بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

تعمیر بخارشور بیم نارمک

[caption id="attachment_9599" align="alignnone" width="300"]تعمیرات لوازم خانگی تعمیرات لوازم خانگی[/caption]

گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای شما رخ دهند که در صورت مواجهه شدن با آنها شوکه شوید و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد. این دقیقا مشکلی است که می‌تواند برای شما رخ دهد. برخی از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما رخ دهند، مشکلات ساده‌ای هستند که حتی می‌توانید در خانه بدون داشتن هر گونه دانش فنی آنها را رفع نمایید؛ اما برخی دیگر نیز وجود دارند که به هیچ وجه نباید آنها را تعمیر کنید. با این وجود در ادامه این گزارشسعی داریم تا تمام مشکلات رایج بخارشوی بیم را بررسی کنیم.

داغ نشدن آب بخارشوی بیم

ممکن است پس از گذشت مدتی متوجه این شوید که دیگر دستگاه شما همانند گذشته عملکرد قابل توجهی ندارد. این در حالی است که در طی ماه‌های گذشته، صرفا ۴ الی ۵ دقیقه نیاز بود تا آب بخارشوی به نقطه جوش برسد و اما اینک حتی پس از گذشت ۱۰ دقیقه هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. در اینصورت احتمال می‌رود که خرابی ناشی از شیربرقی یا بویلر بخارشوی بیم باشد که قابل رفع مشکل می‌باشند.

اما اگر شما پس از روشن کردن دستگاه انتظار دارید که فورا آب به نقطه جوش برسد و از آن استفاده کنید، باید بگوییم که این انتظار نادرستی نسبت به دستگاه است! برای آنکه آب بخارشوی شما تبدیل به بخار شود، باید به میزان کافی صبر به خرج دهید تا دستگاه قابل استفاده شود و بتوانید سطوح مدنظرتان را تمیز کنید. از این رو دیگر نیازی به تعمیر بخارشوی بیم نخواهید داشت.

بخارشوی بیم درست تمیز نمی‌کند

با توجه به اینکه بخارشوی بیم یکی از وسایل نظافتی می‌باشد، اگر به هر دلیلی نتواند سطح مدنظر شما را به خوبی تمیز کند، نشان دهنده کاهش عملکرد آن است. در نتیجه اگر دستگاه به خوبی قادر به تمیز کردن نباشد، عملا کار شما را سخت خواهد نمود و دیگر هیچ یک از قابلیت‌های آن قابل استفاده نخواهد بود. اما چرا دستگاه بخارشوی همانند سابق تمیز نمی‌کند؟ در ادامه به این دلایل خواهیم پرداخت:

۱. مخزن آب بخارشوی بیم:

ممکن است در اثر عجله، مخزن دستگاه را به میزان کافی پر نکرده باشید و یا حتی کاملا خالی باشد! این در حالی می‌باشد که بخارشوی صرفا به آب نیاز دارد و در صورت نداشتن آب، بشدت آسیب خواهد دید. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود که قبل از روشن کردن دستگاه، مخزن بخارشوی بیم را به میزان کافی از آب پر کنید. بنابراین در صورت که مخزن خالی باشد، انتظار عملکرد بالایی از دستگاه نداشته باشید.

آب مناسب بخارشوی بیم:

مناسب‌ترین آب برای بخارشوی بیم، آب مقطر می‌باشد و به هیچ وجه نباید از آب شهری یا لوله کشی استفاده کنید.

تا چه اندازه مخزن بخارشوی بیم را پر کنیم؟

اکیدا توصیه می‌شود که به هیچ وجه مخزن را بصورت کامل پر نکنید. در غیر اینصورت با نشتی آب روبرو خواهید شد. بنابراین سعی کنید که تا حد متعارف، مخزن از آب پر کنید.

 

۲. رسوب گرفتگی بخارشوی بیم:

از آنجایی که بخارشوی ارتباط مستقیم با آب دارد، به این نکته توجه نمایید که آب شهری مملو از آهک و رسوب می‌باشد. بنابراین اگر بجای آب مقطر از آب شهری (آب لوله کشی) استفاده نمایید، به مرور زمان تمامی اتصالات بخارشوی رسوب گرفته و این رسوب گرفتگی مانع از خروج بخار می‌شود.

در زمان‌های معین و مشخص، تمامی قطعات دستگاه را رسوب زدایی نمایید.

۳. کثیف بودن فیلتر:

فیلتر بخارشوی بیم نقش بیسار مهم و کلیدی در کارکرد دستگاه ایفا می‌کند. وظیفه فیلتر بخارشوی، جلوگیری از نفوذ رسوب به داخل دستگاه می‌باشد که اگر در طی بازه‌های زمانی مختلفی تعویض نشود، دستگاه شما به خوبی تولید بخار نخواهد کرد.

۴. نشتی مخزن:

در صورتی که مخزن بخارشوی دچار نشتی شده باشد، امکان نگهداری آب همانند گذشته دیگر وجود نخواهد داشت و در نتیجه دستگاه قادر به تولید بخار نخواهد بود. از این رو اگر نشتی مخزن برای شما رخ داد، باید اقدام به تعویض آن نمایید و راه حلی برای تعمیر مخزن معیوب وجود ندارد.

  • مخزن را به آرامی از دستگاه خارج کنید.
  • اجازه ندهید به مخزن ضربه وارد شود.

 

روشن نشدن بخارشوی بیم

سوالی که اکثر کاربران از متخصصین ما در سنتر سرویس می‌پرسند، علت روشن نشدن بخارشوی بیم می‌باشد. قطعا این مشکل گویای خرابی‌هایی است که حتما باید بررسی و رفع شود. اگر بخواهیم در یک جمله علت روشن نشدن بخارشوی را بررسی کنیم، باید بگویم که صرفا نوسان برق می‌تواند ضربه‌های متعددی به سلامت قطعات دستگاه برساند که در ادامه بصورت کامل تشریح خواهیم نمود. اما سایر دلایلی که باعث می‌شود بخارشوی شما روشن نشود، عبارتند از:

۱. نوسان برق:

اگر ساکن استان تهران هستید، باید به این موضوع توجه کرده باشید که روزانه چندین بار با نوسان برق روبرو می‌شوید که تعداد زیادی از این نوسانات را متوجه نمی‌شوید. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود که نه تنها برای بخارشوی بیم، بلکه برای سایر لوازم برقی که روزانه از آن استفاده می‌کنید، محافظ برق مناسبی را تهیه نمایید.

اگر سیم برق بخارشوی بیم آسیب دیده است، می‌تواند باعث سوختن قطعات اصلی دستگاه شود.

۲. استفاده طولانی مدت:

اگر از هر دستگاهی به مدت طولانی و نادرست استفاده کنید، بعد از مدتی کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهد و روشن نخواهد شد؛ این یک اصل اساسی برای استفاده از لوازم برقی می‌باشد! بنابراین سعی کنید در بازه‌های زمانی کوتاهی از بخارشوی استفاده کنید تا به قطعات دستگاه فشار وارد نشود.

۳. خرابی تسمه بخارشوی بیم:

تسمه بخارشوی بیم، وظیفه هماهنگی حرکت تمامی قطعات را برعهده دارد و به مرور زمان در اثر استفاده نادرست ممکن است دچار پارگی، پوسیدگی یا فرسوده شدن شود. بنابراین اگر آسیبی به این قطعه وارد شود، طبیعتا نمی‌توانید از دستگاه استفاده کنید. تنها راه برطرف کردن این مشکل این است که حتما اقدام به تعویض تسمه بخارشوی بیم نمایید.

۴. خرابی دکمه خاموش/روشن:

کلید خاموش/روشن بخارشوی بیم، وظیفه روشن کردن دستگاه از طریق فرمان دادن به برد را برعهده دارد و ممکن است در اثر استفاده نادرست و اشتباه، آسیب ببیند و کارایی خود را از دست بدهد. بنابراین اگر تمام قطعات دستگاه شما بجز کلید خاموش/روشن سالم باشد، علنا هیچ یک از قابلیت‌های دستگاه قابل استفاده نخواهند بود.

  • سعی کنید دکمه را به آرامی بفشارید.
  • دستگاه را در ارتفاع قرار ندهید.

بخار ندادن بخارشوی بیم

بخار ندادن بخارشوی بیم به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث بخار ندادن بخار شوی می‌شود، رسوب گرفتن دستگاه است. رسوب گرفتگی بخارشوی، مشکلی است که صرفا به دلیل استفاده از آب شهری رخ می‌دهد. آب شهری به دلیل سولفات زیادی که دارد، در کوتاه مدت تمامی مجراهای بخارشوی را مسدود می‌کند و اجازه خروج بخار را از دستگاه نمی‌دهد.

چگونه رسوب گرفتگی بخارشوی بیم را رفع کنیم؟

برای آنکه رسوب موجود در بخارشوی را حذف کنید، نیاز به آب فشار قوی دارید؛ با گرفتن آب فشار قوی بر روی رسوبات می‌توانید آنها را از بین ببرید.

خراب شدن پمپ بخارشوی بیم

همچنان اگر هنوز دستگاه شما بخار بیرون نمی‌دهد، ممکن است مشکل از سمت پمپ باشد. در صورت خراب شدن پمپ، آب به سمت لوله‌ها منتقل نخواهد و در نتیجه نمی‌توانید از بخارشوی استفاده کنید.

باز بودن درب مخزن

درب مخزن بخارشوی بیم اگر به هر دلیلی باز باشد، دستگاه به هیچ وجه شروع به کار نخواهد کرد. از این رو توصیه می‌شود که حتما از بسته بودن درب دستگاه مطمئن شوید.

 

نکات نگهداری از بخارشوی بیم

در برخی مواقع ممکن است خرابی‌ها و مشکلات بخارشوی شما، دردسرهای زیادی ایجاد کنند که علیرغم هدر رفتن وقت، باید هزینه‌ای هم برای تعمیر آن بپردازید. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است به نکات نگهداری از بخار شوی بیم توجه لازم را داشته باشید. اما یک سری نکات مهم برای نگهداری صحیح و درست از بخارشوی بیم وجود دارند که حتما باید توسط شما رعایت شوند. این نکات عبارتند از:

  1. در استفاده از بخارشوی، به میزان توان مصرفی آن توجه لازم را داشته باشید.
  2. از بخارشوی برای سطوحی که تحمل دمای بالا را ندارند، استفاده نکنید.
  3. برای پر کردن مخزن آب بخارشوی بیم، دستگاه را از برق بکشید.
  4. هر سطحی، دارای یک سری مخصوص است و نباید صرفا یک سری را استفاده کنید.
  5. قبل از روشن کردن بخارشوی، سطح را از وجود هر گونه ذرات درشت گردگیری نمایید.
  6. پس از اتمام کار، شلنگ بخارشوی بیم را صاف کنید.
  7. سری‌ها و حوله بخارشوی را با آب گرم بشویید.
  8. هنگام اتصال مجدد قطعات، از چفت شدن آنها اطمینان حاصل کنید.
  9. هرگز برای تمیز کردن گرد و غبار روی آلات موسیقی، از بخارشوی استفاده نکنید.
  10. حتما در هنگام استفاده از بخارشوی، کفش یا دمپایی بپوشید.
  11. پس از استفاده از دستگاه آن را از برق بکشید.
  12. پس از اتمام کار، به هیچ وجه درب بخارشوی را بلافاصله باز نکنید.
  13. بهتر است فیلتر بخارشوی بیم هر ۶ ماه یکبار تعویض شود.
  14. تمامی نکات ایمنی رعایت را رعایت نمایید.
  15. حتما از محافظ برق استاندارد استفاده کنید.

سنتر سرویس مرکز تعمیرات بخارشوی بیم

قطعه کالا مرکز فروش لوازم یدکی و قطعات بخارشوی بیم

 

  • ۰۲/۰۶/۲۹
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی