بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

تاریخچه پشت کلمه "ربات" و لوازم خانگی

[caption id="attachment_16890" align="alignnone" width="256"]فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خانگی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خانگی[/caption]

ما نمی‌توانیم راه بهتری برای علامت‌گذاری صدمین سالگرد کلمه «ربات» بیاندیشیم، جز اینکه با تصویری به گذشته‌نگر که نشان می‌دهد وسایل آشپزخانه و لباس‌شویی ما تا کجا پیش رفته‌اند.

لوازم خانگی ما - از کوچکی به اندازه یک مخلوط کن تا بزرگی مانند یک یخچال - ما را از کار فیزیکی زیادی دریغ کرده است، ابزارهای فناوری در دسترس را برای ما فراهم کرده و در وقت ما صرفه جویی کرده است.

بهراحتی می‌توان تمام مزایایی را که لوازم خانگی برای ما به ارمغان می‌آورد، بدیهی دانست،

 همین دلیل است که ما در حال غواصی در تاریخچه داستانی آنها هستیم. به علاوه، ما به آینده خیره می‌شویم، زیرا روبات‌های خانگی ما همچنان به ارتقاهای فنی ادامه می‌دهند.

ربات چیست؟

انگشت برای فشار دادن دکمه پاور

طبق گفته Merriam-Webster ، در میان تعدادی از تعاریف، اصطلاح "ربات" به "دستگاهی که به طور خودکار وظایف پیچیده و اغلب تکراری را انجام می دهد" اشاره دارد .

توسط همان فرهنگ لغت، "دستگاه" به عنوان "ابزار یا وسیله ای که برای استفاده یا عملکرد خاصی طراحی شده است" تعریف شده است.

جای تعجب نیست که هر دو اصطلاح می توانند برای ترسیم یک تصویر آشنا همگرا شوند.

تصور اینکه چگونه یک ماشین لباسشویی وظیفه تمیز کردن لباس های ما را آسان می کند و نه اینکه تمیز کردن بعد از شام با ماشین ظرفشویی چقدر آسان تر است، سخت نیست.

اکنون، بیایید به منشا برخی از این MVP های خانگی نگاه کنیم .

اولین لوازم خانگی برقی

عکس سیاه و سفید زن خانه دار در حال خارج کردن بوقلمون از اجاق یکپارچهسازی با سیستمعامل

لوازم آشپزی

در حالی که اولین رکورد تاریخی مکتوب از یک اجاق گاز را می توان به سال 1490 در فرانسه ردیابی کرد، اولین اجاق گازی ثبت شده در سال 1826 وارد بازار شد.

اما تا دهه 1920 بود که آشپزخانه های مسکونی در ایالات متحده می توانستند با شعله های بالا تجهیز شوند.

کوره‌های داخلی و نوآوری‌ها در این محصول ادامه یافت زیرا خطوط گازی که می‌توانستند گاز را برای خانوارها تامین کنند، رایج‌تر شدند.

در مقابل، اولین کوره های الکتریکی در اوایل دهه 1890 در دسترس بودند.

اما تا اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930، زمانی که فناوری و توزیع برق مورد نیاز برای تامین برق این وسایل بهبود یافت، آنها وسایل آشپزخانه های مسکونی نبودند.

اولین اجاق خود تمیز شونده در سال 1963 و در سال 1967 اولین اجاق‌های کنترل الکترونیکی منتشر شد که جرقه انقلابی را به وجود آورد که ریزپردازنده‌ها را در لوازم خانگی در بسیاری از نقاط عمودی گنجانده بود.

یخچال و فریزر

اولین یخچال برای مصارف خانگی در سال 1913 اختراع شد، اما تا سال 1925 بود که آمریکایی ها اولین تکرار تجاری یخچال مستقل مدرن با مهر و موم های هوابند را مشاهده کردند.

ماشین ظرفشویی

در سال 1913، اولین ماشین ظرفشویی برقی با تجاری سازی کامل در سال 1930 وارد بازار شد.

واشر

در اواسط دهه 1930، ماشین لباسشویی همانطور که می دانیم متولد شد. این دستگاه برای شستشو، آبکشی و استخراج آب از لباس ها طراحی شده است

و در عین حال نیازی به تجهیزات شستشوی دست و پا گیر نیست. اولین مدل با بار بالا در سال 1947 عرضه شد و به عنوان "Suds Saver" به بازار عرضه شد.

در همین راستا، اولین واشر بار جلو در طول دهه 1990 ساخته شد، که نوید می داد با استفاده از آب کمتر کارآمدتر عمل کند.

خشک کن ها

اولین خشک کن لباس در سال 1935 به شکل یک درام گرم شده با روغن ساخته شد که برای جایگزینی نیاز به آویزان کردن لباس های خیس در بیرون طراحی شده بود. اولین نسخه ثبت شده می تواند با گاز یا برق کار کند.

در طول دهه 1990، به لطف حسگرهایی که هنگام تشخیص خشک شدن لباس، دستگاه را خاموش می‌کردند، خشک‌کن‌ها برای سازگاری با محیط زیست بهینه‌سازی شدند. قبلاً تایمرها پایان چرخه خشک را تعیین می کردند.

لوازم خانگی هوشمند: موج آینده

نمای نزدیک یک زن که اجاق گاز دیواری را با گوشی هوشمند کار می کند

در دهه گذشته و تا به امروز، پیشرفت‌ها در لوازم خانگی، نحوه تهیه غذا، ساده‌سازی لباس‌های شسته شده و انجام کارهای خانه را تغییر داده است.

انجام چند کار در خانه با وسایل آشپزی هوشمند، یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و خشک کن که می توانید به تلفن هوشمند خود متصل کنید،

آسان تر شده است. از اینکه به شما اجازه می‌دهد از راه دور برشته‌های شام خود را نظارت کنید تا شروع لباس‌های شسته شده از یک اتاق جداگانه، ل

وازم خانگی هوشمند موج بعدی کارآمدی در ارائه مراقبت با کیفیت به خانواده شما هستند

  • ۰۱/۰۳/۲۶
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی