بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

 

آشنایی با کاتریج های طرح

 

استفاده از کارتریج های طرح و ارزان قیمت یکی از وقایع رایجی است که بسیاری از کاربران پرینتر های hp با آن مواجه شده اند لذا لازم است تا به عنوان یک کاربر hp در هنگام انتخاب کارتریج مناسب برای پرینتر خود با آگاهی کافی و چشم باز به مسائل و نکات قابل توجه در این خصوص دقت نمایید.

برای آشنایی با کاتریج های طرح hp لازم است بدانیم که این کارتریج ها از لحاظ قیمتی بسیار ارزان تر از کاتریج های اورجینال اچ پی بوده و در کیفیت های متفاوتی در بازار موجود هستند و این مسئله موجب گردیده بسیاری از کاربران استفاده از محصولات تقلبی و کارتریج های طرح اچ پی را برنمونه های اورجینال ترجیح دهند.

بخش عمده ای از شرکت های تولید کننده کارتریج های تقلبی و یا کارتریج های طرح اچ پی در کشور چین می باشد البته این نکته را نباید فراموش کرد که این روزها با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت محصولات میتوان عنوان داشت که کارتریج طرح از نظر کیفیت چاپ و حتی تشابه ذاهری بالغ بر 95 درصد مشابه محصول اورجینال اچ پی بوده و در زمان چاپ میتوان انتظار داشت کیفیت خروجی مناسب و کیفیت چاپ بالایی را ارائه نمایند.

همانگونه که پیش از این عنوان شد، کارتریج های طرح بر خلاف کارتریج اورجینال دارای چندین نمونه با درجه کیفیت متفاوت میباشند که این امر در قیمت نهایی و کیفیت خروجی چاپ و همچنین در سلامت پرینتر hp تاثیر بسیاری دارد.

متاسفانه امروزه در بازار رقابت شاهد آن هستیم که بعضی افراد سود جو، در جهت ایجاد حاشیه سود بیشتر برای خود اقدام به خرید و جمع آوری کارتریج های معیوب، دست دوم و خالی در سطح گسترده نموده و پس از انجام شست شو ساده بدنه این کارتریج ها(درجهت پاک شدن ذرات و لکه های احتمالی در بده آنها) مجددا اقدام به شارژ و بسته بندی آنها نموده و این کارتریج ها را در بازار با عنوان کارتریج نو ارائه مینمایند. این کارتریج ها به دلیل هزینه تمام شده ناچیز خود امکان ارائه با قیمت بسیار پایینتری به نسبت نمونه های باکیفیت و نو را دارند و این امر خود دلیل استقبال بسیاری از کاربران از این کارتریج ها میباشد.

 

لازم است بدانیم که نمونه دیگری از کارتریج های طرح hp وجود دارد که از نظر ذاهر شباهت بیشتری به کارتریج اورجینال دارند، این شباهت در چاپ عنوان کارنریج به وسیله لیزر در بدنه کارتریج است. از این رو به این مدل از کارتریج های طرح کارتریج GOLD یا کارتریج هکی گفته میشود. در برخی موارد شاهد آن هستیم که برخی افراد برای کسب سود بیشتر این مدل کارتریج را به عنوان کارتریج اصل و اورجینال اچ پی با قیمتی نسبتا کمتر از قیمت واقعی به کابران ارائه نموده اند.

 

در این میان مرکز فروش و خدمات اچ پی وظیفه خود میداند تا با بیان این نکات کوچک از بروز چنین رخدادهایی جلوگیری نموده و در خصوص کارتریج های طرح یا تقلبی و همچنین فرایند شارژ کارتریج و قطعات درونی کارتریج hp مسائلی را بصورت مختصر آموزش و توضیح دهد.

 

در کارتریج قطعه ای وجود دارد که درام نامیده میشود. درام در حقیقت یک غلطک سبز یا آبی لاجوردی رنگ است که در قسمت جلو کارتریج قرار داشته و با لایه ای از مواد شیمیای مخصوص پوشانده شده است تا بتواند در اثر تابش لیزر بارور شده و انتقال تونر از مخزن تونر به کاغذ را بر اثاث طرح مورد نظر اعمال نماید. پس از هر دوره مصرف به دلیل ضعیف شدن این ماده شیمیایی و یا اصابت ضربه و ایجاد خط وخش در سطح درام لازم است تا نسبت به تعویض آن اقدام گردد، ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که در کارتریج های تقلبی که در بالا اشاره کردیم و همچنین در فرایند شارژ کارتریج از درام بدون کیفیت و یا محصولات کارکرده و دست دوم استفاده می گردد، که این امر باعث می شود پس از چاپ چندین صفحه کیفیت خروجی کارتریج افت نموده یا شاهد چاپ نقاط یا خطوطی در برگه خروجی باشید که باعث عدم رضایت کاربر میگردد.

 

اصلی ترین بخش کارتریج که تاثیر بسیاری در کیفیت خروجی چاپ دارد تونر و یا پودر ریخته شده در کارتریج است. تونرها دارای تنوع بسیاری در کیفیت، غلظت رنگ و میزان شفافیت در رنگ می باشد و این یکی از دلایل تفاوت قیمت در تونر ها است، همچنین تونر ها برای مدل کارتریج های مختلف با یکدیگر متفاوت است. استفاده از تونر شارژ کارتریج با کیفیت پایین و همچنین تونر های تاریخ انقضا گذشته و یا تونر های ترکیب شده باعث پایین آمدن کیفیت چاپ گردیده و همچنین میتواند باعث پودر ریزی در پرینتر شود که این فرایند میتواند به پرینتر صدمات جدی را وارد آورد.

تماس پوست با تونر و یا تنفس آن به دلیل وجود مواد شیمیایی که در آن وجود دارد میتواند موجب بروز مشکلات سلامتی و پوستی گردد یا به موجب تنفس آن مسمومیت‌های ناخواسته و بیماری‌های تنفسی ایجاد نماید.

 

نکته دیگری که در خصوص کارتریج های طرح و تقلبی وجود دارد این است که تمامی این کارتریج ها در ایران پک و بسته بندی میشوند و به این دلیل امکان شناسایی کارتریج های با کیفیت از کارتریج های تقلبی و شارژ شده از طریق جعبه و شکل بسته بندی آنها به هیج وجه مشخص نبوده و تنها راه شناسی آنها برررسی کاست یا بدنه کارتریج و کیفیت چاپ خروجی میباشد.  

کارتریج انواع پرینتر را از کپی تک بخواهید.

 

  • ۰۲/۰۶/۳۰
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی