بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

بهترین سایتهای ایرانی

  • ۰
  • ۰

 

۸ مدل از انواع دستگاه فتوکپی در بازار

می‌دانید چند مدل دستگاه کپی در بازار موجود است؟ شرکت‌های مطرح در زمینه تولید دستگاه فتوکپی انواع مختلفی از این دستگاه را با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی و روانه بازار کرده‌اند. اگر شما هم از آن دسته کاربران هستید که در انتخاب و خرید دستگاه کپی سردرگم هستید و نمی‌دانید که هرکدام از انواع دستگاه های کپی چه ویژگی‌هایی دارند، با ما در این مقاله وبلاگ  همراه شوید تا اطلاعات لازم و کافی در این زمینه کسب کنید.

 

 
 
 

آشنایی با انواع دستگاه‌های فتوکپی

به نظر شما همه‌ی دستگاه‌های کپی که در دفاتر و اداره‌ها استفاده می‌شوند، مشابه یکدیگر هستند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید.

۱. دستگاه کپی سیاه و سفید

یکی از انواع دستگاه فتوکپی، مدل سیاه و سفید یا تک رنگ است. این مدل فقط با یک رنگ «تونر مشکی» کار می‌کند و در میان کارشناسان تعمیرات دستگاه فتوکپی به دستگاه (Mono) نیز شهرت دارد. از این مدل بیشتر در اداره‌ها برای کپی از اسناد استفاده می‌شود.

در مدل‌های جدید دستگاه فتوکپی سیاه و سفید از تکنولوژی لیزری و LED استفاده شده و همین امر موجب ارتقا این مدل شده‌است.

۲. دستگاه کپی رنگی

دستگاه کپی رنگی، یکی دیگر از انواع دستگاه کپی است که ۴ درام و ۴ مخزن تونر یا کارتریج به رنگ‌های فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و مشکی دارد. با کمک این دستگاه‌ شما می‌توانید هر ترکیب رنگی را ایجاد کنید.

۳. دستگاه‌های دیجیتال

دستگاه‌های دیجیتال در واقع یکی از انواع دستگاه کپی هستند که به صورت چندکاره است. این دستگاه‌ها علاوه بر کپی کردن، کار فکس، اسکن و پرینت نیز انجام می‌دهند.

 

دستگاه‌های کپی چندکاره که به عنوان یکی از انواع دستگاه‌ های فتوکپی در بین مردم شناخته شده‌اند، اغلب ظرفیت کاغذ و ابزار بیشتری دارند و کار کردن با آنها راحت است.

۴.  دستگاه کپی لیزری

یکی دیگر از انواع دستگاه فتوکپی، مدل لیزری است. این مدل در واقع گران‌ترین مدل از انواع دستگاه فتوکپی است. عملکرد دستگاه کپی لیزری بسیار بالاست. این مدل همانطور که گفته شد، قیمت بسیار بالایی دارد. اما  در طولانی مدت به صرفه بوده و عمر کارتریجش طولانی است و دیرتر نیاز به تعویض یا شارژ نیاز دارد. سرعت  و کیفیت چاپ این مدل بسیار بالاتر از انواع دستگاه‌ های کپی است.

۵. دستگاه کپی جوهر افشان

دستگاه کپی جوهرافشان، یکی دیگر از انواع دستگاه های فتوکپی است که برای مصارف خانگی یا دفاتر کوچک کاربرد دارد. کیفیت چاپ این مدل کمی پایین‌تر از انواع دستگاه های فتوکپی است و به درد افرادی می‌خورد که کیفیت چاپ برایشان مهم نیست.

۶. دستگاه فتوکپی رومیزی

یکی دیگر از انواع دستگاه فتوکپی، دستگاه کپی رومیزی است. این مدل وزن بسیار کمی داشته و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. کپی رومیزی، در دو نوع ساده و چندکاره در بازار رموجود است. این مدل باتوجه به وزن کمش به راحت جابه‌جا می‌شود.

دستگاه فتوکپی رومیزی، یکی دیگر از انواع دستگاه کپی است که برای کاغذهای a4 طراحی شده‌است.

۷. دستگاه کپی تحت شبکه

دستگاه کپی تحت شبکه، به کاربران کمک می‌کند تا در شبکه به دستگاه دسترسی داشته باشند. این مدل برای ادارات بسیار مناسب است و کارمندان هرکدامشان به صورت مستقل، دسترسی به کپی گرفتن از مدارک را دارند.

۸. دستگاه کپی آنالوگ

دستگاه کپی آنالوگ یکی دیگر از انواع دستگاه های کپی است که در گذشته به صورت مکانیکی کار می‌کرد و امروزه این نوع دستگاه دیگر تولید نمی‌شود.

 

لوازم یدکی و قطعات دستگاه کپی را از کپی تک بخواهید.

 

 

 

  • ۰۲/۰۶/۲۸
  • tablo baneresfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی