Corel Draw یکی از نرم افزارهای شناخته شده در زمینه طراحی گرافیک است از این نرم افزار برای

طراحی پوستر ، کارت ویزیت ، کاتالوگ ، بنر و بیشتر برای طراحی لوگو و هر تصویر وکتور استفاده می شود . در

عین سادگی امکانات زیادی دارد . از گرافیک های برداری و پیکسلی در نرم افزار Corel Draw استفاده می شود .

در صنعت کاربرد بسیاری دارد مانند شرکت های تبلیغاتی ، تابلوسازی ،

چاپخانه ها و طراحان وب و به آن نرم افزار صنعتی می گویند.

مزایای نرم افزار Corel Draw :
سرعت بالای نرم افزار

سرعت بالا در تولید طرح

یادگیری آسان نرم افزار

امکانات نرم افزارCorel Draw :
پشتیبانی از فرمت های

ashw , wmf, ppt, eps ,i , MS ,Paintex , Autocad

publisher2007 , AdobeCs3, word2007 , Lasted PDF Format

فرمت مخصوص نرم افزار کورل CDR است.

ذخیره کردن Template و بازخوانی آن

دارا بودن ابزار Table برای کشیدن جدول

قابلیت تغییر اندازه متن نوشته شده به صورت RealTime

قابلیت کار کردن با فایل های Adobe illustrator

پشتیبانی از فونت های فارسی

چگونه می توان از لوگو A برای ایجاد آرم استفاده کرد؟
لوگوی حروفی که به آن مارک نویس نیز می گویند نوعی امضا و آرم شرکتی است که هدف آن شناساندن

شرکت شما به دنیای دیجیتالی امروز است لوگو های حروفی براساس نام شرکت طراحی می شوند به طور

مثال اگر اسم شرکت شما (آتیه ) باشد حرف A در لوگو بیانگر نام شرکت شماست که باید طراحی لوگوی

منحصر به فرد برای حرف مورد نظر انجام گیرد تا خاص بودن پیام شما هم در آن جای داشته باشد .

لوگو A
طراح برتر مایکل ایان کی می گوید طراح باید هماهنگی تایپوگرافی با لوگوی مورد نظر را ایجاد کند طراحی

لوگوی حرف A باید طوری طراحی شود که با خود شرکت سازگار و هماهنگ باشد برای این منظور باید در

دو بخش طراحی لوگو کار شود که توازن در دیده شدن قسمتی باعث کم تاثیر بودن بخش دیگر نشود

همانطور که در مثال شرکت آتیه گفتیم لوگو می تواند در نمایش شکل و هویت برند موثر باشد این نتیجه

نیاز به کمی تامل و فکر کردن برای قرار دادن جزئیات کنار هم دارد . در طراحی لوگو باید به این موضوع

دقت شود که منحرف شدن از حرف A باعث می شود به جایی برسید که هیچ ارتباطی بین برند و حرف

نباشد هرچه باشد می خواهید ماهیت شرکت را در لوگو نشان دهید که اگر طراحی لوگوی شما بیش از

حد واقعی بنظر برسد باعث می شود حرفA نشان داده نشود و در عوض از ساده بودن های طراحی

حرف A نیز جدا خودداری کنید که این کار باعث می شود هیچ

تاثیر بصری بر بیننده و مشتریان نداشته باشد.

طراحی لوگوی A
طراحی لوگو باید هویت خدمات و کسب و کارتان باشد در واقع شما می توانید خدماتی که ارائه می دهید

را در طراحی لوگویتان استفاده کنید . اگر به روشهای گذشته عمل می کنید خود حرف A لوگویی است

که حکم امضا شرکت را نیز دارد حرف A به تنهایی متین و با وقار به نظر می رسد که با کمی دقت و انتخاب

رنگ ها در طراحی لوگو می توانید بهترین نتیجه را از طراحی حرف A بگیرید . در کل باید به این نکته

توجه داشته باشید که تکرار و تمرین در طراحی لوگوی A نقش بسیار مهمی را بازی می کند . آنقدر این

روش تکرار و تمرین را ادامه دهید تا لوگوی باب میلتان را به دست

آورید تا به عنوان پایه کارتان مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی یک لوگو
بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها در انتخاب رنگ های ترکیبی لوگو خود دچار مشکل می شوند و

یا انتخاب های درستی در این زمینه ندارند و این امر می تواند منجر به عدم تطابق لوگو یک تجارت با صنعتی

باشد که در آن است.هنگام طراحی لوگو ، رنگ بسیار مهم است و در طول زمان باعث می شود که یک

تجارت یا محصول با آن لوگو شناخته و معروف شود . در این مقاله به 12 ترکیب رنگی مختلف و اینکه در

چه صنعتی باید از آنها استفاده کرد ، اشاره شده است.

زرد و آبی
رنگ زرد باعث جلب توجه می شود، و برای این هدف بسیار عالی است . رنگ آبی یک رنگ مکمل عالی

است که می توان با رنگ زرد در لوگو استفاده کرد تا درخشندگی رنگ زرد را متعادل شود .

این ترکیب رنگ برای شرکت های ساختمانی بسیار عالی است.

ترکیب طیف رنگ های آبی
این نوع ترکیب ها مناسب هر کسب و کاری است . اگر شرکتی رنگ خاصی برای لوگو خود در نظر ندارد،

می تواند ترکیب طیف رنگ های آبی را انتخاب کند. این ترکیب رنگ به خصوص در صنعت IT ، عالی است.

همچنین اضافه کردن یک خاکستری روشن در این ترکیب نیز می تواند

کمی سبک شرکتی بیشتری به ترکیب اضافه کند.

نارنجی و قهوه ای
این ترکیب رنگ باعث ایجاد احساس گرما و راحتی می شود . ترکیب رنگ نارنجی و قهوه ای برای شرکت های

غذایی، خصوصاً در صنعت پخت، بسیار مناسب است.

هلویی و بنفش
این ترکیب برای هر شرکتی که با سلامتی و لوازم آرایشی سرو کار دارد ضروری و مناسب است. این

ترکیب رنگ در لوگو، ظریف به نظر نمیرسد اما یک حس زیبای زنانه ای

را به لوگو منتقل میکند. این ترکیب سمبل آرامش است.

قهوه ای بنفش و فیروزه ای
این ترکیب رنگ احساس راحتی و خلوص را نشان می دهد . این ترکیب رنگی همچنین برای هر نوع

تجارت و مراقبت از پوست از لحاظ بهداشتی نیز مناسب است . همچنین می توان از این نوع ترکیب

رنگ ها برای طراحی لوگوی تغذیه استفاده کرد.

بنفش پررنگ و نارنجی
دیگر ترکیب رنگی جالب و شگفت آور که برای لوگو بسیار عالی است، این ترکیب رنگی می باشد. این

ترکیب مانند ترکیب زرد و آبی برای شرکت های ساختمانی واقعا مناسب است. این ترکیب رنگ، سمبل

اعتماد و روحیه سخت کاری است. این ترکیب بسیار خوب و دلپذیر است

و مطمئناً در هر کجا می تواند توجه دیگران را جلب کند.

قهوه ای روشن و تیره
این ترکیب رنگ می تواند بوی دانه های قهوه را منعکس کند. این ترکیب رنگ بسیار راحت و گرم است

و برای لوگو کافه ها یک ترکیب عالی است.

آبی پررنگ، زرد ، سبز
این 3 رنگ از ترکیب آبی و زرد و رنگ سبز که یک رنگ مکمل است، تشکیل شده است. این ترکیب

رنگ شگفت آور است و هنگام استفاده از یک لوگو ، احساسی گرم و جذاب را منتقل می کند.

طیف رنگ های آبی و بژ
حضور دو رنگ طیف آبی و بژ، ترکیبی عالی در کنار یکدیگر را تشکیل میدهند. این ترکیب 3 رنگ بسیار

ملایم است و بیشتر مناسب صنایع است. همچنین این ترکیب برای صنعت بازاریابی بسیار عالی است.

نارنجی ، آبی و زرد
این سه ترکیب رنگ برای لوگو مواد غذایی همیشه ضروری و مناسب است. این ترکیب رنگ بسیار

چشم نواز است و توجهات زیادی را به خود جلب میکند.

بنفش ،صورتی و صورتی روشن
این ترکیب رنگ، برای صنعت مراقبت از پوست بسیار مناسب است. این ترکیب، ملایم و زنانه است.

این ترکیب رنگ باعث می شود که مشتریان بخواهند از بدن و پوست خود بیشتر مراقبت کنند.

آبی ، بژ و زرد
این ترکیب رنگ برای لوگو مشاوره بسیار مناسب است. این ترکیب رنگ، حرفه ای و اطمینان بخش

است. این ترکیب رنگ در لوگو همیشه برای هر نوع شرکتی که به بازاریابی

یا مشاوره مالی می پردازد، بسیار عالی است.

چگونه می توان از خطاهای لوگو جلوگیری کرد؟
لوگو ها باید واضح و به یاد ماندنی باشند. آنها باید از هر طریق نماینده برند باشند و تشخیص آن ها

نیز آسان باشد.لوگو های بد می توانند بسیاری از ویژگی های ناخوشایند از جمله سردرگمی ، تیره

بودن ، پیچیدگی بیش از حد و یا شناخت ضعیف برند را داشته باشند.یک لوگوی عالی به راحتی قابل

تشخیص است و مستقیماً به کسب و کار متصل می شود.

چه چیزی باعث ایجاد لوگوی بد می شود؟
لوگو های بد اغلب بسیار روشن ، بیش از حد بزرگ یا گیج کننده هستند. آنها صرفاً منطقی نیستند و

با کیفیت برند مطابقت ندارند.بزرگترین اشتباهی که در یک لوگو به چشم می خورد ، بیش از حد پیچیده

بودن و ادغام ایده ها با یکدیگر است که مناسب نیست . در زیر به

نمونه لوگوهایی از لوگوهای بد اشاره شده است

رنگ
رنگ های جلف یا پرزرق و برق ، بافت ها و فاصله ضعیف باعث ایجاد روابط وحشتناک بین متن و نمادها

می شوند . هیچکدام از این لوگوها با این خصوصیات ، به یاد ماندنی نیستند و شما

احتمالاً نمی خواهید آنها را نیز به خاطر بسپارید.

لوگوی اول:
این نمونه لوگو عالی است که به نظر خوب می رسد ، اما اینطور نیست . هر عنصر در این لوگو خیلی روشن

است و به نظر می رسد همه چیز برای توجه بیننده طراحی شده است . وجود ظرافت ها و

عناصر لایه ای می توانند بهترین لوگو را خلق کنند.

لوگوی دوم:
درست است که این لوگو برای برند کباب پز عالی است . اما از رنگ ها و فونت های مختلف در کنار

سبک های گرافیک استفاده شده است که خیلی در کنار هم خوب به نظر نمی رسند.

لوگوی سوم:
این لوگو خیلی بد به نظر نمی رسد اما خیلی در ذهن ها باقی نمی ماند و کمتر کسی به خاطر

می آورد که این شرکت چه کاری انجام می دهد.

در زیر به معروفترین برندهایی که در لوگوهای خود از تصویر حیوانات استفاده شده است اشاره شده است:
لوگوی Twitter
توییتر یکی از معروف ترین لوگو ها در این زمینه است. از شکل ساده ای بدون جزئیات مانند چشم

یا پر در طراحی این لوگو استفاده شده است. این دلیل باعث شده است که توجه های بسیاری به

عناصر برجسته ی این لوگو از جمله رنگ آبی آن جذب شود. رنگ آبی توییتر گزینه ی خوب ومناسبی

برای برند سازی است. این رنگ آبی باعث ایجاد اعتماد به نفس در مخاطب می شود و انتخابی

هوشمندانه برای شبکه های اجتماعی است. از آن جایی که این رنگ برای برند سازی مناسب است

باعث می شود که در طراحی تمام عناصر دیگر ساده تر طراحی شوند تا این رنگ بیشتر به چشم بیاید.

لوگویWWF
به طور طبیعی، شرکت اختصاصی حیات وحش World Wildlife یک لوگو با تصویر یکی از حیوانات را

برای برند خود انتخاب کرده است. اما این شرکت در طراحی لوگو قدمی فراتر از استفاده از سبک هنری

و رنگ ها گذاشته است. پاندا یک انتخاب هوشمندانه است زیرا یکی از مشهورترین حیوانات در معرض

خطر انقراض است و همچنین یکی از محبوب ترین حیوانات بین کاربران است. پس در این لوگو پاندا

نمادی از خطر انقراض است که WWF در حال مقابله با این خطر است. از طرفی دیگر انتخاب رنگ های

سیاه و سفید ، که رنگ هایی متضاد هم هستند برای جلب توجه کاملا ایده آل است. در لوگو ،

رنگ سفید ، فضای منفی در آن ایجاد کرده است و پویایی جالبی

برای شناخت و معرفی برند به آن می دهد.

لوگوی Evernote
در طراحی لوگو Evernote از حداقل دو سطح استفاده شده است. در سطح اول از برخی تکنیک های

سنتی طراحی لوگو به صورت کاملا عالی استفاده شده است. همچنین وجود منحنی ها و لبه های گرد

در لوگو، حس دوستانه تری به آن می بخشند. سادگی در این لوگو ، دقیقاً مانند لوگو توییتر ، به رنگ توجه

بیشتری کرده است. و در سطح دوم ، از تصویر یک فیل استفاده شده است. فیل ها دارای نمادی عرفانی

به معنی فراموش نکردن هستند و آن ها را به یک سمبل کامل

برای یک برنامه یادداشت برداری تبدیل کرده است.

لوگوی MGM
یکی از قدیمی و ماندگارترین لوگوهایی است که از تصویر یکی از حیوانات ، شیر استفاده کرده است

و همچنان به اندازه همان اوایل شروع به کارش یعنی سال 1916 معروف است. شیر ها یکی از رایج ترین

حیوانات در طراحی لوگو هستند زیرا نماد قدرت هستند. همچنین بیشترین دلیل مشهور شدن این لوگو

زمانی است که شیر غرش می کند و MGM با آن معروف است. لوگوی MGM یکی از اولین لوگوهای

متحرک در دنیای طراحی لوگو است. لوگوی MGM بیشتر در فیلم ها نمایش داده می شد.

لوگوی Lacoste
تمساح طراحی شده در لوگو Lacoste نشان دهنده ی این است که در طراحی لوگو، واقعی بودن تصویر

حیوان انتخاب شده ، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به دلیل طراحی که این لوگو دارد ، تمساح Lacoste

به نمادی از پیراهن چوگان و تنیس تبدیل شده است. Lacoste از گزینه های طراحی هوشمندانه مثل

سادگی و فضای منفی در طراحی لوگو خود استفاده کرده است.

لوگوی Jaguar
اتومبیل اسپرت جگوار لوگوی خود را با هدف تزئینات کاپوت طراحی کرد. بنابراین لوگوی هم اکنون دو بعدی

Jaguar بازسازی شده است ، در حالی که لوگو اصلی به تزئینات کاپوت اشاره داشت. هدف اصلی از

طراحی این لوگو به تصویر کشیدن یک جگوار در حال پرش است که موقعیتی پر انرژی

را به مخاطب القا می کند و به لوگو حس زنده بودن می دهد.

لوگوی Penguin
حیواناتی که در دنیای واقعی سیاه و سفید هستند به لطف کنتراست رنگ ذاتی، آن ها منبع الهام بسیاری

از طراحان برای مثال لوگوی WWF ، هستند. حیوان سیاه و سفید دیگری که از آن در طراحی لوگو با نام

تجاری انتشارات پنگوئن استفاده شده است ، پنگوئن می باشد. اما انتشارات پنگوئن با اضافه کردن پس

زمینه نارنجی ، شکل کاملا جدیدی به آن بخشیده است. استفاده از رنگ سوم در خارج از طیف رنگی

خاکستری ، باعث جذابیت لوگو می شود. سیاه و سفید به رنگ های مکمل تبدیل می شوند و ناگهان

نارنجی که اثر قوی تری دارد به طراحی اضافه می شود و آن را زیباتر و خاص تر می کند. نارنجی احساس

دوستی ، بازیگوشی و سرگرمی را به وجود می آورد ، که این احساسات با برند در ارتباط و مناسب آن است.

لوگوی Swarovski
Swarovski با استفاده از جزییاتی که در طراحی لوگو مانند مهارت های تصویری که در آن بال های قو

به صورت شیبی در حال محو شدن هستند، اغراق بسیار زیبایی در لوگو کرده است. همچنین از رنگ

و فضای منفی به خوبی استفاده شده است. در اینجا این تصویر نماد ظرافت و زیبایی است.

لوگوی NBC
این لوگو با استفاده از چندین تکنیک طراحی لوگو پیشرفته و یا حتی با اختراع برخی از مدل های جدید

برای طراحی ، یکی از بهترین ها در طراحی لوگو است. طاووس که ستاره ی این لوگو است ، در اینجا

فقط برای نشان دادن رنگ های رنگین طراحی شده است. گردن و چهره ی طاووس در فضای منفی لوگو

مشخص است. در نگاه اول بسیاری از کاربران فقط می توانند سر طاووس را بین رنگ ها تشخیص دهند

اما با کمی دقت در لوگو می توان گردن طاووس را نیز دید. شش رنگ رنگین کمان در این لوگو به ترتیب در

کنار یکدیگر قرار گرفته اند و باعث شده اند این برند جالب و سرگرم کننده به نظر برسد

که بسیار لوگوی مناسبی برای صنعت تلویزیونی می باشد.

 

گروه اسپادانا متخصص طراحی لوگو در اصفهان

  • tablo baneresfahan