بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

عیب یابی و تعمیرات هود بوش

[caption id="attachment_91" align="alignnone" width="300"]تامین کننده قطعات بوش تامین کننده قطعات بوش[/caption]

هود آشپزخانه، یکی از اصلی ترین لوازم خانگی، برای حفظ تازگی هوا و تهویه مطبوع محیط خانه، به هنگام آشپزی است. هود بوش، با بهره مندی از تکنولوژی روز آلمان و طراحی زیبا و مدرن، به گردش مطبوع هوا، دفع بوی زننده مواد غذایی، خارج کردن رطوبت اضافی و طراوت هوای خانه کمک به سزایی کرده و تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون آشپزخانه است.

شاید آشپزی بدون روشن کردن هود و تحمل کردن بوی نامطبوع مواد غذایی (پیش از پخت کامل)، برای بسیاری از افراد، دشوار باشد. همین موضوع باعث شده است تا هود آشپزخانه، یکی از لوازم برقی پراستفاده در آشپزخانه باشد. کارکردن مداوم هود آشپزخانه، ممکن است در مدت زمان طولانی، باعث ایجاد اشکال و نارسایی های جزئی در آن بشود. اکثر مشکلاتی که برای هود آشپزخانه به وجود می آیند، به راحتی توسط افراد خانواده، قابل تعمیر هستند.

اما در مواردی که هود آشپزخانه دچار خرابی زیادی شده باشد، بهتر است از دستکاری کردن آن خودداری کرده و تعمیر دستگاه را به تعمیر کار حرفه ای و متخصص بسپارید.

در این مقاله به بررسی مشکلاتی می پردازیم که معمولا برای هود آشپزخانه به وجود می آیند و در ادامه نحوه برطرف کردن آنها را تشریح می کنیم.

ساختار داخلی هودهای آشپزخانه

علی رغم تفاوت های جزئی هودهای آشپزخانه، اکثر آنها دارای ساختار داخلی مشابهی هستند. اکثر هودهای آشپزخانه، قطعاتی مشابه هم دارند که  در نهایت وظیفه مکش هوا، بو و رطوبت را انجام می دهند.

این موارد، مهم ترین قطعات هود آشپزخانه هستند:

موتور: این قسمت اصلی ترین قطعه هود آشپزخانه است. موتور هود، هوای نامطبوع و بوهای زننده را به داخل دستگاه کشیده و پس از هدایت آنها در لوله هواکش، آنها را در فضای خارجی، تخلیه می کند.

نگهدارنده لامپ: برندهای متخلف سازنده هود آشپزخانه از انواع متفاوتی از لامپ ها با رنگ های گوناگون در تولید هود، استفاده می کنند. اما همه برندها، لامپ را در محفظه مخصوص نگهدارنده لامپ قرار می دهند.

سوئیچ کنترل: پنل یا سوئیچ کنترل، همان صفحه ای است که کاربر از طریق آن می تواند سرعت موتور و روشنایی چراغ را تنظیم نماید. بعضی از مدل های جدیدتر، دارای ریموت کنترل هم هستند که به کاربر اجازه می دهند هود آشپزخانه را از راه دور کنترل کند.

هنگامی که مشکلی در عملکرد دستگاه وجود دارد، معمولا یکی از این سه قسمت دچار اشکال شده است.

مشکل: لامپ هود بوش روشن نمی شود

چنین مشکلی معمولا در هودهای با کیفیت و دارای برند معتبر پیش نمی آید. دلیل اصلی این مشکل این است که بسیاری از افراد چراغ هود آشپزخانه خود را همیشه روشن می گذارند. چراغ هود آشپزخانه برای استفاده دائمی طراحی نشده است و روشن گذاشتن همیشگی لامپ، باعث خرابی آن می شود.

روشن گذاشتن لامپ هود به مدت طولانی، باعث داغ شدن لامپ و تغییر شکل قطعات پلاستیکی اطراف آن خواهد شد. برای حل این مشکل، تنها کافی است زمانی که از هود استفاده نمی کنید، لامپ های آن را خاموش کنید.

مشکل: مکش هود بوش ضعیف است

?

ممکن است گاهی احساس کنید، مکش هود ضعیف است و آن چنان که باید، عمل تهویه را انجام نمی دهد. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد:

  • ممکن است فیلترهای هود، کثیف شده باشند و به دلیل تجمع ذرات چربی در حفره های ریز آن، دستگاه قادر به مکش هوا نباشد.
  • ممکن است لوله هواکش هود مسدود شده باشد و به همین دلیل هود نتواند هوا را به خارج از ساختمان بفرستد.
  • ممکن است لوله هواکش هود از جای خود خارج شده باشد.

تمیز کردن فیلترها و بررسی مسیر هواکش هود، می تواند به حل این مشکل کمک کند. هود آشپزخانه بوش، دارای فیلترهای قابل شستشو است. برای تمیز کردن فیلتر هود می توانید آن را با دست یا با ماشین لباسشویی، شستشو دهید.

مشکل: دکمه های هود بوش کار نمی کند!

این مشکل نیز در هودهای معتبر و باکیفیت، به ندرت پیش می آید. در صورتی که با فشردن دکمه های دستگاه، موتور هود روشن نمی شود، احتمالا مشکل از ماژول الکتریکی یا همان برد اصلی دستگاه است.

در صورتی که پس از بررسی اولیه متوجه خرابی در بورد الکتریکی هود شدید، بهتر است از دستکاری هود، پرهیز کرده و با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

مشکل: هود بوش روشن نمی شود!

دلیل این مشکل، احتمالا خرابی بورد الکتریکی یا سیم کشی های داخلی هود است. همچنین در صورتی که دکمه های هود، کار خود را انجام نمی دهند و شما قادر به کنترل دستگاه نیستید، مشکل از بورد یا سیم کشی های هود است. در این صورت بهتر است هود را از برق جدا کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید.

مشکل: هود بوش چکه می کند!

دلیل چکه کردن هودبوش ، تجمع رطوبت در محفظه داخلی آن است. هنگامی که جداره های داخلی هود و لوله هواکش آن، به مرور زمان با چربی پوشانده می شوند، دستگاه، به راحتی نمی تواند رطوبت محیط را از طریق این مسیر، به بیرون هدایت کند.

در نتیجه رطوبت داخل محفظه جمع شده و به صورت قطره های آب از آن خارج می شود. تجمع رطوبت داخل هود، علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی، می تواند باعث خرابی قطعات داخلی هود شود.

برای رفع این مشکل، فیلتر و محفظه داخلی هود را به طور مرتب، تمیز کنید.

مشکل: هود بوش در زمان کار صدای بلندی ایجاد می کند!

?

ممکن است شیئی در محفظه داخلی هود گیر کرده باشد و در تماس با پره های موتور در حال چرخش، چنین صدایی ایجاد کند.

در غیر این صورت، دلیل این مشکل، خرابی و آسیب دیدگی موتور دستگاه است. هنگامی که موتور هود، آسیب دیده باشد، در زمان کار، صدای غیر معمول و بلندی ایجاد می کند.

برای حل این مشکل درب دستگاه را باز کرده و پره های فن هود را بررسی کنید. در صورتی که مانعی در اطراف فن دستگاه وجود ندارد، مشکل از موتور هود است.

مشکل: سیم برق هود بوش ذوب شده است!

در صورت مشاهده چنین مشکلی، به سرعت هود بوش را از برق خارج کرده و سیم برق را عوض کنید. دلیل این مشکل، نزدیک بودن بیش از حد هود، به اجاق گاز است. تماس هود با حرارت بالا، می تواند موجب ذوب شدن سیم برق و حتی سیم های داخلی دستگاه شود.

بررسی سیم های داخلی هود بوش

پس از باز کردن محفظه، سیم ها را به خوبی  بررسی کنید. به دنبال قطع شدگی یا سوختگی بگردید. در صورتی که یک سیم از جای خود خارج شده است، آن را دوباره در جای خود قرار داده و محکم کنید. اگر در قسمتی از یک سیم سوختگی وجود دارد، آن را تعویض کنید.

در صورتی که در خانه اُهم متر دارید، می توانید جریان سیم های داخلی هود بوش را کنترل کنید تا از قطعی احتمالی سیم ها و بورد الکتریکی اطلاع حاصل نمایید.

نکات مهم در نگهداری از هود آشپزخانه بوش

  • هود بوش را با فاصله مناسب از اجاق گاز نصب کنید. فاصله کم هود از اجاق گاز، باعث آسیب دیدگی سریع بورد دستگاه، تغییر شکل قسمت های پلاستیکی و ذوب شدن سیم های آن می شود.
  • فیلتر هود بوش را به طور مرتب تمیز کنید.
  • هرگز برای تمیز کردن قسمت های استیل هود، از پاک کننده های اسیدی استفاده نکنید.
  • قبل از پاک کردن قسمت های شیشه ای هود، مطمئن شوید که دستگاه خنک شده است.
  • سیم برق و سایر اتصالات هود را به اجاق گاز نزدیک نکنید. حرارت بالا، موجب ذوب شدن سیم برق شده و علاوه بر آسیب دیدن دستگاه، موجب اختلال در جریان برق ساختمان خواهد شد.
  • قبل از باز کردن هود و بررسی آن، جریان برق را قطع نمایید تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود.
  • درصورتی که قصد دارید برای آشپزخانه خود، هود توکار بوش، نصب کنید، باید قبل از نصب کابینت ها، در مورد اندازه دستگاه و محل قرارگیری آن، تصمیم بگیرید.

قطعات هود بوش را از بوش ساپورت بخواهید.

  • ۰۱/۱۱/۲۴
  • tablo baneresfahan

تعمیرات هود بوش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی